Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon kans nukkunut jo pitemmän aikaa alasti ja aina osan yöstä ilman peittoa, vaikka tuuletan makkarin ennen nukkumaan menoa. Normaalisti tarviin aina edes lakanan päälle, en osaa nukkua ilman.

meillä piti miehen kanssa avata yks yö parvekkeen ovi että pysty nukkumaan. Itellä flunssaa ni ei uskaltanu makkarin ikkunaa avata. mt kerrostalo niin on vähä turhan lämmintä muutenkin. ja alushoususillani olen kans koko talven nukkunut ja ilman peittoa pääsääntösesti. tai lähinnä se on ollu kainalossa :D peitto siis.. ennen raskautta mulla oli AINA kylmä.. kesällä piti aina olla takki esim töissä mukana.

Mä tosiaan palelen tosi helposti, viime yöksi laitoin jo pitkähihaisen pyjamapaidan (muuten aina t-paita, pyjamahousut+villasukat), ja meillä on myös untuvapeitto ja patterit ovat edelleen päällä. :D Et ei pelkoa, että voisin nukkua esim. ilman peittoa.

Mä en kyllä muista et olisin hikoillut imetyksen alussa tai muutenkaan koko aikana mitenkään erityisemmin. Mut loppu raskaudessa kyllä. On kyl inhottavaa. Enkä mä yölläkään hikoile, niinkun näyttää monet täällä tekevän, ihan pitkähihasella ja housusella nukun. Se on vaan päivällä kun oon hereillä niin hirveillä ylikierroksilla tuntuu kroppa käyvän ja hikoilevan.. Koska jos nukun päivällä päikkäritkin, niin aina sillon tuntuu että hikoilu loppuu ja tulee tarvetta sukille ja peitolle.. Tosi outoo.

Meillä oman haasteen mun hikoiluun ja varsinkin nukkumiseen/yöhön tuo mun mies. Hän on hyvin viluista sorttia ja vastaa meillä lämmityksestä (puulämmitys)...

Mulla on kans hikoilua päivällä vaikkei tekisi juuri mitään niin siitä huolimatta on olo kuin ois tehny kunnon lenkin :mad: ärsyttävää, koska en yleensä edes hikoile paljonkaan, mut tämä sama oli myös esikoisen loppuraskaudesta. Yöllä ei ainakaan vielä hiki ole, mut muistelisin että esikoisen odotusaikana nukuttiin ikkuna auki ( loka-marraskuussa )
Uutena vaivana on nyt tullu sellainen, että tuntuu kuin vauva porautuisi häpyluun läpi :oops: pari päivää tehny jo tosi kipeää varsinkin jos käy lenkillä tai touhuilee muuten enemmän. Muuten ei kummempia liitoskipuja ole onneksi.

Kävellessä joka askeleella sattuu alamahaan. Ei supistele, mut sattuu. En muista, et esikoisesta olis ollut tätä tunnetta. Painaakohan vauva johonkin vai mikä on...

Kyllä rupee unirytmi olemaan päin persettä! :D yöt menee valvoessa ja päivät väsyneenä!

Täällä sama juttu Graisu. Yöllä ei vaan saa unta, päivällä sit väsyttää kun ei oo nukkunut kunnolla :shifty:
Mut tää on tätä valmistautumista vauvan kanssa elämiseen, sillon kun ei myöskään välttämättä nuku :smug:

Täällä sama juttu Graisu. Yöllä ei vaan saa unta, päivällä sit väsyttää kun ei oo nukkunut kunnolla :shifty:
Mut tää on tätä valmistautumista vauvan kanssa elämiseen, sillon kun ei myöskään välttämättä nuku :smug:
Juu :D ite yllätyin kuinka "aikaisin" tämä unettomuus alkoi mut eipä tässä ole 37 viikolle enää kun kuukausi!

Mä olen jo kuukauden heräillyt aamuöisin, enkä sen jälkeen nuku enää kovin hyvin/kunnolla. Ja vasta 30+risat menossa. Yleensä nukun kuin tukki, että tää on kyllä ärsyttävää.

En tiedä, lasketaanko tää varsinaisesti oireeksi, mutta mulla on koko ajan jano! Eilenkin join vettä jonku 4-5 litraa ja tänä aamuna on kohta 1,5 litraa mennyt. Kyllä mä yleensäkin vettä juon, mutta en tämmöisiä määriä. Syömiset ei oo juuri muuttunu, rautakuurin tosin oon aloittanut, mutta ei kai se näin vaikuta. Mitähän nyt taas?

Heräsin yöllä aivan kamalaan pahoinvointiin! :( Oksetti, mahassa kiersi, hikoilutti, heikotti, päätä särki... Ajattelin ensin migreeniä, jonka saan helposti kevätauringosta, mutta googlailtuani (aina yhtä huono ajatus!) alkoi raskausmyrkytys pelottaa. Onneksi aamulla ei ollut kummempaa turvotusta ja verenpainekin oli 106/76. Nyt alkaa olokin parantua. :)

Pani kyllä vauhtia vauvantavaroiden kasaamiseen, pesemiseen ja sairaalakassin pakkaamiseen. Varmaksihan ei voi sanoa kauanko on vielä aikaa ennen vauvan syntymää. Tai joutuuko vaikka sairaalaan makaamaan.

Eilen alkoi myös tuntua vauvan liikkeet ikäänkuin emättimen puolella. Vähän sama tunne kuin kuukautisvuodon hulahdus syvemmällä. Toivottavasti kaveri on kuitenkin vielä kohdussa! :D Vielä ei ole sitä "meloni jalkojen välissä" -oloa, joten kai siellä vain kädet tai pää käy välillä vähän alempana.

Eilen alkoi myös tuntua vauvan liikkeet ikäänkuin emättimen puolella. Vähän sama tunne kuin kuukautisvuodon hulahdus syvemmällä. Toivottavasti kaveri on kuitenkin vielä kohdussa! :D Vielä ei ole sitä "meloni jalkojen välissä" -oloa, joten kai siellä vain kädet tai pää käy välillä vähän alempana.

Ikäväkseni voin sinulle todeta, että itselläni ei ollut "meloni jalkojen välissä"-tuntemusta esikoisen kohdalla laisinkaan, vaikka pää oli kiinnittynyt jo useamman viikon. Ei tullut sellaista oloa edes synnytyksessä :woot: :grin

Älä siis luota siihen, että semmoinen olo edes tulisi :D

Minulla tuntuu taas ihan siltä kuin vauva sörkkisi sormilla kohdunsuuta :hilarious: siis TODELLA häiritsevä tunne! Esikoisen kohdalla oli sama homma.

Täällä myös yöt ollut levottomia jo varmaan pari kuukautta.. Ja aamuyöt on pahimpia, jos silloin herään ni jään herkästi valvomaan ja aamulla kun sitten voisi herätä, olen ihan loppu. :sorry:

Ja jano on tuttua myös! Joskus herään siihenkin öisin. Lisäksi lonkat ja hartiat kolottaa tästä ainaisesta kyljellään nukkumisesta. Ja sitten listaan voidaan lisätä hengästyminen, närästys ja ajoittainen oksentelu. Oirelista alkaa päivä päivältä enemmän muistuttamaan valitusvirttä. :hilarious:

Mä en jaksa paljon mitään ja oon todella ärtynyt kun pitää herätä vessaan tunnin välein yöllä... :shifty: Ja nukahtaminen myös tietysti kestää koska säryt alapäässä. Mä kävelenkin jo hassusti kun mulle on tullut se "meloni alapäässä"-olo. :rolleyes:

Onneli84 mulla myös tuota tunnetta että joku sörkkis mua mahan kautta :D ja ollut jokaisessa raskaudessa mutta kohdunsuulla ei siltikään mitään muutosta :) muuta kuin tavallista/turvallista pehmenemistä. ja myös eilen tuli kauhea pyörrytyskohtaus ja pahoinvoiva olo, yleensä paineiden laskiessa tullut aikaisemmissakin raskauksissa, mutta nopeampaa poistunut. Nyt ei meinannu millään lakata piti lopulta lattialle mennä ja nostaa jalat sohvalle eENKÄ MILLÄÄ OLIS PÄÄSSY SIELTÄ SITTEN YLÖS :hilarious::hilarious:

Minä onneks nukun kuin tukki! pari kertaa yössä maksimissaan pitää käydä vessassa. Ellei lapset sitten herätä, nekin onneks taas vaihteeksi nukkuneet hyvin <3 mulla vaan niin paljon touhua päivän aikana kun 3 alle kouluikäistä niin varmaan unentarvekin niin voimakasta että vaan nukahtaa. Pelottaa kyllä että millonka tuo aamuyökukkuminen alkaa..

ja tuo paineentunne alapäässä on loppunu yhtäkkiä! ei enää niin suuria suonikohjujakaan siellä ole! en TODEllakaan olisi arvannut että ne voi helpottaa siitä pahimmasta vaiheesta jo ennen synnytystä ja kuitenki synnytykseen vielä varmasti reilu kk aikaa! ihanaa :smug:

mutta onpahan noita vaivoja kuitenkin vielä ettei ihan unohda olevansa raskaana :P oli keskiraskaus niin kipeä että mukava välillä huokaista ennen kuin oikeesti se kitu kk alkaa! (vaikka toissapäivänä vielä luulin et se on jo alkanu)

Ei mullekaan tullut esikoisen aikaan koskaan sitä "meloni alapäässä"-oloa. Mieskin ihmetteli kun en kävellyt "ankkaa" edes siinä vaiheessa kun köpöteltiin synnärille. :joyful:
Väsynyt (ja ärtynyt) olen kyllä. Vessassa täytyy käydä pari kertaa yössä, mutta ei se olisi niin iso ongelma, jos pääsisi kunnolla liikkumaan. Lonkat menee jumiin ja kipeytyy todella herkästi öisin. Välillä oli parempi tilanne, mutta nyt on taas pahentunut. Ei minull aesikoisen aikaan tällaista ollut... No nyt voi vaikuttaa sekin, kun se esikoinen tunkee viereen nukkumaan (minun ja mieheni väliin) ja ahdistaa minut ihan reunalle niin en saa kunnollista asentoa.

Takaisin