Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko kellään ollu raskausaikana käytössä mitään lihasrelaksanttia? Uskaltaiskohan sitä neuvolalääkäriltä kysästä jotain lääkettä.. Mulla on niin pahat jumit yläselässä, ettei oo enään venyttelyt, hieronnat ja panadoli auttanu. Ja pahenee aina maatessa, että yöllä tulee heräiltyä kipuun.

Valitettavasti mitään relaksantteja tmv ei voi raskausaikana käyttää. Itsellä on ollut paikat jumissa koko talven. Itse olen saanut oireita lievitettyä lämmöllä ja kerran viikossa fyssarilla tunnin hieronnassa käymisellä. Mulla on nikamat yläselässä jumissa eikä niitä pysty rusauttamaan paikalleen kun vasta sitten mukulan synnyttyä. Hieronnalla pystyy sitten helpottamaan ja siirtämään oireita mutta ei se selkää paranna. Eli en nyt osaa suositella muuta kuin hyvällä hierojalla tai fyssarilla käyntiä.

Kävelin eilen kaupungilla ja kiipesin vauhdilla portaat viidenteen kerrokseen, koska olo oli niin hyvä. Noh, päästyäni kotiin alkoikin kivuliaat supistukset ja liitoskivut. Tänään olo on taas normaali ja kivuton, mutta näköjään kannattaa jättää portaat jatkossa väliin ja käyttää suosiolla hissiä.

No nyt tiedän kuvauksen "meloni jalkojen välissä".
Siivoaminen sai vauvan laskeutumaan ja samalla supistuksia aikaiseksi. Makuullaan kaikki ok, mutta seisaallaan tai varsinkin istuessa tulee painetta ja supistuksia.

Onko kellään ollu raskausaikana käytössä mitään lihasrelaksanttia? Uskaltaiskohan sitä neuvolalääkäriltä kysästä jotain lääkettä.. Mulla on niin pahat jumit yläselässä, ettei oo enään venyttelyt, hieronnat ja panadoli auttanu. Ja pahenee aina maatessa, että yöllä tulee heräiltyä kipuun.

WP_20160412_003.jpg mulla ollut tällanen käytössä tammikuussa, kun hartiat oli niin jumissa ja kipeet, etten pystyny muuta ku itkee. Kätilöltä vielä varmistin silloin, niin on ok.

Mä oon kans käyttäny hevosten linimenttiä ja ihan kylmägeeliä, mut ei auta. Lisäks mun mies ja isä on molemmat hierojia mut ei niistäkään oo enään ollut apua :D
Pitää varmaan testata tota relaxant voidetta.

kävipä hassu... istuskelin sohvalla jalat koholla ja vauva jotain pienesti möngersi alhaalla. Tökkäsi sitten lieneekö kädellä ihan kohdunsuulle niin ihan kun ois lirahtanu jotain.. voiskohan olla että hermoon vaik jotenki osu et tuntu siltä..eipä tuota mitään muuta tunnu tulevan :D jotenki tästä iltaisesta sohvalla istumisesta on tullu semmonen paikka missä aina mietin et mitä jos mulla käynnistyiskii synnytys vesien menolla, ei oo koskaa aikasemmin sillain käyny ja joka raskauden lopussa oon samaa miettiny :p :D ehkä se on joku pelko ku uus sohva eikä haluais sitä sotkea :hilarious::hilarious:

edit. nyt vasta muuten tajusin suihkussa sääriä siistiessä että mulla on muuallakin tuota turvotusta ku pelkästään varpaissa ja sormissa. Sääret tosi paksut! hassua ku en oo aikasemmin tajunnu sitä! mt kivan siloset silti :D

Mulla on alkanu synnytys vesien menolla mutta ei oo tullu kertarysäyksellä niinku monesti kuulee. Pienesti tihkutteli ja side riitti pitämään kuivana. Eli sohvs voi peladtuakki ;D

Niin ja ite en osaa kuvitella ku saman kaavan mukaan tapahtuvaks asioita... nytki joka lorahduksen tuntemus on rekisterissä mutta tähän asti vaan valkovuotoa.. enkä osaa sinänsä vielä "tositoimia" odottaa vaikka jo rv37 kun ei oo siittä limatulpasta vielä havaintoa niinku esikoisen aikaan. Senki kuvittelen huomaavani niinkuin viimeksi. Saa nähä.. esikoinen synty 39+2

Tätä loputonta valvomista voi kai pitää oireena. Pari viikkoa sitten sain vielä nukuttua edes kerran vuorokaudessa kolme tuntia kerrallaan. Nyt nukun tunnin :shifty: Sen jälkeen pitää olla hereillä vähintään kaksi tuntia, jolloin saa torkahtaa jälleen noin tunniksi. Onneksi vapaa alkoi, töissä oli turhan raskasta olla se kahdeksan tuntia putkeen kun ei koskaan saanut nukuttua tarpeeksi. Työ on kuitenkin fyysistä sekä kävelemistä koko vuoron ajan. Onneksi saan nukkua päivällä pariinkin otteeseen, joskin vain sen tunnin kerrallaan. Sitten olen taas ihan "pirteä". :dead:

Ähh täällä alko tänään jonkun sortin "säännöllinen" alapään vihlonta. Välillä tulee aina nopea vihlasu alapäähän. Kestänyt koko iltapäivän ja illan. Varmaan harmitonta, mutta "mukavasti" pitää hereillä, kun vihlasu saa aikaan koko kehon säpsähdyksen.

Mulla on nyt vissiin alkanu ne synnytystä ennakoivat "menkka kivut". Siis en ole ikinä kärsinyt menkka kivuista (thank god) mutta voisin kuvitella et se tuntuis tältä :shifty: Koko alaselkä jomottaa niin että ja välillä tuntuu myös alamahalla. Ei kuitenkaan mitään kunnon supistuksia oo tullut vielä kertaakaan, mut kai tää nyt jokin merkki on synnytyksen lähestymisestä. En siis mitenkään valita, oon vaan ilonen et alkaa jotain tapahtuun :p Vaik ei tää kovin kivan tuntusta ole :yuck:

Mulla on nyt vissiin alkanu ne synnytystä ennakoivat "menkka kivut". Siis en ole ikinä kärsinyt menkka kivuista (thank god) mutta voisin kuvitella et se tuntuis tältä :shifty: Koko alaselkä jomottaa niin että ja välillä tuntuu myös alamahalla. Ei kuitenkaan mitään kunnon supistuksia oo tullut vielä kertaakaan, mut kai tää nyt jokin merkki on synnytyksen lähestymisestä. En siis mitenkään valita, oon vaan ilonen et alkaa jotain tapahtuun :p Vaik ei tää kovin kivan tuntusta ole :yuck:

Täällä kanssa tota ollut nyt ainakin pari viikkoa, tosin ei selän puolella, vaan juurikin alavatsalla. Välillä kovimmillaan säteillyt reisiin ja pakaroihin... Ja ei tosiaan tunnu kivalta, mutta silti ihan mukavaa, että jotain tuntus tapahtuvan. :grin
Toissapäivänä lorahteli myös valkovuotoa ekat kerrat...

nyt on pakko tulla tänne itkee ku sattuu niin että meinaa itku tulla :( viikon oli tosi energinen olo.. nyt sitten ollu pari päivää "kroppa jumissa" vatsan alueelta. Viimeyönä heräilin moneen otteeseen, luojan kiitos lapset nukku hyvin! mahaan sattuu selkään sattuu alapäähän sattuu! viimeyönä pitkästä aikaa sattu alapäähän kun kääsi kylkeä eikä samalla kyljellä voinut kauaa nukkua.. väsyttää...

täytyy vaan sanoo et tsemppiä miuskuli! tämänkin moinen pätkittäin nukkuminen tuntuu tosi raskaalta saatikka jos ei pystyis jatkaa unia!

Muoks: kaikista eniten ärsyttää ku tietää ettei nää kivut mitään synnytykseen viittaavia ole.. jotenki nyt vaan painaa yms

Muokattu viimeksi:
Mä aloin eilen illalla miettiä viime aikojen oireita. Mulla on jalkapohjien ulkosyrjät kutisseet jo muutaman viikon tosi kovasti, ihottumaa ei ole eikä iho ole kuiva. Kutisee muualtakin, mutta nuo kohdat on välillä ihan sietämättömät, ihme kun ei ole iho mennyt rikki kun joutuu niin kovasti välillä raapimaan. Tajusin siinä sitten, että oon muuten turvonnut nyt viikossa huomattavasti, sormet ei meinaa välillä taipua ja housujen saumoista jää rannut jalkoihin (aiemmin jäi vain sukista, niistä tuleekin nyt sellaiset vallihaudat vaikka eivät purista). Lisäksi oon nähnyt tähtisadetta monta kertaa päivittäin, sunnuntaina taisi olla kivuton migreenikohtaus kun näin puolisen tuntia sahalaitaa. Kävin sit vaa´alla tänään niin paino oli noussut yhdeksässä päivässä 1,9kg!! Painon nousu oli viime viikon maanantaihin mennessä ollut mulla siis koko raskauden aikana vain 5,9kg. Kävin sit äsken terveyskeskuksella mittaamassa verenpaineet, kolmella eri mittauskerralla paineet 133/100 (p. 106), 136/99 (107) ja 137/102 (113). Oli todellakin nousseet, alapaine yleensä jossain 80+ huituvilla. Proteiinit ei onneks olleet kuin hitusen koholla, sanoisin, et sen nollan ja ekan plussan välissä. Mut kyllä mä olisin sitä mieltä, et nää on raskausmyrkytyksen oireita. Soitin sit neuvolaan, niin th sanoi sieltä, että voi johtua unettomuudestakin (nukun myös tosi lyhkäsiä pätkiä kun hikoilen ihan hirveesti öisin. Välillä näen uniakin, mut pääasiassa nukkuminen on torkkumista), mut käyn kuitenkin maksakokeissa huomenna. Pissatesti pitää viedä samalla kanssa labraan. Tälle päivälle sain käskyn käydä kirjastosta jotain rentoutuskasetteja ja vaan maata niitä kuunnellen :p Sanoin kyllä, et oon ollut levossa jo helmikuun lopulta asti, mut sinnikkäästi puhui noista rentoutuskaseteista. Ääh. Jos hormonit pitää mut hereillä, niin en usko, että rentoutuskasettienkaan avulla saan unta.

Täällä alkanut turvotus lisääntymään... Tänä aamuna ei enää mennytkään entiseen tapaan sormukset sormeen, vaan piti jättää paksummat laittamatta. Samoin kasvoissa turvotusta, mutta eikös nämä ole niitä loppuviikkojen oireita. :)

Kävin eilen hammaslääkärissä pyörällä. Mukanani oli esikoinen pyöränistuimessa (16kg) ja poljin sen n. 4km edestakaisin. Tuntui aika raskaalta. Eilen sit illalla alkoikin supistella siitä hyvästä.. En ehkä taida uskaltaa enää pyöräillä. : | Sitten lisäoireina on nyt lähes jokapäiväinen nenäverenvuoto : (

Mä aloin eilen illalla miettiä viime aikojen oireita. Mulla on jalkapohjien ulkosyrjät kutisseet jo muutaman viikon tosi kovasti, ihottumaa ei ole eikä iho ole kuiva. Kutisee muualtakin, mutta nuo kohdat on välillä ihan sietämättömät, ihme kun ei ole iho mennyt rikki kun joutuu niin kovasti välillä raapimaan. Tajusin siinä sitten, että oon muuten turvonnut nyt viikossa huomattavasti, sormet ei meinaa välillä taipua ja housujen saumoista jää rannut jalkoihin (aiemmin jäi vain sukista, niistä tuleekin nyt sellaiset vallihaudat vaikka eivät purista). Lisäksi oon nähnyt tähtisadetta monta kertaa päivittäin, sunnuntaina taisi olla kivuton migreenikohtaus kun näin puolisen tuntia sahalaitaa. Kävin sit vaa´alla tänään niin paino oli noussut yhdeksässä päivässä 1,9kg!! Painon nousu oli viime viikon maanantaihin mennessä ollut mulla siis koko raskauden aikana vain 5,9kg. Kävin sit äsken terveyskeskuksella mittaamassa verenpaineet, kolmella eri mittauskerralla paineet 133/100 (p. 106), 136/99 (107) ja 137/102 (113). Oli todellakin nousseet, alapaine yleensä jossain 80+ huituvilla. Proteiinit ei onneks olleet kuin hitusen koholla, sanoisin, et sen nollan ja ekan plussan välissä. Mut kyllä mä olisin sitä mieltä, et nää on raskausmyrkytyksen oireita. Soitin sit neuvolaan, niin th sanoi sieltä, että voi johtua unettomuudestakin (nukun myös tosi lyhkäsiä pätkiä kun hikoilen ihan hirveesti öisin. Välillä näen uniakin, mut pääasiassa nukkuminen on torkkumista), mut käyn kuitenkin maksakokeissa huomenna. Pissatesti pitää viedä samalla kanssa labraan. Tälle päivälle sain käskyn käydä kirjastosta jotain rentoutuskasetteja ja vaan maata niitä kuunnellen :p Sanoin kyllä, et oon ollut levossa jo helmikuun lopulta asti, mut sinnikkäästi puhui noista rentoutuskaseteista. Ääh. Jos hormonit pitää mut hereillä, niin en usko, että rentoutuskasettienkaan avulla saan unta.

Kyllähän noi verenpaineet aika hurjia on! Ainakin alapaineet!

Mulla on ollut nyt viis viikkoa menkka kipuja et ei se välttämättä tarkota sitä et jotain alkais tapahtuun...

Mulla ei tullu ku sillon yhtenä päivänä niitä pieniä menkkajomotus-supistuksia. Nyt on selkeesti paineentunne lisääntynyt alhaalla. Ens viikon keskiviikkona on äitiyspoliaika jolloin saan tietää kohdunsuun tilanteen ja vauvan kokoarvion. Ja ehkä jopa sovitaan käynnistyspäivää, jos ei luonnostaan käynnisty (mulla siis insuliinihoitonen radi ni eivät pidä vauvaa yli lasketun ajan tai käynnistävät heti la jälkeen)
Muuten olo on painava, valasmainen ja jalat turpoo iltaa kohden. Olo on muutenkin turpee ja mulle vois jo riittää tämä raskaus.. tosin ei tässä oo enää kun 2viikkoa laskettuun aikaan :)

Mullaki kontrolli keskiviikkona äippäpolilla vauvan hieman ison vatsanympäryksen takia. Katotaan miltä tilanne sillon näyttää. Tänään poksahti 37 viikkoa täyteen ja ei vielä koko raskauden aikana oo ollut näin hyvää päivää ku tänään, virtaa on ja mikään paikka Ei oo särkenyt. Ihanaa ☺ Mulla viime viikolla yhtenä päivänä pari kipeää supistusta, muuten sit ollutkin vaan niitä epä miellyttäviä harkkasuppareita.

No joo eihän se välttämättä tarkoitakaan mitään, mut näin kuvittelisin kuitenkin, kun esikoista odottaessa ei ollu yhtään mitään kipuja ennen kun kaikki alkoi vesien menolla ja siitä sit supistukset vauhdilla. Niin jotenkin itellä on nyt semmonen olo et kyl tää täytyy olla jonkun näköstä valmistautumista synnytykseen, on ollu niin erilainen raskaus muutenkin ja huomenna on jo 38 viikko täynnä, et pakkohan tän nyt on jotain merkkaa :P

Takaisin