Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Yösade, täällä kans seksi on vähän nihkeetä kun paikat ei kostu.. Oon miettiny et uskaltaako liukkaria käyttää raskauden aikana, mut ilmeisesti uskaltaa?

Kyllähän nyt koetellaan! Olin lähdössä lääkäriin ja vaatteita pukiessa laski 56/48. Sen jälkeen ei oo noussu sadan paremmalle puolelle ja miehen piti taas keskeyttää koulu ja lähteä viemään mua.. Onneks en rattiin asti päässyt. Olisi voinut käydä huonosti jos siinä olisi taju lähtenyt.. Nyt ihan silmät sumeena ollaan matkalla terveystalolle..

Huh, kuulostaa kyllä tosi karsealta. Toivottavasti saat avun, neuvolassakin olisi kyllä luullut otettavan enemmän tosissaan. Vaikuttaa siltä, etteivät ihan nyt ymmärtäneet, ettei kyseessä mikään normaali "verenpaineeni ovat vähän matalalla"-juttu. :(

Noniiiin ja lääkärissä käyty. Sanoi että joillain odottajilla tää on normaalia, tosin myöhemmässä vaiheessa. Ei tuntunut hänkään kovin vakavasti asiaa ottavan. Perus verenkuva katsottiin, kaikki ok, hb 125.

Sanoi laittavansa kuitenkin lähetteen äitipolille. En tiedä vielä mitä tekevät siellä, mahdollisesti ultrataan ja tutkitaan lapsiveden määrä. Saa nähdä mitä muuta tutkivat, siellä nyt luulis viimestää vakavasti ottavan asian ku tajuavat et vauvakin on vaarassa. Joka kerta ku mulla laskee paineet noin alas, jää vauva ilman happea..

Kivahan tää on jos tällanen oire tuli nyt jäädäkseen. :):):) vee itutus, kun joutuu tän takia sänkypotilaaks. Ei pysty edes siivoomaan ilman et paineet tippuu. Toivottovasti se äitipoli aika olis pian.... Pää on sitä mieltä et pitäs tehdä ja touhuta, mutta kroppa näköjään eri mieltä.

Nyt on alkanut tulla ärsyttävää pientä kipua, kun ottaa illalla housuja pois jalasta. Kun samalla kumartuu ja nostaa jalkaa, alkaa tuntua alavatsassa/lonkankoukistajissa. En oikein tiedä missä nyt juilii, mutta on pitänyt muutaman kerran ottaa toisella kädellä tukea jalasta, että saa kädellä pidettyä jalkaa ylhäällä, kun vetää toisella lahjetta irti. :D Jotenkin yhdistän lonkankoukistajiin ja ehkä johonkin kohdun alaosan kipuun, että jännitystila ärsyttää niitä. Muuten saan jalkoja nosteltua ihan hyvin, mutta jotenkin tuo samaan aikaan "seison yhdellä jalalla ja nostan toista jalkaa ja yritän samalla pinnistellä ja kiskoa lahjetta pois"-asento ei nyt enää onnistu ongelmitta. No, aikamoisen pientä tämä tietysti on, mutta ärsyttää silti. :rolleyes:

Mulla toi sama asento kipuilee nivusten ja häpyluun kohdasta... ja on todella ärsyttävää, varsinki ku töissä joutuu vaihtaa vaatteita 8 kertaa päivässä!! Vaikkei se oo kovaa kipua, niin silti alkaa jo ärsyttää ku on kuitenki jo ainaki kuukauden jatkunu sama.. Kaippa se ihan normaalia on, mut voisko se silti jo vähän helpottaa? :oops:

Puuh, kauheet turvotukset jaloissa iltasin vaikka juon ihan puhdasta vettä 3-4 litraa päivässä enkä radin takia enää juuri mitään turvottavaa syökään.

Täällä sukkien pukeminen seisaaltaan tai pikkuhousujen /housujen pukeminen seisaaltaan ei oo enää hetkeen onnistunut. Sattuu niin vietävästi alavatsassa ettei siitä mitään tuu. Mies sitte nauraa ku mä yritän sängyn päällä eri asennoissa ähkiä sukkia jalkaan :D voi mitä tää on sitte muutaman viikon päästä....

Toi mun kipu ei tunnu häpyluussa ollenkaan (että on erilaista kuin se, jota olen tulkinnut liitoskivuksi, jota tulee esim. kuntosalilla tietyissä liikkeissä, joita en voi enää tehdä), vaan nimenomaan ehkä enemmän alavatsalihaksissa/lonkankoukistajissa. Ja tuntuu vain tuossa jännitystilanteessa. No, tanssitunneilla olen ajatellut edelleen käydä (sisältävät myös jalkojen nostelua), mutta saa nähdä miten hyvin suunnitelmat tässä toteutuvat. :cool:

Mäkään en saa sukkia jalkaan ainakaan kovin helposti. :hilarious: Ja alapäähän painaa niin pirusti, etten saa sängyssä edes vaihdettua asentoa kivuitta. :shifty: No, positiivista; ei närästä kovin usein eikä tässä raskaudessa ole vielä tullut hirveää hengästymistä tai muita hengitysvaivoja. Mutta kun tietää että se johtuu hyvin alhaisesta vauvan sijainnista niin en tiedä onko se kiva asia vai ei. :smiley-angelic003

Mulla on ihan samanlailla kipua sukkia/housuja jos yritän seisten pukee. Alakohtuun sattuu.. mä oon ajatellu et ne on liitoskipuja. Mulla on niitä kävellessäkin ja iltasin kun on ollu liikkeellä enemmän.

mulla alapää/nivuset kipeät kun yrittää nousta vain yhdelle jalalle, housut ja kengät puettava istuen. Pikkuhousut onneks vielä menee seisten kun niin pieni vaateparsi :) eilen suihkussa tajusin et mulla alapäässä suonikohjuja :/ tosin olen luullut että ne tulee häpyhuulten sisäpuolelle mt ne onkin ns nivusissa... ei nuo nivuset sitten ihan syyttä ole kipeät koko ajan. mies aina mullekin nauraa kun yritän kylkeä kääntää sängyllä et etkö sä tosiaan pääse kerralla 180 astetta kääntymään, kun pitää selälleen jäädä hetkeks pitämään taukoa ja ottaa miehestä vetotukea kääntyessä :P

Aamupäivästä 2 tuntia hoplopissa ja iltapäivästä lenkki koiran kanssa niin eipä kyllä muuta tarvinnu tehdä illalla kuin istuskella ja lepäillä sohvalla:rolleyes: vaikka tässä lähiaikoina onkin tullut harkkasuppareita enemmän niin tämän päiväinen oli kyllä omaa luokkaansa. Selkäkin tietty ärtyi siellä hoplopissa kyykistellessä niin varmaan sekin teki illasta tukalan. Onneksi nyt alkaa jo särkykin helpottamaan niin jos sitä saisi yöllä nukuttuakin

Onkohan tää nyt sit oire jostakin vai vaan seuraamus. Käytiin lenkillä normaaliin tapaan ja lenkki venähti vähän pidemmäks ku normaalisti. Normaalisti käydään 7km ja nyt meni 8km. Loppupuolella alko supistelee vähän normaalia enemmän, mut ei kipeästi ja loppui sit kuitenkin ku pysähdyi seisoskelemaan. Alaselkä kipeyty kyllä tosi pahasti, mut ei supista tai mitään. Nyt ei vain tuo kipu alaselästä häviä.. Ei varmaan oo mitään pelkoo et kuitenkaan vois aiheuttaa ennenaikasta synnytystä tai että lähtis paikat avautuu? Mulla on alaselässä kaks murtumaa ja ennen raskauttakin alaselkä kipeyty lenkillä vastaavalla tavalla, mutta kipu hävisi n. 30min kotiin päästyä. Nyt ei sit häviäkkään näköjään. :facepalm:

Rosmarina, varsinkin jos oot viimeisellä kolmanneksella menossa niin selkäkipu normaalia. Sulla vielä noi vanhat vammat altistaa varmasti.. Kannattaisi hommata tukivyö? Jos ei supistustuntemuksia oo niin tuskin syytä huoleen, toki aina jos mietityttää niin voi käydä tsekkaamassa.

Mullakin jo pelkkä töissä oleminen 8h aiheuttaa alaselkäkipua, vaikka työ ei ole fyysisesti raskasta. Jos sitten viel rasittaakin esim siivoamalla tai pidemmällä lenkkeilyllä tmv, voi kipu olla kovaakin. Menee tosin sitten levolla ohi.. Rv 29+4

Okei, eli tuskin syytä huoleen siis. :) tosiaan noi murtumat aiheuttaa muutenki aina kipuja niin liekkö sit vain ne kipuilleet. Tällasen +9kg taakan kanssa ei varmaan ihmekkään. :D ei ihan vielä viimeinen kolmannes, tänään rv26+6

Siitä se just johtuu, kun vartalon painopiste etupainotteinen sen jälkeen kun maha alkaa oikeasti kasvaa. Sit sitä vaistomaisesti yrittää vetää vartaloa taakse, mistä voi selkä mennä liikaa notkolle ja sit sattuu. Muutenkin tietysti alaselkä rasittuu, kun yhtäkkiä ilmestyy se muutaman kilon ylimääräinen reppu siigen eteen. Samoin tietysti se aiheuttaa kipua kun kaikki nuo lantion alueen liitokset ymv löystyy. Mulla on tainnu tulla vähän reilu 5kg, jospa se jäis alle 10kg. Mulla siis oli jo lähtötilanteessa vähän ylipainoa, siksi toivon ja suosituskin on ettei nousis sen enempää.. :)

Takaisin