Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä esikoinen oli 4885g... Mulla on seuraava neuvola on tosiaan rv34+6 ja se on ihan vaan th käynti. Hän sitten laittaa terveyskeskukseen lääkärille joka ultralla varmistaa tilanteen ja sitten vasta vissiin aletaan miettimään mitä tehdään... Vähän hirvittää. En kanssa haluaisi alkaa kovin kookasta vauvaa tunkemaan peppu edellä pihalle. Toisaaltaan en haluaisi leikattavaksikaan. :sad001

Mä oon syönyt koko raskauden magnesiumia (oon kärsinyt aiemmin tosi sitkeistä elohiiristä silmien alueella) ja silti oon supistellut nyt tosi voimakkaasti monta viikkoa. Jos nyt (rv 34+4) jätän sen pois, niin tuleekohan mun supistuksista vielä hirveempiä? Mullahan on tulossa sektio joka tapauksessa, mutta siinäkin pitää loppuvaiheessa kohdun supistella ja juuri siinä vaiheessa mulla on ollut ongelmia molemmissa aiemmissa sektioissa; siksi ois varmaan hyvä sit lopettaa toi magnesium. Ärsyttää vaan sit ne elohiiret jos palaa, mulla ne siis kestää tosiaan monta viikkoa putkeen, eikä lopu ennen kuin olen syönyt viikon pari sitä magnesiumia (ei mikään pika-apu siis sekään tuohon vaivaan). Magnesium auttaa käsittääkseni myös ehkäisemään ummetusta (jota ei onneksi tässä raskaudessa ole sit ollutkaan); siinä kans sellainen vaiva mitä en loppuviikoille halua kun aiemmissa raskauksissa on näillä viikoilla tullut peräpukamia. Huh, pitääkin googlailla magnesiumia vähän lisää...

Mäkin oon syönyt magnesiumlisää ja silti supistelee päivittäin, että ei se nyt ainakaan niitä hirveesti estä. Muuten varmaan magnesiumia käytettäisiin supistuksenestolääkkeenä eikä mulle ainakaan lääkäri ees suositellut mahnesiumia vaikka supistukset alko rv17 ja aiheutti muutoksia kohdunkaulalla. Mutta tietysti jos haluu pelata varman päälle niin rv38 voi käytön lopettaa.

Mulla on aiemmat supistelut loppuneet, ja oon voinut olla ja touhuta ihan normisti.. :)Mutta lenkkeillessä tietty noita harkkasupistuksia tulee..

• Tykkään
Reaktiot: Dee
Mulla käväisi kans perätilassa muistaakseni rv 33. Nyt menossa rv 36+5 ja viime viikolla oli neuvokakäynnillä jo pää alaspäin. :) Mulla myös tulossa kokoarvio+synnytystapa-arvio tän viikon pe, suvussa kahdessa polvessa ahdaslantioisuutta+sf-mitta yläkäyrällä. Jänskättää, vaikka kuin arvioitas et mahtuu alakautta, niin vois pikkusen lisätä ahdistusta kun painoarvio ois joku 4800g..

Täällä perus loppuraskauden kolotukset ja säryt selässä ja liitoksissa. Supistukset on vaan niitä kivuttomia harkkasupistuksia.. Saishan tuo jo ruveta näyttää merkkejä, et tahtoo tulla uloskin jossain vaiheessa. En olis yhtään pahoillaan, jos syntyisi vaikka rv 38. Alan olla kyllä jo niin kypsä tähän olotilaan, puuh. :/

Nyt täällä tuli ekaa kertaa sellainen supistus että sattui mahaan sen kovettumisen aikana. Varmaan normaalia näillä viikoilla vai onko?
Graisu 35+5

Hassua et itelleni kun annettiin "uhkaus" ettei raskaus tyyliin saa edetä laskettiin aikaan saakka niin nyt tuntuu et liika vähä aikaa vauvan tuloon ku tod näk syntyy viimeistään 39 vklla! tota uhkausta ennen ajattelin et menee viikolla yli niinku muutkin mun raskaudet ja tuntu et oon korvia myöten täynnä tätä :P

Oliko täällä muilla raajojen puutumisia..? Mulla meni nyt tosi pahaks kantapään puutuminen. Se on pitkin raskautta puutunut aina lenkillä, mutta palautunut muutaman tunnin levolla. Nyt lenkit on vaihtuneet vähän rauhallisempaan kävelyyn, mutta edelleen 5km/pv. Mulla on myös lonkissa vikaa jonka takia mulla on välillä normaalistikkin tosi tosi pahoja lonkkasärkyjä jotka säteilee just kantapäähän.

Tänään lonkkaa särkenyt koko päivän, en kuitenkaan oo ottanut panadolia, kun oon oppinut sietämään sitä kipua, ellei nyt sit ihan älyttömän pitkään kestä, öiseen aikaan ole tai normaalia enemmän särje. Lähdettiin tossa 19:30 aikaan kävelemään ja muutaman kilometrin jälkeen oli nilkasta alaspäin puutunut koko jalka, sekä lonkkaa särki aivan mielettömästi. Yritin siinä sitten lyhyintä mahdollista reittiä keksiä kotiin, mutta matkaa tuli kuitenkin se 5km. Nyt tää kantapää ei vaan palaudu millään ja siihen lisäksi tullut aivan tajuton kutina. Normaalia vai ei? :o lonkan särky tosin hävisi jo lenkillä... Se kun on aina ollut tollainen tuleemenee oman mielen mukaan.

Ajattelin huomenna soittaa neuvolaan jos ei palaudu... Todella kamala tunne, kun ei ole kunnolla tuntoa. :/

Kuullostaa lihas/hermo jumilta. Koko jalan hieronta lonkasta alaspäin voi auttaa. Mulla esim joskus kun menee alaselän hermo "jumiin" niin se voi puuduttaa jalan ihan mistä kohtaa vaan. Yleensä varpaista tai jostain alempaa. Voisi olla hyvä jättää lenkki väliin pariksi päiväksi, venytellä kunnolla ja hieroa alaselästä asti kaikki.

Minulla menee lonkka jumiin tallitöiden tekemisestä. Tai siis hermo menee jumiin oikeassa nivuskuopassa. Niin väljät paikat jo, että pääsee siinä liikkeessä jumiutumaan.
Syvät haarakyykyt/haarakyykyssä hytkyttely auttaneet saamaan nopeammin sen sieltä pois.

Rosmarinaa: ainakin jaksat vielä pitkiä lenkkejä. Mä meinaan saada kilometrin aikana jo kuoleman aikaan. Ensimmäinen 500m yhtee suuntaa menee ok,mut kun käännyn takasin,niin meno on hidasta kun etanalla, kun mahaan alkaa sattumaan sen verran paljon.

Mulle tuli nyt niin kauhee pelko, et en taida enää uskaltaa lähtee kävelee vaikkapystyisinkin. :D

Edelleen on kantapää tunnoton ja kutina on IHAN hirveä. Hyvä kun sain yötäkään nukutuks. :o aattelin kans et on joku hermo pinteessä, sen nimittäin tuntee..

Jl86, minäkin kateellisena lueskelin et 5km lenkkejä. Itse olen sellaiseen viimeksi kyennyt miltei 3kk sitten. Toki tilanne nyt viimeisen kk ajan ollut huonoin, nyt mun päivän liikunta on max 20min kävely koiran kanssa. Sen jälkeen (tai jo aikana) sattuukin sitten kylkiin ja alamahaan tai supistaa. Alaselkähän on sitten ihan oma lukunsa.. Enkä ole ollenkaan kypsä tähän. :D

Pitää nyt odottaa jos aukeis se lukko tuolta ja häviäis puutuneisuus. Luulen kyllä et johtu kengistä millä eilen kävelin.. Viskaan hemmettiin ne kengät, oli tyhmää ees laittaa niitä kävelylle. :/ lenkkarit vaan ei oo coretexit, niin laitoin sitten sellaiset missä on pieni kanta. Ei siis korkea missään nimessä, mutta kanta kuitenkin. Nyt harmittaa oma tyhmyys.

Eniten ihmetyttää tää kantapään/nilkan järjetön kutina.. Kokoajan pitää olla raapimassa tai hankaamassa jalkaa johonkin, kun tuntuu et järki lähtee tän kutinan takia. :D

Eei, älkää olko kateellisia.. Ei ollu tarkotus mitenkään leuhkia asialla. :( jokainen tekee juuri sen minkä pystyy. :)

Se kutina liittyy siihen puutumiseen. Voit kokeilla siihen kylmähoitoa et vähäks aikaa helpottaa. Ja sitten kaikki konstit käyttöön jotta saat jumin pois :)

Mä kans aattelin et se liittyy jotenki siihen. Nyt on kuitenkin puutuneisuus hävinnyt! :) tein kotihommia ja yhtäkkiä alko hirvee kirvely ja pistely kutinan sijasta, sen jälkeen alko tunto palautuu kunnolla. Tunto on ok, kutina vaan alko uudestaan ja jatkuu edelleen. :D mut kyl mä tän kestän!

Mulla on nyt oireena turvotus.. iltasin nilkat on turvonneet ja sukan rajat näkyy. Jalkoja myös pakottaa. Lisäks on turvotusta selkeesti kasvoissa (kauhee pallonaama) ja käsissä (sormukset ei sovi ja nyrkkiin laittaessa tuntee kuinka nakit sormet on)
Pakko vaan olla iloinen siitä et jalkojen kohoasento auttaa pakotukseen ja nää turvotukset ei oo mitään verrattuna esikoisen loppuraskauden turvotuksiin (sillon hellekesä ja heinäkuun puolessa välissä la ja olin ku vesipallo jokapaikasta, painoo tuli/meni 2-3kg viikossa riippuen päivästä)

Lisäksi oireena nyt tiheät vessakäynnit, yölläkin pitää käydä 4-6kertaan :/ ja sit mulla on lonkkakivut vaihtuneet sukkapuikko-tuikkasuihin ja nivusten/häpyluun kipuun. :(
Nyt siis 36+3 eli eipä näitä enää kauan kestä ni jaksaajaksaa!! :D

Täällä on alkanut finnihyökkäys! :( Kipeitä isoja näppyjä leuassa, selässä ja yksi vielä alapäässä! :( Pienempiä ympäri kasvoja. Jotain hormonimuutoksia varmasti. Alkaakohan synnytys lähestyä?! O_o
Nyt rv 36+3.

Takaisin