Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kans unentarve normaalia suurempi ja onneksi vielä tässä vaiheessa saan nukuttuakin. Muutenkin tuntuu, että on "virransäästötilassa". Normaalisti oon tosi toimelias, nyt ei vaan jaksa. Pakolliset saan tehtyä, mut enpä juuri mitään ylimääräistä. Rv 29+5, toisaalta kroppaa pitääkin kuunnella. On tää semmonen ylimääräinen rasitus elimistölle, et liekkö tuo ihme kun vähän uuvuttaa.. :)

Mä nukun pääsääntöisesti vain 6-7h, ihme kyllä ei juurikaan väsytä. 7-8h olis ihanne, mutta ei tule mentyä ajoissa nukkumaan. :/

Otsekin kun pääsee 21 töistä niin hujahtaa nopeasti kello puolille öin ennen kuin on nukkumassa. Sitte mies herää 5.30 ja uni loppuu mullaki ku seinään... yllättävästi kuitenki on virtaa piisannu vaikka välillä kesken päivää meinaa uuvuttaa.. päikkäreitä en oikein ehdi ottaa ku tytön 1v3kk kans aamulla touhutaan 12 asti ja päikkäreille täytyy jo viedä mummolaan kun nukkuu sillai että myöhästyisin töistä ku alkaa 14.30. Eli tytön päikkätiaikaakaan ei normaalisti pysty hyödyntään omille päikyille... pari kertaa on isovanhemmat hakenu tytön ja oon äkkiä luikahtanu peiton alle pariksi tunniksi ;)

Täällä talli hoidetaan vasta klo 23, niin helposti se menee puolilleyöhön ennen kuin sänkyyn pääsee (onneksi nukahdan heti), mutta herätys klo 4.20 tai 6.00 jolloin hevoset ulos (30min), jonka jälkeen pääsee takaisin nukkumaan. Esikoinen nukkuu onneksi klo 9 asti, niin saa nukuttua enemmänkin.
Se vaan, että mies haluaisi yötä myöten valvoa ja itse en saa nukuttua enää sen jälkeen jos tulee minun jälkeen sänkyyn.. Tänään jos pääsisi päikkäreillekin..

Edit. Viime yönä 23.50-4.20 + 5.00-9.00 tuli nukuttua.
Se riippuu ihan siitä tuleeko iltatallin yhteydessä ylimääräistä tekemistä..

Mulla on viimepäivinä töissä tullu harjoitussupistuksia/supistuksia puolentunnin välein ja kestäny noin 5min mahan kovetus, tuntunu tosi epämukavalle. :confused: vapaapäivinä ei moista oo.
Kaupassa oon töissä, työvuoron hoidan kauppaa yksin ja lepotaukoja ei ole, ainakaa kovin pitkiä kun kassalle pitää välillä mennä... oli tauko tai ei.
Tänään sitten olin lääkärissä ja saikkua tuli kuukauden verran, ainaki näin aluksi. Kohdunsuu oli pehmennyt ja kohdunkaula lyhentynyt 3sentistä-1senttiin! :wideyed: ... jatkotutkimukset äitiyspolille vetämäs..

Nyt oon viikolla 25+5 ja äippälomaan viä pari kuukautta!
Aika voi tulla vähä pitkäksi, kun määrättiin täyslepo ja kauppakassiakaan ei saa kantaa..
nooo...onneksi on vähä vauvalle ommeltavaa! :happy:

onko muilla ollu vastaavaa muutosta kodunkaulas?

Mistä tietää, että supistaako? Mul ollu maha viimesen 4 päivää kipee. Tuntuu et koko vatsaa nipistelee/kipristää/kivistelee? En osaa sanoo meneekö se välillä ohi, kun tuntuu että maha on koko ajan pinkee. Onko muilla ollu vastaavaa?

Mistä tietää, että supistaako? Mul ollu maha viimesen 4 päivää kipee. Tuntuu et koko vatsaa nipistelee/kipristää/kivistelee? En osaa sanoo meneekö se välillä ohi, kun tuntuu että maha on koko ajan pinkee. Onko muilla ollu vastaavaa?

Supistuksessa koko vatsa menee 'kovaksi'. Siis jos koetat kädellä, niin tuntuu kuin kaikki lihakset olisi jännittyneenä.

Näin muutoin maha voi kipuilla monista eri syistä. Vauvan asento, kasvava kohtu, virtsarakko yms.

Mulla on kans harkkasupistuksia aina treenin aikana/jälkeen. Ne ei jälkeen enää kauaa kestä, joten en oo nähny aiheelliseks vielä keventää tahtia.

Kerro yösade mitä mieltä ne on neuvolassa jos kysyt :o
...

Eli eilen noista harkkasuppareista kyselin lääkäriltä ja kyllähän se vähän anto ymmärtää, että pitäis menoa rauhottaa. Ei onneks sisätutkimuksessa ollu mitään huolta vaan kaikki kunnossa, mut kaikkea minkä huomaa supistuksia aiheuttavan pitäis kuulemma välttää (eli rakon täyttämistä :D mulla alkaa supistaa sillonkin kun rakko on täynnä ja nousen mennäkseni vessaan..). Treenejä voi kokeilla ensin keventää jos ne supistuksia aiheuttaa (tai niiden jälkeen on supistuksia) mut jos ei auta niin sit täytyis kyseiset treenit lopettaa kokonaan.. :/ onneks nyt joogassa voin ainakin edelleen käydä kun se ei aiheuta mitään muuta kun virkeän mielen ja jumien vähentymisen! :)

Mulla tulee kans harjoitussupistuksia kun on kauhee vessahätä ja siinä pissatessa myös yleesä vatsa kovana :D sit suihkussa käyminen... okei ehkä voisin lyhentää sitä suihkussa seisomisen aikaa..

Onko jollain muulla ongelmana että meinaa tulla pissat housuun aivastaessa/niistäessä? :O täällä aivan uusi vaiva, ei ollut kyllä esikoisen kanssa tällasta :P

Minerva ^^ tästä jossain vaiheessa täällä puhuttiinkin.
Itsellä ei myöskään ollut esikoisen kanssa mitään tuollaista ongelmaa/vaivaa, mut nyt oli jossain puolivälin kieppeillä että aina kun aivasti niin lirahti niin et pikkarit kostu :wideyed::grin Kyseinen vaiva kesti joku kuukauden verran ja sit huomasin ettei enään lirahtanutkaan enään, mistälie löystymisistä johtui, who knows :p
Millä viikoilla oot? Varmasti menee sullakin ohi, näin luulisin :shy:

Juu tuo pidätysongelma on helpottanut, mutta tässä kauhu-yskän ja tuhansien aivastusten influenssassa on elämä tällä hetkellä jännittävää...

Pienestä se on ihmisen ärtymys kiinni, mutta nyt on oikeasti alkanut ärsyttää turvonnut alapää, joka aiheuttaa pissan suihkuamisen ties minne! Aina pissalla käynnin jälkeen saa pyyhkiä reisiä ja pakaroita. Ja kun ei se pissan tulo vielä loppunutkaan! Pyyhkimisen jälkeen tuleekin vielä kunnon loraus ja sama homma uudellee. :/
Yritänkin aina pinnistää rakon kunnolla tyhjäksi kerralla. En sitten tiedä onko ihan ok, ei kuitenkaan aiheuta kipua tai supistuksia.

Onneksi vielä sormukset mahtunu sormeen ja jalatkaan ei pahasti ole turvonnu, mutta tämä väsymys...voi hitto mistä tämä tuli?

Harkkasuppareista....tuo rakon ollessa täynä ja siihen sitten supistus niin ei ole mukavaa...mulla siis myös tekee niin. Ja joskus lenkillä tekee kans moniakin supistuksia...pitää aina vain pitää välillä "välipäivä", ettei paljon touhua ja rehki niin helpottaa.

Pienestä se on ihmisen ärtymys kiinni, mutta nyt on oikeasti alkanut ärsyttää turvonnut alapää, joka aiheuttaa pissan suihkuamisen ties minne! Aina pissalla käynnin jälkeen saa pyyhkiä reisiä ja pakaroita. Ja kun ei se pissan tulo vielä loppunutkaan! Pyyhkimisen jälkeen tuleekin vielä kunnon loraus ja sama homma uudellee. :/
Yritänkin aina pinnistää rakon kunnolla tyhjäksi kerralla. En sitten tiedä onko ihan ok, ei kuitenkaan aiheuta kipua tai supistuksia.
Mulla on sama vessaongelma ja turvonnut alapää! Lorahtelu aivastaessa palasi samalla vauhdilla. Meidän apina on päänsä kanssa jo niin alhaalla ja täysi virtsarakko jotenkin siinä just sopivasti, että joo-o. Kiva yhdistelmä.

Ihan vaan vastauksena omasta tilanteestani, sori vähän kökösti kirjoitettu! :shy:

Mutta siis mulla on unirytmit ihan sekasin ja öisin valvoskelen ja päivisin oon ku nukkuneen rukous, sen huomaa jo ihan ajatuksen juoksussakin. :meh:

Minä aloin miettimään, että 'syyllistitkö' minua valvomisesta ja yötä myöten kukkumisesta... :oops:
Pakko oli tarkistaa :rolleyes:

Napattiin esikoisen kanssa joku tauti kyläreissulta. Laitoin esikoisen sängyn reunalle harsoon Vicks Vaporubia yöksi, että saisi paremmin hengitettyä ja se auttoi! Olisi pitänyt itsellekin laittaa, mutta mies ei olisi saanut nukuttua, kun ei kestä sitä hajua.

Mentiin miehen kanssa nukkumaan klo 23.30 ja heräsin hoitamaan tallin ja koiran 4.20-5.00. Klo 5.15-8 sain nukuttua. Yhteensä noin 8h siis..
Käytiin esikoisen kanssa sitten kylvyssä ja saunomassa päivällä, niin nyt väsyttää väsyttää väsyttää... Juuri odottelen milloin mies tulisi kotiin niin pääsisi päikkäreille ennen töitä..

Onkohan nää taas niitä liitoskipuja kun alapäähän sattuu ihan hemmetisti kävellessä ja muutenkin jalkoja nostellessa. Jos vois vaan istua tai maata koko ajan, ni olis ihan hyvä olo :P Lirahtelua on ollut täälläkin, nyt vähän parempi tilanne kun olen muistanut taas treenata lantionpohjalihaksia joka päivä.

Takaisin