Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla taas on alkanu varsinkin vasemmalla kylkiluiden kohdalla hirvee paineen tunne kyljellään maatessa. Nimenomaan kun makaa oikealla kyljellä vasen kohti taivasta. Samaa myös toisin päin, muttei aina eikä läheskään niin voimakkaana! Alkaa asennot loppua kun peppukin puutuu ja kipeytyy jos aina vaan istuu kotonakin ja pidempi seisominen supistaa.. Pitää kai ruveta oleilemaan kontillaan tai jotain.. :D

Mullakin lonkat puutuu yöllä niin kipeiksi että on kyllä osa syyllinen ettei pysty nukkuun :bored: Ei mua niin toi pissalla ravaaminen pitkin yötä haittaa kun sen jälkeen yleensä nukahti miltein saman tein, mut noi lonkat kun sattuu kun kyljelleen makaa.. Eikä selälleenkään oikeen voi kun maha jo niin painaa et hyvä jos jaksaa hengittää silloin :inpain: Ughh.. No eipä tässä enään liian montaa vkoa ole jäljellä...

mulla ollut huimausta ja sen mukana lievää pahoinvointia nyt tällä viikolla. Inhottavaa!! flunssa helpotti viimeviikolla josta jäi käsiin naputus korvassa mikä ärsyttää mieltä ihan äärirajoille asti! nyt tuntuu et henkeä ahdistaa tuon huimauksen aikana :( lienee paineiden laskusta kyse?

Onko kellään ollu rannekanavan oireita? Itellä nyt viikon sisällä on aamuöisin ollu toisen käden sormissa lievää puutumista mutta viime yönä valvoin pari tuntia kun puutumisen lisäksi keskisormea ja rannetta särki ikävästi. Tosi inhottava vaiva, toivottavasti ei tule jokaöiseksi kaveriksi :( täytyy kokeilla oisko rannetuesta apua (kokeilen nyt alkuun ihan tommosta rullaluistelun rannesuojaa). Turvotuksesta ja nestemäärän lisääntymisestähän tuo johtuu vaikka itellä ei ulospäin näkyviä turvotuksia kyllä oo. Mut ilmeisesti kudostasolla turvotusta sitten on...

Onko kellään ollu rannekanavan oireita? Itellä nyt viikon sisällä on aamuöisin ollu toisen käden sormissa lievää puutumista mutta viime yönä valvoin pari tuntia kun puutumisen lisäksi keskisormea ja rannetta särki ikävästi. Tosi inhottava vaiva, toivottavasti ei tule jokaöiseksi kaveriksi :( täytyy kokeilla oisko rannetuesta apua (kokeilen nyt alkuun ihan tommosta rullaluistelun rannesuojaa). Turvotuksesta ja nestemäärän lisääntymisestähän tuo johtuu vaikka itellä ei ulospäin näkyviä turvotuksia kyllä oo. Mut ilmeisesti kudostasolla turvotusta sitten on...

Esikoista odotellessa oli parin kuukauden ajan jokaöinen vaiva. Nukkuessa imetystyyny & ylimääräinen peitto niin, että pystyin nukkumaan istuma-asennossa, muuten ei tullut mitään.
Onneksi nyt on molemmat kädet leikattu, niin vielä ei ole tullut samaa ongelmaa.

Minulla oli siis leikattu samana kesänä toinen käsi, kun plussasin elokuussa. Toinen käsi leikattiin sitten siinä vaiheessa, kun esikoinen oli 4kk.
Jos suunnitelmissa on hankkia lisää lapsia, niin itse suosittelen käymään synnytyksen jälkeen hermoratatutkimuksessa ja leikattavana. Kunnolla kun saa parannettua, niin eivät vaivaa enää, ainakaan niin voimakkaasti. Tietenkin aina voi mennä jotain pieleen, varsinkin parantumisvaiheessa.

Mulla oli kans ekassa raskaudessa rannekanavaoireita. Alkoi toisella raskauskuukaudella ja loppui, ihme kyllä, puolessa välissä raskautta (vaikka lääkäri sanoi, että helpottaa vasta synnytyksen jälkeen). Kipu oli niin paha, että teki mieli hakata kädet irti. Mut mulla olikin todella vaikea turvotus koko raskauden, olin sen takia viimeiset kaksi kuukautta vuodelevossakin. Mulla ei auttaneet rannetuet. Vaikka turvotusta on ollut myöhemmissäkin raskauksissa, ei rannekivut ole onneksi palanneet.

Mua alkanut kans vaivaamaan toi rannekanavaoire. Ekassa raskaudessa oli sama homma, että tuli näihin aikoihin ja loppui synnytykseen. Mulla ei varmaan vaivaa ainakaan helpota tietsikalla työskentely... :/

Ouuh.. Kannoin tänään kolme isoa ikean kassillista puita liiteristä ja se kyykkiminen sai selkäkivun päälle. Äsken vilkaisin peilistä alaselkää ja siinä on voimakas turvotus selkärangan ja nikamien kohdalla.
Uskaltaako tuohon edes laittaa mitään avuksi? Lämmin pahentaa kipua ja kylmä pistää kolottamaan.

Kylmä kyllä vähentäisi turvotusta. Sitä ei saa laittaa suoraan iholle (esim. jotain kylmäpussia/pakastevihannespussia) vaan pyyhkeen tmv sisään, mutta kylmä tossa ehkä parempi olis kuin lämmin. Särkylääkettä toki voi ottaa (Panadol), mutta Voltarenia tmv ei saisi enää käyttää. :/ Kylmää ei kannata pitää kovin pitkiä aikoja putkeen ts. voisi ehkä kokeilla ensin jotain 5-10 min. Aika jännää kyllä, että selässä on noin näkyvä turvotus.

Mulla alko nyt kans vissiin selkä oireilee.. En tiiä johtuisko paljosta nukkumisesta, kun varsinkin aamusin on todella kipeä... Mulla siis selässä kaks murtumaa (alimmat nikamat) eikä ne nyt pahemmin oo raskauden aikana vaivannut, mut tänään seisominen ollu yhtä tuskaa.. Tosiaan oon varmaa enemmä nukkunu ku ollu valveilla tän viikon aikana.. :P johtuiskohan siitä, kun joutuu vaa kyljellää makaa.

Lonkat olivat ensimmäistä kertaa kipeät yöllä ja piti vaihtaa puolta koko ajan. Flunssa aiheuttaa lisäepämukavuutta ja kun tyyppi potkii, niin loputkin ilmat tyhjenevät keuhkoista. Täytyy toivoa, että lonkkakipu olisi vain väliaikaista.

Mulla vaivana on krooninen haavainen paksusuolentulehdus, joka on nyt alkanut toden teolla taas oireilemaan. Aivan järkyttävää taas, et tekis mieli hakata päätä seinään. Mitkään lääkkeet ei auta ja nyt kävin hakees rela-tabuja jos ne vaikka vähän auttais...

Niin ja nää supistukset tähän lisäksi. Ihan hiton kipeitä ollut tänään, mut ei säännöllisiä niin olen ollut huoletta kotona. Sairaalassa käyminen kun on hieman haasteellisempaa kun pitää esikoinen viedä hoitoon ensin. Toivottavasti menis nyt kaikki vaivat ohi. Pikkuinenkin sais hieman vielä kasvaa masussa kun viikkoja on tällä hetkellä 33+5.

Yölliset närästykset on ihan pyllystä! Minä herään, mies herää, vauva herää... Valvotaan ja haetaan lääkettä. Puuh...

Tsemppiä MaiKhi, tiedän mitä se on... Nyt olen säästynyt, mut esikoisen aikaan meni siihen pisteeseen, et monena yönä oli käytävä oksentamassa. :(

Suosittelen närästykseen sitä omeprazolia. Nyt oon joutunu syömään monta viikkoa jo joka päivä. Jos yritän jättää pois niin ei tuu nukkumisesta mitään kun hapot valuu kurkkuun. Ja kannattaa siis ottaa just ennen nukkumaan menoa.

Selkäkipu meni ohitse levolla. Kipeytyy vain jos selkää rasittaa yhtään.

Mutta sitten taas maha on ollut kovalla jo kohta viikon. Ei tunnu auttavan luumut, rusinat tms. Asiaa ei auta se, että on peräpukamia. Huoh.. Esikoisen kohdalla ei ollut todellakaan näin pahoja. Saati siinä välissä.. Kuituja tungen muutenkin jo jokapaikkaan, että maha toimisi hyvin. Nestettä juon 2-3l/vrk mutta ei..

Ylimääräisen raudan napsiminen kun ei auta asiaa yhtään. Maha mennyt entistä kovemmaksi ja ei meinaa millään saada kakkaa ulos..

Rautalisät teki esikoisen aikaan mulle myös ummetusta ja mikkään ei siihen auttanu. Nyt en meinaa edes kokeilla syödä rautaa kun olo ok vaikka nyt pikkasen laskenu hb muistaakseni onki.. nokkostabuja löytyy jos jotain haluaa kokeilla..

frozenflower mulla meni kanssa raudasta ihan kovaksi, lopulta piti auttaa ulos. miten noi peräruiskeet? ei oo koskaan vatsa reagoinu aikasemmin noin rautaan ja samaa oon aina syönyt.

te joilla aikasemmin närästelly raskausaikana, onko tullut pitkätukkanen vauva? mulla toisessa raskaudessa närästi enemmän ja tuli tukkanen vauva, muissa ollut melkeen kaljut eikä oo paljoa närästänytkään. Nytkään ei närästä ja oon jo mielessäni luonut meän vauvan vaaleaksi ja kaljuksi :D tolla toisella lapsella oli tumma ja paksu tukka..

nainen84 ei kyllä kuulosta yhtään kivalta tuo sun suolen kipeys :( pelkät peräpukamatkin jo on niin kipeät :( tsemppiä!!

Suosittelen närästykseen sitä omeprazolia. Nyt oon joutunu syömään monta viikkoa jo joka päivä. Jos yritän jättää pois niin ei tuu nukkumisesta mitään kun hapot valuu kurkkuun. Ja kannattaa siis ottaa just ennen nukkumaan menoa.

Onko reseptivapaa?!

Takaisin