Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle tykkää noita luomia puskea.. Yks uus tullu mahaa ja monta muuta vissii tuloillaa jalkoihin ja mihkä lie :o
Huh ! Mä aattelin et nyt on joku juttu, ku täällä ei yks ilta henki kunnolla kulkenu ! Sohvalla tuli, ku kyljellää oli.. Sit tuntu ettei mistäää löydy hyvää asentoa ja sit alko pyörryttää. Onneks hetken kesti ja sit taas normi olo...

Voi en ole ainoa. Täällä kans syömisen jälkeen välillä tuntuu ettei tilaa hengittämiselle ole.. :D Tosi inha tunne, mitähän se sitten on kun mennään vielä muutamia viikkoja etiäpäin, nyt siis vasta 28+4. Vaavi kumminkin kasvaa vielä miltei kolminkertaiseksi tämänhetkisestä (näillä viikoilla ka paino n.1kg).

Mulla selkä alkanut myös oireilemaan, varsinkin jos rasittaa itteään enempi.. Saa nähdä milloin pitää siirtyä tukivyön käyttöön.

Täällä hengenahdistuksesta on muodostunut hankala ongelma! Ei tarvitse syödä paljoakaan kun olo menee todella tukalaksi. Heti ruuan jälkeen ei kannata suunnittellakaan lähtevänsä liikkeelle tai tekevänsä muutenkaan mitään... Tosi ahdistava tunne! :eek:

Ja tosiaan, tästä tää ilmeisesti vaan pahenee.:confused:

Toi hengenahdistus on ihan hirveää! :sad001 Mulla on edellisissä raskauksissa ollut sitä, mutta taidan välttyä hyvin pitkälle tässä raskaudessa, kun vauva on jo niin alhaalla. Vaikka ei se kivaa ole näinkään päin kun painaa niin julmetusti alapäähän. :grin Koskaan ei voi olla sitä kultaista vaivatonta keskitietä... :banghead: Varmaan jos vauva olisi keskemmällä, se potkisi kylkiluihin tai jonnekin... :hilarious:

Mulla auttoi tosi paljon se, että söin ihan miniannoksia todella usein. Ei painanut niin paljon keuhkoihin. Ja hyvä ryhti helpotti myös, mutta siihen on kyllä tosi vaikea oppia, jos se ei valmiiksi ole hyvä. :oops: Nytkin pitää koko ajan muistutella itseä siitä...

Toi hengenahdistus on ihan hirveää! :sad001 Mulla on edellisissä raskauksissa ollut sitä, mutta taidan välttyä hyvin pitkälle tässä raskaudessa, kun vauva on jo niin alhaalla. Vaikka ei se kivaa ole näinkään päin kun painaa niin julmetusti alapäähän. :grin Koskaan ei voi olla sitä kultaista vaivatonta keskitietä... :banghead: Varmaan jos vauva olisi keskemmällä, se potkisi kylkiluihin tai jonnekin... :hilarious:

Mulla auttoi tosi paljon se, että söin ihan miniannoksia todella usein. Ei painanut niin paljon keuhkoihin. Ja hyvä ryhti helpotti myös, mutta siihen on kyllä tosi vaikea oppia, jos se ei valmiiksi ole hyvä. :oops: Nytkin pitää koko ajan muistutella itseä siitä...

Jep, miniannokset on käytössä, mutta ryhtiä on tosi hankala pitää. Noh, ehkä tyyppi valahtaa jossain vaiheessa alaspäin... Ja sitten alkaa uudet ongelmat... :grin

Ja siinä vaiheessa kun valahtaa alas, on jo niin iso, että sitä riittää siltikin keuhkoihin asti. :D Ainakin viime raskaudessa hengitys alko vasta synnytyksen jälkeen kulkemaan normaalisti. ;)

Kenelläkään kokemuksia tai tietoa raskausmyrkytyksen oireista? Tänään aamulla yhtäkkiä alkoi näkymään kirkkaita palloja silmissä. Hetken aikaa näkyi ja sitten loppui. Migreeniä se ei varmaan ollut, koska palloja ei näkynyt, kun laittoi silmät kiinni. Osaako kukaan sanoa, mistä olisi voinut johtua...

Muita oireita on minun käsittääkseni ainakin päänsärky ja korkea verenpaine. Verenpaine ainakin nousee ilmeisesti poikkeuksetta, mut muita oireita ei välttämättä ole. Ja sitten voi tosiaan olla noita näköhäiriöitä.. Voisitko käydä neuvolassa tsekkaamassa onko virtsassa proteiinia, jota sinne siis ilmaantuu myrkytyksen yhteydessä?

Voihan tuo toki johtua mistä tahansa muustakin vaarattomasta, mut itse kävisin varmistamassa. :)

Mulle iski eilen vatsatauti, on vissiin nyt liikkeellä. Koko eilisen päivän oli kovaa yhtäjaksoista vatsakipua ja kävinki sit illalla lääkärissä joka passitti sitten vielä äippäpolille päivystykseen. Ei kuitenkaan löytynyt mitään syytä vatsakivuille ja vauvalla oli kaikki hyvin. Yön aikana hellitti sitten kivutkin onneks :)

Kenelläkään kokemuksia tai tietoa raskausmyrkytyksen oireista? Tänään aamulla yhtäkkiä alkoi näkymään kirkkaita palloja silmissä. Hetken aikaa näkyi ja sitten loppui. Migreeniä se ei varmaan ollut, koska palloja ei näkynyt, kun laittoi silmät kiinni. Osaako kukaan sanoa, mistä olisi voinut johtua...

Pahoinvointia, päänsärkyä, näköhäiriöitä ja turvotusta. Verenpaineen nousu on todellakin se selvin merkki ja proteiinia virtsassa. Soita neuvolaan niin mittaavat paineen ja tarkastavat virtsan. Noita valopallojahan voi myös tulla jos nousee vaikka nopeasti ja se on vaaratonta, mutta kannattaa tarkistuttaa tilanne ainakin jos palloja, valokaaria, valokärpäsiä näkyy usein. Itselläni myrkytys alkoi verenpaineen nousulla ja muut oireet tuli sitten kuukauden kuluessa.

Minulla valohiukkasia ollut edellisessä raskaudessa ihan lopussa (rv 40-42 ja tässä alkoi myös ihan alussa. Neuvolan täti ei mitään siihen reagoi.
Migreenin varalta minua on tutkittu 8v ajan ja todettu monesti ettei migreeniä ole. Viimeisessä kokeessa totesivat, että kyseessä on kroonista päänsärkyä.
Onneksi päänsäryt ovat suurimmaksi osaksi helpottaneet raskauksien aikana.

Neuvolassa oltiin sitä mieltä, että ei tarvitse tulla näytille, kun minulla ei ole mitään muita oireita. Ei pääkipua, ei korkeaa verenpainetta, ei turvotusta, ei painnousua. Olin juuri noussut portaat yläkertaa, kumarruin ottamaan lattialta jotain ja sieltä noustessa alkoi pilkkuja näkymään. Meni verenpaineen heittelyn piikkiin tällä kertaa, mutta jos muita oireita tai sama oire toisen kerran tulee, niin pitää mennä käymään. Neuvola on vasta kolmen viikon päästä...

mulla näkyy välillä ns tähtiä silmissä kun nousee nopeaa tms, olen ajatellu et johtuu niskajumeista kun ei nyt oo malttanu olla harrastamatta noita käsitöitä vauvalle :p Jostain luin että turvotus on ihan tosi voimakasta mm kasvoilla raskausmyrkytyksen oireena. ts varpaissa/sormissa turvotus on aikalailla normaalia..

Joo, niskat on kyllä jumissa täälläkin. Istumatyö ja vieläpä stressaava jakso töissä menossa, et ei aina muista niin siihen ergonomiaan panostaa...

Mulla on näkynyt kans niitä valopalloja välillä, myös ihan istuessakin. Ei ole kuitenkaan muuta isompaa oiretta niin odotan seuraavaan neuvolaan (kuukausi siihen vielä) tai käyn mittaamassa verenpaineen/proteiinit itse jos alkaa epäilyttämään. Mulla epäiltiin ekassa raskaudessa raskausmyrkytystä voimakkaan turvotuksen ja virtsan proteiinin perusteella, valopalloihin ei ole juurikaan reagoitu, vaikka niitä on ollut varmaan joka raskaudessa.

Mulla on kyllä nyt kun ihmeen kaupalla kadonnut kaikki oireet, ei edes enään oo oikeen mitään lonkkien liitos kipujakaan :wideyed: Kaipa ne on nyt sit saanu löystyy jo ihan tarpeeks.. Yötkin menee jo paremmin kun ei selkään eikä minnekään enää kolota. Ainut mikä on niin pissillä saa kyllä ravata 3-5x yössä, mut eipä tuo nyt niin haittaa kun kuitenkaan mikään paikka ei enää säre :) Nyt siis Rv 28+5, ihana vauva vatsa ja nälkä ois kokoajan :p Ei oo enään kauaa jäljellä :shy:

Hiphei..paineentunteen lisäks on nyt sit alkanu liitoskivut ja kylkikivut. Taas piti livahtaa töistä kotiin aiemmin lepäilemään. :banghead: Öisin saan nukuttua tosi katkonaisesti kipujen ja liikkeiden takia. Ja mies parkakin joutuu heräilemään öisin, kun ähisen ja puhisen sängyssä. :hilarious: Mihin katosi se helppo raskaus??

Joo no tuntuu että ite oon täällä vaan marissut kaikista selkä/niska säryistä ja noista lonkkien liitoskivuista puhumattakaan ...mut nyt oikeesti näyttäis että ne ois toistaiseksi ainakin ohi :shy: Voihan se olla että vielä palaakin mut nyt on kyllä ihan hyvä olo kaikin puolin ja jos sama jatkuu niin helpolla menee kyllä vikat 10vkoa :wink

Kauheet kivut ja jomotukset pienestä kävelystä!!! Tosin keli oli liukas, että varmaan jännitin kroppaa ja pari kertaa retkahti vatsanseudulla kun melkein liukastuin.

Takaisin