Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vatsaa kutittaa!! Onko kenelläkään samaa? (Mistään muualta ei kutita) Lisäksi pakko avautua oudosta päivästä, joka alkoi yöllisellä huonolla ololla. Vähän sellainen olo että onko vatsatauti tulossa vai raskaudesta johtuvaa.. Aiemmat pahoinvoinnit on jääneet kyllä jo taakse ja muuten on vointi ollut hyvä. Nyt sitten koko päivän on ollut huonohko olo, tunne että maha on sekaisin, ja hirmuinen väsy.. Onneksi on ilta ja pääsee nyt nukkumaan!

Just ehdin kehua, että nyt on ollu hyviä päiviä, niin eiköhän tuu tällainen päivä... Käytiin kaupassa, niin ei edes juurikaan kävelty, kun mulla alko supistaa. Ei varsinaisesti sattunut, mutta aika epämiellyttävää oli. Ja sitten jossain vaiheessa, kun istuin sohvalla, niin repäisi vatsasta niin jumalattomasti. Nopeasti meni ohi, mutta sattu niin paljon, että itkuhan siinä pääsi ja koko loppupäivän onkin ollut ihan kamala olo, nuutunut ja uupunut. Miehellekin oon kiukutellut kaikesta. Onneksi kohta pääsee unille.

Katskutti: minulla on vatsa kutissut välillä kovastikin. Normaalia on eikä ne ainakaan itsellä tarkoita raskausarpien syntymistä...

Myös tuo huonovointisuus, väsy ja kummat mahaoireilut oon yhdistänyt vaan levon tarpeeseen. Pitäisi pystyä/muistaa välillä heittää makuulleen, vaikka voinnin suhteen hyvä olo onkin. Raskaus verottaa niin kovasti elimistöltä.

Aivan MaLinn, pitäisi muistaa se lepo silloin kun kroppa sitä vaatii..kunpa siihen vaan olisi aina tarvittaessa mahdollisuus.. Mutta tänään heti aamusta on ollut ihan erilainen olotila kuin eilen! Eikä huonovointisuudesta tietoakaan

Neuvolatäti otti näytteet ja maanantaina voin soittaa tulokset. Jos jotain lääkitystä vaativaa on niin lääkäri laittaa kuulemma tulosten perusteella reseptin apteekkiin. Kuunteli vauvan sydänäänetkin rauhottaakseen mua :D

Tulos: ei mitään. Ja tänäänkin haisevaa vuotoa ja verta pyyhkiessä. Vähän epäilyttää ottiko tarpeeksi kattavat näytteet. Nooh, pitää kysyä huomenna RU:ssa näistä vaivoista tai mainita sitten ens viikon neuvolassa. Katsoin huvikseni kalenterista mikä kierron vaihe ois jos en ois raskaana ja ainakin nyt vatsanvihlonta, turvonneet rinnat ja vuoto täsmäävät siihen ajankohtaan, kun pitäisi olla menkat. Voiskohan tää olla syy?

Käytiin tänään vähän alennusmyynneillä ja iltapäivällä oli esikon muskari, missä piti hyppiä ja nostella muksua moneen kertaan.. Sen jälkeen mentiin sit viel ruokakauppaan! Kaupassa iski oikein kunnon harkkasuppari.. Kesti pitkään ja veti ihan kaksin kerroin! Onneksi ei kuitenkaan ollut kivulias.. Se olikin ensimmäinen laatuaan tällä kertaa! Täytyy seurailla alkaako niitä taas tulee enemmänkin..

han_sunen aivan kuin kertoisit meidän päivästä :). Ensin shoppailut, sit esikon muskarissa nostelut ja hyppimiset. Loppuilta oliki sellasta supistelua, että hetken jo mietin tarviiko täs lähtee näytillä käymään:bored:. Nyt onneksi helpotti jo.

Mulla on ollu harkkasuppareita jostain rv 18 asti muistaakseni. Pitkiä aikoja menee, ettei oo ollenkaan, mut tänään on supistellut oikein olan takaa ja olo on todella uupunut. Enkä siis oo tehnyt mitään, alkoi kiristää, kun kävelin portaat ja siitä sitten jatkui vaan. Pitää siis oikeasti muistuttaa itselle, että lepo on tarpeen, kun kroppa siitä viestii.

MaiKhi: en varmaksi osaa sanoa, mutta ainakin mulle joskus gynekologilla sanottiin että joillain jatkuu menkat ns. tiputtelu vuotona kerran kuussa koko raskauden ajan!
Mut sun kandee kyl viel kysyä lääkäriltä varmaan tai jos käyt gynellä itte.

Täällä on alkanut vaivaamaan unettomuus. Olen siis siitä aiemminkin elämässäni kärsinyt, mutta se on liittynyt poikkeuksetta ahdistuneisuuteen. Nyt kaikki ihan ok, mut perkule kun en saa nukuttua. :( alkaahan se sitten lopulta ahdistamaankin, kun ei nuku. Olen ymmärtänyt, että tämäkin voi olla hormonien aiheuttama vaiva. Kohtalotovereita?

Tsemppiä kaikenlaisten oireiden kanssa painiville!

Täällä on alkanut vaivaamaan unettomuus. Olen siis siitä aiemminkin elämässäni kärsinyt, mutta se on liittynyt poikkeuksetta ahdistuneisuuteen. Nyt kaikki ihan ok, mut perkule kun en saa nukuttua. :( alkaahan se sitten lopulta ahdistamaankin, kun ei nuku. Olen ymmärtänyt, että tämäkin voi olla hormonien aiheuttama vaiva. Kohtalotovereita?

Tsemppiä kaikenlaisten oireiden kanssa painiville!

Mulla oli tossa sellanen viikon mittainen unettomuusjakso, joka alkoi kyllä jo ahdistaakin. Otin yhtenä iltana 1/2 tablettia.3mg melatoniinia ja nukuin kuin nurmilintu! Sen jälkeen olen nukkunut nyt ainakin neljä yötä ilman valvomisia (lyhyitä heräilyjä kyllä on ollut).

Närästää ja turvottaa.. Harkka suppareita ja liitoskipuja on ollut kans jonkun aikaa, mut ne onneks menee ohi levolla.

Shayla87: Mulla myös unettomuutta ollut jo pidemmän aikaa. Heräilen koko ajan yöllä ja kestää ennenkuin nukahdan uudelleen. Osaltaan mulla vaikuttaa kun mahaa painaa ja pissahädän tunne kun heräilee. Nyt on saanut käydä kolme kertaa yössä pissalla :wideyed:.

MaiKhi: Kannattaa kyllä kysyä lääkärin mielipidettä. Erikoislääkäri tietty tietäisi parhaiten. Emättimen mycoplasmassa on mun mielestä samanlaiset oireet kuin bakteerivaginoosissa, mut ei näy emättimen bakteeriviljelyssä. Sitä vaan testataan tosi vähän. Lääkärin kyllä pitäisi nähdä katsomalla näyttääkö kohdunkaula tulehtuneelta ja tuleeko veri sieltä.

Minulla on myös ollut tuota närästystä nyt useana iltana. Eilen närästi oikein tosi lujaa, tuntui kuin veitsellä olis isketty tuohon rintalastaan ja siinä pyöritelty :( Söin silloin kyllä melkolailla juuri ennen nukkumaanmenoa. Täytyy kiinnittää tähän jatkossa huomiota, että syö vähintään tunnin ennen unille menoa ja mielellään vaan jotain rahkaa tai smoothieta iltapalaksi.

Nyt on tullut uniongelmien (olen ravannut pissalla 3-4 krt./yö plussaamisesta lähtien ja vauva potkii öisin) lisäksi keuhkokipu ja harjoitussuppareita. Lääkäri sanoi, että sisäelimet joutuvat istumatyössä koville ja kasvava vatsa painaa keuhkoja lyttyyn. Auts.

Ikävää, mutta myös lohduttavaa kuulla että on muitakin. Ootteko saaneet mistään apua nukkumiseen? Toki eihän siihen mikään auta, jos on kipuja/ravaa vessassa tmv. Onko se ollut kausittaista vai jatkuvaa?

Kun osaisi olla stressaamatta, mutta helpommin sanottu kuin tehty. Sama pää kun on kesät talvet.

Närästys on täällä kiusannut ihan nukkumistakin. Kaikenlaisiin asennon löytämisvaivoihin, asennon kohottamiseen närästäessä, selkäkipuu jne. on mulla auttanut vartalotyyny, kun sillä saa tuettua asentoa eri tavoin.

Mä saan ravata pissillä kans 3-4x yössä :shifty: Enemmän jos oon juonut jotain just ennen nukkumaan menoa.
Mutta sitäkin enemän valvottaa alaselkä kivut ja lonkkien löystymiset EDELLLEEN!! Ei meinaa enään kyl lämpötyynyt/kauratyynyt kään auttaa.. Kylvystäkin saa väliaikaisen lievityksen mut ei se oikeestaan auta kuin nukahtamaan ja sit taas tuntuu ja vaikee nukahtaa uudestaa.. Ja viellä kun pissilläkin saa ravata ja välillä esikoinen herättää keskellä yötä... :dead:
No onneksi viikot on jo huomattavasti voiton puolella..

Täällä viime yönä liityttiin outojen unien sarjaan. :D Meillä oli oikein suloinen ja rauhallinen poikavauva, jonka unohdin koko päiväksi ulos nukkumaan ja pakkasta oli vaikka kuinka paljon. Illalla muistin, että ai niin, meillä on se vauvakin ja menin kurkkaamaan vaunuihin ja siellä se nukkui hiestä märkänä. :D Mistähän moinen.

Takaisin