Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
itselle tuo obsidan on ollut sopiva, otan tosin myös päivittäin maitohappobakteeri valmisteen,mikä ehkä osaltaan auttaa ettei tule tuota ummetusta

Tulin Obsidanista huonovointiseksi, joten siirryin nestemäiseen rautaan. Arvot ovat kohonneet Floradixilla nopeasti. Heräsin yöllä syömään kaksi kertaa. Tyypillä taitaa olla jokin kasvukausi taas menossa :)

Jännä että noi rautavalmisteet sopii niin eri tavalla.. Mulla obsidan ei aiheuta mitään. Otan sen aina illalla nukkumaanmennessä.(milloin te otatte joille se aiheuttaa mm. pahoinvointia?) Ei Retafer myöskään aiheuttanut mitään kummempaa, mutta otin obsidanin uudelleen käyttöön kun ajattelin että siinä se c-vitamiini vielä tehostaa vaikutusta

En tajunnut uudelleen alkaneen pahoinvoinnin, oksentelun yms. olevan Obsidanin yleinen haittavaikutus ennen kuin jouduin lääkärille ja hän kysyi ensimmäiseksi mitä rautavalmistetta otan. Nestemäisestä ei ole tullut mitään sivuvaikutuksia. Vuorokaudenajalla ei ollut merkitystä, yksilöllisiä eroja.

Mulla yleensä Obsidan toiminut hyvin eikä ole ummetusta aiheuttanut mielipahaksi asti. nyt toinen ääni kellossa. tosin vedin x2 päivässä että saan nopeaa nousemaan. nyt pysyy jotenkuten hallinnassa ummetus kun syön jokapäivä tai jokatoinen sen yhden.

Ois kiva ku olis jo kokemusta tai ees joku lista oireista, että juu, tää on ihan normaalia. Tänään taas saanu miettiä, mut onneksi Google auttaa. Painetta lantiossa -> vauva laskeutuu, menkkamaisia supistuksia ohimenevinä -> kohtu valmistautuu, pistelyä kohdun suulla -> kohdunsuu valmistautuu. Ilmeisesti tällä viikolla raskaushormoneita taas tullu eri tavalla, kun nännitkin kipeät, kuuluu asiaan sekin. Mutta melko ahdistavia oloja kyllä välillä, ja tuskin hirveesti loppua kohden ainakaan helpottaa. Eipä tässä enää toisaalta ole ihan hirveästi viikkoja jäljellä.

Mun mies hermoaa jotenkin enemmän ku minä, ja sanoikin tänään jotain sellaista, mitä en IKINÄ ois voinu kuvitella mun miehen sanovan: "Mä toivoisin, että sä olisit vähän neuroottisempi."

Mä en edes mainitse kotona mun oireista ku tääl ollaan heti soittamassa tyyliin ambulanssia :D eli mies tietää ehkä että mua närästää mut siihen se sit jää..

Sugarplum Sprite: mulla on noita kaikkia samoja oireita :hilarious: kaks viikkoa nyt joka ilta noita supisteluja. Kyllä tässä miettii jo et kauanko se pikkunen vielä sielä viihtyy. Nyt 31+1

Onkoha tää taas jotai ihmeellistä ja ohimenevää kun toisesta tissistä tulee kokoajan maitoa(?)? Keltasta paksua nestettä lähes taukoamatta. Yölläki monesti herään, kun lakana märkänä.

Voiko kieliä jotenki synnytyksen alkamisesta vai onko iha normaalia? Pitää varmaan huomenna kysellä neuvolasta tai äitipolilta, kun tänään ollut muutenki kipeitä supistuksia ja alapään vihlontaa.

Oon nii sekasin ton koiran takia, et en ees ite itestäni erota enää normaalia epänormaalista. :o pää on iha pihalla kaikesta.

Rosmarinaa, sanoisin et toi maidon tihkuminen on ihan normaalia (?) tai sit meitä on kaks eikä se olekkaan normaalia :-D mut mun muistaakseni monet puhu aiemmilla viikoilla jo että maitoa tihkuu ja et yöllä on lakanat märkinä.

Mulla on tullu joululomalta asti molemmista rinnoista aika lailla päivittäin maitoa (välillä kirkasta nestettä, välillä kellertävää). Mut sitä tulee ihan tosi pieniä määriä vaan, siis tyyliä "pisara". Toisilla ei tuu ollenkaan, toisilla tihkuu niinku mulla ja toisilla tosiaan lakanat märkinä - ihan normaalia on kaikki nää. :)

Kiva herätä viideltä kun selkää ja reisiä särkee, vähän supistellu vissiin yölläkin. Nyt on muuten ok olo, mut tuntuu painetta lantiossa ja on niinku kohtu repeis, ku vauva venyttää sitä tuolla alhaalla. Mut toisaalta helpompi hengittää, kun toinen siirtynyt ainaki hetkeksi alas.

Onko muilla "mystisiä" puutumisia? Mulla välillä puutuu ihan huomaamatta vasen lonkka/pakaransivu ja siitä alaspäin reiden ulkosyrjä. Eikä oo väliä oonko makuullaan, istualleen vai seisaalleen. Yhtäkkiä vaan huomaa että tuosta kohti on tunnottomana! Sitä ei pistele millään lailla kun se alkaa tokeneen, eikä oo muutenkaan semmosta normi puutumista kuin esim jalat ristissä pitkään istuessa saattaa toinen jalka puutua..tai käsi yöllä jne.. Tää on jotenki semmone salakavala, tunnoton puutuminen :P eilen illalla tuo vasemman jalan jalkapöytäkin oli selkeesti turvoksissa verrattuna toiseen.. Mää nyt tietysti kuvittelen että mulla on joku veritulppa tmv.. :eek:

Sugarplum sprite: mulla ollut noita luettelemiasi oireita viikko sitten viikon ajan, nyt yhtäkkiä loppuneet (rv33+5). Kävinkin sy-pä:ssä kun oli valkovuoto ollut samalla tosi vetistä, mutta kaikki paikat olosuhteisiin nähden hyvin kunnossa eikä sitten ollut vettä se vuoto.

Vavavoom: mä oon huomannu et mulla tollain ihon pinta puutuu selästä ja pakaroista kun liitoskivut kävellessä tai nukkuessa voimistuu.. turvotusta jaloissa ja sormissa, sukat koko ajan tuntuu märiltä varsinkin illasta, kai se neste sieltä tulee ulos ja kastelee.

Tuo "raskaus/imetyshikoilu" on muuten hassua ku se ei oo sellasta tunkkasta niinku normi hikoilu esim urheilusta. tuntuu et se on vaan ihan puhasta nestettä eikä tuo kuonaa ulos :P

ja meillä mä vissiin niin paljo valitan omasta olosta että saa kyllä itkua tosissaan vääntää tositilanteessa et mies alkaa ihmettelee et mikä sulla on :D mt jos jotain synnytyksen käynnistymiseen liittyvää niin sitten sillä kyllä tulee hirveä hoppu, sellanen et äkkiä nyt mennään mää haluun äkkiä sen vauvan jee nyt se syntyy-tyyliin :D

itsellä myös jo pidemmän aikaa valkovuoto ollut tosi juoksevaa ja miettinyt itsekin että ei kai sieltä lapsivedet jo tihku :wideyed: neuvolassa pääsin pikakäynnille lääkärille mikä sit tarkisti kohdunsuut yms ja otti vielä pikatestin tulehduksesta niin kaikki oli ok, se nyt vaan on tällä hetkellä sellasta juoksevaa:rolleyes:

Lisäksi mun maha kun on ihan pinkeänä niin tietyissä kohdissa se tuntuu lievästi tunnottomalta.. Kun esim raapii niin ihan ku ois hammaslääkärin puudutuspiikki tuikattu mahaan :P pelottavia juttuja.

Huomasin aamulla, että vissiin toi vauva ihan oikeasti yrittää mahduttaa itseään tuonne lantioon, kun mulla on tullut sinnekin venymis-/raskausarpia. Niitä on siis muutenki ihan hemmetisti (selässä asti!), mut en ollu tajunnu et noinki alas tulee. Tää nyt ei oo oire, mut selittää noita alavatsan kipuja ja lantion paineen tunnetta kyllä.

Ps. En oo ikinä nähny ees missään kuvassa sellasta määrää raskausarpia ku mulla, mut onneks en mä eikä mies välitetä niistä, joten sinällään hyvä et niitä kertyy mulle eikä sellaselle, jolle ne aiheuttais (lisää) ahdistusta. :)

Neuvola th kokeili tänään miten pikkunen siellä on ja pää alaspäin tietty (ollut koko ajan) ja todella alhaalla. Ymmärsin et pää alkanu kiinnittyyn... Nyt pari viikkoo on ollutkin niitä sukkopuikkovihlasuja, et ehkä ne kertoo tosta kiinnittymisestä.

Hb oli laskenu viime kerrasta 114-> 107:ään vaikka oon syöny rautalisää joka toinen päivä. Nyt saa sit syyä joka päivä.

Mulle on nyt viikon sisällä ilmaantunut navan vasemmalle puolelle tommonen oikein haalea pystyviiva. Esikoisestaki tuli näin loppupuolella näkyviin ja selvästi näky sitte synnytyksen jälkeen vasta mutta missään vaiheessa se ei oo semmonen tosiselkeä tumma ollu niinko joillaki oon nähny. Raskausarpia mulle ei oo tullu eikä niitä viimekskään ollu.

Takaisin