Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minulla on ollut valopalloja näkökentässä silloin tällöin koko raskauden ajan. Muita raskausmyrkytyksen oireita ei ole ollut.

Nonni, olo ei sit helpottunut niin kävin lääkärillä. Kohdunsuu tiukasti kiinni, kohdunkaulaa yli 3cm jäljellä, vauvan pää painaa kohdunkaulaa (siks mua varmaan pissattaa koko ajan). Kaksi viikkoa saikkua, ei saa tehdä muuta kuin levätä. Ei tee mieli kyllä muuta tehdäkään kun kaikki liike saa tuon vatsan kovettumaan ja kipeäksi. Kosketusarkuutta mulla siis vatsassa kanssa, ja aaltoilevaa pahoinvointia. Vatsa löysällä. Tekis mieli syödä, mut ei voi kun kaikki ällöttää. Huomenna otetaan näytteet pissasta ja valkovuodosta.

Mrs. Peek-a-boo, mitä sulle on sanottu neuvolassa, et mistä ne johtuu? Mulle veikattiin migreeniä tai verenpaineen heittelyä...

Mrs. Peek-a-boo, mitä sulle on sanottu neuvolassa, et mistä ne johtuu? Mulle veikattiin migreeniä tai verenpaineen heittelyä...

En ole puhunut neuvolassa asiasta, mutta lääkäri ei osannut sanoa syytä. Verenpaineet ovat normaalit, mutta luulen sen liittyvän kohdallani jollakin tavalla raskauspahoinvointiin.

Oon nyt tässä ihmetellyt, et miten turvoksissa mun alapää on. En esikoisesta muista, et näin olis turvonnut. Onko muilla samaisia oireita?
Muutoinkin mulla on tosi supistusherkkä kohtu ja vähän pelottaakin kun kuitenkin esikoinen syntyi jo viikolla 36+6 ja lapsivedet meni hänestä sillon jo pari päivää ennen...
En nyt kuitenkaan vielä voi synnyttää kun viikkoja on niin vähän 31...

Mulla on myös turvotusta alapäässä. Ja nyt viikonloppuna alkoi myös kutina.. Oiskohan taas hiiva. Juuri kun iloitsin et oon päässy siitä eroon :sad001.

Voi jee, alkuraskauden oire närästys tuli takaisin -> ja huomattavasti pahempana :/ Just kuin ois muuten ollut ekaa kertaa oikeesti hyvä olla tän raskauden aikana kun ei just särje mistään.... No, ei se auta... Vauva teki eilen sellasen muljauksen kokonaan ympäri että meinas siitä kivusta lentää oksennus. Toivottavasti sentään pyörähti oikein päin...

Aargh. Koko aika maha ihan pinkeenä ja kiristää. Koita siinä sit tehä seisomatyötä. No huomenna labraan. Viimeks mulla oli virtsatietulehdus ja harkkasupparit hävis ku söin antibioottikuurin...

En ookkaan kuullu että raskaus huonontaisi näköä :woot: Mulla kyllä sekin meni toisinpäin, ennen kun oli vähän hajataittoa niin enään ei oo sitäkään (näiden raskauksien myötä) :wideyed: Et mä oon kyllä ihan iloinen miten raskaudet on parantanut silmiä ja ennen kaikkea tän mun ihon.
Joka toinen yö tulee nukutuksi ihan ok ja joka toinen huonosti; lonkkiin kun sattuu ja joka asento vihloo, ei kivaa..
Eilen täällä kans neiti heitti semmosen kuperkeikan et nyt oon varma että kääntyi pääalaspäin, koska tän jälkeen on tuntunut painetta alapäässä, just sillain miten muistan et kävi kun esikoinen kääntyi. Et jospa pikku neitikin alkaa jo hyvissä ajoissa valmistautuun tulevaan :) Tänään 31+4

Kivempihan se on noin päin että vaivat vaan paranee! :grin

Mulla on ollut ties kuinka kauan migreenimäisiä näköhäiriöitä. Niitä kyllä on mulla ollut välillä muutenkin. Päässä on vähän semmoinen kestosärky ja joskus vihloo oikein kunnolla... Mutta ei sekään sitten vissiin ole vakavaa. o_O Hämmentää oikeasti kun mulla on ties mitä vaivaa ja vauvakin tuntuu suunnilleen siltä, että tippuisi koska vaan ja alapäähän ja takapuoleen sattuu ja lähes päivittäin supistelee kipeästi mutta mikään ei ole vakavaa tai vaadi mitään tutkimista. :shifty: No, käynhän mä tosi usein muutenkin lääkärillä, mutta vähän outoa silti että tää ois ihan normaalia. :rolleyes: Mutta ei kai auta kun uskoa? o_O

Hei joku viisaampi :( pitäskö huolestua, kun alapäässä tuntunut noin viikon ajan paineentunne, vihlontaa välillä (myös alavatsalla oikealla) ja nyt tullut paksuhkoa limaista vuotoa vähän, jota en valkovuodoksi yhdistäisi..

muoks. Myös kovaa kirvelyä tuntuu alhaalla :-(

nainen -84: mulla alapää erittäin turvoksissa ja on niitä suonikohjujakin siellä. En oikeestaan tunne alapäätäni enää ollenkaan. Tämä tosiaan 4. raskaus ja eka kertaa näin. En tiedä onko vaikutusta kun aikaisemmat raskaudet tuoneet tyttöjä, nyt poikaraskaus. Supistelee myös tosi paljo ja vatsa on kyllä niin pinkeenä vauvasta/kohdusta koko ajan jaloilla ollessa. Yöt nukuttu huonosti, oman huonon voinnin lisäksi lapset joka yö pitää hakea viereen ku ei jaksa jäädä yöllä enää nukuttamaan omaan sänkyynsä niitä :(

mulla tuo raskausmyrkytys ollut monta päivää jo mielessä. Ei kuitenkaan muita oireita kuin pieni mutta tuntuva turvotus varpaissa ja sormissa sekä välillä ylävatsa kipeänä, mikä ei tunnu suolistokivulta. Flunssaa pukkaa ilmeisesti että jospa tää kovettuva vatsa siitä ärsynyt. Tsemppiä kaikille vaivoihin ja vakavempiinkin oireisiin!

la alkaa varhennettu äippäloma ja varmasti petyn kun ootan et vaivat loppuu siihen ku sairasloma loppuu :hilarious:

Mulla menee välillä hermot tähän närästykseen, on nimittäin tosi paha. Kaiken kukkuraksi oksentelin koko eilisen päivän, tosi aggren pöpön olin onnistunut saamaan, mutta onneksi kesti vain yhden päivän. Mutta siis sitä edellisen yön valvotti närästys ja nyt taas närästää tosi pahasti. Aiemmin oon saanut sen pidettyä kurissa ihan vaan ruokavaliojutuilla, mutta nyt ei tunnu enää auttavan. Nyt ois muuten kiva "suvantovaihe" menossa oireitten kanssa, eli juuri mikään ei vaivaa liian pahasti, vaikka kaikkea pientä onkin, mutta tää närästys on kyllä todella rasittavaa.

eatla,mitä tarkoitat näön värinällä?Mulla on tullut 2kertaa semmoinen silmiin kun vähän mitä lumisokeus tekee,en tiiä Tarkoitatko samaa asiaa?Samaan aikaan tullut hirveä kuumotus ja oksettava olo joka lähtee pois sitten vähän ajan päästä.En ole osannut yhdistää mikä semmoista tekisi?Verenpaineet yms.olleet normaalit joten en usko mihinkään raskausmyrkytykseen.

eatla,mitä tarkoitat näön värinällä?Mulla on tullut 2kertaa semmoinen silmiin kun vähän mitä lumisokeus tekee,en tiiä Tarkoitatko samaa asiaa?Samaan aikaan tullut hirveä kuumotus ja oksettava olo joka lähtee pois sitten vähän ajan päästä.En ole osannut yhdistää mikä semmoista tekisi?Verenpaineet yms.olleet normaalit joten en usko mihinkään raskausmyrkytykseen.

Mulla menee välillä hermot tähän närästykseen, on nimittäin tosi paha. Kaiken kukkuraksi oksentelin koko eilisen päivän, tosi aggren pöpön olin onnistunut saamaan, mutta onneksi kesti vain yhden päivän. Mutta siis sitä edellisen yön valvotti närästys ja nyt taas närästää tosi pahasti. Aiemmin oon saanut sen pidettyä kurissa ihan vaan ruokavaliojutuilla, mutta nyt ei tunnu enää auttavan. Nyt ois muuten kiva "suvantovaihe" menossa oireitten kanssa, eli juuri mikään ei vaivaa liian pahasti, vaikka kaikkea pientä onkin, mutta tää närästys on kyllä todella rasittavaa.

Käy lääkäriltä närästyslääkeresepti. Itse olen syönyt vatsansuojalääkettä reilu pari kuukautta ja syön varmaan raskauden loppuun asti, kaksi vuorokautta kun oon ilman ni alkaa närästää niin, ettei voi olla. Aiemmissa raskauksissakin mulla oli lääkärin määräämä närästyslääke loppuvaiheessa, kyllä se vaan helpottaa omaa olemista.

Tuiskunen, vaikee selittää, mut esim. kirkkaalla ilmalla autolla ajaessa näkökenttä vähän niin ku värisee. :D Ei ole selkeä. Hankala selittää. ;)

Uutena oireena jalkojen särky. Varsinkin illalla alkaa särkemään, varmaan johtuu jaloilla olosta. Käveleminen on todella hankalaa kun alavatsassa on niin kova paineen tunne. Nyt kuitenkin vasta rv28+2 menossa ja tota paineen tunnetta on ollut jo pidemmän aikaa. Olisin luullut että tulee vasta myöhemmässä vaiheessa...

Uutena oireena jalkojen särky. Varsinkin illalla alkaa särkemään, varmaan johtuu jaloilla olosta. Käveleminen on todella hankalaa kun alavatsassa on niin kova paineen tunne. Nyt kuitenkin vasta rv28+2 menossa ja tota paineen tunnetta on ollut jo pidemmän aikaa. Olisin luullut että tulee vasta myöhemmässä vaiheessa...

Takaisin