Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla tuo vattan kiristävä tunne on ajoittaista. Rasitus tuntuu tekevän tunteen että maha halkeaa justiinsa ja että se ois ihan valtavan paljon.. nyt taas vastaavasti tuntuu että koko vattaa ei ees ois... notkea ja sutjakka keveä olo hetken..

Te lonkkakipuiset jotka ette saa lonkkakipujen takia nukuttua (myös minä), niin käytättekö tyynyä, johon saatte nostettua jalan?
Mulla tyyny auttaa, mutta en pysty sitä käyttämään useinkaan sillä esikoinen kömpii meidän sänkyyn yöllä, ja on siinä tiellä sitten :shifty:
Aamulla herään sitten aikaisin kun sattuu lonkkaan, mutta ei haittaa herätä kun on niin tuskallista nukkuakin (ja se esikoinenkin siinä vieressä kyllä herää kun ähisen ja kääntyilen)

Mulla ei tyyny jalkojen välissä riittänyt kun sitten sain jotenkin yläselkäni jumiin. Kaivoin kaapista "bumerangityynyn" joka on tarkoitettu ylävartalon ylemmäs nostamiseksi ja sen kanssa pystyykin nukkumaan selällään. Tai kai se on ns vajaa puoli-istuva asento tai jotain. Loppui kaikki kivut ja ahdistukset yöllä ainakin vähäksi aikaa. Tuskin toimii enää ihan viimeisillä viikoilla. Sinänsä jännä että sama asia ei toiminut useamman tyynyn kanssa yhtä hyvin vaan vaati tuon bumerangin.

Täällä lonkka- ja liitoskivut on helpottanut, kun on nukkunu imetystyyny jalkojen välissä. Imetystyyny on sen verta kovempi, että tuntuu helpottavan kipuja enemmän kuin normaali tyyny. Ennen tosiaan oli niin kovat kivut aamulla sängystä noustessa, että itku meinas tulla aamusin.

Ite oon taitellu paksusta retrotäkistä pitkulan ja sitasin parilla huivilla kiinni. On ollu tosi hyvä jalkojen välissä! Se kun menee ihan haaroista yli jalakaterien niin helpottaa kipuja nukkuessa. Ennen oli vaan pelkkä pitkulatyyny joka ei riittänyt kuin ehkä vähän yli polvien, ei ollu läheskään niin "tehokas" ku toi mun täkkiviritelmä :)

Mulla ei tyyny jalkojen välissä riittänyt kun sitten sain jotenkin yläselkäni jumiin. Kaivoin kaapista "bumerangityynyn" joka on tarkoitettu ylävartalon ylemmäs nostamiseksi ja sen kanssa pystyykin nukkumaan selällään. Tai kai se on ns vajaa puoli-istuva asento tai jotain. Loppui kaikki kivut ja ahdistukset yöllä ainakin vähäksi aikaa. Tuskin toimii enää ihan viimeisillä viikoilla. Sinänsä jännä että sama asia ei toiminut useamman tyynyn kanssa yhtä hyvin vaan vaati tuon bumerangin.

Enpä oo kuullutkaan tuollaisesta bumerangityynystä

Ihmeellinen huono olo aamulla. :-o vatsa sekaisin, heikottaa, kylmä ja kuuma vuorotellen, hiki.. Huh onneks jo helpottanut

Onkohan ihan normaalia, kun yöllä kävin vessassa niin tuli paperiin muutama tippa ihan kirkasta verta. En sitten loppujen lopuksi saanut selville, tuliko ihan sisältä vai oliko häpyhuuleen tullut jostain joku nirhauma tms, kun en tuonne alas näe enää ollenkaan. Mutta muutaman kerran pyyhkiessä paperiin jäi myös vähän vihertävää limaa. Itselle tulee värin takia mieleen jokin tulehdus? Tähän asti valkovuoto ollut vitivalkoista, välillä ihan litkua ja välillä vähän paksumpaa, mutta ei vielä koskaan tuollaista. Että mitä ihmettä :sour: multa otettiin juuri perjantaina streptokokki näyte ja torstaina otettiin klamydia sun muut näytteet pissasta. Keskiviikkona on neuvola, niin siellä ilmeisesti viimeistään kuulen vastaukset, mutta pitäisikö sitä ennen ottaa johonkin yhteyttä? Harkkasupistukset oli hieman kivuliaita yöllä, tuntui kamalana menkkakipuna alavatsalla ja nivusissa

Onkohan ihan normaalia, kun yöllä kävin vessassa niin tuli paperiin muutama tippa ihan kirkasta verta. En sitten loppujen lopuksi saanut selville, tuliko ihan sisältä vai oliko häpyhuuleen tullut jostain joku nirhauma tms, kun en tuonne alas näe enää ollenkaan. Mutta muutaman kerran pyyhkiessä paperiin jäi myös vähän vihertävää limaa. Itselle tulee värin takia mieleen jokin tulehdus? Tähän asti valkovuoto ollut vitivalkoista, välillä ihan litkua ja välillä vähän paksumpaa, mutta ei vielä koskaan tuollaista. Että mitä ihmettä :sour: multa otettiin juuri perjantaina streptokokki näyte ja torstaina otettiin klamydia sun muut näytteet pissasta. Keskiviikkona on neuvola, niin siellä ilmeisesti viimeistään kuulen vastaukset, mutta pitäisikö sitä ennen ottaa johonkin yhteyttä? Harkkasupistukset oli hieman kivuliaita yöllä, tuntui kamalana menkkakipuna alavatsalla ja nivusissa

Sinuna soittaisin synnärille ja selittäisin kätilöille tilanteen. Ei voi näin netin välityksellä sanoa onko normaalia vai ei. Tsekkaaminen ei onneksi paljoa maksa ja kuitenkin sekä sinun, että vauvan vointia käydään varmistelemassa :)

Mulla oli jotain ph-epätasapainoa ja tuli juurikin tuollasta tavaraa kuin nni kuvaili. Tulehdusta ei siis löytynyt...

Voisko olla joku emättimen bakteeritulehdus. Mulla aiheutti alkuraskaudessa pientä verenvuotoa ja värillistä valkovuotoa. Mutta siis onko sulla mitään oireita kuten kutinaa tai kirvelyä? Kannattaa ehkä soittaa ja kysyä mistä vois johtua. Pitäis ottaa näyte et näkyis toi tulehdus. Pissanäytteestä ei nää ja tuskin tosta streptokokki näytteestäkään.

MaiKhi tehtiinkö sille ph-epätasapainolle mitään? Vai palautuuko itsestään?

Salmiakkilakritsi, ei oo mitään oireita ja tänään vuoto ollut taas lähes normaalia, mutta suht runsasta ja venyvää

Ph-tasapainon korjaamiseksi kannattaa hakea maitohappo/maitohappobakteeri (esim vagisan, vagibalance) puikkoja. Itsellä auttaa parissa päivässä. Ja oireet voivat pahoina olla tuollaisia mutta lieväänkin kannattaa käyttää näin raskausaikana ettei pääse pahenemaan.

MaiKhi tehtiinkö sille ph-epätasapainolle mitään? Vai palautuuko itsestään?

Salmiakkilakritsi, ei oo mitään oireita ja tänään vuoto ollut taas lähes normaalia, mutta suht runsasta ja venyvää

Normaaliksi raskausoireeksi todettiin. Hiivavoidetta suosittelivat neuvolasta...

Luen tämän yhdeksi raskauden vaikutukseksi enkä siksi ole niin huolissani mutta löysin oikeasta rinnasta, kainalon puolelta, pienen kyhmyn. Täytyy ottaa seuraavassa lääkärineuvolassa puheeksi.

Jonannna: Juu kantsii puheeksi ottaa! En mäkään heti ekana uskois, et mitään vaarallista. Raskauden aikana voi tulla kaikenmaailman kystia sun muita muutoksia

Luen tämän yhdeksi raskauden vaikutukseksi enkä siksi ole niin huolissani mutta löysin oikeasta rinnasta, kainalon puolelta, pienen kyhmyn. Täytyy ottaa seuraavassa lääkärineuvolassa puheeksi.

Kannattaa lääkärille sanoa asiasta! Raskaushan voi kyllä aiheuttaa vaikka minkälaisia muutoksia rinnoissa. Varmaan kannattaa muutenkin itse seurata sitä!

Onko kenelläkään raskaudenaikana tullut tähtien näkemistä silmissä ilman että kyseessä olisi raskausmyrkytys?Eilen mulle tuli sellainen joka kesti alle 10 sekuntia.Mittasin verenpaineen ja se oli normaali.Ei ole esiintynyt muutakaan mikä voisi viitata raskausmyrkytykseen.Joskus aiemmin olen samaa kokenut suihkussa jos olen esim nopeasti päätä kääntänyt.

Takaisin