Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Närästykseen en osaa sanoa muuta kun, että kannattaa nostaa sängynpäätyä. Mulla ei oo närästänyt nyt eikä esikoisen aikaan juuri lainkaan, mutta miehellä on refluksi. Niin ja esikoinen ainakin oli tukkalapsi vaikka ei närästänytkään. :D
Noi rautalisät... En onneksi ole tarvinnut niitä vuosiin, mutta jos nyt tarvitsrn niin nestemäistä aion hommata. Mulla on maha aina reagoinut niihin tosi voimakkaasti.

Närästykseen en osaa sanoa muuta kun, että kannattaa nostaa sängynpäätyä. Mulla ei oo närästänyt nyt eikä esikoisen aikaan juuri lainkaan, mutta miehellä on refluksi. Niin ja esikoinen ainakin oli tukkalapsi vaikka ei närästänytkään. :D
Noi rautalisät... En onneksi ole tarvinnut niitä vuosiin, mutta jos nyt tarvitsrn niin nestemäistä aion hommata. Mulla on maha aina reagoinut niihin tosi voimakkaasti.

Mullakin sängynpää ollut nostettuna monta vuotta :joyful: En kyllä tiedä onko siitä ollut apua mut tietysti kaikki keinot kannattaa käyttää.

Viime raskaudessa närästys oli aivan järjentöntä ja vauva tuli niin paksut hiukset päässä, et ei tosikaan. Nyt tulee varmaan kalju, ku ei oo närästäny ku pari kertaa...

En ehtinyt siihen peräruiskeeseen asti. Käytiin kaupungissa ja takaisin tultua kävin hevoset hoitamassa. Mahassa kesken kaiken möyräisi ja nyt ne kaikki luumut yms auttoivat..
Miksi ei voi olla vain välivaihetta? Ei ummetusta, mutta ei myöskään vesiripulia.
Silti nyt on "puhdistunut" olo, kun sai suolta tyhjemmäksi.

Itse syön Retafer 100mg yhden tabletin aamuisin aamupalan kanssa. Jos otan ilman syömistä mammavitamiinin tai raudan, niin nousee mahahapot suuhun. Olen kuitenkin kiinnittänyt huomiota, että ei maitoa samaan aikaan (normaalisti juon aamuisin aamupalalla maitoa, mutta nyt juonut laimeaa mehua).

Edit. Kahviahan en juo laisinkaan ja teetäkin vain juhlissa/kun on voimakas flunssa/kurkkukipu.

Mulla on alkanut vatsa kovettua (siis harkkasuppareita tarkoitan) tosi paljon enemmän kuin aiemmin. Esim. pitkä istuminen teettää heti sen, että vatsa menee kovaksi, mutta päivän aikana kyllä muutenkin. Ei ole kivuliasta ja usein liittyy siihen, kun vauva möyrii ja tunkee itseään ulospäin, mutta jotenkin toivoisin, että ihan hirveästi näitä ei vielä tulisi, vaikkei ilm. liity mihinkään ennenaikaisen synnytyksen riskiin. Aiemmin tuli ihan vaan muutamia silloin tällöin, nyt on tullut todella monia per päivä.

Sama täällä. Lisäksi vatsakivut on tullut. sellanen puristava kipeä tunne vatsalla. selllanen, et sen kanssa kuitenkin pärjää. Tänään sain sen rauhoittumaan panadolilla ja makaamalla vasemmalla kyljellä.

Ja täälläkin nukkuminen aiheuttaa hieman lonkkien kipeytymistä, ja muutenkin kangistumista. Jos herään ja nousen käydäkseni vessassa, niin muutama ensimmäinen askel tuntuu ihan mummokävelyltä, kun on jotenkin niin jumiutunut olo, lähinnä alaselässä "jäykkä" olo..

Esikoisen kanssa ei närästänyt ja tuli kunnon hiuspehko :shy: Nytkään ei oo närästänyt joten saas nähdä tuleeko samanlailla hiuksia. Mutta ite kun synnyin niin oli semmonen 2cm letti jo valmiiks ja kaikki kutsui mua "karvapääksi" tai "peikoksi" ennen ristiäisiä. :joyful:
Samoin miehellä oli paljon hiuksia, joten eiköhän toi oo periytyvä juttu..

Sama täällä. Lisäksi vatsakivut on tullut. sellanen puristava kipeä tunne vatsalla. selllanen, et sen kanssa kuitenkin pärjää. Tänään sain sen rauhoittumaan panadolilla ja makaamalla vasemmalla kyljellä.
Onko toi kipu ylä- vai alavatsalla? Mulla lähinnä esim sängystä tai sohvalta könytessä tuntuu usein alavatsalla, kun joutuu jännittämään vatsalihaksia, samoin yöllä herään siihen, kun vaihdan kylkeä. Olen opetellut kääntämään kylkeä osin niin, että on jalat koukussa ja tavallaan painan jalanpohjia patjaa vasten, kuin tekisin sellaista pakaraliikettä (lantionnosto), sillä saan keikautettua itseäni kivuttomammin kyljeltä toiselle.

Illalla nukkumaan mennessä sattuu vähän aikaan häntäluuhun, jos makaan ihan suorana selällään, mutta jos menen vähän vinottain semisti toisen lonkan päälle, ei satu. Kiinnostuksella odotan, miten tässä erilaiset kolotukset lähtevät kehittymään...

Ja täälläkin nukkuminen aiheuttaa hieman lonkkien kipeytymistä, ja muutenkin kangistumista. Jos herään ja nousen käydäkseni vessassa, niin muutama ensimmäinen askel tuntuu ihan mummokävelyltä, kun on jotenkin niin jumiutunut olo, lähinnä alaselässä "jäykkä" olo..

Täällä myös mummokävelijä. Ja saatiin miehen kanssa kunnon maurut tänään ku tuttö 1v4kk kinkkasi ihan kyyryssä ja linkutti toista jalkaa. Hetki ihmeteltiin mitä se oikein touhuaa ja tultiin siihen tulokseen että matki minua. On tosi tarkkaavainen ja matkii KAIKKEA. Pakko kertoa toinen hauska vaikkei liity yhtään aiheeseen. Mutta mummolassa oltiin kylässä ja siellä testailtiin korvakuulokkeita sellasia korvoin työnnettäviä malleja. No kotona sitte ei mitään mutta 2pv jälkeenpäin ku taas oltiin mummolassa niin otti kissan raksuja ja alko tunkeen korvaan. Kallisti päätäki ihan samallalailla ku mitä oli nähny niiden kuulokkeiden kanssa :D

Onko toi kipu ylä- vai alavatsalla? Mulla lähinnä esim sängystä tai sohvalta könytessä tuntuu usein alavatsalla, kun joutuu jännittämään vatsalihaksia, samoin yöllä herään siihen, kun vaihdan kylkeä. Olen opetellut kääntämään kylkeä osin niin, että on jalat koukussa ja tavallaan painan jalanpohjia patjaa vasten, kuin tekisin sellaista pakaraliikettä (lantionnosto), sillä saan keikautettua itseäni kivuttomammin kyljeltä toiselle.

Illalla nukkumaan mennessä sattuu vähän aikaan häntäluuhun, jos makaan ihan suorana selällään, mutta jos menen vähän vinottain semisti toisen lonkan päälle, ei satu. Kiinnostuksella odotan, miten tässä erilaiset kolotukset lähtevät kehittymään...

Aluksi oli ylävatsalla, mut nyt sit keskivatsalla. Toksemia labratki otettiin, ja myrkytys poissuljettii. Tänää tajusin, et kun toi kipu on, niin mahaki on aika kova samalla. Liekö sit supistuksia, tai si vauva painaa johonkin sisuksiin

Te jotka ootte puhuneet epäsopivista rautavalmisteista, niin ootteko kokeilleet Obsidania?

Mulle se sopi. Söin nyt alkuraskaudesta ja hb nousi hyvin. 110-->127.
En huomannu et olis ollu vatsa kovalla tai et muuten ois vatsaoireita ollu. Söin yhden tabletin päivässä.
On se niin yksilöllistä miten noi rautavalmisteet sopii kellekkin... :)

Joskus kokeilin Obsidania. Vatsan toiminta pysähtyi ihan täysin jo ekasta päivästä.
Nyt käytössä Yliopiston apteekin Professorin rautakapselit. Nämä taitavat löystyttää vatsaa jonkin verran, mutta mielummin niin päin. Ovat kyllä vain 25mg, otankin nyt 2-3 kapselia päivässä.

Apteekista kyselin mikä olisi vatsaystävällisin valmiste, mutta sellaista kaikille sopivaa ei kuulemma ole. Sama valmiste sopii yhdelle, aiheuttaa ummetusta toiselle ja ripulia kolmannelle. Ja imeytymisessäkin on yksilöllisiä eroja. Itsekin sain kokeilla useampaa valmistetta ennen kuin löysin tarpeeksi vähän vatsaa rasittavan.

Takaisin