Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ihan järjetön väsymys, en varmaankaan voi kohta enää tehdä yövuoroja, kun ei vaan kertakaikkiaan meinas jaksaa pysyä hereillä.. :/

Täällä ei vielä hirveetä väsymystä, mutta kumminkin pientä väsymystä havaittavissa ? :D kumminki sit taas, jotenki pirteempi olo ? Ja sit ku heräät, et enää unta saa, vaikka miel tekis.
yks päivä töissä, niin paha turvotus, et rennot työhousutki piti nostaa niin ylös ku anto myötää.. Ehkä pientä etomistakin alkanu tulla ja nyt menkkajomot kiusaa hieman... Kahvi ei maistu enää samalle... Ja nää tissit ! Vois mennä kohta isompia liivejä ostamaa :D oon muuteki pienirintainen ihminen, nii ei haittaa, vaikka enemmän turvotusta tulis, tuolle seudulle ;)

Kumminki jotenki jännittää tää... Aattelin varhaisultran kyllä varata edellisen tm takia. Toivottavasti tuolla sitten joku kasvaa :) Kumminki voisin voimakkaampia oireita huolia. Epätodellinen olo ja jotenki vaikee iloita, vaikka haluais hyppiä ilosta :( jos ne siitä sit voimistuu, kun eteenpäin edetään. Kumminkin 'vasta' 4+5 tänään.

Mua vähän huolettaa oireettomuus. Rinnat on arat ja väsymystä on, lisäksi tunteiden ailahtelu on alkanut. Huonoa oloa ei ole lainkaan. Toki viikkoja vasta 5+5.

Zara_93 ja Livelove, mulla ainakin kunnon oireet iski päälle vasta ton viidennen viikon lopussa ja pahentuneet nyt koko ajan (tänään siis 7+0). Mutta sitten kun alkoivat, niin alkoivat huolella. :hungover:

Pahoivoivat huom! Oletteko jaksaneet käydä töissä?
Mä olen tämän viikon sinnitellyt, mutta tänä aamuna tuli jo kotona itku, kun olin jo myöhässä, enkä meinannut päästä wc-pytyn ääreltä mihinkään... :bored:

Stiffie, minä jätin kouluun menemättä tänään huonon olon vuoksi. Toki opiskeluista ehkä voi olla vähän helpommin pois kun töistä mut kuitenkin. Vaikken suoraan oksentanut olekaan mut tää yökkiminen ja jatkuva huono olo yhdistettynä luennoille ei tänään nyt houkuttanut.
Jännittää kun muutaman viikon päästä olis harjoittelu alkamassa neuvolassa juurikin ja jos olo on tälläinen niin ei oikein jaksais tai huvittais olla aktiivinen ja puhelias ja yökkiä joka välissä.

Mulla pahoinvointi alkoi 5+5, nyt 7+3 ja joko alan tottua ja oppia olemaan olon kanssa tai pahoinvointi alkaa helpottaa. Olo vaihtelee kyllä paljon päivästä riippuen. Eilen oli kuvotusta ja heikotusta, tänään vain armoton nälkä! :D

Musta tuntuu että aamu aamulta tää pahenee. Onneksi meillä alkanut asiakstyö tällä viikolla vasta klo. 9, siihen mennessä olen oksenteluni oksennellut ja sitten jäljellä on enää jatkuva yököttävä olo. Mutta tosiaan, noi aamut alkaa nyt ottamaan todella voimille ja sen myötä työteho on selvästi laskenut.

Meillä saa olla omalla ilmoituksella kolme päivää pois, mutta en tiedä koskeeko se raskausoireita. Esimies ei vielä tiedä raskaudestani, mutta luulen, että nyt on pakko kertoa. En millään kehtaisi valehdella olevani esim. vatsataudissa. :oops:

Mulla rv 6+5, en oo vielä oksentanut, mutta ällö olo on 24/7. Syöminen etoo, mut syömättä oleminen vielä enemmän. Mutta mulla on niin kummallinen tää rytmi, että olo pahenee iltaa kohden, oonko ainut? Nytki täs kympin aikaan syön jäisiä pakastemansikoita, kun ne tuntuu auttavan.

Mut paljon jaksamista teille työssäkäyville! Mulla on opinnot hetkellisesti kokonaan jäissä, väsyttää niin paljon ja aivot on puuroa. Viime yrityksellä ehdin alle 10 sivua tenttikirjaa lukea, kunnes nukahdin...

Kyllä tää väsymys on jotain ihan käsittämätöntä!! Nukkua pitäs 2/3 päivästä ni sit varmaan riittäis.. sitten tuo huono olo on koko ajan läsnä, välillä enemmän ja vähemmän. Oksentaa ei ole vielä tarvinnut, mut tuntuu että syömisillä on pystyny jotenki hallitsee öklöä oloa mut nyt tuntuu että sekään ei toimi enää.. kyllä arki tuntuu haasteelliselta nyt!

Mulla kans pahenee iltaa kohden! Koko päivän ällö olo ja yökin kyllä heti aamusta lähtien ja sitä jatkuu iltaan asti jollon tuntuu ettei mistään oo enäö apua. Voivoi, menis viikot nopeesti. Tänään jo 7+0 ja huomenna eka neuvola:)

Mä jouduin jäämään töistä pois tänään. Heräsin jo neljältä tähän ällöoloon ja pelkkä pään nostaminen tyynyltä nosti puklut suuhun :meh:. Huoh. Mulla aamut on kaikkein pahimpia ja hyvänä kakkosena tulee illat... Kunpa tää nyt pian hellittäis edes sen verran ettei työpäivät olis yhtä selviytymistä!

Ja kattilainen, toivottavasti sun olot helpottaa harjotteluun mennessä! Se se vasta rankkaa oliskin ku siellä pitäs yökkäillä! :depressed:

Täällä ollut myös pientä oireilua jo, nyt 4+5. Ennen plussaa olin pari päivää todella kylmissäni, ja pari päivää plussan jälkeekin, tiedä sitten liittyiko raskauteen vai johonkin muuhun. :happy: Musta on tuntunut myös, että jotkut hajut tulee tosi vahvana nokkaan. Ehkä pientä ruokahaluttomuutta myös. Lisäksi tuntuu siltä kun alaselkä olisi kauheen jumissa, sama tunne kun sillon kun ensimmäiset menkat aikoinaan alkaneet. :D Jotenkin kovasti odottaa sitä pahoinvointia ja tissikipua, kun ne taitaa ne yleisimmät oireet olla. :D

Uskoisin saaneeni apua pahoinvointiin b-vitamiinista! :)
Ostin marketista B-active -poretabletteja, jotka taisivat auttaa pahimpaan. Oksenteluahan mulla ei ole ollut, mutta kamala kuvotus ja huono olo ja heikotus. Tietysti edelleen on pidettävä kiinni kunnon syömisestä. Tuntuu, että koko ajan pitäisi olla syömässä ihan kunnon ruokaa. Ja sängystä pääsen ylös hapankorpun voimalla. :D

Hei miltä teistä kuullostaa, tänään 7+0 ja aamulla ei ollut huono olo herätessä eikä tissejä aristanu läheskään niin paljon ku aikaisemmin. No tänään tuli iltapäivästä pari limansekaista veriviirua paperiin. Pitäisikö huolestua?! Kipuja ei oo, ku niitä ihan tavanomaisia juilimisia mitä on ollu jo sen kolme viikkoa. Olen hämmentynyt. Voiko oireet tosta noin vaan loppua näin alussa? Voihan ahdistus sentään :/ ja voiko olla tosta noin vaan oireettomia päiviä?

Täällä kans etova olo vaan jatkuu... Pari päivää on menny jo paremmin mutta viimestään illalla se ellotus saapuu kylään. Tänään tosin taas jo iltapäivästä eli näköjään vaihtelee päivittäin tää olotila. Töissä on kuitenkin suhteellisen helposti menny,kunhan vaan syö riittävän usein. Eilen yökötti kinkkukiusauksen haju eikä koskaan voi tietää mitä ruokaa tänään tekee mieli. Hapankorput on täälläkin ollu pelastus,niitä kulkee aina kassissa mukana ja sillä saa yleensä pahimman olon pois minkä jälkeen pystyy syömään muutakin :)

Ja Graisu: ei kannata yhdestä oireettomammasta päivästä vielä huolestua,olot voi hyvinkin vaihdella päivittäin. Ja jos ei vuotoakaan tuon enempää tullut eikä oo kipujakaan niin ei kannata huolestua. Toki tilanteen seurailu on tarpeen ja jos vuodot lisääntyy niin sit kannattaa olla yhteydessä neuvolaan :)

Kiitos Nasuliini! :) Saapi nähdä mihin tää olo kehittyy ja jatkuuko vuoto.. pitäs vaan osata olla ressaamatta mut on se vaikeaa! :D

Täälläkin tuntuu että oireet ovat vähentyneet/loppuneet. :/ Ei oikeastaan enää mitään tuntemuksia. :eek: En oikein tiedä oliko aamuyöstä maha kipee, vai oliko vain nälkä, kun muistan jonkun ihmeellisen tuntemuksen aamuyöstä. Sitäkään en kyllä varmaksi tiedä, oliko unta... Oon niin sekasin aina öisin lääkityksen takia. :confused: Tänään olen kyllä alkanut itkemään mainokselle ja sille että ei ole ystäviä ketkä järjestäisi babyshowerit. :laughing025 Mua ei oo ikinä haitannu se, et ei ole kuin kaksi ystävää ja nyt se sit aiheutti itkua..?:grin Tuli kyllä vähän puskista itsellekin, joten voisiko tämä olla jonkulainen oire? :hilarious:
Tuosta mainoksen katsomisesta en tiedä, oon luonteeltani sen verran herkkä, että jos normaalistikkin on joku koskettava mainos (yleensä liittyen eläimiin), niin valuu kyynelet poskille. Tässäkin mainoksessa oli koira. :rolleyes:

Onneli84, Täytyypä laittaa b-vitskut kokeiluun!

Graisu, jospa ois kuitenkin nyt vaan välipäivä oireista? Eiköhän kaikki ole ihan hyvin! :)

Mulla oireina on ollut vasta hurja väsymys (työpäivän jälkeen reilun tunnin päikkärit lähes välttämättömät), mahakipuja on ollut jo useamman viikon ja hiuksia lähtee PALJON!! Viikkoja tänään 5+0 ja kyseessä ensimmäinen raskaus. Nyt toivotaan vaan että selvitään loppuun asti. :)

Takaisin