Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on ollut nuorena tosi paha akne ja myös aikuisiällä jonku verran. Kun jätin e-pillerit pois paheni taas hieman ja välillä raskauden aikana pahentunut jonkin verran. Nyt on aika normaali tilanne. Onneks mulla ei kasvoihin tuu melkein koskaan. Pelkästään selän ja rinnan alueelle. Iho on ollut raskauden aikana myös tosi kuiva, mut toisaalta mulla vaikuttaa sekin et on talvi. Kampaajalla kun kävin niin se sanoi että päänahka on tosi ärtynyt. Itse en ole kuitenkaan huomannut mitään eikä päänahka kutise..

Rosmarinaa tais sanoa ettei oo aiemmin närästäny ja minäkin voin todeta, että ensimmisen kerran elämässäni minua närästi silloin esikoisen aikaan. En tietenkään tunnistanu oireita ja ne pääsi sitten pahenemaan niin että luulin kerran töissä että saan jonkun sydänkohtauksen, ku poltti rintaan ja mahaan ja tuntui että en pysy seisaalleen :eek: soitin sit miehelle niin se toi rennietä kun aavisteli heti että on närästystä ja sillähän se helpotti, nyt jo tiedän miltä se tuntuu vaikka täytyykin todeta ( ja koputtaa puuta...) että ei onneksi ole tarvinnut siitä vielä pahemmin kärsiä.
Sitten asia mistä en muistanutkaan kertoa, niin oli se kun kävin näöntarkastuksessa viikolla. Näkö on huonontunut ihan tässä parina viime vuonna pikkunhiljaa, paitsi nyt ihan kerta heitolla kun ei enää edes päivän lehteä saa luettua läpi kun teksi jo puuroutuu :( mulla ei siis tällä hetkellä ole laseja, mutta kolmen viikon sisällä nyt sekin sit muuttuu ja olisi niitä opeteltava käyttämään. Optikko vaan sitten totesi, että raskauskin voi heikentää näköä ja nämä näköoireet siis alkoikin jo silloin esikoisen odotuksen aikaan. Nämä lasit, mitkä nyt sain niin ei ole ihan niin täysillä vahvuuksilla mitä ois tällä hetkellä voinu laittaa, kun Optikko ajatteli, että näkö kuitenkin jonkin verran ehkä paranee odotuksen ja imetyksen jälkeen. Onko muilla ollut vastaavaa? :)

Baby2 mulla ollut aina iho suht hyvä talvista, atooppista ihottumaa lukuunottamatta. Aikasemmissa raskauksissa en oo huomannu eroa entiseen, ehkä kuivempi. Nyt finnejä oli ensimmäinen puolikas raskaudesta tosi paljo siihen nähden ettei moneen vuoteen ole kunnolla ollutkaan. Puolen välin jälkeen nekin "Loppuneet", muutama välillä kukkii..

pikku mammutti mulla kans tuntuu et näkö huonontunut, lähinnä lähinäkö. Kouluikäsenä mulla oli "lukulasit" joita käytin koko ajan, reilu 20v jätin lasit kaappiin. Nyt tuntuu et välillä tarvis kun on niin vaikea tarkentaa toisella silmällä lähelle.. ja tuntuu tosiaan niinku raskausaikana olis menny huonommaksi..

Täällä kans esikoisen raskauden aikaan näkö huononi. Olen tämän kolme vuotta odottanut, et jos se vaikka palautuis. :D Mut eipä oo palautunut ja nyt tuntuu taas huonontuneen. Mulla ei siis ennestään ole mitään laseja. Olis varmaan mentävä sinne silmälääkäriin, mut miks se aika vaan on niin vaikee varata?! :)

Täällä kans esikoisen raskauden aikaan näkö huononi. Olen tämän kolme vuotta odottanut, et jos se vaikka palautuis. :D Mut eipä oo palautunut ja nyt tuntuu taas huonontuneen. Mulla ei siis ennestään ole mitään laseja. Olis varmaan mentävä sinne silmälääkäriin, mut miks se aika vaan on niin vaikee varata?! :)

Sama mulla, että nyt näin reiun kolmen vuoden jälkeen sain sen ajan varattua, ehkä sinäkin Eetla vielä joku päivä :D

Mulla on lasit ollut käytössä jo monia vuosia, mutta silti kyllä olen huomannut, että näkö muuttuu. Hain viime keväänä uudet lasit ja taas tarttis uusia ne. Eivät vaan suosittele raskausaikana uusimaan kun tosiaan voi vaikuttaa näköön niin paljon taas se kun lopettaa imetyksen. Näin siis mulle on ainakin optikko sanonut. Tietysti on eri asia, jos ei pärjää ilman, että hommaa/uusii lasit.

Soitin äsken terveysneuvontaan, kun "kivuttomia" supistuksia on nyt ollut ainakin kolme päivää lähes tauotta (alkaa aina kun nousen seisomaan, eikä meinaa hellittää millään). Lisäksi on pahoinvointia ja vetistä valkovuotoa (joka on kyllä jatkunut jo pitkään eikä ole pahentunut viime päivinä). Th oli sitä mieltä, että pitäisi lähteä heti päivystykseen ja soittaa matkalta, että olen tulossa. Järkytyin niin, et piti itkut tirauttaa miehelle, joka lähti herättämään kuopusta päikkäreiltä ja pukemaan vanhempaa. Mä kerkesin siinä sen verran rauhoittua, että päätin soittaa etukäteen sinne Naistenklinikalle, että onko tosiaan niin vakava tilanne, et pitää tulla. Ne sanoivat vain, että ei kuulosta ihan akuutilta, ota grammanen panadol ja aikaista seuraavaa neuvolaa, jos mahdollista. Sanoin, et mulla on mahdollisuus käydä huomenna työpaikkalääkärillä, niin kannusti siihen, koska sieltä on sit kuitenkin mahdollista tarvittaessa laittaa lähete päivystykseen. Eli otin sen panadolin ja kattelen tilannetta huomisaamuun, sit lääkäriin jos olo on vieläkin näin kurja. Vauvan potkutkin tuntuu pahalta kun vatsa on jotenkin kipuherkkä.

Mulla on näkö huonontunut raskauksien aikana, liittyy kuulema turvotukseen. Näkö on palautunut kun turvotus on hävinnyt.

Dee: mulla kanssa ollu lähes tauoton harkka supistus tässä kaks päivää, koko ajan saa hieroo vatsaa eikä pysty oikeen mitään seisten tekemään kun heti alkaa kiristää että oikein täytyy puhaltaa. vähä myös ylävatsaa ns repii, sillain kipeä.. mietin vain että voisko mun kohdalla johtua siitä kun sain vihdoin vatsan toimimaan (lähinnä luumumehulla) kun oli niin hirveän kovalla ettei omin avuin kyllä olis ulos tullut. tuntuu kyllä mahanahkakin niin kireältä yhtäkkiä, minkä lie kasvuspurtin vauva ottanut. Ei varmaan muuta tuo pallo sisällä ku kohdun ja sen sisällön... tuntuu ilkeältä.

Oon nyt tässä ihmetellyt, et miten turvoksissa mun alapää on. En esikoisesta muista, et näin olis turvonnut. Onko muilla samaisia oireita?
Muutoinkin mulla on tosi supistusherkkä kohtu ja vähän pelottaakin kun kuitenkin esikoinen syntyi jo viikolla 36+6 ja lapsivedet meni hänestä sillon jo pari päivää ennen...
En nyt kuitenkaan vielä voi synnyttää kun viikkoja on niin vähän 31...

Täällä kans varsinki iltaisin jatkuvia suppareita. Oon yhdistäny ne jotenki turvotukseen, josta kärsin iltaisin. Tänää aamusella lorahti melkoiset valkkarit löhötuolissa istuessani. Alkuun pelästyin, et nytkö ne vedet meni, mut onneks ei sentää. Yks ärsyttävä oire mistä oon tänää kärsiny melkein koko päivän, on paine häntäluuhun. Ei kärsi oikein seistä tai istuukaan. Tosi inhottavaa, ku nätti talvipäivä ja ois kiva ulkoilla, ni joudun rötvää sohvalla :( onko kellään mitä keinoa tuohon häntäluun puutumiseen? Maha on kans tosi pinkeellä koko ajan. Jotenkin toivoisin, et tää kaveri telakoituis piakkoin, ni helpottais tätä painetta ainakin tästä ylävatsasta.

32+4

Lonkkien, lantion ja selän jäykkyys pahentunut. Sohvalta kun nousee, täytyy ensin nousta jalkojen varaan jalat suoriksi, sitten vasta voin suoristaa selän/lantion. Liikkeellelähtökin on alkuun jäykkää ja epämiellyttävää. Ihan kuin yrittäisi liikutella ruostuneita saranoita.
Sängystä nouseminen ja kyljen kääntäminen vaativat jonkin verran suunnittelua. Todella avuton olo. :(

Mulla supistelee päivittäin kipeästi ja alapäätä vihloo. o_O Mutta ei sitten vissiin ole sen vakavampaa kun ei ole mitään erityisiä muutoksia tullut paikkoihin... Tai kerranhan ne vasta on tutkittu. :shifty: No, keskiviikkona taas lääkäriin. Ja tuntuu kuin vauva olisi taas alempana kun ei pysty edes istumaan hyvin kun tuntuu semmoinen pallo. No, just tuli 30 viikkoa täyteen, ehkä tän kestää. :grin

Munkin näkö on huonontunut. Yks päivä piti lainata miehen laseja kun en nähnyt suoraan sanoen yhtään mitään. Kunhan en ole raskaana menen kyllä viimein optikolle, on pitänyt käydä jo pari vuotta kun näkö on vaan huonontunut koko ajan. :eek: Pelottaa kyllä kuinka kalliit lasit sitä pitäisi hankkia, kun mulla hyvin luultavasti on huono näkö molempiin suuntiin. Nytkin on vaikea nähdä tätä näyttöä, mutta en kyllä näe toiselle puolelle huonettakaan. :rolleyes: Lähinnä sumuisia muotoja.

Mulla välillä oikealta puolelta vatsasta aivan kosketusarka. Ja kipeä. En tiedä mistä vois johtua...

Mulla on vatsasta ihon pinta välillä tosi arka. Varsinkin navan seudulla sattuu kaikki vaatteidenkin hankaamiset .. hyh. Pitää varmaa laastaroida napa ettei hankaa :D

Mitään ei pitäis googlettaa... Googlen mukaan toi oikean puolen kipu voi olla merkki raskausmyrkytyksestä. Nythän mä tietenki löysin kaikki oireet itseltäni, ku aloin asiaa tutkimaan. :bored: Tiistaina neuvola, jospa siellä olis kaikki kunnossa...

Enhän mä saanut mielenrauhaa eilisen googlettamisen jälkeen ja tänään oli pakko soittaa neuvolaan. Mulla on siis ollut niitä näköhäiriöitä (kirkkaita palloja vilisee silmissä ja mustia karvoja ja palloja ja värinää yms.) Sieltä käskivät näytille, mutta virtsasta ja verenpaineesta ei löytynyt viitteitä raskausmyrkytykseen. Nyt vain seuraillaan tilannetta ja jos tilanne muuttuu, niin heti yhteyttä neuvolaan tai äippäpolille. Onko muilla ollut näköhäiriöitä?

Enhän mä saanut mielenrauhaa eilisen googlettamisen jälkeen ja tänään oli pakko soittaa neuvolaan. Mulla on siis ollut niitä näköhäiriöitä (kirkkaita palloja vilisee silmissä ja mustia karvoja ja palloja ja värinää yms.) Sieltä käskivät näytille, mutta virtsasta ja verenpaineesta ei löytynyt viitteitä raskausmyrkytykseen. Nyt vain seuraillaan tilannetta ja jos tilanne muuttuu, niin heti yhteyttä neuvolaan tai äippäpolille. Onko muilla ollut näköhäiriöitä?
Minullakin on välillä ollut näköhäiriöitä ja sen seurauksena silmät vuotanu :bored:
Sekä minulla on kaamee turvotus jaloissa ettei sovi omat kengät jalkaan ja käsissä ja joka paikassa ja paino nousee kohisten vaan ylöspäin..puolitoista viikkoa ja kaks kiloo taas tullu lisää..inhottavia oireita jos sanoisin kun ei sitten tiijjä pitäskö olla huolissaan vai ei..mutta eihän tuommonen painonnousu normaalia oo..mää käyn joka päivä viijen kilsan kävelylenkin koirien kansa ja meillä ei oo lähimainkaan mittää roskaruoka paikkojakaan ettei pysty semmosillakaan lihottaa itteesä:dead: tännää ajattelin naapurilta lainata verenpainemittaria että voin ite mittailla ja tarkkailla paineita ja jos ne on koholla ni sit neuvolaan otan yhteyttä ja vaadin virtsakokeen lisäksi lähetettä verikokeisiin koska raskausmyrkytys ei aina välttämättä näy virtsakokeessa.

No ku mäkin netistä sitä luin, että ei aina näy välttämättä virtsassa... Mut mulla ei ainakaan vielä tässä vaiheessa ollut muuta raskausmyrkytykseen viittaavaa oiretta. Että toi näköjuttu on ainut.

Takaisin