Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
minäkin uskoisin että ikääänkuin kuuluu asiaan tuo paineentunne ja et tippuu kohta. itsellä oli joskus rv24 aikaan samanlainen tunne mt levolla hävisi. Ois haluttanu kävellä jalat ristissä ku oli tunne et vauva tippuu mt liitoskivut niin kovat että piti kävellä vähän jalat harallaan :P mutta toki soittoa jos tuntuu siltä! turhaan sitä omaa stressiä lisää hankkii...

Näin muuten outoa unta viimeyönä.. Korjasin siskoni autoa (en tod ole mikään mekaanikko mt joskus jotai värkänny :) ) eikä autossa sellaista osaa ole kuin unessa. mutta putsasin jotain paikkaa "ratin alta" ja sieltä tuli ensin sanomalehtiä ja sitten n.2-3 ikäinen kuollut lapsi! sisko oli sen auton ostanut hiljattain eikä ollut tietoa siitä... järkky uni. ja vielä sellanen et sitä pysty ite säätelee et mitä seuraavaksi tapahtuis.. no aattelin siskon kannalta et ois paree jos se ois kuollut jo 2-3 vuotta sitten ja niinhän se meni tutkinnassa :P niin karmea uni mt toisaalta niin huvittava :D muutenkin levoton yö kun 3 jälkeen hain painajaisia nähneen 3.vuotiaan viereen nukkumaan enkä saanutkaan enää unta :O mikä melko epänormaalia mulle.. meinasin lähteä virkkaa vauvan vilttiä mt päätin etten vielä tässä vaiheessa raskautta ala yökukkujaksi. jospa tää päätös jotain auttaisi..

Nii kyllähän se näillä viikoilla alkaa jo kuulua asiaan tuo paineentunne. Vauvan olosta en niinkään oo ressannu, mut omasta voinnista kyllä. Eipä oo kivaa seistä 7-12h töissä, kun tuntuu, että pitäis pitää kättä koko ajan haarovälissä, jos sieltä jotain tippuiski. :D Nyt käyty kuiten lääkärissä. Lääkäri oli ulkomaalainen mies eikä selkeästi ymmärtäny mistä puhuin. Kyseli vaan, että mihin kohtaa alavatsaa sattuu..siinä sit tutkimuspöydällä yritin selittää, että vatsa ei oo kipee vaan tunne on alapäässä. Ens viikolla ylimääräinen neuvolakäynti, jos vaikka neuvolatäti ymmärtäis mistä puhun. Saikulla nyt tämän päivän, kun on la-ma vapaata. Ärsyttää vaan, kun töissä haluaisin olla, mutta eipä siitä kruunua päänsä päälle saa, jos töissä sinnittelee mammalomaan asti. Onneks oli sentäs mukava hoitaja, joka sanokin, että seisomatyöläiset joutuu aika usein jäämään pois töistä just paineentunteen ja selkäkipujen takia. Ja sano, että oma ja vauvan hyvinvointi on paljon tärkeämpää kuin se, että pystyy/jaksaa paiskia töitä loppuun saakka. Esimiesasemassa, kun oon niin on tosi vaikea hakea sairaslomaa. Jotenki tulee tosi huono omatunto ja tuntuu, että mun pitää jaksaa/pystyä tekee töitä. Kerran oon jo itteni loppuunpolttanu, kun hoidin kolme ravintolaa yhden sijasta..ja silloinkin sairasloman haku oli kovin vaikeaa, kun en edes ollut kipeä. Siinä sit käytiinkin pitkä keskustelu oman esimiehen kanssa, kun en halunnu "luovuttaa"..onneks kuiten on ihan mahtava työpaikka ja esimiehet. Tänäänkin tuli sellasta viestiä omalta esimieheltä, että jos siltä tuntuu nii jäät pois ja sillä selvä. Palaat sit töihin ens vuoden puolella..

Älä ala EkM vie kukkumaan!! Minä on tehnyt saman päätöksen, siksi joudunkin yöllä väkisin makaamaan :D sängyssä pitkästikin, jos jostain syystä on herätys tullut...

Täällä kyllä nukuttais vielä mutta esikoinen 1v2kk on nyt viikon ajan jokayö kukkunu 1-2h n.4-6 välillä :/ ja sitte viimeistään 8 herää jo kokonaan..

eikä, tsemppiä P-JET: omasta mielestä toi sietämättömintä kun itellä uni maistuis mt muksu (TAI MIES) ei nuku/anna nukkua :/ ja yöllä!

HanDe: mä oon ainakin huomannu et on vaan paras lepäillä mahd paljon. Töissä pystyn käymään kun saan siellä istua mut ku kotiin pääsen pyrin olemaan makuuasennossa niin maha pysyy 'normaalina'. Heti kun kävelee/liikkuu tulee toi paineentunne tai muita mahakipuja. Eilen olin liikkeellä koko päivän niin illalla tuli kovia kipuja alavatsaan ja alaselkään. Tuntui vähän supistuksilta mutta onneksi meni yön aikana ohi o_O Mulla tää on ollut tällaista rv17 lähtien, et ei ees mitenkää liity loppuraskauteen. Nyt rv 24+6

Lonkista alaspäin repii ja pakottaa varsinki öisin, niin että kyljen vaihto on tuskaa..samalla tuntuu että haaroväli "hajoaa".. :P eli löystymistä on kovastikki. Lievää pahoinvoinnin comebackiä myös havaittavissa...yh.

Täällä oli myös eilen illalla havaittavissa lievää pahoinvointia, saman kaltaista kun alkuraskaudesta.. Mut oisko voinu vielä johtua sokerirasituksesta.

Aikamoinen hengenahdistus vaivaa varsinkin öisin. Välillä olen kääntynyt selälleni ja tuntuu ettei keuhkoihin mene mitään. Samoin kyljellään tuntuu keuhkot puristuvan käsien ja tissien alle. Nukkuisko sitä sit seisaaltaan?! :D

Täällä kans hengenahdistusta ja tuntuu, et vauva painaa keuhkoja... Ja edellisestä raskaudesta muistan, et tästä toukokuuhun asti tilanne vain pahenee. :D

Jep, keuhkot on kyllä ahtaalla kun jäbä tykkää vielä kölliä ylhäällä poikittain ja sitten kun tuntuu että ittekki on niin turvoksissa ym..

En muistanutkaan edellisestä raskaudesta näiden iholuomien kasvamista. Synnytyksen jälkeen kävin jopa poistattamassa yhen ison ku oli semmosessa paikassa että vauvaa kanniskellessa ois voinu helposti irrota. Onko muut huomannu samaa?

En muistanutkaan edellisestä raskaudesta näiden iholuomien kasvamista. Synnytyksen jälkeen kävin jopa poistattamassa yhen ison ku oli semmosessa paikassa että vauvaa kanniskellessa ois voinu helposti irrota. Onko muut huomannu samaa?

Mulla ainakin kasvanu kaulaan yks iso.. Eipä tuo vielä ainakaan ole haitoksi ollu :)

Mulle on tullut kainaloon.

Mulla on aika ajoin närästystä ja sitten kun pitäisi ruveta nukkumaan niin jokainen asento tekee semmoisen olon että olisi ihan ähky,vaikea selittää sitä oloa.

Mulla on sellaisia luomilta näyttäviä, pieniä iholisäkkeitä ollut aina ja joka raskaudessa joku niistä on kasvanut. Pari niistä poistatin raskauksien jälkeen kun olivat hankalissa kohdissa ja ne on tutkittu silloin. Mun kohdalla eivät siis olleet luomia vaan iho vaan jotenkin kasvaa liikaa. Kämmenselässä on nyt yksi ja se on siitä hassu, että se punoitti aina jossain vaiheessa kuukautiskiertoa ja myös kun tulin raskaaksi. Hassu merkki raskaudesta jo ennen muiden oireiden alkamista.

Täällä kans hengenahdistusta, syödessä tuntuu ettei henki kulje, ja välillä muutenkin. Eilen illalla alkoi aivan yllättäen alavatsaa polttelemaan aika tiheesti, vähän jotain menkkakivun tyylistä. Ei ollut kovaa kipua mutta tuli olo että mitäs nyt tapahtuu. Menin makuuasentoon, ja tunnin kuluessa ne tuntemukset sitten loppuivat. Olin jo vähällä soittaa svo:lle että mitäs mitäs. o_O

Täällä myös hengenahdistusta välillä syönnin jälkeen.. mietin et loppuuko tila kesken jos syö liian isoja annoksia :D

Täällä sama olo lauantai herkuttelujen jälkee! Sunnuntaina jos/kun yrittää tehdä kunnon lenkkiä ni tuntuu et maha oikeesti kirjaimellisesti repeis ja henki ei kulje ku tuntuu niin ahtaalta. :D ei oo näköjää samassa masussa tilaa vauvalle ja vatsalaukulle. ;) onneks ei viikolla oo tätä probleemaa.

Takaisin