Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko muilla minkä verran tullut verta? Täällä vuotaa taas :( Sillee menkkamaisesti ei mitenkään loristen, mutta paniikki on ihan valtava.

Mulla supistelee..varmaan tunnin oli sellanen puristava vanne vatsan ynpärillä ja vatsa kovana.. Pidin vähän siivouspäivää, kun oli vapaapäivä. Ajattelin kyllä neuvolaan soittaa huomenna. Mietityttää, et miten selviän rankasta viikonloppu vuorosta töissä

Voi ei MaiKhi, varmasti paniikki on kova, paljon empatiaa täältä! Veri pelästyttää aina, vaikkei välttämättä mistään vakavasta ole kyse. Soittele ihmeessä lääkärille päin (jos mahdollista), vähintään oman mielenrauhasi vuoksi. Toivottavasti kaikki kunnossa!

Vuoto loppui yöllä pian. Tänään ei onneks oo mitään superpitkää työpäivää. Ihmeellistä kun oli lämpöökin samalla ja maha sekaisin.

Kantsii soittaa neuvolaan. Ettei sulla ois joku tulehdus alakerrassa?
Mäkin soittelen heti, kun pulju aukee. Nukkumaan mentäessä oli vielä tota vatsan kovettumista.

Kävin kokeissa tulehduksista pari viikkoa sitten kun oli samoja oireita ja ne olivat puhtaat. Neuvolatäti sanoi vaan normaaleja raskauden limakalvo-oireita on runsas valkovuoto ja kuivuus voi sekoittaa siihen verta...

Seuraan nyt tämän päivän loppuuko taas oireet vai jatkuuko.

MaiKhi, toivottovasti vuoto loppui eikä tule enää! Tollane säikäyttäs kyl itseni ainakin ihan henkihieveriin. :(

Hei miltä ne suonikohjut alakerrassa tuntuu?
Minulla tavallaan tuntuu painetta vessassa käydessä ja voiko ne olla niitä?

Nyt alkoi muuten rinnat erittämään taas nestettä. Koko alkuraskauden ei mitään, nyt sitten tulee maidon kaltaista nestettä.

Täällä tapahtui tänään totaalihyytyminen töissä. Viime viikko oli jo jotenkin tosi rankka ja tämä alkuviikko entistä rankempi. Ja pahoinvointi on siis tosiaan tehnyt comebackin.

Niinpä sitten tänään aamulla töissä vessassa oksentaessani (sellaisella volyymilla että tuntui että silmät pullahtaa päästä :wideyed:) päätin soitella neuvolaan. Terkka käski jäädä huomenna suosiolla pois töistä ja aamulla neuvolaan antamaan pissanäytteet yms.

Vähän on ruvennut kyllä huolestuttamaan itseänikin tämä pahoinvoinnin palaaminen. Lisäksi olen huonompina hetkinäni kylmänhikinen ja alkaa itkettää ihan vaan siksi kun olo on niin voimaton. :shy:

Onko muilla ollut tällaista pahoinvoinnin uusimista alkuraskauden jälkeen? Mulla rv 26+2 menossa.

Mieheni exällä oli tuota kylmänhikisyyttä ja käsittääkseni supisteluja ja pahoinvointia just jostain rv26+ asti viimeisessä raskaudessaan (ei siis heidän yhteinen lapsi). Hänellä oireet johtuivat kilpirauhasesta (en nyt muista varmaksi, mutta luullakseni ylikierroksillä kävi). Kannattaa siis vaatia kaikki mahdolliset testit.

Mulla ainakin alakerran suonikohjut tuntuu paineen tunteena, vihlontana, jomotuksena yms. ihan kokoajan. Ponnistellessa, kävellessä, seisoessa, istuessa pahenee... Että ihan paras on olla vain makuullaan tai puoli-istuvassa asennossa sohvalla. :D

Kiitos infosta Jelppis! Täytyy pitää mielessä tuo jos oireet jatkuvat!

Neuvolassa otettiin tänään pissanäytteet ja siinä kaikki ok... Hemoglobiini oli enää 106, verenpaineet ok, pulssi koholla, mutta olin sillä hetkellä pahoinvoiva ja päätä särki.
Vauva liikkuu normaalisti ja sydänäänet oli normaalit.

Terkkari itse ei ollut sen enempää huolissaan, kirjoitti sairauslomaa loppuviikon ja varasi ensi viikoksi varuille lääkäri ajan, joka perutaan jos oireet ohittuvat levolla.
Mielenkiinnolla odotan miten tilanne tästä nyt etenee. :bag:

Mulla Alko harjoitussupistukset rv 17 ja niitä tuli joka päivä useampia. Ei kivuliaita kuitenkaan. Yks päivä sit töistä päästessä itkua väänsin ku oli supistanu koko päivän ja selkä iha kamalan kipeä. Soitin sit neuvolaan ja kysyin sairasloman mahdollisuutta ku mulla työ lastenhoitoa pienten kanssa. Sain heti ajan lääkärille joka kirjoitti sairasloman ja tarkisti kohdun suun tilanteen. Kaikki onneksi niin ku pitääkin. Nyt ku on ottanut rennosti kotona, selkä on ollu parempi ja supistuksia tosi vähän.

No nyt se alko, tätä mä oon kauhulla odottanu - selkäkipu siis. Tämä oli tuskaa koko edellisen raskauden lopun ja loppui kuin taikaiskusta synnytyssaliin. Nyt kipu on juuri samassa kohdassa, ihan samalla tavalla ja ärsyttää nyt vain se että tiedän ettei tähän auta mikään! Eli tässä kivussa eletään sen reilun 3 kk.

Pakko nyt kysyä, ku minuu pienesti mietityttää...

Alkuraskaudessa oli tissit kipeet ja kasvoki koolla ennen viikkoa 12, mut voiko sanoo, että homma 'tyssähtäny' ? :D ajoittain ollu kipeet, joskus viikko tolkulla ja muuttunu ulkoisesti. Siis että nännit nyt tummunu ja kasvanu jnejne. Mut nyt pitkää aikaa ei mitää ! Ei kasvua ja mulla ei tissit eritä... Vai kiriikö sit loppua kohden ? Tarkotuksena olis kumminki imettää tai haluisin...

Neuvola parin viikon päästä, jos sit kyselis ellei muutosta ala tapahtuu.. Hetken oon asiaa pohtinu.

Nii miten teillä muilla sitte ? :D

Täällä tänää 24+2

Kai se on ihan normaalia, että eivät hetkeen kasva. :) Eikä rintojen vuodosta voi päätellä mitään imetyksen onnistumisesta. Vuotaahan mullakin ennen ja nyt raskaana, vaikka maitoa ei ole koskaan noussut, eikä nouse tälläkään kertaa ellei rintojen määrittämätön poikkeavuus ole "parantunut" mystisesti. :grin
Mä luulen, että sun rinnat ovat vaan "kehittyneet" tarpeeksi ja odottavat pääsyä hommiin. :wink

Mulla kasvaa/kasvo toinen tissi ja toinen jäi normi kokoseks. :o arghh. Niissä oli jo ennestään kokoeroo ni nyt vasta onki. :D toine on iha jälkeenjääny yksilö...

Kädellä kyllä ne kohjut alakerrassa ainakin mulla tuntuu, että suihkussa sitten...;D

Noh, mä pidän mun tissejä silmällä :D mut oon muutenki niin pienirintanen... Eihä sitä tiiä jos noi vaikka sit yllättää :'D mut olis ehkä vähä voinnu enemmän alussa kasvaa, ku odotin että tapahtuis ja tää pikkutissi olis saannu nauttii hetken kunnon rinnoista :'D

Mä taas toivon sydämeni pohjasta, että mun rinnat ei kasva kauheasti... Rintaliivit viellä suht hyvin sopii, rinnanympäryksen vaihdoin isompaan (ja siis tietty kuppikoko samalla vähän muuttu), kun tuntu että puristaa. En siis ole pienitissinen normaalisti, niin lisäkasvu vaan meinais sitä, että multa loppuu koot. :DD

Lisähaastetta elämään, kun neljän tunnin tentissä tunnin kohdalla kauhee vessahätä (sähkötentti, niin ei saa poistua). Pikaista vastaamista tuli opeteltua. :'D

Zara_93, mulla ainakin rinnat on molemmissa raskauksissa kasvanut vain alkuraskaudessa, samoin olleet kipeet vain alussa. Mitään ei ole erittänyt kummassakaan raskaudessa. Seuraava kasvuryöpsähdys tuli siinä vaiheessa, kun synnärillä nousi maito. :) Ja esikoista imetin 11 kuukautta ja maitoa olis edelleenkin tullut, mut hoitoonlähdön takia oli pakko lopettaa. Joten älä stressaa ennakkoon, mistään merkeistä ei voi vielä tässä vaiheessa tietää onnistuuko imetys vai ei. :)

Takaisin