Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä saan ravata pissillä kans 3-4x yössä :shifty: Enemmän jos oon juonut jotain just ennen nukkumaan menoa.
Mutta sitäkin enemän valvottaa alaselkä kivut ja lonkkien löystymiset EDELLLEEN!! Ei meinaa enään kyl lämpötyynyt/kauratyynyt kään auttaa.. Kylvystäkin saa väliaikaisen lievityksen mut ei se oikeestaan auta kuin nukahtamaan ja sit taas tuntuu ja vaikee nukahtaa uudestaa.. Ja viellä kun pissilläkin saa ravata ja välillä esikoinen herättää keskellä yötä... :dead:
No onneksi viikot on jo huomattavasti voiton puolella..

Täällä vähän sama tilanne... Joskus kun oikein huono yö niin on ollut tosi vaikeeta edes päästä sängystä ylös ja sinne vessaa. Ei oo kivaa... Meillä on esikoinen vielä nyt tunkenut väliin nukkumaan kun on ollut kovat pakkaset. Hänelle on vissiin tullut kylmä omassa sängyssä. Huono siinä kohtaa on kieltää toista tulemasta lämmittelemään.

Unettomuus. Valvonut viimeiset pari yötä ja päivälläkin saanut unta vain pari tuntia kunnes herää ihan pirteänä -_- Mikähän tähänkin auttaisi.. Ja lisäksi jatkuva pissahädän tunne ja paine, ja vessassa ravatessa useimmiten ei edes tuu mitään, kuitenkin pari sekuntia pytyltä nousemisen jälkeen tuntuu siltä kuin pissattaisi taas :/ Ei voi kun toivoa että näkin loppuisi aikanaan.

Tuo pissahätätunne on kyllä tympiää! Jos ipana on semmosessa asennossa että painaa rakkoa niin tuntuu että muka pissattaa TAI sen takia pissa ei tuu kunnolla ja sen takia pissattaa vielä pissalla käynnin jälkeen :P Se kun ei enää (ainakaan mulla) suihkua samalla tavalla kuin ennen :P Pissanäytteen tekeminenki purkkiin on aika haastavaa ollu kun valuskelee huti vaan :D

Nyt on ollu kyllä lonkat ja kintut nii järkyttävän kipeät, varsinkin öisin. Vessaan kun lähtee käveleen ni tuntuu että jalat menee alta kun ne on ihan "vänkkärällä" ja tuntuu että eivät kanna..
Nukkumisen kanssa on niin vaihtelevaa.. välillä menee viikko että voisin vaan koisata ja koisata vaikka kellon ympäri mistään muusta maailmanmenosta mitään tietämättä. Toisinaan nukun ihan pieniä pätkiä ja valvon yöllä.. mutta lähes joka päivä vedän semmoset kuolat poskella-päikkärit, aah!

Tuo unettomuus on ihan hanurista!! Mulla kun se viel aktivoi ahdistusta aika herkkään. Ei nyt muutenkaan ole sattuneesta syystä mielialat ihan tasaisimmat mahdolliset.. Huoh, ohimenemistä odotellessa..

Simbah, mulle suositeltiin melatoniinia. Se on kumminkin luonnonmukaisin "lääke". Mut se ei kaikille auta.. Jos unettomuus jatkuu kauan, niin saattavat määrätä esim hyvin mietoa rauhoittavaa. Kun ei ole pidemmän päälle äidille eikä vauvalle tosiaankaan hyvä jos ei nuku. Mikä rv sulla muuten menossa?

Tsemppiä, i feel you!

Tänään pokuu 23 viikkoa täyteen :) Ei sinänsä haittaa valvoa öitä kun opiskelut etänä niin ei oo mitään pakollisia menoja, mut tuntuu tosi väärältä olla niin eri rytmissä kuin koko muu yhteiskunta :D Varmaan just aika ahdistavaa shayla jos pitää oikeasti vielä herätä aamuisin ja saada aikaan asioita :( Tä unettomuuteen liittyvä ylivireys on kyl kans hassua, oon saanu kauheesti asioita aikaseks just parin tunnin unilla, saas nähä millon tä muuttuu ihan vaan rehelliseksi väsymykseksi ja loppuunpalamiseksi.

Melatoniinia oon joskus ottanut lyhyitä jaksoja kun mulla on ihan normaalistikin unettomuutta ja se on kyllä auttanut kunhan ei ota kuin 1-2kk maksimissaan kerrallaan, siinä kohtaa rupeaa mulla ainakin resistanssi kasvamaan. Jostain luin ettei melatoniinia suositella raskausaikana niin oon sit jättänyt ottamatta mut pitääkin tutkia vähän lisää. Neuvolassa just sanoi että jos jatkuu niin lääkärille vaan hakemaan reseptiä unilääkkeisiin, mut ne on tosiaan varmaan viel huonompia kuin tuo melatoniini.

Mulla on aika sokerirasitukseen huomisaamuksi kello 8.30, ja heräsin tossa yheltätoista illalla et saas nähä miten jaksaa tän koko yön syömättömyyden ja unettomuuden.. :'D (EDIT jessss sain siirrettyä viikolla, eli tämänkin yön voin omistaa yksinomaan herkuttelulle <3)

Muokattu viimeksi:
Mullekkin on sanottu että melatoniinia ei suositella raskaana tai imettäessä, koska se on hormoni! Mut en sit tiie, itse en viiti ottaa sen takia.

Melatoniinia ei kaikki lääkärit suosittele koska siitä ei ole tutkittua tietoa vielä kovin paljoa, mutta osa sitä määrää.
Pitkäjaksoisesti en mäkään sitä käyttäisi, ja nytkin otin vain parina iltana.

Mulle sanoi lääkäri melatoniinista, et nimenomaan lyhytaikaisessa käytössä ok. Eikä se aiheuta lapselle huonoa. Eihän yhtään minkään lääkkeen ottoa suositella raskaana, muuta kuin vitamiineja. :)

Mulla tapahtui semmonen ihmejuttu, että vetäisin sit yhtäkkiä viime yönä melkein 9h unet, en nyt putkeen mutta kuitenkin. Sitä ennen menny useampi yö 2-4h hyvin pätkittäisellä unella. Ei näissä hormonivaihteluissa kyl itse mukana kestä. :D

Unet on kyllä aivan käsittämättömän omituisia ja realistisia, vaikkei niissä olis oikeesti mitään tolkkua! :wacky:
Viime yönä pyllistelin vetisessä pellossa, vähän kuin riisipelto ois ollu.. Toosasta valu verta siihen liejukkoon enkä ollu moksiskaan, koska se nyt oli muka ihan normaalia odotusaikana silläviisiin vuotaa ko pistetty sika!:dead:

Ensimmäiset pienen pienet "maito"pisarat havaittu... onko se normaalia? Esikoisesta en muista ku siitä on jo se 9v aikaa..
Muuten oireena vaan vatsan8 kasvu, lantion kivut jotka säteilee nivusiin ja alaselkään (pahenee istuessa, hienoo siis istua luennoilla koulussa :/ ) ruoka-mielihaluja: appelsiinit, frappejuomat ja oudoinpana jugurttikaakao :D

Mullekkin maistuu appelsiinit ihan hulluna ja kiwit on jäänyt pois :grin

Musta tuntuu et maha on jotenkin niin ylhäällä jo että kaikki rintsikat puristaa inhottavasti.. Niin kävi viime kerrallakin ja jouduin siirtyä käyttämään bikinien yläosia rintsikoina :wideyed: Narupikinit oli parhaita kun ei painanut mihinkään eikä puristanut. Ne ei kyl mitenkään kaikista eniten tukea rinnoille anna, mut muuten tekis mieli olla ihan ilman, niin kai se parempi kuin ei mitään :wacky: Meinaa taidan joutua aloittaa niiden käytön tässä kohta puolin..

Täällä myös appelsiinit himottaa, samoin maitotuotteita tekee paljon mieli.
Tossa raskaana oppaassa ainakin sanotaan, et ns. ternimaitoa voi alkaa tulla rinnoista puolivälin paikkeilla. Itse ainakin olen pitänyt sitä sen perusteella ihan normaalina. Päivällä mulla ei ongelmaa kun rintsikat päällä, mut iltasin yöpaitaan tulee läikkiä. Nyt oon alkanut nukkua löysähköt urheilurintsikat päällä niin ei sotke enää neste lakanoita (sitä ei mulla näköjään tule jos on rinnat vähän tuetut). Ja toisekseen en koko ajan herää kipeisiin tisseihin kääntyessäni kun liivit tukee sen verran et tissit pysyy paremmin matkassa :D vaikkei ne kovin isot ookkaan!

Minulla on llut yöllä käytössä imetysliivit jo pitkän aikaa... Minulla kun on melko isot tissit ja ne on vaan turvonneet entisestään. Onneksi eivät kuitenkaan oikeastaan kasva kovasti vaan enemmänkin muuttavat muotoaan ja tulevat "täyteläisemmiksi" niin ei ole tarvinnut isompia liivejä hankkia.
Noista unista... Viime yönä minä olin joku noita (hyvis), joka yritti pelastaa äitiään(?) pahoilta merirosvoilta. Hieman kyllä hymyilytti aamulla kun muistin vielä niin selvästi sen unen. :joyful:

Okei!! no hyvä ettei tarvi olla huolissaan noista maitotipoista.. miehen kans naurettiin kyllä ku huomasin et sieltä jtn vuotaa.. oon meinaan sitä valmistellut ajatukseen et syntymän jälkeen imetyksen ajan rinnat kuuluu vauvalle :D :D

Mullaki kaikki rintsikat kiristää, urheiluliiveillä menty jo muutama viikko :)
Vaaka sanoo et painoa olis tullu 8kg, mä en nää niitä kiloja missään muualla kun kasvaneessa mahassa :o

Onko muilla vatsa kovettunut pitkäksi aikaa? Siis nimenomaan alavatsa, niin että on aika tukala ja valas olo pidemmän aikaa? Olen ymmärränyt, että harkkasupparit tulee ja menee, hellittävät levolla jne, mutta itsellä tuo vatsan kovettuminen voi kestää tunnista kahteenkin vaikka lepäisikin :sour:

Kerroin neuvolassa, että en tiedä onko nämä harkkasuppareita vai ei, mutta maha kovettuu erityisesti töissä ja silloin kyllä sattuu myös selkään ja alapäätä jomottaa.. neuvolatäti muistuttelikin levon tärkeydestä, mutta se on hieman vaikeaa työvuoron aikana kun olen asiakaspalvelijana seisomatyössä ja vielä yksin kaiket illat, niin en oikein pääse istumaan kesken työvuoron. :bored: En kuitenkaan ole joka päivä töissä ja työvuorot kestävät keskimäärin 4-6h kerralla, niin ehkä sen takia neuvolatäti ei suositellut saikkua tms..
Tänään 22+3

Mulla on kans vähän tullut maitoa, muttei sitä juuri tule rintaliivien kanssa. Mulla odotusajan ihania liivejä parit + sitten on sellainen yöpaita, missä on vähän lisätukea rinnoille, se on kovassa käytössä. Rintojen koko ei juuri ole kasvanut, mutta tosiaan tullut täyteläisemmiksi. Mutta mulla loppuiskin kohta koot, kun tällä hetkellä on käytössä 75I, mikä voi kuulostaa aika isolta, muttei ne nyt näytä niiiiiin isoilta, etenkään kasvavan mahan kanssa.

Mulla kiloja tullut 4, alkupaino oli niin suuri (kiitos koulustressi, +8 kg parissa kuussa), että alle 10 kg:n kokonaisnousu ois ihan hyvä. En siitä juurikaan stressaa, kun näyttää tällä ruokavaliolla satunnaiset roskaruokahimotkin mukaan luettuna nousevan ihan maltillisesti.

Edit. Nimenomaan seisoessa/kävellessä mulla kovettuu maha pitkäksi aikaa kans, muistuttaa kovasti harkkasuppareita muttei mee samalla tavalla aalloittain vaan pysyy. Lepo ois kyllä erityisen tärkeää silloin, mulle ainakin sanottiin, että voi aiheuttaa kohdunkaulan pehmenemistä/lyhenemistä, jos jatkuvasti tulee, vaikka itsessään silloin tällöin tulevina nuokin ovat ihan vaarattomia. Mä muuten myös väsyn tosi paljon tommosen jälkeen, eli se lepo on ihan tervetullutta.

Mulla on taas tullut kipeitä supistuksia. :shifty: Aamulla heräsin niihin ja semmosen 45 min ajan tuli silleen epäsäännöllisin väliajoin. Ja aiempinakin päivinä ollut semmosia 10-30 minuuttisia jaksoja... Onneksi on heti ens kuun alussa neuvola, jos vaikka pitäisi tarkistaa. Muutenkin vauva jo pää ihan alhaalla ja supistelujen aikana tuntui vaan menevän alemmas. Vähän hirvittää. Vielä ei tarvitsisi tulla. Pitää vaan yrittää ottaa rennosti nyt...

Mullakin välillä vuotaa nestettä rinnoista, lähinnä toisesta. Joka raskaudessa vuotanut, vaikka maitoa multa ei ole koskaan tullut eikä varmaan tule nytkään. Tosi outoa. :smiley-angelic003 Mutta joo, se on ihan normaalia. Jokseenkin kiusallista kyllä. :hilarious:

Sitruunahappo, oletko millä viikoilla? Mulle on sanottu, että pitäis olla heti yhteydessä neuvolaan jos tulee kivuliaita supistuksia tai paineen tunnetta alaspäin. Mulla viikkoja 26.

Mea, jos kovettuminen kestää noin kauan niin voisko olla kyse ihan turvotuksesta? Mulla on joskus iltaisin kans semmonen valas olo, millon tuntuu et maha on kaks kertaa niin iso kuin normaalisti.

Takaisin