Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mämmi ja varsinkin kiivit sai suolen toimimaan vähän liiankin kanssa!Itse sain suonenvedot loppumaan heti kun aloin iltaisella popsimaan magnesiumia. En tiedä nyt sitten kumpaa se näistä edelle olevista on :D
Pahimpana oireena tällä hetkellä on ummetus, yh. Olo on tosi tukala. Loppuraskaudesta saa syödä varmaan vaan ananasta Onko vinkkejä nopeaan ei lääkkeelliseen apuun?
Osaisiko joku sanoa pitäisikö mun huolestua näistä vatsakivuista. Olen pistänyt ne venymistunteet molemmin puolin napaa kohdun kasvun piikkiin, mutta aina välillä tulee navan oikealle puolelle (navasta n. sentti alaspäin ja 5-10cm oikealle) ihan tajuttoman kipeä kohta. Tuntuu tavallaan supistukselta, mutta alue on ihan parin sormenpään kokoinen eikä vatsa kovetu silloin. Tuntuu, kuin siinä olisi joku jumissa tai ennemmin solmussa. Siihen ei voi koskea ollenkaan, kun kipu pahenee entisestään. Helpottaa, kun pääsee jotenkuten johonkin istumaan
Tuossa vähän detaljitietoa. http://www.kemikaalicocktail.fi/2014/06/chian-siemenia-vain-rkl-vrk/ Maksan ongelma A-vitamiinin suhteen on sen runsas määrä, mutta kyllä esim porkkanaa ym saa syödä, vaikka on A-vitamiinia tai sen esiastetta. Että itse olen syönyt chiaa, en tietenkään mitään överimääriä (kuten en mitään), mutta ruokalusikallisen silloin tällöin esim smoothiessa.Nyt kun Odette mainitsit nuo chiansiemenet, niin oon miettiny koko raskauden ajan uskaltaako niitä syödä? Pussissa markkinoidaan niiden sisältävän A-vitamiinia, mutta missään ei mainita (enkä netistäkään löytänyt) että kuinka suuria määriä sitä niissä on.. Oon ihan pari kertaa sitten syönyt jotain, mihin oon laittanu hyvin pieniä määriä siemeniä, mutta käyttäisin niitä kyllä mielellään enemmänkin, jos joku osaisi vinkata tuosta A-vitamiinista?
USDA antaa myös määrän https://ndb.nal.usda.gov/ndb/foods/...mat=&count=&max=35&offset=&sort=&qlookup=Chia eli ei ole kovin paljoa (määrä on KY per 100g eli muunnettuna mikrogrammoiksi ei esim rklssa paljoa ole, kun on niin kevyttä kamaa)Tuon olen lukenutkin jo aiemmin, mutta siinäkään ei A-vitamiinin määrästä kerrota :/ porkkanassahan yms. kasviksissa on nimenomaan mun ymmärtääkseni pelkästään A-vitamiinin esiastetta beetakaroteenia, joka ei ole haitallista raskaanakaan. Vaan tuo itse A-vitamiinin liikasaanti on. No ehkä mä nyt jatkan samalla linjalla kun aiemminkin, kun ei tässä nyt enää oo reilua paria kuukautta enempää odotteluaikaa :D jos on kestäny tähänkin asti nii kai sitä lopun aikaakin kestää!