Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Okei, no toi notkoselkäisyyskin selittää asiaa. Mulla on ollut aina selkä notkolla ja nyt vielä raskauden aikana mennyt vähän lisää. :shifty: Alkaa näyttää jo aika ufolta. :hilarious:

Mäki toivon ettei tulis enää kauheasti lisää, kun mulla oli 7kg ylimäärästä plussatessa. En ehtiny laihduttaa niitä pois, kun tuli plussa. :arghh: Jos siis tähän tulis max 3,5kg niin olisin tyytyväinen. :rolleyes: Silloin olisi +13 plussasta. Selkäkään ei kauheesti varmaan kestä jos vielä paljon tulee lisää. :confused:

Minun kävelylenkit on kyllä jotain ihan säälittävää... käytiin viikonloppuna kattomassa ralleja ja hyvää tien pohjaa käveltiin reippaasti noin 500m katottiin seisten ajoja 1.5h ja löntystelyä se 500m takas niin alakerta oli niiiiin kipeä että vaappuen puolelta toiselle pysty käveleen. Jalkojen liikuttelu sillai oikein oli ihan tuskaa.. että näin :D
Paino on nyt plussasta +5-6kg. Esikoisesta tuli kaikkiaan 12kg ja tässävaiheessa oli noin +4-5kg.. sais tuo sama 12kg riittää mutta jotenki en usko että riittää... makeanhimo on paljon suurempaa ku silloin :/ ja annan sille aina perilsikki..

Minun kävelylenkit on kyllä jotain ihan säälittävää... käytiin viikonloppuna kattomassa ralleja ja hyvää tien pohjaa käveltiin reippaasti noin 500m katottiin seisten ajoja 1.5h ja löntystelyä se 500m takas niin alakerta oli niiiiin kipeä että vaappuen puolelta toiselle pysty käveleen. Jalkojen liikuttelu sillai oikein oli ihan tuskaa.. että näin :D
Paino on nyt plussasta +5-6kg. Esikoisesta tuli kaikkiaan 12kg ja tässävaiheessa oli noin +4-5kg.. sais tuo sama 12kg riittää mutta jotenki en usko että riittää... makeanhimo on paljon suurempaa ku silloin :/ ja annan sille aina perilsikki..
Ihan samoilla linjoilla täällä kaikissa asioissa mitä sanoit... :)

Ihan samoilla linjoilla täällä kaikissa asioissa mitä sanoit... :)
Ja täällä! :)

Täälläkin kärsitään liitoskivuista! :( Muutoin ollut melko oireeton raskaus. Millainen maitotilanne teillä muilla on, tihkuuko jo? Täällä ei, vaikka tisseihin on kyllä kertynyt massaa (muualle kroppaan ei sitten niinkään...) :)

Ei kyllä tihku, eikä rinnatkaan mitenkään erityisen suuret. Lähinnä samanlaiset kuin normisti kuukautisten aikana, mutta eivät oo muuttaneet väriä (nännit) tai muutakaan ihmeellistä. Että kattellaan. :)

Ei tihku maitoa tai edes mitään kirkasta nestettä täälläkään.
Rinnat otti jossain vaiheessa kunnon kasvuspurtin, joka on nyt selvästi pysähtynyt. Nännitkin on entisen väriset tai ehkä aavistuksen tummuneet. :rolleyes:

Täällä valitettavasti on tihkunut ties kuinka kauan. En edes muista miltä viikoilta asti, mut karkeasti sanottuna puolesta välistä asti ainakin. Pakko nukkua kaarituettomat imetysliivit yöllä päällä ja niissä sitten liivinsuojukset, että pysyy yön aikana lakana ja yöpaita kuivana. Ja täällä myös nännit on muuttanut väriään paljonki. :/

Täällä tihkuu vain jos rintoja puristaa. Välillä iskee niin kova jomotus, että pakko puristaa rinnasta muutama tippa niin helpottaa heti.

Vieläkö muilla on väsymystä? Tuntuu että en pysty kohta enää elämään tämän väsymyksen kanssa..
8h ei riitä millään ja meinaankin nukahdella päivän aikana kokoajan.. Nytkin makaan sängyssä raatona ja esikoinen tyytyväisenä lukee kirjaa...

Täällä tihkuu aina lenkillä! En oo pystyny pitää liivejä lenkillä enää pitkään aikaan, kun painaa niin pahasti, niin paita on aina märkä tissien kohdalta kotiuduttua. :D oisko jatkunut nyt kolmisen viikkoa.

Mua ei väsytä sen enempää ku normaalistikkaa, mut nytki joudun makaa sängyssä ku meinas taju lähtee. En ymmärrä näitä mun paineita....

Tissit kasvoi D kupista F kokoon, eivät oo tihkuneet mutta ovat kyllä ihan eri tissit mitä ennen o_O
Paino noussut 75kg:sta 93kg:n, että ei tällä eturepulla ja näillä kivuilla enää lenkkeillä. Lyhyitä vaappumiskävelyjä teen n.joka toinen päivä ja muuten yritän kotosalla touhuta että edes vähän sais kroppa liikettä.

Mulla on väsymystä. Ja välillä tuntuu että haluis vaan nukkuu koko ajan, ei kivaa. Sitten vaivaa ne harkkasupparit, jotka tuntuu todella inhottavilta.

NAKKISORMET ja PULUKKAVARPAAT! :( Ei oo menny sormukset nyt viikkoon ja sormet on muutenki inhottavan turvonneet. Tänää neuvolassa verenpaine (tarkemmin yläpaine) taas noussu, vielä ollaan hyvillä lukemilla, mutta kun on nyt tasasesti noussu, ni joudun menee vkon päästä taas mittauttaa. Just eilen lueskelin raskausmyrkytyksestä ja silloin meinasin, et ku ei oo mitään riskitekijöitä, ni tokkopa sellasta tulen saamaan. Mutta nyt tän neuvolan jälkeen alkoi taas kauhistuttaa, ku neuvolatätikin otti asian puheeksi.

30+6

Täällä tihkuu vain jos rintoja puristaa. Välillä iskee niin kova jomotus, että pakko puristaa rinnasta muutama tippa niin helpottaa heti.

Vieläkö muilla on väsymystä? Tuntuu että en pysty kohta enää elämään tämän väsymyksen kanssa..
8h ei riitä millään ja meinaankin nukahdella päivän aikana kokoajan.. Nytkin makaan sängyssä raatona ja esikoinen tyytyväisenä lukee kirjaa...

Väsymyksestä: yöt kukutaan ja päivisin sitten tietty väsyttää...

Mulla taas uni loppuu ku seinään 5.30 ku mies herää lähteäkseen töihin. En vaan millään saa enää unta... toista viikkoa nyt menty näin.. ja jos esim 2h pyörimisen jälkeen nukahtaa niin johan se on esikoinen sitte jo heräämässä. Iltavuorot töissä tuntuu välillä pitkiltä mutta onneks on helppo työ..

Juu eilen tuli vedettyy semmoset 3h päikkärit, tosin edellisen yön nukuin huonosti..
Eniten ehkä vaivaa nyt se että vaikka ei liitoskivut tai selkä vaivaa niin pienikin lenkki saa ihan hullun hengästyneeksi :yuck: Tosi inhottavaa. Ja täällä on kyllä kans hirveä turvotus, pohkeet on kun 2 tynnyriä ja sit vielä nää nakki sormet :nailbiting:
Mut ei sentään satu mihinkään niin oon tyytyväinen siihen :wacky:

Mä huomasin että mulla on nyt vasta ilmestyny hento linea negra navan yläpuolelle. Ja tyttöä ovat ultran mukaan siis lupailleet...

Aamulla vessakäynnin yhteydessä huomasin vuodon mukana olevan verta, hyvin vähän mutta kuitenkin. Nyt oon ihan paniikissa :-o onneksi on muutenkin neuvolalääkäri tänään! Rv 28+0

Unentarve on taas tapissa! Vois nukkua koko ajan! Nyt tosin syytän vähän radia ja sen myötä kevennettyä ruokavaliotakin. Ei vaan riitä energia kuin työhön ja kotona istuskeluun ja kutomiseen. Puolen tunnin lenkkejä oon pyrkiny tekeen, mutta tällä viikolla iltalämpöily ja flunssainen olo on vieny energiat siitäkin.

Täällä nukutaan öisin 10 - 13 h ja lisäksi vielä päiväunet silloin tällöin. Mutta nyt kun ei oo töitä niin nautin siitä et saan nukkua sillon kun huvittaa , kohta ei enää pysty :D lonkkakivut on nyt pahimmat, pienelle lenkille yritän joka päivä (2km) plus se mitä tulee koiria käytettyä pihalla. Tänään 29+0 ja vatsa alkaa oleen melkoinen. Väliin tosi hankala hengittää ku vauva puskee tosi ylös ja on poikittain. Onneksi välillä kääntyy pää alaspäin, sillon muuten helppo olla mutta toki alavatsalla on silloin painetta.

Takaisin