Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt täällä tuli ekaa kertaa sellainen supistus että sattui mahaan sen kovettumisen aikana. Varmaan normaalia näillä viikoilla vai onko?
Graisu 35+5

Mulla on alkanut nyt kipeät supistukset rv29 ja koko ajan tulee, et voi olla ihan normaalia. Neuvolalääkäri ei ollut kovin huolissaan vaikka kohdunsuu oli pehmennyt koska kohdunkaulaa oli jäljellä vielä n 3 cm (rv 31+2). Nyt rv 33+3.

Vauva herää joka yö klo.5.00 ja rauhoittuu takaisin nukkumaan syömisen jälkeen. Seuraavan kerran se herää klo.8.00. Olen miettinyt kuinka todennäköistä on, että sama rytmi pysyisi päällä syntymänkin jälkeen? Olisi nimittäin aika helppoa, jos heräisi vain kerran yössä syömään, mutta taitaa olla toiveajattelua :)

Täytyy siis toivoa, että jatkuisi :) Huomasin tänään, että huuleni ovat turvonneet ja näytän siltä kun olisin ottanut niihin täytettä. Hieman koomisen näköistä, mutta uskoisin tämänkin olevan vain harmiton raskausoire.

Oon kanssa kuullut, että äiti voi vaikuttaa jo viimeisen kolmanneksen aikana vauvan tulevaan rytmiin. Eli kun pitää oman rytmin tasaisena niin pitäisi vauvallekin muodostua sama rytmi. Tai jotain sellaista... :D Meillä esikoinen heräsi pari kertaa yössä tissille. En pitänyt pahana sitä. Se tosin ei ollut kivaa kun pieni huusi vatsaansa yökaudet... No syy selvisi lopulta ja minä jouduin lopettamaan suklaan syönnin vähäksi aikaa. Eli varautukaa siihen, että imettäessä vauva syö samaa kuin sinä. Meillä esikoinen ei siis kestänyt suklaata, lakua tai mitään tulista.

Mä tiedän että tää ei tarkoita synnytyksen käynnistymistä tai mitään sinnepäinkään mutta tänään on tullut pieniä supistuksia joiden yhtedessä on menkkamaista jomotusta alavatsalla/häpyalueella. Mutta nää on siis ihan pieniä ja lyhyitä kestoltaan ja niitä on tässä tän päivän aikana tullut.. mutta jännä silti, jotenkin uskon että keho "harjoittelee" sit tositoimia varten. Nyt siis rv36+4.. :)

Te joilla on jo kans aikasempia synnytyksiä niin muistatteko ja havaitsitteko ylipäänsä koska limatulppa irtos..? Mulla irtos kyllä ja sen hoksasin mutta en yhtään muista millä viiveellä synnytys sitte käynnisty.. viikon sisällä nyt muistelen että ainaki..

Mulla ois huomenna synnytystapa arvio. Sieltä kun napsahtaa vauvan painoarvioksi joku 4500g, ja sanotaan viel että alakautta vaan.. niin hieman voisin hyperventiloida nämä vikat viikot. :D onko teille jollekin tehty aiemmista raskauksissa vauvan painoarviota, kuinka hyvin on pitänyt paikkansa?

Ok, olen kuullut et joillakin heittänyt paljonkin. Toisaalta luulis olevan melko luotettava arvio kun tehdään luitten mittojen perusteella. Toki kerkee kasvaa viel joitakin satoja grammoja, jos syntyisi vaikka 3vko kuluttua. Huomenna mulla siis rv 37+1.

Mulla kolme synnytystä takana ja en oo koskaan havainnut tota limatulppaa..et ei kyllä tietookaan milloin olis irronnut.. Millanen se sit on? Jos nyt vaikka kiinnittäisi enemmän huomiota. :)

Ja mulla on painoarviot menny tosiaankin iha pieleen.. Päivää ennen ku toinen vauva syntyi, arvioitiin kilon pienemmäksi, vaikka tunsin ite hyvin ettei kyllä ole yhtä pieni kuin esikoinen syntyessään.

Tosi inhottavaa ja kipeetä nipistelyä alamahalla! Sängyllä kun yritän kääntyä selälleen, että nousisin ylös, niin sattuu niin paljon ettei pysty. Noh, makoillaan sitten päivä kyljellään sängyssä.. :D

Mulla ois huomenna synnytystapa arvio. Sieltä kun napsahtaa vauvan painoarvioksi joku 4500g, ja sanotaan viel että alakautta vaan.. niin hieman voisin hyperventiloida nämä vikat viikot. :D onko teille jollekin tehty aiemmista raskauksissa vauvan painoarviota, kuinka hyvin on pitänyt paikkansa?

Mun kaverille tehtiin painoarvio ultrassa synnytystä edeltävänä päivänä ja heitti yli puoli kiloa :hilarious:.

Se limatulppa oli muistaakseni semmosia aivanko valkovuoto "klimppejä". Kuitenki ihan erilaista tavaraa ku mitä "normisti" oli tullu..

Olen kuullut limatulpan olevan hieman verestävä ja suht kiinteä limaklöntti.
Esikoista odottaessa minulla irtosi limatulppa, mutta en yhtään muista oliko jotain 1-3vko ennen synnytystä :D

Tämä jatkuva herkästi hikoilu on ka-ma-laa!
Olo on tukala 24/7, paitsi jos pääsen ilman esikoista ulkoilemaan.
Muuten juostaankin lapsen perässä ja tirriäinen mahassa usein työntää itseään ulospäin samaan aikaan.
Esikoista odottaessa ei ollut kyllä näin tukalaa :D

Mä en kyllä oikeen usko noihin painoarvioihin, vaik oishan sinänsä kiva semmonen saada, mut tiedä sitte kuin tarkka kumminkaan olisi. Mä tiedän niin monta tapausta missä on heittänyt kilon verran arviointi.
Mun yks kaveri jolla on diabetes sanoivat että on yli 4kg kun viikkoja oli 36, niimpä se sit käynnistettiin ja poika olikin just ja just yli 3kg..eli ihan turhaan käynnistys ja ois saanu kasvaa masussa.
Ja sit taas mun siskolla, arvioitiin 3110 syntyessä ja sit kuitenkin kun synty 40+1, niin oli 4230g, eli kilon tuokin heitti.
Mut oon kyl kuullu et välillä vauvat arvioitaisiin alakanttiin ettei synnyttäjä pelästy vauvan painoa ja ala pelkään synnyttämistä alakautta.
Mut joo, kylhän ne välil voikin pitää paikkansa, mut parhaiten sen tietää sit kun asukki on syntynyt :shy:

Mulle se tehtiin siis sen takia, kun suvussa kahdessa polvessa (oma äiti ja mummi) ahdaslantioisuutta. Äidillä kaikki kolme raskautta meni sektion, edes mun sisko jonka syntymäpaino 2900g ei mahtunut alakautta. Lisäksi mulla sf mitta ollu koko ajan yläkäyrällä tai sen yli. Olen siis oikein tyytyväinen kun mun lantio tutkittiin ja vauvan koostakin saatiin ainakin suuntaa antava arvio.

Vauva on jo nyt isohko (rv 37+), mut lantio mulla ok. Seuraava kontrolli rv 39+, jolloin mietitään käynnistetäänkö aiemmin jos näyttää menevän yliajalle.

Minua ihan ärsyttää kirjoittaa tätä, mutta saas nähdä tapahtuuko näistä supistuksista mitään alakerrassa.

Harjasin hevoset iltatallin ohessa ja se (pöly?) sai kamalan hengenahdistuksen päälle. Kaikki vain paheni, tuli kamala päänsärky ja ensin kivuttomat supistukset. Niitä seurasi sitten kipeät.
Puhdistin sieraimet kunnolla ja yskin limaa pihalle, jonka jälkeen oli kyllä helpompi hengittää, mutta alapäässä alkoi tuntua kipeää paineentunnetta.
Kaikki helpottui vasta kun pääsin sohvalle puoli-istuvaan asentoon. Tai lähes kaikki, sillä tuo armoton päänsärky kyllä jäi.

Onko muilla kipeät supistukset vaikuttaneet alakertaan mitenkään?

Itse saan tietää vasta reilun kahden viikon päästä lääkärineuvolassa.

Frozenflower mullaki oli 1 ilta kipeitä supistuksia muutaman tunnin ajan levossa, eikä ollut tapahtunut oikeestaan mitään kohdunsuulla, silloin oli rv34+. mutta sehän on ihan siitä varmaan kiinni että miten se kohtu on siihen synnytykseen jo ehtinyt valmistautua.. eilen kävin lasten kanssa metsäkävelyllä, jossa mentiin mäki ensin ylös ja lopulta jyrkkä lasku alas, supisteli koko illan mutta ei kipeitä. Mietin, kun mulla toiv käynnistys 2vkon sisään edessä, että pitäiskö ottaa päivittäiseksi tavaksi tuo lyhyt kiipeilyreissu niin jospa se kypsyttelis paikkoja sopivasti luonnostaan jo :)

Takaisin