Mä aloin eilen illalla miettiä viime aikojen oireita. Mulla on jalkapohjien ulkosyrjät kutisseet jo muutaman viikon tosi kovasti, ihottumaa ei ole eikä iho ole kuiva. Kutisee muualtakin, mutta nuo kohdat on välillä ihan sietämättömät, ihme kun ei ole iho mennyt rikki kun joutuu niin kovasti välillä raapimaan. Tajusin siinä sitten, että oon muuten turvonnut nyt viikossa huomattavasti, sormet ei meinaa välillä taipua ja housujen saumoista jää rannut jalkoihin (aiemmin jäi vain sukista, niistä tuleekin nyt sellaiset vallihaudat vaikka eivät purista). Lisäksi oon nähnyt tähtisadetta monta kertaa päivittäin, sunnuntaina taisi olla kivuton migreenikohtaus kun näin puolisen tuntia sahalaitaa. Kävin sit vaa´alla tänään niin paino oli noussut yhdeksässä päivässä 1,9kg!! Painon nousu oli viime viikon maanantaihin mennessä ollut mulla siis koko raskauden aikana vain 5,9kg. Kävin sit äsken terveyskeskuksella mittaamassa verenpaineet, kolmella eri mittauskerralla paineet 133/100 (p. 106), 136/99 (107) ja 137/102 (113). Oli todellakin nousseet, alapaine yleensä jossain 80+ huituvilla. Proteiinit ei onneks olleet kuin hitusen koholla, sanoisin, et sen nollan ja ekan plussan välissä. Mut kyllä mä olisin sitä mieltä, et nää on raskausmyrkytyksen oireita. Soitin sit neuvolaan, niin th sanoi sieltä, että voi johtua unettomuudestakin (nukun myös tosi lyhkäsiä pätkiä kun hikoilen ihan hirveesti öisin. Välillä näen uniakin, mut pääasiassa nukkuminen on torkkumista), mut käyn kuitenkin maksakokeissa huomenna. Pissatesti pitää viedä samalla kanssa labraan. Tälle päivälle sain käskyn käydä kirjastosta jotain rentoutuskasetteja ja vaan maata niitä kuunnellen
Sanoin kyllä, et oon ollut levossa jo helmikuun lopulta asti, mut sinnikkäästi puhui noista rentoutuskaseteista. Ääh. Jos hormonit pitää mut hereillä, niin en usko, että rentoutuskasettienkaan avulla saan unta.