Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Viikonloppuna ei tarttenu kuin kymmenkunta hölkkäaskelta ja seiraava vrk alakertaa jomotti ja kolotti tosissaan.. ihan uskomatonta

Siis ihan käsittämätön kipu ollu nyt jatkuvana jo 2 tuntia oikealla puolella vatsaa. En päässy ylös tai edes vaihtamaan asentoa sohvalla. Onneks isompi tyttö oli kotona antamassa 2-vuotiaalle iltapalan. Mies komensi salilta tullessaan soittamaan päivystykseen ku kipu ei ollu vieläkään helpottanu. Kuulemma täytyis nyt yö kuulostella parasetamolin ja lämpöisen kautatyynyn kanssa ja jos ei helpota niin aamulla taysiin. En tiedä mistä tää nyt yhtäkkiä tuli, ei ole edes yhtään harjoitussupparia vielä ollut ja nyt tämmönen pari tuntia jatkunut viiltävä ja tosi kova kipu.

Mä olen tässä muutaman päivän oksentanut joka aamu ja koko ajan muutenkin huono olo. Tänään särki vielä päätäkin ja näkö on ollut erityisen huono, vaikka mun näkökyky meinaa "pettää" välillä muutenkin. Tarviis varmaan lasit? :grin Mietin myös että tuleeko nyt sitten vielä raskausmyrkytyskin, mutta katsotaan nyt... Onneksi pian on taas lääkäriin aika. Mulla on myös tullut virtsatessa ja pyyhkiessä aikamoisia limoja ja semmoisia öh... "skrämmäleitä". (Sori murresana, mutta mä en tiedä miksi niitä pitäisi sanoa. :hilarious: )Toivottavasti se nyt kuitenkin on vaan hyvin runsasta valkovuotoa. Olen kyllä melko varma, että tämä pieni ei malta pysyä masussa toukokuulle... (la... oliko se 7. vai 8.? menin sekaisin kun neuvolassa ja ultrissa vähän arvottiin kumpi laitetaan. No, kummin vaan. :grin )

Onko kenelläkään muulla alakerran limakalvot välillä kuivat kuin korput? Niin että pyyhkiminen sattuu? Minulla on kausittain ollut muutamaan kertaan. Nyt jopa niin kuivat että vähän epäilen onko mulla hiiva tai jotain kun tuntuu epämiellyttävältä, melkein kutiaa. Ahdistaa kun ei tiedä onko se sitä eli pitäisikö asialle jotain tehdä.
Maanantai aamuna meinasi paniikkikin iskeä kun pyyhkiessä oli paperissa parilla pyyhkäisyllä ihan punaista tuoretta verta. Onneksi silloin oli neuvolapäivä ja neuvolatäti ottikin asian tosi vakavasti ja kyseli kaikki rasitukset ja muut mahdolliset mistä voisi johtua. Sydänjuuriani myöten pelästyin vaikka todettiin että kaikki on hyvin kun pieni viuhtoi sydänääniä kuunnellessa menemään niin että tätiäkin nauratti. Nyt kun jälkeenpäin mietin niin luulen että se veri saattoi tulla juurikin jostain rikkoutuneesta limakalvosta mutta vieläkin melkein kammottaa, kyllä niin säikähdin!

Tänään on koko illan supistellu. :confused: Ei satu, mutta tuntuu vähän inhottavalta, kun yrittää touhuilla kotihommia. Onneksi paikoilleen asettuminen auttaa ja supistelu lakkaa. Ei kai tää ny meinaa sitä et rasittaisin itteeni liikaa? :sour: Kipuja ei kuitenkaa ole.

Vielä palatakseni wdelliseen kommenttiini: täällä on kiva kun pystyy huoletta marisee ja valittaa vointiaan: aina on vähintään yksi jolla samoja vaivoja ja kotona ei voi koko aika marista kun palaahan siihen miehellä jo taulu, ainakin meillä :P kun on niin kipeä välillä et itteäkin suututtaa!

Nyt vähän rauhottu 1g Panadolilla. Harmittaa ku ois pitäny huomenna lähteä ajamaan työreissulle Helsinkiin. Ei varmaan nyt kuitenkaan uskalla...

Onko kenelläkään muulla alakerran limakalvot välillä kuivat kuin korput? Niin että pyyhkiminen sattuu? Minulla on kausittain ollut muutamaan kertaan. Nyt jopa niin kuivat että vähän epäilen onko mulla hiiva tai jotain kun tuntuu epämiellyttävältä, melkein kutiaa. Ahdistaa kun ei tiedä onko se sitä eli pitäisikö asialle jotain tehdä.
Maanantai aamuna meinasi paniikkikin iskeä kun pyyhkiessä oli paperissa parilla pyyhkäisyllä ihan punaista tuoretta verta. Onneksi silloin oli neuvolapäivä ja neuvolatäti ottikin asian tosi vakavasti ja kyseli kaikki rasitukset ja muut mahdolliset mistä voisi johtua. Sydänjuuriani myöten pelästyin vaikka todettiin että kaikki on hyvin kun pieni viuhtoi sydänääniä kuunnellessa menemään niin että tätiäkin nauratti. Nyt kun jälkeenpäin mietin niin luulen että se veri saattoi tulla juurikin jostain rikkoutuneesta limakalvosta mutta vieläkin melkein kammottaa, kyllä niin säikähdin!

Joo, mun limakalvot on kyllä tosi kuivat. Ei oo hiivaa eikä mitään muutakaan tulehdusta, mutta ei todellakaan oo esim. sellanen olo, että haluais seksiä, kun limakalvot normaalia kuivemmat.

Tämän viikon on mullakin limakalvot ollu todella kuivat. Aivan kipeänä jopa..
Tälle iltaa ilmaantui myös tosi kovia häpyluun kipuja ja jalkojen vihlontaa lonkasta nilkkoihin saakka. En tiä painaako kaveri jotain hermoa vai voiko parin tunnin lepposa ostosreissu tehhä muka tåmmösen olon...?! No huomenna neuvolalääkäri niin ainaki kattellaan mitenkäpäin ja missä se tyyppi pesää pitelee ;) saa nähä minkälaisena olo jatkuu, tämä on ihan uutta kyllä nyt...

Muilla ollut seksin yhteydessä kipeitä supistuksia? Täällä tuntuu rantautuneen sellainen ja ainakin yksi asento todettu sellaiseksi joka niitä aiheuttaa...
Noo eihän sille mitään voi, ennemmin välttelee sitä asentoa ja lopulta yhdyntää kokonaan, jos ilman ei voi harrastaa..

Kannattaa iltasin tehdä alapesu ja laittaa hieman bepanthenia niin helpottaa kummasti oloa.. itellä ainakin auttanut melko nopeestikkin kun ollu kuivat ja kutisevat aina välillä ennen raskauttakin

Voihan väsymys! :(
Väsyttää, mutta nukkuminen on hankalaa. Yöllä herään vessaan 2-5krt. Lisäksi tunnin välein herään, kun olen kääntynyt selälleni ja tulee tuskainen olo, tuntuu ettei henki kulje ja hyvää asentoa on hankala löytää.
Onneksi enää kaksi viikkoa töitä ja ä-loma alkaa.

Kyllä tekis mieli valittaa näistä vaivoista ja kivuista, mutta tuntuu että oon jo niin väsyny valittaan :hungover: Miesparka! Pitäs yrittää keskittyä muihin asioihin, koska onhan se varma että nää vaivat tästä vielä pahenee! :sour:

Oi ja voi.. Viime viikolla kertoilin pieleen menneestä hammaslääkärireissusta ja siitä ei näköjään olla päästy vieläkään yli. Viikon sisään on neljä kertaa paineet romahtaneet, viimeisen kerran tänään.

Olin laittamassa kenkiä kenkätelineeseen kun tuntu et paineet lähti tippumaan. Mittailin ja 88/52, pulssi 136. Soitin neuvolaan ja todettiin "matalat paineet ovat ainakin paremmat kuin korkeat paineet. juot liikaa vettä, vaihda vesi mehuun." :shifty::shifty: Aha, asia selvä. Puhuin tästä ystävän kanssa kuka on ensihoitaja ja sanoi, että ei mitenkään mahdollista. Nyt on pahemmasta kyse.

Paineet tippu tippumista puhelun jälkeen, alhaisimmillaan oli 61/37 ja taju lähestulkoon poissa. Olin vielä yksin kotona ja ihan puolitiedottomana soitin miehen pikaisesti kotiin (asutaan ihan hänen koulun vieressä).

Paineet lähti nousee, mutta romahti sitten myöhemmin päivällä uudestaan. Puhuttiin ystävän kanssa, että tälle on tehtävä jotain ja kun julkisella puolella ei tehdä niin terveystalolle tutkimuksiin. Sinne soittelin ja sanoivat että todellakin jostain muusta kyse, kuin veden juomisesta. Huomiselle aika lääkäriin ja sitä kautta päästään tutkimuksiin. :)

Onneksi tosiaan otettiin se vauvavakuutus tammikuussa, kun sehän korvaa nyt lääkärikäynnit/kulut kun tää on täysin raskaudesta johtuvaa.

No huh kyllä sua nyt koetellaan!! :/ toivottavasti nyt selviää mikä ne paineet pistää noin alas!

Rosamarinaa: täällä kans erittäin matalia paineita :80/40 jne..eipä niille minkään mahda.

Lisänä vielä alaiset sokerit.. Tasoa 3,4 2h ruoasta. Ne yhdistettynä, niin meinaa vähän välillä heikkoa olla

Hui että Rosmarinaa, varmasti säikäyttää... Tulethan sitten kertomaan mitä huomenna sanottiin...

Aika hurjalta kyllä kuulostaa, Rosmarinaa! Toivottavasti ne osaa yksityisellä hoitaa :)

Mulla on kanssa kuivuutta limakalvoilla (esim. seksikin sattui liukkarista huolimatta, näin ei oo käynyt ikinä ennen!) mut tuntuu nyt taas parantuneen :)
Toisaalta taas sitten harkkasupistuksia on alkanut tulla suht tiheään tahtiin ja mietin kanssa vaatiiko tämä nyt sitten sitä että rauhoitan menoa, lähinnä varmaan treenejä aluksi.. No, mulla on neuvolalääkäri tiistaina niin voin hältä kysyä mielipidettä :)

Mulla on kans harkkasupistuksia aina treenin aikana/jälkeen. Ne ei jälkeen enää kauaa kestä, joten en oo nähny aiheelliseks vielä keventää tahtia.

Kerro yösade mitä mieltä ne on neuvolassa jos kysyt :o

Musta tuntuu et pitkin kuukautta tulee aina hirveesti kysymyksiä, mut sit neuvolakäynnillä ei oo mitään kysyttävää :D pitäis varmaan kirjata ylös...

Takaisin