Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä oireita:

Yöllä iskevät pohjekrampit, ei tunnu magnesiumist olevan mitää apua.. Selkä väsyy paljon helpommin ja pissalla saa kans aika useasti käydä päivän aikana. Ja ihana mahan kasvu ! :)

Mielee ei muuta 'vaivaa' oikee tuu :D saa nähä miten loppua kohden tulee käymää :D

25+2

Täällä oireita:

Yöllä iskevät pohjekrampit, ei tunnu magnesiumist olevan mitää apua.. Selkä väsyy paljon helpommin ja pissalla saa kans aika useasti käydä päivän aikana. Ja ihana mahan kasvu ! :)

Mielee ei muuta 'vaivaa' oikee tuu :D saa nähä miten loppua kohden tulee käymää :D

25+2

Täälläkin on tosi kipeitä pohjekramppeja! Mitä magnesiumia oot käyttäny. Mä oon sitä kans miettiny, mut en oo ottanut selvää että onko mikä vaan magnesiumlisä raskauden aikana turvallista. Taidan kysästä tästä myös huomenna neuvolassa.

Muuten mulla nyt oireena väsymys, rakkoo saa tyhjätä koko ajan... :) vauva myöskin potkii jo melko kovaa ja aina välillä kipeesti.
Viikko sitten kaaduin ku oli liukasta. Siitä lähtien vasemmalla puolella kyljessä on ollu vihlontaa, paikka on paineltaessa kipee ja välillä niin kipee että en pysty kylkee kääntään ku henki salpaa ja tulee oksettava olo.. (itse epäilen että vatsalihas olis venähtänyt/revähtänyt) Neuvolan täti ei antanut syytä huolestua.. seurailen nyt tota kipuilua..

Mulla magnesium auttaa pitemmällä aikavälillä. Aloitin viime vuonna sen päivittäisen nappailun sitkeän elohiiren taltuttamiseksi ja meni kolmisen viikkoa, että alkoi toimia. Jätin sit välillä pois ja elohiiri palasi, taas meni useempi viikko, että talttui. Olen nyt siitä toisesta elohiirestä asti syönyt joka päivä 150mg magnesiumsitraattia.

Mun ei tarvii rampata koko ajan pissalla, onneks. Maha on aika muhkea, mutta niin ylhäällä, ettei paina vielä. Muksu kyllä potkii alaspäin vähän väliä, milloin rakkoon, milloin minnekin.

Täällä vaivaa ajoittainen selkäkipu. Ei mitään mahdotonta kumminkaan ja tukivyö ja lepo helpottavat tilannetta yleensä melko hyvin. Nyt on flunssan takia ollut paikat kipeenä, mutta kunhan tämä tästä niin eiköhän olokin taas helpotu. Huomenna olisi tarkoitus mennä taas töihin. Voi olla hyvää lepoa tämän alkuviikon jälkeen kun olen ollut pojan kanssa kaksin kotona ja ilman ääntä... Poikakin siis ollut kipeänä, mutta noilla pienillä se ei tunnut vauhtia haittaavan...

Pientä jäykkyyttä on ilmaantunut, varsinkin kun enempi touhuaa niin alaselkä tahtoo kangistua. En ole vielä kokeillu tukivyötä, mutta jos pahenee niin vois kokeilla onko siitä apua...

Mulla paukkaa joku alaselässä. Kävellessä, portaissa, sivuttaisliikkeissä... Inhottavan kuulonen ja tuntonen. Liittyiskö liitoskipuihin? Neuvolassa asiasta mainitsin, mut asia ohitettiin hartioiden nostelulla. :D

Halimami, ihan on sitä mitä ruokakaupan hyllystä saa. Valkonen purnukka punasel etiketil. Oon uskaltanu kyl ottaa, ku pakko jostaa jotaa apuu saaha :D

Täällä oireet toivat mukanaan viikon sairausloman. Kunpa helpottaisi niin paljon, että jaksaisi sitten vielä olla töissä edes vähän lähemmäs äippälomaa, joka siis alkaisi 23.3...

Täällä on ainoastaan ylämäkien kävely haastavaa.. Ja portaiden. :dead: Mulla käy lonkkiin ja takapuoleen. :laughing021 Ilmeisesti pakarat ei oo tottunu tällasee rasitukseen. :grin Mahaakin alkaa pistää ylämäissä, varsinki jos on pitkä mäki. Mut muuten mennää ainakin vielä oireettomasti. :happy:

Mulle on iskenyt lamauttava väsymys. Mikään unenmäärä ei riitä (ihan niinkun siihen olisi edes mahdollisuus). Väsymyksestä johtuen olo on itkuinen ja pinna katkeaa ihan liian nopeasti. Samasta syystä alavatsaa ja alapäätä alkaa painamaan, selkä väsyy ja jalkoja särkee. Toivottavasti tämä on vaan joku vaihe ja energiaa löytyy taas loppu raskauteen! :)

Rv 23+3

Just kun pääsin hehkuttaa suht vaivatonta raskautta. Eilen illalla alkoi paineentunne alapäässä ja jatkunut tämän päivän. Töistäkin piti lähteä pois aiemmin, kun seisoessa tuntui, että kohta valahtaa kohtu housuihin. Nyt en tietty saa neuvolatätiä enää kiinni, kun soittoaika on 12-13. Nyt tässä ensisynnyttäjänä pohdin, että pitäiskö käydä äitipolilla päivystyksessä vai soittaa huomenna neuvolatädille. Huomennaki olis työvuoro..mitäs jos tää vaan jatkuu? Nyt rv28 meneillään..siispä neuvoja kaivattaisiin, onko tää ihan normaalia vai kannattaisko käydä näytillä jo tänään tai huomenna jossain?

Minäkin ensisynnyttäjä, joten kokemusta ei ole, mikä on normaalia ja mikä ei. Mutta sinuna, jos vähänkin mietityttää, niin soittaisin äippäpolille ja kysyisin heidän mielipidettä, kannattaako lähteä näytille vai odottaa vielä jos menisi ohi.

Hävettää kyllä soittaa äitipolille, jos onki ihan normaalia eikä mitään vikaa ole. Oon aina pikkusen huono lähtee lääkäriin, kun muiden sairaaloiden päivystyksissä monesti tullu sellasia tilanteita, että itelle jääny sellain fiilis, että olisin kuluttanut hoitohenkilökunnan aikaa hukkaan. Nämä käynnit on toki ollu muista syistä kuin raskaudesta..ja toki ei TAYS:ssa, huonot kokemukset Hyvinkään sairaalasta.

Mulla sama ja kävin ultrassa neuvolalääkärillä. Vauva oli kääntynyt pää alaspäin ja siitä johtuu paineen tunne. Kaikki paikat oli kiinni niin ku pitääkin ☺

Paineen tunne voi olla normaalia, mut se on myös toisaalta sillä listalla mitä ei sais vielä olla.. Itse soittaisin äitipolille, ei ne kuule sinua siitä arvostele kun haluat varmistaa että vauvalla kaikki hyvin. :)

Mulla on aika usein paineentunnetta aivan alavatsassa. Yleensä kun oon pystyssä tai kävelen. Kestää joitakin päiviä ja sit taas välillä helpottaa useiksi päiviksi. Mulla on ollut tässä raskaudessa jo aiemmin supistuksia jotka on aiheuttanut muutoksia kohdunkaulalla, mutta nämä paineentunteet mun mielestä ei oo supistuksia. Luulen että vauva jotenkin painaa siellä. Jokaisessa ultrassa vauva on ollut pää alaspäin... Mutta jos yhtään huolettaa niin kannattaa käydä lääkärillä. Eivät välttämättä ota polille mutta terveyskeskuksen lääkärille pääset varmaan.

Minulla on paineen tunnetta tosi paljon, jos seison tai rehkin. Vauvan pää on mullakin niin alhaalla (niinkun Misullakin), että painaa ikävästi. Meidän kaikki lapset on ollut samanlaisia. Itsellä se ei ole merkannut koskaan mitään muuta kuin kiukkusta ja tuskasta oloa. Näyttää varmaan viisaalta, kun usein joudun painaa kädellä alapäästä vastaan, kun tosiaan tuntuu, että kohtu tai vauva tippuu. No ei ole tippunut. Ei edes silloin lasketun ajan kohdilla, kun sitä jo toivoisi... Synnytyssupistukset ne vasta paikkoja on aukaissut.

Minä en usko, että pelkkä paineen tunne on vaarallista. Tietenkin itse tietää parhaiten, "eikä kysyvä todellakaan tieltä eksy"! :)

Mun sormet on nyt yhtäkkiä alkanut turboomaan nesteitä kaiketi, ja tänään olin itku kurkussa kun sormus painoi nimettömään enkä meinannut saada sitä mitenkään enään pois sormesta :sad001 Luulin jo et joudutaan lähtee jonnekkin poikkasee koko kihlasormus kun sattu niin eikä lähtenyt. Lopulta onneks sain kyynelten saattelemana saippuan kanssa kiskottua irti. Huhhuh!
Esikoista odottaessa en voinut pitää sormuksia ihan loppu puolelta, mut nyt jo on kaikki paikat turboomassa.. :sorry:

Takaisin