Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hih hei kuulkaas! Napsuuko muillakin vatsassa todella paljon? :D

Todella voimakkaita napsahduksia, että muutkin lähistöllä havahtuneet siihen.
Ensimmäisellä kerralla säikähdin, että ei kai vain lapsivedet menneet, mutta ei sentään :hilarious:
Päivittäin kuitenkin napsuu yleensä illasta.

Mulla napsuu ja napsu jo ekassa raskaudessakin. Sillon kysyin asiasta neuvolassa ja Th piti mua varmaan hulluna siihen asti kunnes mun mieskin kysyi että mikä se ääni on kun kuuluu selvästi. Oon liittäny sen siihen kun vauva liikkuu mut en vieläkään tiedä mistä johtuu... :) Ei siis ole vaikuttanu mihinkään ainakaan ekassa raskaudessa, eikä kyllä tässäkään. :)

Mulla kans napsuu ja napsui edellisessä raskaudessa. Ja tosiaan niin kovaa, että sen kuulee ympärillä olevatkin. :) Jotenkin se liikkeisiin liittyy... Varmaan nahka repee. :D

Tääläkin on ruvennut napsumista kuulumaan. :) ei kyllä hajuakaan miksi, mutta kai se sit normaalia on kun kuuluu muillakin. :)

Viime yö oli aika kamala. Heräsin ehkä vartin välein, kun alkoi henkeä ahdistaa. Piti kasata tyynyjä pään ja selän alle, että pääsin tarpeeksi pystyyn. Olis vaan paljon helpompaa, jos selällään nukkuminen onnistuisi... Sainkin nukuttua pari tuntia, kunnes pohje kramppasi. Hypin sitten pitkin makkaria ja yritin olla herättämättä miestä. Onneksi kramppi lopulta laukesi, vaikka on vieläkin vähän jäykkä. Näiden lisäksi tutut 3 vessakäyntiä ja heräämiset kyljen kääntöön... ei siis kovin rentouttavat yöunet.
Noh, onneksi ei vielä supistele kivuliaasti! :)

voi ei Onneli84! itselläkään ei alkuyö ollut mitenkään hekumallinen.. 23 aikaan alkoi kipeästi supistelee ja puolen yön jälkeen otin grammasen panadolin et saan nukuttua. no enhän mä enää nukkunut, puol kahteen varmaan valvoin ja pyörin. yöllä heräsin kerran ja ehkä vähän vielä tuntui. En oo kyllä ihan satavarma oliko ne kokoajan supistuksia ku en tuntenu ku alussa selkeetä aaltomaisuutta. mutta samallain sattui selkään ja vatsallekin, vauva liikkui lähes koko ajan mitä en muista aikasemmista että ruukaako ne liikkua esim synnytyssupistusten aikaan....

Ainakin minun aiemmat vauvat ovat rauhoittuneet ennen synnytystä eli eivät ole liikkuneet oikeestaan pariin viikkoon ennen ja synnytyssupistusten aikana en ainakaan rekisteröinyt yhtään liikettä kummallakaan kerralla, toki tämä voi johtua siitä että siinä kivussa pelkästään oli ihan tarpeeksi kestämistä. Mutta mulle on myös sanottu että vauvat tuppaavat keräämään voimia ennen synnytystä ja liikkuminen vähenee

Onpa inhottava tunne. Koko viimeisen vuorokauden tuntunut ihan kuin jotain valuisi alhaalta. On kyllä niin omituista, kuinka yhden ihmisen kaksi raskautta voi olla niin erilaisia.
Tällainen tunne oli minulla edellisen kohdalla vasta silloin, kun kapsivettä tihkui. Yöh...
Nyt ilmeisesti kyseessä valkovuotoa tms, joskin minulla tulee sitten kahden paksuista vuotoa.

Varmaan kohta lainattava esikoisen vaippoja :hilarious:
Tämä tukala olo voisi kyllä loppua. Pelkkä ruuan teko ja syöminen sai voimat loppuun, kun mahaa ahdistaa ja tulee harjoitus supistuksia..

totaaa ooks varma ettei oo sitä lapsivettä? mä en ite tunne koskaan ku valkovuoto valuu..paitsi sit ku ne on housuissa :'D menkoissa kyllä tunnen valumisen.. en kyllä halua mitän hysteriaa tällä luoda mt tuli heti mieleen toi :P mulla kyllä itellä oli viikko sitten tosi runsasta ja vetistä valkovuotoa ja tuntu et oli pissat housussa koko ajan :P mt hyvä vinkki minkä ite sain tuollon polilta: jos vuoto on kellertävää, on valkovuotoa (ainakin mun kohdalla :P ) jos muuttuu värittömäksi niin sit lapsivettä..kai.

Minä kyllä tunnen myös tuon valkovuodon valumisen, esim kun nousee makuulta/istualtaan seisaalleen. Valkovuoto ainakin mulla ollut tosi runsasta varsinkin nyt vikalla kolmanneksella, yök. :/

Alkaa olla melko tukala olo juu, en edes jaksa luetella mitä kaikkee kremppaa alkaa olee.. Tänään sain syliin ystävän 3vko ikäisen vauvan, siinä varsin tuli mieleen että haluaisi jo oman pienen syliin. ♡ Rv 34+6

Otan asian huomenna puheeksi äitipolilla, niin saavat tutkia senkin. Tietty jos olo menee sellaiseksi etten kykene kotona olemaan huomiseen asti, niin lähden siellä käymään.
En sillä jaksa kovinkaan huolestua, kun huomenna on se äitipoli aika.

Vetistähän tuo on, mutta arvatkaa voinko väristä sanoa mitään, kun meillä on keltaista vessapaperia nyt väliaikaisesti :hilarious:
Nessulla pyyhkiessä kyllä oli väritöntä (esikoisen kohdalla minulla lapsivesi oli vaaleanpunaista?)

Ööö... tota., voiko supistukset tuntua ylävatsalla??:eek:
SIis, supistuksenomaisia tuntemuksia alkoi tulemaan illalla.Yleensä ovat tuntuneet alhaalla, mutta nyt siis ylempänä.. Mitä ihmetttä tapahtuu..?:bored:

Mulla on taas tullut limoja enemmän ja vähemmän ja supistelut siirtyneet alemmas. Vessassa saa ravata vieläkin useammin kuin ennen ja rakkoon ei taida enää mahtua kuin joku puoli desiä tavaraa. :hilarious: Oon ihan varma että kohta vauva vaan putoaa sieltä.

Mistä sen muuten tietää onko vauva kiinnittynyt vai ei? o_O Joo, mun kolmas raskaus mutta ei aiemmissakaan ikinä olla neuvolassa tai lääkärissä puhuttu koko asiasta. Vai pitäisikö mun tietää se itse jostain? :grin

Olo on kamalan tukala ja kävelen kuin mikäkin pingviinimummo ja joka askeleella vähintään ajattelen jotain kirosanaa. :inpain: Perhanan lantio-, lonkka-, alapää- ja takapuolikivut. Mutta eipähän närästä kun vauva on niin alhaalla. Jotain positiivista tässäkin hommassa. :shy:

Mä ravaan yöllä vessassa ainakin 6x :eek: Ja joka kerta tulee ihan paineella ja paljon (vaik en olis ennen nukkumaan menoa juonut mitään) en käsitä mistä sitä riittää? Eri juttu ois jos tulis vaan pikku lirut ja sais ravata ennemminkin "tunteen takia", mut sitä vaan riittää. En ymmärrä. Alkaa kyl jo niin raivostuttaan, nyt kun lonkkakivutkin palasi, ni hyvä kun just ois nukahtamassa suht hyvässä asennossa, niin sit täytyy nousta vessaan.. Ja taas se on hakua et löytäis hyvän asennon.. Argg :sorry:

Väsyttää... Joka päivä tuntuis tarviivan päiväunet vaikka oon levännyt saikulla kohta neljä viikkoa :P Öisin kyllä heräilen, mut viime öinä oon kieltäytynyt nousemasta ylös ja vain pakottautunut nukahtamaan uudelleen. Toistaiseksi on toiminut. En millään jaksais nousta seiskan, puol kasin aikaan viemään lapsia tarhaan.

Yöpissasta; mustakin tuntuu, et pissaan joinakin öinä paljon enemmän kuin mitä olen iltaisin juonut. Oisko se lapsiveden vaihtumisesta johtuvaa tai ehkä turvotukset osittain "sulaa" öisin?

Väsymystä täälläkin. Sängyssä vietetty aika varmasti pidempi kuin ennen raskautta, mutta tunnin välein heräily vaikuttaa varmasti todelliseen unen määrään. Päikkärit maistuu päivittäin. Nekään eivät onnistu enää tavalliseen tapaan, vaan herään tunnin kuluttua. Ennen saatoin nukkua vaikka 3h putkeen.
Ehkä tämä kaikki valmistaa siihen vauvan n.50min unisykliin.

Yöisin tulee kyllä pissaa vaikka kuinka paljon. Herätessä tuntuu oikein kunnon painetta, eikä vessareissua voi jättää tekemättä. Yöllä siis 2h välein vessaan, ja aina siinä välissä herään kerran kääntämään kylkeä. Jos joisin iltaisin paljon, kävisin pissalla varmasti 5 kertaa yössä.

Mulla on taas tullut limoja enemmän ja vähemmän ja supistelut siirtyneet alemmas. Vessassa saa ravata vieläkin useammin kuin ennen ja rakkoon ei taida enää mahtua kuin joku puoli desiä tavaraa. :hilarious: Oon ihan varma että kohta vauva vaan putoaa sieltä.

Mistä sen muuten tietää onko vauva kiinnittynyt vai ei? o_O Joo, mun kolmas raskaus mutta ei aiemmissakaan ikinä olla neuvolassa tai lääkärissä puhuttu koko asiasta. Vai pitäisikö mun tietää se itse jostain? :grin

Olo on kamalan tukala ja kävelen kuin mikäkin pingviinimummo ja joka askeleella vähintään ajattelen jotain kirosanaa. :inpain: Perhanan lantio-, lonkka-, alapää- ja takapuolikivut. Mutta eipähän närästä kun vauva on niin alhaalla. Jotain positiivista tässäkin hommassa. :shy:

Mulla ainakin neuvolalääkäri ja th kokeili saako vauvan päätä tuolta alhaalta liikkumaan eli onko kiinnitynyt. Viime viikolla lääkäri sai vielä liikkumaan ja totesi ettei ole vielä kiinnittynyt. Tällä viikolla th oli sitä mieltä että on alkanut kiinnittymään kun sai vain vähän liikkumaan. Itse en osaisi sanoa, muutakun et on tosi alhaalla ja koko ajan pää alaspäin.

Nyt vatsaa jotenkin kovasti kiristää! On vaikea olla missään asennossa, ja tuntuu että tää maha on tiellä eikä mahdu mun syliin! ja vatsalihaksissa tuntuu sellaista kipua kuin olis tehny vatsalihaksia! Kasvaakohan se vauva nyt jotenkin niin lujaa että mun maha ei pysy vauhdissa mukana..?!

Katskutti, mulla kans vatsalihakset kipeinä ja mahaa kiristää. Vauvahan vetää näillä viikoilla kunnon painonnoususpurtin, ettei oo ihmekään kyllä. Vatsanahka alkaa olla koetuksella - ja välillä omat hermot myös. :D

Aina kun tyyppi liikahtaa mahassa, tuntuu ikävää vihlontaa kohdunsuun tienoilta. Tekisi mieli iskeä iso tyyny jalkoväliin, jos sillä saisi vihlontaa rauhoittumaan. Tuntuu poraavan päätään ihan alas o_O

Siis sellainen vihlova tunne tulee, että vetää kroppaa kaksinkerroin lyhyitä nykäyksiä yöh..

Takaisin