Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sugarplum Sprite, olen samaa mieltä kanssasi tuosta, että oma kyvyttömyys suoriutua omista askareista mm. kipujen vuoksi harmittaa nyt todella paljon. :sad001 Kävin aktiivisesti salilla ennen raskautta, mutta sitten iskikin kamala pahoinvointi raskautumisen jälkeen, joka kesti rv 17 asti ja siitä vain pari viikkoa eteenpäin, niin liitoskivut alkoivat. Se siitä salista sitten. Lantion alueen kivut ovat vain pahentuneet niin, että tuskin jaksan edes 6h työpäivää seistä ilman että loppupäivästä itkettää, kun sattuu niin paljon..:crybaby2 En siis uskonut, että liitoskivut alkaisivat näin nopeasti ja veisi minulta kaiken mahdollisuuden liikunnan harrastamiseen. Nauttikaa te siis liikunnan ilosta, jotka vielä siihen pystytte/jaksatte! Jokaisen raskaus on erilainen :) Tänään 23+5
Edit. Niin ja rosmarinaa, pidän peukkuja, että kaikki on hyvin! :)

Minkä puutos mulla on, ku huulet kuivaa ihan mielettömästi! Lähtee ihan paloja ja sitte tietenki tulee verta. Bepanthen ei auta, vaikka normaalisti tässä tilanteessa auttais... :O

Ja johtuisko samasta puutoksesta vai ihan vaan muuten vaan, niin sääri- ja käsikarvat häviää ihan kokonaan. :D Oikeesti muutama hassu enää jäljellä. :D :D Mut se ei mua haittaa, oon vaan onnellinen siitä! ;)

Tää närästys on kamalaa, onks kellään vinkkejä millä sais helpottuun edes vähän?
Mulla on vähän samantapasta ku toi napsuminen mahassa, ääntä en kyllä oo siitä kuulevinani mut usein ku kääntyy sängyssä kyljeltä toiselle tuntuu sellanen napsahdus tai että joku repeis tossa navan alapuolella..

Mulle lääkäri määrä perjantaina Omeprazolia närästykseen ja närästys loppu kyllä kun seinään. Mulla närästää eniten öisin ja se aiheuttaa kovia kurkkukipuja ja yskää. Nukkuminen on ollut todella hankalaa. Ja nyt kun mulla on ollut myös flunssaa niin se pahensi tilannetta. Mulla on kyllä ollut jo ennen raskautta pahoja närästysongelmia kun toi läppä ruokatorven ja mahan välillä on löysä ja mulla on myös lievä palleatyrä. Toivon vaan että toi lääke tehoaa myös raskauden loppuvaiheessa kun maha alkaa painaa...

Jossain vaiheessa mainitsinkin kuin mulla kasvaa kaikki karva ihan hulluna paitsi hiukset!! No nyt sit on kääntynyt ihan päinvastoin ettei enään harvasen päivä tarvi sheivata, hyvä kun mitään karvoja mistään enään työntyy :grin Ja nyt oon sit taas otsista joutunut lyhentään melkeen viikon välein (et kai se about 1cm viikossa melkeen kasvaa nyt) :p
Mulla on myös selkä alkanut parantuu jotenkin itsestään yhtäkkiä :wideyed: Kumma miten nää oireet tuntuu menevän ja tulevan..
Nyt onkin enään jäljellä noi ihanat vihlovat lonkkien liitoskivut ja kasvava masu :shy: Täällä ollaan siis huomattavasti voiton puolella tällä hetkellä, viiminen kolmanneskin jo aloitettu :)

Mulla ei taas normaalisti närästä juuri koskaan eikä ees edellisissä raskauksissa närästäny näin paljoa. Täytyy käydä apteekissa ja hakee sit jotain sieltä kun ei noi koti konstit ainakaan auta. Iho kuivaa kanssa ja maha oikeen kutisee ja kirvelee, onneks ei oo arpia tullut.

Ärsyttävää, kun lähet lenkille niin pääset ehkä km verran eteenpäin kun on jo ihan hirvee pissahätä :mad: yritä siinä sitten tehdä kunnon lenkki kun rakko painaa ja on paha kävellä...

Joo mulla on kans sama ongelma, ärsyttävää kun lähtee mihin tahansa niin on jo mietittävä että missä lähin vessa. Yölläkin joutuu jo käymään useemman kerran.

Täällä on tällä hetkellä seuraavanlaisia oireita: närästää ja paljon, etenkin iltaisin, mutta nykyään myös päivisin. Rennietä joutunut käyttää oikeestaan päivittäin ja useamman joutuu ottaa, ei meinaa läheskään aina auttaa. Mieluiten olisin ilman, mutta minkäs tekee, kun polttaa ja lopulta nousee vatsahappoja/ruokaa kurkkuun jos ei ota lääkettä närästykseen. Pissattaa myös tosi usein ja yöllä joutuu ravaamaan, kun maha painaa ja vauvan kiva harrastus on potkia usein virtsarakkoon :D ilmavaivoja on huomattavasti enempi kuin normaalisti! Iskias vaivaa välillä, mutta ei ole super pahana onneksi ja sen kanssa pärjää vielä :)
Maha näyttää hieman karvaiselta, kun ei se normaalisti ole karvainen :D ja sit on nää mun kipeät supparit ja liitoskivut masussa.
Lisäksi tuntuu, että aina on kamala jano ja nyt on väsymys myös alkanut vaivata (johtuen varmastikin heikoista ja pätkittäisistä yöunista). Tällaisia oireita täällä, mutta suurin osa varmasti aika yleisiä oireita, jos noita kipeitä suppareita ei laske, joita ei kyllä toivoisi.
Aikansa kutakin, tää aika ei kuitenkaan oo ikuinen :)

Täältäkin oirepäivitystä, rv27+4.

Pahoinvointi ja kylmänhikisyys siis teki paluun pari viikkoa sitten ja jatkuu edelleen. Huomenna on neuvolalääkäri ja sairausloma jatkunee (kävin tässä välissä pari päivää kokeilemassa töissä).

Uutena lisätään listaan närästys, joka on pahimmilaan iltaisin. (Koskaan ennen ei oo närästänyt ja kesti vähän aikaa tajuta että sitä tän täytyy olla). Toinen uusi juttu on häpyluun särky...

Selkä edelleen herkästi kipeytyy, mutta positiivista on se että oletin että se olisi ollut jo ihan loppu tässä kohtaa, joten siihen nähden selkä on varsin hyvä :hilarious:.

Ja masu tietty kasvaa kasvamistaan viikko viikolta! :happy:

Siinäpä listaa kerrakseen.:woot:

Täällä tulee huomenna 27 viikkoa täyteen ja oireina on :

Närästys iltaisin
Selkä ja lonkka kivut
Päänsärky ja väsymys - hemoglobiini alhainen johon just aloitettu rautalisä
Vessassa saa rampata koko ajan
Jatkuva jano
Järkyttävän iso vatsa
Nyt alkanut potkut oleen niin kovia että ihan sattuu...

Tässähän näitä sitte onkin , onneksi ollaan jo voiton puolella . 10 viikkoa että vauva on täysiaikainen ☺

Muakin närästää usein iltaisin... :shifty: Todella ärsyttävä vaiva.

Onneksi on neuvola torstaina! Mä en pysty edes istumaan kovin monessa asennossa mukavasti kun vauvan pää tuntuu painavan aina jonnekin. :confused: Tai mä luulen että se on se pää, koska ollut pää alaspäin jo pitkään ja no... Mikä muu se muka voisi olla? :grin Tosi outoa kun ei aiemmissa raskauksissa ole koskaan painanut noin, ei edes synnärillä. (Toisaalta kaksi sektiota takan, joten ehkä edelliset eivät vaan koskaan laskeutuneetkaan tarpeeksi ja tää on ihan normaalia mutten vaan tiedä sitä? :smiley-angelic003 )

Nythän mä hokasin et muukin on närästäny nyt iltaisin jos syön iltapalan ennen ku menen esikoista nukuttamaan. Närästys kun ei mulla ole kipuilua vaan yskimistä, niin siitähän se siis johtuu. Jonkinlaiset hiukset taitaa uskomuksen mukaan siis vauvalle olla tulossa... :)

Joo onhan se vanha uskomus... Esikoista odottaessa ei kyllä närästänyt ja tuli niin komeella tukkapehkolla varustettu poika, että olin jo heti varaamassa parturiin aikaa. :D

Minua myös närästää ja vaiva on nyt viikon sisään pahentunut. Ennen riitti iltaisin yksi rennie, nyt menee päivässä 2-4 ja renniet saa olla mukana aina.
Ihan tyytyväinen kuitenkin olen, koska oikeastaan mitään muuta ei olekaan. Ei satu selkään, ei särje lonkkia eikä muuta. Tietty maha kasvaa jäätävää vauhtia :D nyt mennään rv 23+4.

Takaisin