Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minulla myös öisin alkanut olemaan levottomuutta. Sitä herää ihan kokoajan, enkä saa unenpäästä kiinni. Koko päivän olen sitten ihan väsy ja yritä siinä sitten jaksaa touhuta esikoisen kanssa, hoitaa taloa, tehdä ruokaa ja hoitaa vielä hevoset ja muut eläimet, kun väsyttää vain...

Mun pitäs kanssa taas ens tiistaista alkaen jaksaa käydä töissä, sekä hoitaa koirat ja hevoset. Näin saikulla se toki onnistuu, mutta jos tää jatkuu, niin vaikeeks menee. :sad001

Nyt kun yhden röörin tulehduksesta on näytteet otettu niin toinen vaivaa. Peräpukamat tuli seuraavaksi oireeksi...

MaiKhi, täällä myös elämäni ensimmäinen pukama! Voi jösses :D kaikkia sitä taas kerran.. Ei onneksi oireile millään lailla ja jos nyt ihan kunnolla asiaa puidaan koko kansan kesken, niin tämä on mallia ulkoinen :wtf: en oo vielä sen kummemmin hoitanu, muuta ku huolehtinu hyvästä hygieniasta ja pöntöllä en pyllistele yhtään sen kauempaa ku tarvis on :wacky:
Ollu jo pari viikkoa ja nyt tuntuu kuin olis aavistuksen pienentyny..? Eli kai ne katoaa ittestään jos ovat oireettomia ja huolehit puhtaudesta, liikut, yrität syödä kuitupitosempaa ruokaa.. Vai?! Ei kyllä nappais mennä pyllisteleen lääkärillekkään vielä, kun ei ole sillä tavalla haittona edes..:confused:

Okei, mitään muuta ihmeellistä meikäläisellä ei tällä hetkellä jo ennestään olevien vaivojen lisäksi oo ku NÄLKÄ. Nyt on siis menossa rv 24+1 ja n. viikon päivät tää ruokahalu on ollut ihan järkky. Oon syönyt tällä viikolla herkkujakin enemmän ku koko viime vuonna yhteensä, vaikkeihan tässä juuri normaalia enempää tarvitsis syödä... Vauvakin innostunut tosta ruokavaliosta vissiin, kun koko päivän on riehunut ja myllännyt. :'D

Mut sanokaa, etten mä oo ainoa, jonka ruokahalu on kasvanut!

Okei, mitään muuta ihmeellistä meikäläisellä ei tällä hetkellä jo ennestään olevien vaivojen lisäksi oo ku NÄLKÄ. Nyt on siis menossa rv 24+1 ja n. viikon päivät tää ruokahalu on ollut ihan järkky. Oon syönyt tällä viikolla herkkujakin enemmän ku koko viime vuonna yhteensä, vaikkeihan tässä juuri normaalia enempää tarvitsis syödä... Vauvakin innostunut tosta ruokavaliosta vissiin, kun koko päivän on riehunut ja myllännyt. :'D

Mut sanokaa, etten mä oo ainoa, jonka ruokahalu on kasvanut!

Et ole ainoa... Mä voisin syödä kans koko ajan ja nimeomaan herkut maistuis, kun alussa halusin kunnon ruokaa. Tää on ihan kamalaa kun painoa on muutenkin tullut niin paljon! :eek:

Minäkin voisin syödä loputtomasti. Aamulla ja aamupäivällä saan yleensä hillittyä itseni, mutta iltaa kohden ruokahalu muuttuu valtavaksi, ja tunnen itseni nälkäiseksi syömisestä huolimatta. Olen yrittänyt syödä hedelmiä ja marjoja, ettei ainakaan herkkuja tulisi niin paljon ahmittua. Täytyy kyllä vähitellen ryhdistäytyä, vaikka se vaikeaa onkin kun ajatukset pyörivät vain syömisen ympärillä. Ei ole koskaan ollut vastaavaa ongelmaa, ei edes edellisissä raskauksissa.

Täällä myös yks saman vaivan kanssa. Ihan meni alku just niin kun Stiffiellä. Joulunakin jäi konvehdit rasiaan... VAAN EI ENÄÄ! Ärsyttävää:smiley-angry026

Sama, alkuun ei maistunut herkut ollenkaan ja ruokahalu muutenkin kateissa mutta nyt vois syödä vaikka kuinka paljon ja just niitä herkkuja. Nyt rv 24+3.

Mä en ole halunnut mitään makeaa pitkiin aikoihin. :eek: Kai se on ihan hyvä, mutta tuntuu niin oudolta...

Ja karvoista; mulla muut kasvaa normaaliin tapaan, mutta mulle on alkanut tulla nopeasti kasvavia karvoja LEUKAAN! :hungover: Ihan hirveää nyppiä niitä pari kertaa päivässä. Olis nyt edes hiukset tuuhentuneet... :shifty: (Oikeastaan ei, nytkin on vaikea kammata kun ovat niin paksut, pitäisi ohentaa. :grin )

Kävin tänään normaalia pidemmän lenkin, mut ei olis kannattanu. Liitoskivut äityi sellasiin mittoihin, et ei vielä tämän raskauden aikana aiemmin... Sanoin just äsken miehelle, et nyt mä muistan, miks edellistä odottaessa vannoin sen olevan meidän ensimmäinen ja viimeinen lapsi. ;)

Minäkin kävin pitkästä aikaa vähän pidemmän kävely lenkin. Kaikki oli hyvin eikä selkä eikä lonkat kipuilleet, mutta sitten loppuvaiheessa kun lähdin ylittämään tietä, ja autoja tulikin yhtäkkiä nurkan takaa niin piti pistää melkeen juoksuks et keskeisin yli, niin eiköhän sitten alkanut alavatsaa kiristään ja sattuun et oikein säikähdin :arghh: Eipä ollu kivaa hiippailla loppu matkaa sitten kotiin. Kyllä se siitä sitten helpotti kunnes pääsin koti pihaan ja piti kantaa esikoinen rattaineen rappuset ylös kotiovelle :dead: Ugh kun sattui. Ja nyt kyllä pidän huolen etten enää vahingossakaan yritä edes pikakävelyä..

Musta taas tuntuu että ruokahalu on pienempi kuin ennen raskautta. Tosin voi johtua siitä, että normaalisti treenaan paljon ja nyt en ole päässy liikkumaan supistusten takia. Pikkuhiljaa yritän päästä kevyesti treenailemaan kun tilanne on nyt rauhottunut :)

Täällä tullut vaivaksi yläselkäkipu aamuyöstä/aamusta. Muutaman tunnin antaa nukkua, sit alkaa kipeytyy noin lapojen kohdalta ja tuntuu myös vähän alemmas sivuille. Tavallaan niinkun väsyisi, missään asennossa ei hyvä makuullaan. Pikkuhiljaa sitten helpottaa kun aamulla ylös nousee ja illalla ei taas ole edes jumissa olevan tuntunen kun vähän yritin rullailla jne.

Mä en pysty hirveit määrii kerralla syömää. Päivän mittaa aina pieniä annoksia kertaa jotaki päivässä, miten nyt nälkä on jne. Välillä pitää muistuttaa itteesä, että syöppä. Eikä mitää mielitekoja... Ja karvoista pakko kans kommentoida. Tukka kasvaa, kainalo-ja alapääkarvat kasvaa, mut säärikarvat ei juurikaa kasva ?? :D en ees muista millo viimeks ajelin... Olis kiva, jos sattuis kesä olemaa, nii vois vaa shortseja käyttää :D

Zara ja Arhippa 22+6

Varmaan on joku vanhan kansan uskomus tästä ruokahalustakin, kun kaikesta tuntuu olevan. :D

Nyt on kyllä muuten paras vaihe menossa, vauva möyryää aktiivisesti ja oma olo on hyvä. No, onhan noita närästyksiä ja liitoskipuja, mutta niitten kanssa pärjää. Pitäis vaan motivoitua liikkumaan enemmän, mun olo on sellainen, että oisin ihan tyytyväinen vaan sohvalla maatessa. Ja tukivyön voisin hakea sairaalalta lainaan, niin ulkoilu ois ehkä kivempaa - tai ainakin kivuttomampaa.

Millasia kokemuksia täällä on odottajilla noista tukivöistä? Mistä olette hankkineet? Kai tässä on pakko jostain alkaa apua etsimään, kun tällä kertaa ei auttanut yön yli lepääminenkään. :( Yleensä aamulla on ollu kivut tiessään, mut nyt ei.

Mekin käytiin eilen pitkähköllä lenkillä, oli aika paljon tullut lunta ja jouduin kahlaamaan hangessa koko lenkin. Lanneselkä on ollut törkeän kipeä siitä saakka! :inpain:

En oo Eetla käyttäny, mut kuullu että ihan toimiva juttu :) kehuttua merkkiäkää ei tuu nyt mielee, mut netistä varmaa löytyy. Ja olis hyvä päästä sovittaa, jos uutena ostaa :) sekä tietty, et kattois jonku kans sen oikeen paikan. Jos ei oo kohdalla, nii painaa kuulemma väärää paikkaa ja tuntuu sillo epämukavalta. Tiiä nyt oliko mitää apua täst humpuuki kommentista :D

Takaisin