Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Väsyttää... Ihan jatkuvasti on tosi nuutunut olo. Eikä kyllä oloa helpota esikoinen, joka ei taas suostu nukkuun kun muutaman tunnin omassa sängyssään ja sitten kömpii kainaloon. :dead:

Proteiinit olleet plussalla nyt kolmessa testissä reilun viikon aikana. Viikko sit ti oli labratesti, sen jälkeen oon käynyt tikuttamassa neuvolassa. Huomenna laitan labraan vielä yhden testin (sain paketin neuvolasta mukaan tiistaina). Supistelut jatkuu edelleen, mulla on ollut pari kertaa ponnistamisen tarvetta ja rinnoista tulee nestettä (ne on myös arat). Yleisfiilis on ihan hyvä, niin kauan kuin istun tai makaan. Vaikka mun olo on ihan hyvä, oon jotenkin sitä mieltä, ettei tää tuu pysymään sisällä loppuun asti.

Eikö sun proteiineihin oo ton enempää reagoitu? Mulla oli maanantaina protskut plussalla ja eilen äitipolille tullessa olivat maksa-arvot heilahtaneet myös. Tänään onneks arvot jo parempaan päin. Päänsärky on ollut aivan kamalaa...

Väsyttää... Ihan jatkuvasti on tosi nuutunut olo. Eikä kyllä oloa helpota esikoinen, joka ei taas suostu nukkuun kun muutaman tunnin omassa sängyssään ja sitten kömpii kainaloon. :dead:
Meillä ihan sama tilanne ollu viimeisen 1,5 viikkoa... Huoh, kunhan muuttuis ennen vauvaa.

Eikö sun proteiineihin oo ton enempää reagoitu? Mulla oli maanantaina protskut plussalla ja eilen äitipolille tullessa olivat maksa-arvot heilahtaneet myös. Tänään onneks arvot jo parempaan päin. Päänsärky on ollut aivan kamalaa...

Neuvolassa on nähty pelkästään viime viikon labratesti ja tiistain tikutus. Tiistaina olin käynyt pissalla puoli tuntia ennen tuota tikutusta niin epäiltiin, et ei vaan ollut tarpeeksi aikaa edellisestä vessakäynnistä. Siksi tein tänään tuon tikutuksen uusiks. Labralähetteen ja testipaketin sain mukaan kuitenkin tiistaina. Aattelin, et teen testin huomenaamulla ja toivon, et se näkyy maanantaina tiedoissa kun joudun kuitenkin käymään lääkärillä hakemassa lisää saikkua. Ei nää supistukset näköjään mee ohi.

Eli olet raskausmyrkytysepäilyn takia osastolla? Onko ne antaneet arviota siitä, pääsetkö vielä pois sieltä?

Väsymystä täälläkin ilmassa. Nukuin just 2,5h päikkärit. Yöt menee niin kevyellä ja lyhkäisillä unilla, ettei kai ihmekään. Joko hormonit kiusaa tai sit tää jatkuva lepäily supistusten takia saa sen aikaan, ettei nukuta enää kunnolla. En siis nuku päikkäreitä joka päivä, mutta kun ei saa rasittaa itseään niin ei nukutakaan tarpeeks.

Neuvolassa on nähty pelkästään viime viikon labratesti ja tiistain tikutus. Tiistaina olin käynyt pissalla puoli tuntia ennen tuota tikutusta niin epäiltiin, et ei vaan ollut tarpeeksi aikaa edellisestä vessakäynnistä. Siksi tein tänään tuon tikutuksen uusiks. Labralähetteen ja testipaketin sain mukaan kuitenkin tiistaina. Aattelin, et teen testin huomenaamulla ja toivon, et se näkyy maanantaina tiedoissa kun joudun kuitenkin käymään lääkärillä hakemassa lisää saikkua. Ei nää supistukset näköjään mee ohi.

Eli olet raskausmyrkytysepäilyn takia osastolla? Onko ne antaneet arviota siitä, pääsetkö vielä pois sieltä?

Kaipa tässä raskausmyrkytys on jo todettu. En ole saanut mitään arviota mistään. Eilen oli lääkärilläkäynti tullessa ja sen jälkeen otettu vaan käyriä ja paineita ja annettu lääkettä. Aamulla sanottiin vaan, että päivä kerrallaan...

Tsemppiä Dee ja MaiKhi <3
Mulle mies sanoi tänään et sun silmät on ihan erilaiset yhtäkkiä(näkee aina jollain tapaa naisen kasvoista jos on esim raskaana eikä muuten näy mitenkään), mietti ihan vakavissaan ettei varmaan kauhean kauan vauva enää pysy sisällä.. neuvolakin sanoi että jos 35 viikon jälkeen alkaa käynnistyy niin sitten sitä ei enää jarrutella.... Ärsyttää kun sitten alkaa oottaa synnytystä niin paljon ku ennustellaan ennenaikasella ja menee sit tietty ylikin.. mt toivoo todellakin että pysyis edes sinne 37 viikolle saakka. vkolla 35+ vauvan kasvukontrolli, jolloin sitten sisätutkimustakin saa toivoa elleivät itse ehdota. Mutta kun ei itsellä muita oireita tällä hetkellä ku menkkamainen jomotus selässä ja vatsalla pari kertaa päivässä niin en koe tarvetta lääkärikäyntiin..

• Tykkään
Reaktiot: Dee
Mulla on alkanut ihan päätön hikoileminen. Tosi raivostuttavaa kun pelkkä iltapalan syöminen saa hikoileen. Ja jos vaan normisti kävelee ni heti hikipisarat nousee, ugh :shifty:

Joo, hikoilu! Yöllä saa herätä aina pariin kertaan ihan hikimärkänä. Ja päivisinkin, varsinkin tissinalusten/-välin, hikoilu ärsyttää. Välillä tulee oikein hikoilukohtaus vaikka vain sohvalla istuisi.
Mitähän se imetyshikoilu sitten on?! :/

Yöhikoilu tullu tänneki. :( Mut ainakin mulla tämä raskausajan hikoilu on todella lievää verrattuna siihen imetysyöhikoiluun. :D Se oli pahinta joitakin viikkoja synnytyksen jälkeen ja rauhottui sitten.

joo hikoillaan nukkuessa täälläkin! aikaisemmin ollut vaan imetysaikana ja SE on raivostuttavaa.. mt onneks tasottuu muutaman viikon kuluttua maidon noususta :smiley-ashamed004

Täällä kans hikoilu, mut on ollu jo viimeset kaks kk. :D eilen tuli terapiassa hirvee hikoulukohtaus. Lenkille ku lähen, ni oon 400m kävelyn jälkee iha litimärkä. Et joo, kivaa..

Nyt on muutaman viikon ollut jo vasemman jalan kantapään puutumista. :/ varsinkin öisin, mut toisinaan myös päivisin. Kurjaa.. Neuvolassa sano et heti yhteyttä neuvolaan tai äpolille jos puutuneisuus ei häviä yön jäljiltä. Voi olla merkki veritulpasta..

Mulla eilen pientä menkkamaista fiilistä. Ei tarvinnu ottaa panadolia edes siihen. Keskiviikkona neuvolassa täti totes, et pääse on hyvin syvällä, et on vissii asettunut mukavasti lähtökuopppiin. Totes muutenkin, et voi olla et ei tarvis odottaa ihan sinne laskettuun aikaan (20.4.). Mut tiiä häntä. Olisin kyl iloinen, jos pieni tulis vähän aikaisemmin syliin, olenkin sanonu miehelle leikkisästi, et synnytän hänelle synttärilahjan (28.3.). Silloin vaaveli olis lähestulkoon täysaikainen. Muita oireita on hankala liikkuminen, äärettömän herkästi hengästyminen, paljon supistuksia iltaisin (ei kipeitä), liitoskivut molemmin puolin alavatsaa, koko aika melko lämmin ja TURVOTUS :(. Ärsyttää ku ei tunnu menevän mitkään kivat kengät jalkaan. Onneks ei o kesä. :)

Tännekin olisi kyllä pieni tervetullut ennen laskettua aikaa, on täysiaikainen 7.4->. Melko tukala olo alkaa olla ihan fyysisesti ja henkisesti ahdistaa kun en oikein jaksa/pysty tehdä yhtään mitään. Joko väsyttää hirveästi tai sitten sattuu ettei pysty. Huoh, onneksi tämä on väliaikaista. Palkinto sen arvoinen, mut välillä vain turhauttaa.

Mulla ei onneksi ole vielä tullut hikoilu niin pahasti päälle. Oon muutenkin tosi herkästi hikoilevaa sorttia niin se ei oo kivaa. Just tossa mietin, että mitähän ihmettä laitan päälleni kun kaverilla on pääsisäisenä häät. Ne juhlitaan pienessä tilassa, joka on täynnä porukkaa ja sen lisäksi siellä on kokki paikalla tekemässä ruuat! Voi olla, että on kainaloissa kivat pienet hikiläikät... Mulla siis esikoisen kanssa oli lopulta sellainen hikoilu, että yöllä ei voinut pitää vaatteita päällä ollenkaan ja silti hikoilin. Ja silloin oli talvi! Saa nähdä mitä pidän toukokuussa päälläni, jos on lämmintä. En taida poistua kotoa ollenkaan. :joyful: (Mellä on siis ilmalämpöpumppu, jolla saa talon viieläksi.)

Hassua, mua taas enemmänkin paleltaa ja edes liikkuessa en hikoile yhtään niin paljon kuin normaalisti. Näin ne kehot toimivat eri tavalla!

Joo ei oo vielä hikoilu alkanu mutta oli se hirveää imetysaikaan ja silloin oli vielä talvi.. ihan kauhulla odoran nyt kun tulee kesälle... yöllä jopa 2-3krt vaihtanu paitaa ja peittoa kun olivat ihan likomärkiä...

Takaisin