Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itellä tulee noita kipuja sillon kun toinen työntää jalalla siitä kohtaa..

Nnin ongelmaan en osaa valutettavasti sanoa mitään, mutta oottehan huomioineet magnesiumin suhteen, ettei magnesiumoksidia kannata käyttää, koska se imeytyy tosi huonosti? Mulla on käytössä magnesiumsitraatti, jonka pitäis imeytyä huomattavasti paremmin ja sitä saa ihan Prismastakin yms. jos ei ihan niin lähes samaan hintaan kun tota oksidiakin (jota suurin osa noista markettivalmisteista on). :) mulla ei oo ollu mitään ongelmia suonenvetojen tai levottomien jalkojen suhteen (muuta tuntuukin nyt sit kerääntyvän..). Muita hyvin imeytyviä on sit luontaistuotekaupoista saatavat magnesiumglysinaatit, -tauraatit yms.

Itse sain suonenvedot loppumaan heti kun aloin iltaisella popsimaan magnesiumia. En tiedä nyt sitten kumpaa se näistä edelle olevista on :D
Pahimpana oireena tällä hetkellä on ummetus, yh. Olo on tosi tukala. Loppuraskaudesta saa syödä varmaan vaan ananasta :( Onko vinkkejä nopeaan ei lääkkeelliseen apuun?

Itse sain suonenvedot loppumaan heti kun aloin iltaisella popsimaan magnesiumia. En tiedä nyt sitten kumpaa se näistä edelle olevista on :D
Pahimpana oireena tällä hetkellä on ummetus, yh. Olo on tosi tukala. Loppuraskaudesta saa syödä varmaan vaan ananasta :( Onko vinkkejä nopeaan ei lääkkeelliseen apuun?
Mämmi ja varsinkin kiivit sai suolen toimimaan vähän liiankin kanssa!

Ennalta ehkäisevänä toimintana oon omalla kohdallani huomannut, että mun elimistö tarvii raskauden aikana päivittäisen maitohappo annoksen. Itsellä toimii parhaiten lasillinen gefilus piimää ja runsas veden juonti.

Tänään kaupassa maistatettiin jotain mämmijäätelöä. Siis mä en tykkää mämmistä yhtään mut se jätski oli ihan jees. :) edelliseen kommenttiin liittyen tuli vaan mieleen...

Osaisiko joku sanoa pitäisikö mun huolestua näistä vatsakivuista. Olen pistänyt ne venymistunteet molemmin puolin napaa kohdun kasvun piikkiin, mutta aina välillä tulee navan oikealle puolelle (navasta n. sentti alaspäin ja 5-10cm oikealle) ihan tajuttoman kipeä kohta. Tuntuu tavallaan supistukselta, mutta alue on ihan parin sormenpään kokoinen eikä vatsa kovetu silloin. Tuntuu, kuin siinä olisi joku jumissa tai ennemmin solmussa. Siihen ei voi koskea ollenkaan, kun kipu pahenee entisestään. Helpottaa, kun pääsee jotenkuten johonkin istumaan

Mulla oli aiemmin alhaalla oikealla kipuja, lääkäri selitti, että siinä kohdassa on ahtaampi kohta suolessa ja ruoka saattaa välillä kulkea hitaammin siinä kohdassa ja siksi tulee kipuja. Mut kävisin kyllä kysymässä siitä th:lla tai lääkärillä, voihan se sulla olla eri vaiva.

Dee, tuo voisi kyllä selittää kivun minullakin. Ei ole moneen viikkoon vatsa toiminut normaalisti ja nyt ollaan taas enemmän ummetuksen puolella :confused: viikon päästä lääkäri, niin siellä viimeistään otan asian puheeksi

Ei kannata antaa ummetuksen mennä liian pitkälle. Sit se vasta kamalaa on. Kannattaa hakea apteekista vaikka pegorion jauhetta, ja ottaa vaikka iha säännöllisesti nyt alkuunsa.

Runsaskuituiset myslit! En varmaan pärjäis ilman päivittäistä annosta. :D

Kasviksia, marjoja, siemeniä, täysjyväviljaa ja paljon nestettä (ainakin 2l vettä/pv), rasvaa unohtamatta. Myös luumuja kannattaa kokeilla. :) Liikunta/liikkuminen laittaa myös suoleen liikettä, samoin voi hieroa vatsaa pyörivin liikkein suoliston liikettä myötäillen myötäpäivään.

Oon Odeten kanssa samaa mieltä. :) jos vaan suinkin pystyy, niin liikuntaa ja sit paljon kuituja ja vettä. Mulla auttaa vehnäleseet puuron seassa vähän liiakski.. Taidan olla vähän allerginen, kun maha on päinvastoin ihan löysänä ollut viikon. :S ite pitää jättää vehnäleseet takavasemmalle..

Psylliumkuitu voi auttaa, jos leseitä ei voi käyttää. Chiansiemenistä tulee myös geelimäistä ja on muutenkin ravintorikasta. Et onneks vaihtoehtoja on! :)

Nyt kun Odette mainitsit nuo chiansiemenet, niin oon miettiny koko raskauden ajan uskaltaako niitä syödä? Pussissa markkinoidaan niiden sisältävän A-vitamiinia, mutta missään ei mainita (enkä netistäkään löytänyt) että kuinka suuria määriä sitä niissä on.. Oon ihan pari kertaa sitten syönyt jotain, mihin oon laittanu hyvin pieniä määriä siemeniä, mutta käyttäisin niitä kyllä mielellään enemmänkin, jos joku osaisi vinkata tuosta A-vitamiinista?

Kiitos vinkeistä! Vettä juon tosi hyvin ja säännöllisesti päivän mittaan. Liikun myös joka päivä. Kävelyillä tulee käytyä useamman kerran päivässä ja yksi niistä noin tunnin lenkki. Syön puuroa ja leseitäkin säännöllisesti, lisäksi kasviksia, marjoja ja hedelmiä. Silti ummetusta. Mutta koitan luumulla vielä :)

Nyt kun Odette mainitsit nuo chiansiemenet, niin oon miettiny koko raskauden ajan uskaltaako niitä syödä? Pussissa markkinoidaan niiden sisältävän A-vitamiinia, mutta missään ei mainita (enkä netistäkään löytänyt) että kuinka suuria määriä sitä niissä on.. Oon ihan pari kertaa sitten syönyt jotain, mihin oon laittanu hyvin pieniä määriä siemeniä, mutta käyttäisin niitä kyllä mielellään enemmänkin, jos joku osaisi vinkata tuosta A-vitamiinista?
Tuossa vähän detaljitietoa. http://www.kemikaalicocktail.fi/2014/06/chian-siemenia-vain-rkl-vrk/ Maksan ongelma A-vitamiinin suhteen on sen runsas määrä, mutta kyllä esim porkkanaa ym saa syödä, vaikka on A-vitamiinia tai sen esiastetta. Että itse olen syönyt chiaa, en tietenkään mitään överimääriä (kuten en mitään), mutta ruokalusikallisen silloin tällöin esim smoothiessa.

Mutta jos epäilyttää, silloin toki kannattaa jättää väliin. Mun chia on muistaakseni Puhdistamon eli ihan mitä tahansa en söisi.

Tuon olen lukenutkin jo aiemmin, mutta siinäkään ei A-vitamiinin määrästä kerrota :/ porkkanassahan yms. kasviksissa on nimenomaan mun ymmärtääkseni pelkästään A-vitamiinin esiastetta beetakaroteenia, joka ei ole haitallista raskaanakaan. Vaan tuo itse A-vitamiinin liikasaanti on. No ehkä mä nyt jatkan samalla linjalla kun aiemminkin, kun ei tässä nyt enää oo reilua paria kuukautta enempää odotteluaikaa :D jos on kestäny tähänkin asti nii kai sitä lopun aikaakin kestää!

Tuon olen lukenutkin jo aiemmin, mutta siinäkään ei A-vitamiinin määrästä kerrota :/ porkkanassahan yms. kasviksissa on nimenomaan mun ymmärtääkseni pelkästään A-vitamiinin esiastetta beetakaroteenia, joka ei ole haitallista raskaanakaan. Vaan tuo itse A-vitamiinin liikasaanti on. No ehkä mä nyt jatkan samalla linjalla kun aiemminkin, kun ei tässä nyt enää oo reilua paria kuukautta enempää odotteluaikaa :D jos on kestäny tähänkin asti nii kai sitä lopun aikaakin kestää!
USDA antaa myös määrän https://ndb.nal.usda.gov/ndb/foods/...mat=&count=&max=35&offset=&sort=&qlookup=Chia eli ei ole kovin paljoa (määrä on KY per 100g eli muunnettuna mikrogrammoiksi ei esim rklssa paljoa ole, kun on niin kevyttä kamaa)

En neuvolaa saanut kiinni, mutta jätin soittopyynnön sinne.
Voisiko limakalvojen kuivuus tms aiheuttaa verestävää valkovuotoa?
Ajattelin alkuun jos onkin joku haavauma, mutta kun nyt jo pari päivää putkeen tullut selkeästi verestävää valkovuotoa, niin mietin että voisiko olla jotain muutakin..
Yhdyntää ei ole tullut harrastettua aboutia rallaa viikkoon, eli siitäkään ei kyllä nyt uskoisi olevan kyse.

Frozenflower, millä viikoilla olet? Loppuraskaudestahan limatulppa voi irrota paljonkin ennen synnytystä ja se on vaaratonta. Vuodon pitäis sillon olla suht niukkaa ja rusehtavaa, jos kirkasta verta tulee pitäis aina käydä tarkistuttaa..

Takaisin