Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
EkM89, kuulostaa ihan järkevältä :)

Esikoisen kohdalla kun minulla ne supistukset olivat kypsyttäneet paikkoja, niin mielenkiinnolla jään odottamaan mitenkäs tällä kertaa. Haravoin eilen pihaa ja toista hevosten tarhoista, niin ei yhtäkään supistusta, mutta illasta se hevosten perusteellinen putsaus, pöly ja jaloissa kyykkiminen saivat aikaiseksi :D

Mulla taas ei oo ollu mitään "oikeita supistuksia" (kai) ja kohdunkaula oli lyhentynyt lääkärin tutkimuksesta 3cm -->2cm:n. Mutta paikat oli visusti kiinni.

Eipä ole ollut kivuliaita supistuksia ja aika vähän kivuttomiakaan. Lääkäri sanoi viimeksi, että pitkä kohdunkaula ja kaikki paikat vielä tiukasti kiinni. Toivottavasti kroppa kuitenkin jollakin tavalla jo varautuu tulevaan.

Mulla ei ollenkaan kivuliaita supistuksia tai ehkä hurjat 2kpl jos eivät olleet jotain muuta lihassärkyä. Kivuttomia jonkin verran (päivittäin, rasituksessa tai heti sen jälkeen), mutta nekin suurimmaksi osaksi sellaisia ettei meinaa heti ees huomata. Nyt kohdunkaula hieman pehmennyt ja kohdunsuu yhdelle sormelle auki, rv 37+3. Lääkäri teki sisätutkimuksen pe. :) Minä jo innoissani olin, mut ei kuulemma ennakoi välttämättä yhtään mitään. :D

Ei ole kivuliaita supistuksia ollut täälläkään. Kivuttomia, mutta välillä tukalia harjoituissupistuksia kylläkin. Viime päivinä niin rasituksessa kuin levossakin tuntuvia. Ma lääkärillä kaulaa jäljellä 1.5cm ja pehmennyt, mutta kiinni. Ja vauvan pää tosi alhaalla. Ei kyllä lupaillut vielä mitään synnytysajankohtaa! :D Nyt 37+0, eli vaikka tulisi jo tänään, kaikki pitäisi olla hyvin.

Sukkapuikkotuikkasuja on kyllä joka ilta, kun pieni aloittaa iltajumppansa. Hyvän asennon löytäminen on silloin aika vaikeaa, lähinnä kävely ja liikkuminen auttavat hieman. Eli ihan kivuttomasti en ole selvinnyt.

Tähän aiheeseen liittyen te melko loppuvaiheessa olevat äipät; onko vauvan pää jo kiinnittynyt teillä lantioon ja mikä viikko? Meidän beibi ei haluais millään kiinnittyä, pää on kyllä alaspäin ja hän on aika alhaalla ainakin paineen tunteesta päätellen.

Täällä rv37+2 eikä kiinnittymisestä tietoakaan... Kovin ylhäälläkin hän majailee vielä muutenkin vaikka pää alaspäin tosiaan onkin.

Mutta tiedän monia joilla vauva ei ole telakoitunut vielä synnytyksen alettuakaan. Ja mahakin on saattanut laskeutua vasta synnytystä edeltävänä päivänä. :)

Mulla on neuvolantädin mukaan kiinnittynyt jo , ja näin sanoi rv 34 neuvolassa. Nyt 36+4. Pari kivuliasta supistusta tullut , harjoitussupistuksia jatkuvasti. Tänään vihloi alapäähän niin kovasti että meni jalat alta... ja siis rv 33+1 olin yhdelle sormelle auki.

Mies tulee tänään 5 viikon ulkomaan reissulta niin mielenkiintoista nähdä saako seksi aikaan supistuksia ;) Alapää nyt jo niin kipeä että ei hirveesti houkuttele ajatus hommailuista mutta kai sitä pitää ees yrittää

Muokattu viimeksi:
Täällä rv37+2 eikä kiinnittymisestä tietoakaan... Kovin ylhäälläkin hän majailee vielä muutenkin vaikka pää alaspäin tosiaan onkin.

Mutta tiedän monia joilla vauva ei ole telakoitunut vielä synnytyksen alettuakaan. Ja mahakin on saattanut laskeutua vasta synnytystä edeltävänä päivänä. :)
Samoilla viikoilla mennään. Lähinnä se tässä huvittaa, kun mukamas ensisynnyttäjillä tää kiinnittyminen tapahtuisi usein hyvinkin varhaisessa vaiheessa. Liekkö tällä asialla mitään vaikutusta muuhun paikkojen kypsymiseen tmv?

Samoilla viikoilla mennään. Lähinnä se tässä huvittaa, kun mukamas ensisynnyttäjillä tää kiinnittyminen tapahtuisi usein hyvinkin varhaisessa vaiheessa. Liekkö tällä asialla mitään vaikutusta muuhun paikkojen kypsymiseen tmv?

Okei! Mulle asiaa ei oo kommentoitu neuvolassa mitenkään. Mulla on kohdunkaula lyhentynyt 1cm:n verran (rv36 oli tutkimus). Muuten ei ollut sillon vielä mitään muita muutoksia paikoissa tapahtunut. Saapa siis nähdä miten tässä käy. :rolleyes:

On tämä jännää enskertalaiselle tämä palautuminen. Rintaa pumppaa niin kipu on alapäässä :D

Maikki ne on varmaan niitä jälkisupistuksia mitä tulee myös imettäessä ennen ku kohtu palautunut ennalleen :)

Mulla ei oo kukaan vauvoista kiinnittyny ennen synnytystä. Ja tosi alhaalla silti tuntuu liikkeet :)

Ei ole vielä kiinnittynyt. Selkeästi käy välillä ihan alhaalla painamassa kohdunsuuta, mutta usein öisin nousee sitten ylös.
En ymmärrä miksi öisin nousee ylös, että onko lantiossa vielä "ahdasta" öisin, kun nukun yleensä jalat "ristissä", eli kyljellän toinen jalka toisen yli. Ns. Kylkiasento mihin tajuttomatkin pitää laittaa :hilarious:

Mulla on ollut noin viisi viikkoa kivuttomia ja kivuliaita supistuksia päivittäin, yleensä iltapäivällä/illalla. Neljä viikkoa sitten (rv30+2) neuvolalääkäri arvio käsin kokeilemella et kohdunkaulaa olis 3 cm ja kohdun suu olis hieman pehmenny. Edellisessä ultrassa oli kohdunkaulaa oli 4.2 cm (noin rv 25). Eli ehkä vähän lyhentynyt. Nyt en tiedä onko viimeisten viikkojen aikana tapahtunu lisää muutoksia. Noin kolme viikkoo sitten (rv 31+2) th arvioi että vauva on alkanut kiinnittyyn. Sukkapuikkovihlasuja mulla oli eniten silloin viisi viikkoa sitten, kun alkoi supistuksetki. Nyt vihlasuja on ollut vähemmän. Nyt rv 34+0

Mul ei oo viel kertaakaan edes kokeiltu onko paikat lähtenyt pehmenemään / aukeen ja oon kuitenkin jo koht 38 viikolla :woot: No torstaina on seuraava neuvola, jos vaikka sillo sit katsottais. Tosin en oo kyllä tuntenut mitään supistuksia kertaakaan, vielläkään jos ei sen takia oo katsottu? Esikoista odottaessa oli sama, ei mitään harkkareira (ellei ne tosiaan oo niin kivuttomia etten mitään muka huomaa?), ja silti neiti synty 38+4 kun vedet meni ja kivuliaat supparit alko sit siitä..joten luulisin et paikat ois jo pehmenemässä tässä kohtii nyttenkin..

kävipä hassu... istuskelin sohvalla jalat koholla ja vauva jotain pienesti möngersi alhaalla. Tökkäsi sitten lieneekö kädellä ihan kohdunsuulle niin ihan kun ois lirahtanu jotain.. voiskohan olla että hermoon vaik jotenki osu et tuntu siltä..eipä tuota mitään muuta tunnu tulevan :D jotenki tästä iltaisesta sohvalla istumisesta on tullu semmonen paikka missä aina mietin et mitä jos mulla käynnistyiskii synnytys vesien menolla, ei oo koskaa aikasemmin sillain käyny ja joka raskauden lopussa oon samaa miettiny :p :D ehkä se on joku pelko ku uus sohva eikä haluais sitä sotkea :hilarious::hilarious:

edit. nyt vasta muuten tajusin suihkussa sääriä siistiessä että mulla on muuallakin tuota turvotusta ku pelkästään varpaissa ja sormissa. Sääret tosi paksut! hassua ku en oo aikasemmin tajunnu sitä! mt kivan siloset silti :D

Onko kellään ollu raskausaikana käytössä mitään lihasrelaksanttia? Uskaltaiskohan sitä neuvolalääkäriltä kysästä jotain lääkettä.. Mulla on niin pahat jumit yläselässä, ettei oo enään venyttelyt, hieronnat ja panadoli auttanu. Ja pahenee aina maatessa, että yöllä tulee heräiltyä kipuun.

Alamaha kipeä, turvottaa hemmetisti, oksettanut joka päivä jo ennen plussausta, migreenini on pahentunut, jne jne.. Viikkoja 10+0

Onko kellään ollu raskausaikana käytössä mitään lihasrelaksanttia? Uskaltaiskohan sitä neuvolalääkäriltä kysästä jotain lääkettä.. Mulla on niin pahat jumit yläselässä, ettei oo enään venyttelyt, hieronnat ja panadoli auttanu. Ja pahenee aina maatessa, että yöllä tulee heräiltyä kipuun.

Voisikohan lämmin kaurapussi auttaa aukaisemaan jumit?
Itselläni on auttanut hevosten kaksiteho-linimentti, mutta en ole sitä hirveästi raskaana ollessa uskaltanut käyttää, kun en tiedä miten imeytyy verenkiertoon.
Lisäksi aikoinaan käytin sitä Back On Track hevosille tarkoitettua selänlämmitintä. Yöksi laitoin sänkyyn niin että nukuin sen päällä.
Nuo tosin on mielestäni kantavilla tammoilla kielletty tiineyden aikana, kun ei ole tutkittua tulosta miten se vaikuttaa, joten luulisi olevan sama homma raskaana olevillakin?

En nyt kyllä auttanut yhtään...

Takaisin