Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En ole mielestäni kyllä tuntenut mitään ulkonemia tms alapäässä?!
Mutta siis vessassa leveässä haara-asennossa tuntuu ikävää painetta jos en jännitä lantionpohjanlihaksia samalla. Mikähän lie..

Tänään taas tuli useampi oikeasti kipeä supistus, kun siivosin..
Aina jos minua etoo jokin, alkaa kovat supistukset. Nyt siis taas sama homma likaisia tiskejä koneeseen laittaessani. Supistukset eivät tule samaan aikaan kun yökin,vaan siinä on pieni tauko, jonka jälkeen vetää kaksinkerroin..

Pyydettävä miestä hoitamaan ne likaiset astiat edelleen, tänään hänellä vain tuli niin kiire töihin lähdön kanssa, että koko talon siivous jäi minulle..

Rintojen kasvusta: mulla tissit suureni ihan silmissä joskus siinä rv 18 - 24, sitten hidastui ja nyt rv 26+5 kasvu on "tyssännyt" kokonaan, eikä rinnat ole oikestaan edes kovin arat (ainkaan alkuraskauteen verrattuna). Mitään eritystä ei ole tapahtunut missään kohtaa.

Mullakin oli esikoisen ja nytkin niin että ei oikeen missään vaiheessa rinnat kasvanut tai kipuilleet, eikä mitään nesteitä erity, muuten kuin vasta synnärillä pullahti täyteen maitoa ja siitä alkoi ilmetys ruljanssi joka jatkui 24/7 ekat 6kk ja sit totuttelin esikoisen soseisiin jne..
Imetin viellä silloinkin kun tulin raskaaksi uudestaan (yleensä öisin ja joskus ehkä päivällä) ja oisin viellä jatkanutkin mutta lääkäristä sanoi että pitäis lopettaa koska imettäminen voi käynnistää ennen aikaisen synnytyksen. Esikoinen oli siis 1v2kk kun lopetin ja ite siirryin just tokalle kolmannekselle.
Nyt olis sit tarkoitus sama uudestaan tämänkin neidin kanssa, toivon mukaan maito pullahtaa taas sitä tarvittaessa, mutta eiköhän :wacky:

Mullon alkanu nyt tää maha taas napsumaan. Siis sillai pienesti naksahtelee aina välillä, vähän ku joku venyttäis kuminauhaa ja päästäis sit irti. Ekan kohalla oli sama homma ja neuvolassa pitivät mua kai hulluna. Loppuajasta kun mieskin jo kysyi että mikäs ääni tuo oli niin alkoi neuvolan tätikin ymmärtää että oikeasti se maha napsuu. :) sinällään ei siis mitään hätää, ei satu, supistele tai muutenkaan mitään ihmettä, kuuluu vaan välillä aina semmonen pieni napsahdus. :) onko kellään muulla samaa havaittavissa vai pidetäänkö mua täälläkin ihan hulluna? :D

Pakko nyt kysyä, ku minuu pienesti mietityttää...

Alkuraskaudessa oli tissit kipeet ja kasvoki koolla ennen viikkoa 12, mut voiko sanoo, että homma 'tyssähtäny' ? :D ajoittain ollu kipeet, joskus viikko tolkulla ja muuttunu ulkoisesti. Siis että nännit nyt tummunu ja kasvanu jnejne. Mut nyt pitkää aikaa ei mitää ! Ei kasvua ja mulla ei tissit eritä... Vai kiriikö sit loppua kohden ? Tarkotuksena olis kumminki imettää tai haluisin...

Neuvola parin viikon päästä, jos sit kyselis ellei muutosta ala tapahtuu.. Hetken oon asiaa pohtinu.

Nii miten teillä muilla sitte ? :D

Täällä tänää 24+2

Mulla ei ole juurikaan tapahtunut rinnoissa muutoksia. Kasvoivat heti alussa isommiksi ja about samoissa ollaan. Eivät enää kovin kipeät, mutta muuten aika lailla samanlaiset kuin kk tai kaksi sitten. Värikään ei nänneissä ole musta oikein miksikään muuttunut, eikä myöskään eritä yhtään mitään. En ole osannut kyllä tästä olla huolissani. :bored:

Täällä edelleen pahoinvointi ja oksentelu päivittäistä!! Näköjään mennään samalla kaavalla kuin esikoista odottaessa! Harmittaa älyttömästi kun työnteosta ei tuu mitään!

Tää närästys on kamalaa, onks kellään vinkkejä millä sais helpottuun edes vähän?
Mulla on vähän samantapasta ku toi napsuminen mahassa, ääntä en kyllä oo siitä kuulevinani mut usein ku kääntyy sängyssä kyljeltä toiselle tuntuu sellanen napsahdus tai että joku repeis tossa navan alapuolella..

Nuppunen, mulla autoi tohon kamalaan närstykseen Losec, aiemmin otin Renniee ja Gavisconia, mutta niistä ei oikein ollut apuja niin neuvolasta ohjeisti toi Losecin. Mikään ruokavalion tsekkaus ja peinet annokset eivät ole auttanut, närästystä tuli aina ja kaikesta...

Mullon alkanu nyt tää maha taas napsumaan. Siis sillai pienesti naksahtelee aina välillä, vähän ku joku venyttäis kuminauhaa ja päästäis sit irti. Ekan kohalla oli sama homma ja neuvolassa pitivät mua kai hulluna. Loppuajasta kun mieskin jo kysyi että mikäs ääni tuo oli niin alkoi neuvolan tätikin ymmärtää että oikeasti se maha napsuu. :) sinällään ei siis mitään hätää, ei satu, supistele tai muutenkaan mitään ihmettä, kuuluu vaan välillä aina semmonen pieni napsahdus. :) onko kellään muulla samaa havaittavissa vai pidetäänkö mua täälläkin ihan hulluna? :D
Mullakin räpsyy maha välillä, varsinkin jos oikein hankalasti joudun vaikka kääntymään sängyssä. Ääntä en ole huomannut, mutta tunne on kuin joku räpsäyttäisi kuminauhalla mahaan.

Zara_93, mulla myös rinnat näyttäisi jo kasvunsa kasvaneet, minä myös pienirintainen. Sitten synnytyksen jälkeen kun maito nousee eli nyt jo valmistuneet maitorakkulat täyttyvät niin sitten on kokoa! toisilla ei välttis vaikka maito nousisikin! Nännit ovat edelleen ajoittain tosi arat.

Mulla tuota napsumista myös ollut, nyt kun vauva liikkuu vähemmän kun tila pienenee niin ei niin ole enää kuulunut. Tosin hassusti jos kääntyy kierosta asennosta suoraan yhtäkkiä niin tuntuu siltä niinku vauvalla jokin jalka tms jäis johonkin väliin :facepalm: vaikka en kyllä tiiä mihin väliiin se vois jäädä! itellä kirpasee sillon.. ja tuo tunne tuntuu yleensä keskellä vatsaa.. ettei lähellä ole omia kylkiluita tms

tänään rv kai jotain 27+ en muista :hilarious:

Oliko lie tässä ketjussa vaiko missä joskus aijemmin puhetta hormooneista ja karvan kasvusta. Mulla on loppunu säärikarvojen kasvu kokonaan. Ennen joulua ajelin epilaattorilla eikä oo minkäänlaista sänkeä ilmaantunut. Uskomattoman helppo elämä

Oliko lie tässä ketjussa vaiko missä joskus aijemmin puhetta hormooneista ja karvan kasvusta. Mulla on loppunu säärikarvojen kasvu kokonaan. Ennen joulua ajelin epilaattorilla eikä oo minkäänlaista sänkeä ilmaantunut. Uskomattoman helppo elämä
Huomasin muuten jokin aika sitten myös, että sääret on ihan sileät! Myöskään kainalokarvat eivät kasva niin nopeasti kuin normaalisti. (y)

Oon ollu reissussa ja kiireitä on ollu & nukkunu tosi vähän. Tänään sit kotiuduttiin, pari tuntia istuttiin bussissa eikä mitään mukavaa asentoa löytynyt. Sitten piti kävellä paikallisbussin pysäkille, niin ekaa kertaa tuli kivuliaita supistuksia. :/ Pitää jatkossa kuunnella omaa kehoa paremmin ja oikeasti uskoa, että ei saa rasittaa itseä lähes ollenkaan. Harmittaa vaan, kun koen muuten oloni hyväksi.

Vähän myös tuntuu ikävältä, kun oon törmänny paljon näihin "Ihan hyvin voin käydä juoksulenkillä/hiihtää pari tuntia/kantaa 20 kg laatikoita - oon vaan raskaana, en kipeä!", kun oma olo on jo muutenkin apea oman pystymättömyyden vuoksi. En osaa selittää paremmin, mutta tarkoitan niitä tyyppejä, joilla itsellä on helppo raskaus ja jotka rivien välistä antaa ymmärtää, että raskaus on toisille vaan oikeutus laiskuudelle ja tekosyy heittäytyä sohvan pohjalle...

Apua apua, taas mietin et pitäskö huolestua! Käytiin ulkona koiran kanssa kävelemässä, ei ollut mitään kipuja yms. Kotiin tultua oli alushousut iha litimärät - eikä oo ollu ainakaan virtsankarkailua. Voisko olla lapsivettä? Vaiko eikö? En nimittäin oo huomannut yhtään mitään.

Rosmarinaa: valkovuotoa se on todennäköisimmin. Minulla on samaa vaivaa. Ikävä oire.. :/

Mietin kans et oisko valkovuotoo ja taittelin wc paperin alushousuihin. Luin tuosta jostain sivustolta, että jos jää kokkareiseks paperiin, on valkovuotoa, mut jos menee vain läpi niin olis sit vissiin lapsivettä. Tosin tää vinkki oli niille ketkä epäilee sitten synnytyksen läheisyydessä että onko valkovuotoa vai lapsivettä. Pitää nyt muutama tunsi katsoa ja jännittää.

Huomenna soittelen neuvolaan jokatapaukaessa, niin kysyn siinä samalla. :) tänään on taas pikkuinen liikkunutkin, tuonkin vuodon jälkeen niin en usko että mitään hätää on. Ei ole vuotanut enää ollenkaan, liekkö ollut ihan vain valkovuotoa. :)

Takaisin