Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuiskunen, onhan sulla saattanutkin hetkellisesti verenpaine heilahtaa. Se äkillinen muutos voi tehdä ton tyyppistä ja on ihan vaaratonta. Ei vaan oo enää sit sun mittauksessa näkynyt. :)

Ja juu on ollut monet kerrat. Verenpaineen vaihtelun lisäksi mulla tekee niskajumi tollasta oiretta. Kun on niskat oikein jumissa niin verihän ei kierrä ihan niin tehokkaasti kuin normaalisti, mut se myös täysin vaaratonta vaikkakin inhaa.

Täällä yks tähtien näkijä. ;) Mulla se saattaa tulla missä tilanteessa vain. Kirkkaita palloja silmissä, kestää just ehkä jonkun 10 sek.. Kävin sen takia ylimääräisessä neuvolassakin, mut mitään muuta myrkytykseen viittaavaa ei ole.

Molemmissa raskauksissa on ollut tähtien näkemistä.
Viime raskaudessa vasta lopussa, nyt ollut jo pidempään.
Vähänkin jos stressi nousee tai ponnistelee (esim niistää nenää), niin huimaa ja näkyy tähtiä. Neuvolan täti ei osannut sanoa asiaan mitään. Tosin mihinpä hän olisi vielä osannut neuvoa antaa ollenkaan :hilarious:

Mulla näkyy usein tähtiä jos on pää alaspäin (noukkii maasta jotakin) ja nousee ylös niin silloin alkaa kirkkaita palloja näkymään ja voi kestää jopa n. puol minuuttia.

Täällä kans välillä tähtiä näkyy yskiessä, en oo oo osannut stressata kun on tosiaan aina vaan yskiessä:)

Täällä myös on nähty tähtiä ajoittain, ovat näkyneet juurikin ponnistaessa (esim. kengän nauhoja sitoessa). En oo ollu huolissani koska levossa niitä ei näy, eikä muutenkaan jatkuvasti. :)

Taitaa mun maksa-arvojen mysteeri alkaa ratketa, kun ihan helvetillinen kutina alkoi yöllä ympäri kroppaa. Kaipa tuon kanssa silti voi huomiseen lääkäriin odottaa...

Tähtiä näkyy täälläkin tämän tuosta. Matalasta verenpaineesta johtuu, kun äkkiä nousee ylös. Mulla tähtä ja silmien mustumista noustessa on ollut aina, myös ilman raskautta :)

Mulla on ihan ihmeellinen särky ollu vasemmalla puolella ohimoa jonkun viikon. Ei jatkuvaa kipua, mut aina silloin tällöin vihlontaa ja paineen tunnetta, kun laittaa pään alaspäin. En tiiä sit, et johtuuko jumissa olevista niskoista, kun just toi vasen puoli, millä kyljellä aina nukunkin on ihan jumissa.

Maikhi: kannattaisi soittaa kuitenkin ja varmistaa, et odottaminen on ok?

Soitan juu. Tehdään tässä eka normi aamutoimet (paineet, verenpainelääke ja sokerimittaus) sekä lasketaaan vauvan liikkeitä niin on jotain "kättä pidempää" kertoa sinne.

Lähtö tuli, taas....

Muokattu viimeksi:
Onko kellään kantapää/t kipiänä?

Muutenpa näitä oireita on edelleen se kankeus ku liikkeelle lähtee ja välillä paineen tunne alhaalla....vissiin päälläänsä painaa jotain...ja olo menee tukalaksi jos syö jotain mikä ärsyttää vattaa/suolistoa ja tulee turvotusta, kaipa se tila rupeaa loppumaan alavatsalta pikkuhiljaa.

Luen tämän yhdeksi raskauden vaikutukseksi enkä siksi ole niin huolissani mutta löysin oikeasta rinnasta, kainalon puolelta, pienen kyhmyn. Täytyy ottaa seuraavassa lääkärineuvolassa puheeksi.

Mulle sanottiin ekassa neuvolassa, ettei rintoja kannata tutkia raskauden aikana, kun kuitenkin muuttavat jatkuvasti muotoaan. Tietysti sitten synnytyksen/imetyksen jälkeen taas rutiiniksi.

Mutta, jos mietityttää yhtään enempää, niin mainitse ihmeessä asiasta lääkärissä/neuvolassa. :)

Soitin sitten tänään synnärille, kun sen veritiputtelun jälkeen lähes kaikki supistukset olleet kipeitä ja välillä tulee tosi kipeää menkkajomotusta. Sanottiin, että ota rauhallisesti ja jos levossakin supistaa, niin sitten näytille.

Täällä kanssa koko raskauden läpi tähtiä nähty. Välillä jopa makuuasennossa vaikea olla, kun niin huimaa. Sama oli esikoista odottaessa, eikä kukaan osaa sanoa mistä johtuu. Verensokeri hyvä ollut aina, kun mitattu, hemoglobiinissa ei mitään vikaa ja mitä kamalampi olo, niin sitä parempi verenpaine :grin

Verenpaineen heittely tai matala verensokeri voi aiheuttaa tähtiä. Mulla syy on niinki yksinkertainen kuin lihasjumit niska-hartiaseudulla. En edes huomannut mitään kipuja tms., ennenku mies hieroi yks ilta ja todettiin, että aivan jumissa yläselkä. Sen jälkeen on kyllä auennut selkä kivasti, mut nyt vaan ne kaikki lihassäryt tuntuu. :D

Miehestä tulikin mieleen, että onko kenenkään muun mies myötätuntoraskaana? Mun miehellä on tosi paljon samoja "oireita" ku mulla ja kun googlasin niin löysin tietoa siitä, et tällanen ilmiö on ihan oikeestikin olemassa. Ei nut ehkä ihan täysin liity tähän ketjuun, mutta kuitenkin. :D

Maikhi: mitä sanottiin?

Alkaa diagnoosi olla selvä eli raskaushepatoosi, sappikoe oli ollut viime viikolla 21, maksat hienoisessa laskussa jo. Adursalia määrättiin sappeen ja Ataraxia kutinaan, että saan nukutuksi. Yöksi päästivät kotiin, huomenna sitten taas katsotaan labrat ja raskausmyrkytyksen tilanne, ultrataan ylävatsaa jne... Vauvalla kaikki oikeen hyvin. Oli viikossa 100 grammaa saanut painoa. :) Onneksi saa nyt käydä nukkuun kunnon unet, jos joutuu huomenna jäämään.

Onko kellään kantapää/t kipiänä?

Muutenpa näitä oireita on edelleen se kankeus ku liikkeelle lähtee ja välillä paineen tunne alhaalla....vissiin päälläänsä painaa jotain...ja olo menee tukalaksi jos syö jotain mikä ärsyttää vattaa/suolistoa ja tulee turvotusta, kaipa se tila rupeaa loppumaan alavatsalta pikkuhiljaa.

Paljosta seisoskelusta/kävelystä tulee kyllä, ei vaan kantapäät kipeiksi, vaan jalanpohjat muutenkin väsyy hirveästi.. Riippuu varmaan vähän millaiset kengätkin on. Mulla on huonot talvikengät, joissa jalat kyllä väsyy. Mutta mulla on muutenkin jaloissa hieman huono imusuonisto, ja rasitus turvottaa vasenta jalkaa.Raskaus ei mitenkään tietenkään helpota tilannetta :grin
Olisi ihanaa päästä johonkin kunnon jalanpohja- ja pohjehierontaan!:happy:

Takaisin