Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei joku viisaampi :( pitäskö huolestua, kun alapäässä tuntunut noin viikon ajan paineentunne, vihlontaa välillä (myös alavatsalla oikealla) ja nyt tullut paksuhkoa limaista vuotoa vähän, jota en valkovuodoksi yhdistäisi..

muoks. Myös kovaa kirvelyä tuntuu alhaalla :-(

Sinun tilanteessasi kysyisin neuvoa neuvolasta, ehkä jotkut testit olisi tarpeen?

Uutena oireena jalkojen särky. Varsinkin illalla alkaa särkemään, varmaan johtuu jaloilla olosta. Käveleminen on todella hankalaa kun alavatsassa on niin kova paineen tunne. Nyt kuitenkin vasta rv28+2 menossa ja tota paineen tunnetta on ollut jo pidemmän aikaa. Olisin luullut että tulee vasta myöhemmässä vaiheessa...
Olethan hommannut kunnon tukisukat? En siis nyt tarkoita mitään marketin sukkahousuja vaan ammattilaisen mittaamia tukisukkia, joissa sukan kompressio toimii oikein sun jalkojen tarpeeseen? Suosittelen!

Auttaako nuo tukisukat levottomiin jalkoihin? Mulla on taas oireet pahentunu raskauden loppua kohden ja iltaisin nukkumaan käyminen on tuskaa ja samoin jos yöllä herää :mad: Alkuun auttoi kun jalat oli koholla, mutta ei enää, eikä magnesiumistakaan ole hyötyä.
Muuten olo on hyvä ja tuntuu kuin maha olisibyhen äkin kadonnut :eek: Siis tänäänkin pystyi tekemään kunnon lenkin eikä supistellu tai vihlonu mihinkään. Muutenkin on sellainen olo että jaksaa tehdä ja touhuta, eikä maha ole yhtään tiellä. Tässä kun on kuitenkin jo jonkun aikaa ollu hyvin tukala ja kömpelö olo niin tää on jotain ihan uutta :D

Mulla on tullu kans sama että ihan tekee mieli juoksuaskelia ottaa tuolla ulkona koiran kanssa kävellessä :D on niin jotenki helppo olo ollu viimepäivinä!

kääk mulla tulee "helpoista päivistä" mieleen vain, kuinka en malta ottaa rauhassa ja olen sitten 2-3 seuraavaa päivää toodella kipeä :hilarious: mutta on ne päivät niin ihania! mt oon kyllä nyt huomannu et pystyy välillä kävelemään ihan normaalia kävelyvauhtia eikä aina tarvi madella etanan tavoin, kuten olen tuolta oisko 23 viikoilta saakka kävellyt.. ihana että tässäkin vaiheessa raskautta vielä tulee asioita eteen mistä voi nauttia!

Kannattaa kokeilla magnesiumia voiteena tai suihkeena suoraan jaloille, auttaa paremmin kuin sisäisesti otettu :)

Ja suurin osa artikkeleista jotka käsittelee raskauden aikaisia jalkakramppeja ym mainitsee aina että voi johtua kalsiumin/kaliumin puutteesta. Itse olen syönyt alusta asti kalsium-magnesium tabuja ja mitään jalkavaivoja ei ole ollut...

Suonenveto meinaa täälläki välillä yllättää. Lähinnä ku herää ja oikasee jalkaa niin pohkeessa yrittää mutta toistaseksi oon saanu jonkuöaisella "vastaliikkeellä" estettyä sen täyskrampin. Tänään meinas ekan kerran tulla seisaalla ollessa, ihan uus juttu..

Mulla kans pohkeessa alkaa suonenveto jos sängyssä ollessa venyttelen tmv. Sormista alkaa vetää suonta kun vaivaan pullataikinaa, tai kannan jotain painavaa! :D tuntuu et vetää sormet iha ristiin väkisin ja joudun toisella kädellä vetää sormet erilleen, niin sitten loppuu suonenveto.

Osaisiko joku sanoa pitäisikö mun huolestua näistä vatsakivuista. Olen pistänyt ne venymistunteet molemmin puolin napaa kohdun kasvun piikkiin, mutta aina välillä tulee navan oikealle puolelle (navasta n. sentti alaspäin ja 5-10cm oikealle) ihan tajuttoman kipeä kohta. Tuntuu tavallaan supistukselta, mutta alue on ihan parin sormenpään kokoinen eikä vatsa kovetu silloin. Tuntuu, kuin siinä olisi joku jumissa tai ennemmin solmussa. Siihen ei voi koskea ollenkaan, kun kipu pahenee entisestään. Helpottaa, kun pääsee jotenkuten johonkin istumaan

Takaisin