Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tuleeko kellekään muulle sellasia outoja oloja, että välillä tuntuu, kuin vatsaan lisättäis yhtäkkiä monta kiloa kiviä.
Ei siis ole painontunnetta alapäähän tmv, mutta välillä tuntuu kuin vatsa yhtäkkiä painaisi 5-10kg enemmän kuin painaa, yleensä siihen yhdistyy vähän sellanen outo huono olo. Ei oksennusolo, mutta kuitenkin selkeästi huono olo.
En tiedä kääntyykö vauva jotenkin outoon asentoon, painaako jotain hermoa tai isoa verisuonta, mutta ärsyttävää kuitenkin. Ei yleensä kestä hirveän kauan ja yritän painella vatsaa, että vauva vaihtais asentoa, ja joskus se auttaa. Vatsa ei tunnu ko. aikoina mitenkään erityisen pinkeältä ts ei oo harjoitussuppari, mutta tuntuu jotenkin tosi voimattomalta ja sellaselta, että ei meinaa saada henkeä, vaikka se painon tunne olis enemmän vaan vatsan kohdalla, ei mitenkään keuhkojen suuntaan.
Mulla on kaikkineen kipuineen alkanu aamut ja aamupäivät olee tosi huonoja. Koko keskivartalo kipeänä ihan ku kuumeessa tuntuu joka paikka kipeältä. ja nyt ilmeisesti iskenyt jonkinlainen shokki tuosta kasvukontrollin uutisista ja lyhytkasvuisuus-epäilystä.
Otan nyt puheeksi aika tabu-asian mut tuntuu niin raskaalle ku pyörii päässä ettei haluais vammaista tms lasta mut samalla niin vahva ajatus etten missään tapauksessa pienestä olis luopumassa ei oo menettämisen pelkoa mutta vastaanottamisen pelkoa on! Mitä jos en jaksakkaa hoitaa pientä jos ilmenee esim liitännäissairauksia? Silti tietää et kyllä siitä selvitään. Mies ei oikein osaa tukea minua ku hän ajattelee että niin kauan kaikki on hyvin kunnes toisin todetaan. Ite oon enemmän kaikenlaiseen valmistautuvaa sorttia. Ja nyt tuntuu fyysisesti että vauvan "iso" pää painaa sikana tuolla mahassa vaikka se vastaa vasta rv40-41 vartalon kokoon nähden (35). Tieto lisää tuskaa, tällä kertaa fyysistä.. jos joku tietää jonkin keskustelun lähinnä vertaistuellisesti, saa vinkata. En ite oikeen löydä netistä muuta kuin ulkopuolisten kommentteja.