Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sama homma, värkistä varpaisiin vas puolella on pelkkää suonikohjua, pirun kipeät:/ etenkin jos on paljon seissyt niin alkaa painattaa alapäätä ja koko jalkaa

Auuuu! Alapäässä on joku pahasti pielessä. Kipuilee niin kuin avohaavat, hieman tulee verta kun "sisäpuolelta" kokeilee paperitupolla tai tamppoonilla ja välillä tulee paksua keltavihreää vuotoa. Hiiva? Bakteerivaginoosi? Onko jollain tietoa mikä tää ois? Ja oonhan nyt oikeessa, että tämmönen on vaan mun kiusaa, eikä millään tavalla haitaksi vauvalle? Näin oon ite aatellu, enkä siis ollu huolissaan.

Maikhi, jos vielä kaupan päälle haiskahtaakin niin on bakteerivaginoosi. Suosittelen että menet huomenna hakemaan antibioottikuurin. Heti hoidettuna ei haittaa vauvaa mutta hoitamattomana voi tehdä liikaa supistuksia tai puhkoa kalvot.

^^Kellertävän vihreästä vuodosta tulee mieleen myös trikomoniaasi (bakteerivaginoosissa vuoto yleensä maitomaista, jopa harmahtavaa). Mutta noilla oireilla kannattaa kyllä mennä lääkäriin, niin ei tarvitse arvailla ja saa varmuuden ja lääkityksen!

Ettei joillakin lirahtelu voisi olla valkovuotoa? :) Se on kuulemma melko yleistä.

Ainut mikä minulla satunaisesti lirahtelee on aktin jälkeen sperma jos en heti mene pesulle (jos siis mies menee kerrankin ensin) ja samaan syssyyn kun iskee kova yskä :D

Onkos muilla 24/7 ruokahaluttomuutta. Koko eilinen meni väkisin ruokaa naamariin tunkien ja lopultahan muutaman kerran oksensin tästä syystä..

^^Kellertävän vihreästä vuodosta tulee mieleen myös trikomoniaasi (bakteerivaginoosissa vuoto yleensä maitomaista, jopa harmahtavaa). Mutta noilla oireilla kannattaa kyllä mennä lääkäriin, niin ei tarvitse arvailla ja saa varmuuden ja lääkityksen!

Tuo lääkäri onkin sitten helpommin sanottu kuin tehty... Mietin jo kysyisinkö neuvolan kautta aikaa, mutta neuvolakin on ihan käsi täällä. Pitää varmaan vaan rukoilla, että tutkisivat päivystyspolilla. :/

Ei toi tietty päivystysasia ole, mutta ehkä raskauden vuoksi voisivat tehdä poikkeuksen. Neuvolan kautta voisi tietty löytyä lääkäri, jolla paremmin hallussa mitä lääkitystä voi antaa ym. Tsemppiä, toivottavasti ratkeaa pian!

Kannattaa MaiKhi muuten opetella just joko toi itku kurkussa tai sitten vaan niin veemäinen ja periksiantamaton asenne, että saat aina lääkäriin ajan. Mun mielestä on meinaan tosi hassua, että kun minä soitan kiireaikaa pojalle lääkäriin niin aina saan johonkin väliin tungettua meidät, mutta kun mieheni soittaa niin käskevät suoraan päivystykseen kun ei lääkereille ole aikoija. Olen tullut siihen tulokseen, että se on asenteesta kiinni. Kerran vaadin maksusitoumuksen, jolla sain viedä pojan yksityiselle, että pääsimme vielä samana päivänä lääkäriin. Mulle ei kannata alkaa väittään vastaan, varsinkaan kun on kyse mun lapsista. :joyful:

Neuvolassa epäilivät paineen tunteen syyksi liitoskipuja.Mitä enempi on synnyttänyt niin niille tuppaa tulla niitä sitten helpommin.Eiköhän neuvolan tädin sanaan ole luottaminen?:)

MaiKhi: Ehdottomasti kannattaa tutkituttaa toi. Hiivalta ei kuulosta ainenkaan. Mulla oli bakteeritulehdus johon liittyi verenvuotoa ja valkovuodon väri vaihteli (kellertävää, vihertävää..) alkuraskaudessa. Gynekologi määräs siloin mulle suoraan hoidon bakteerivaginoosiin (dalacin) ja mycoplasma infektioon (azithromycin) kun ei ollut varma kummasta johtui. Mitään testejä ei tehty mutta hoidot tehos joten jompi kumpi se oli. Neuvolatätihän käski mun tuolloin vaan käyttää hiivalääkkeitä, ite en uskonut et olis hiivaa, joten hakeuduin yksityiselle ja onneksi tein niin.

Neuvolatäti otti näytteet ja maanantaina voin soittaa tulokset. Jos jotain lääkitystä vaativaa on niin lääkäri laittaa kuulemma tulosten perusteella reseptin apteekkiin. Kuunteli vauvan sydänäänetkin rauhottaakseen mua :D

ihan eri aiheeseen hypäten, tajusin että kainalokarvojen kasvu on hidastunut roimasti, normaalisti saa joka toinen päivä olla piikki sänkeä höyläämässä ja nytkin melkein viikon jälkeen oli kevyt pehmeä sänki vasta tullut o_O

ihan eri aiheeseen hypäten, tajusin että kainalokarvojen kasvu on hidastunut roimasti, normaalisti saa joka toinen päivä olla piikki sänkeä höyläämässä ja nytkin melkein viikon jälkeen oli kevyt pehmeä sänki vasta tullut o_O

Täällä sama tämän vauvan kanssa ja nyt vahvasti tyttöä lupailtu. Sama säärikarvojen kanssa.
Esikoisella oli taas ihan päinvastoin ja välillä tunsin itseni lumimieheksi :hilarious:

Nonni. Hormoonipäissään märissy pari tuntia jo ja istuin suihkun alla jakkaralla ja vollotin. Mietin miksi vollotan, mutta vollotinpahan vaan. Tai no, tällä hetkellä tuntuu että näytän ihan kamalalta tantalta ja (taas vollotan) kuvittelen että mies ällöää mua. Vaikka se jatkuvasti kehuu että näytän hyvältä ja ite vaan murjotan että "onhan se varma joo".... :P Tunnen itteni ihan pikku kakaraksi näitten fiiliksien vaihteluitten takia.. Kiukuttelenki välillä niin naurettavista asioista ja yhtäkkiä oonkin onneni kukkuloilla, kunnes alankin vollottaan. Huoh.

Mulla on kyllä ihan päin vastoin toi karvojen kasvu :woot: Niin nytten kun esikoisenkin kanssa (molemmat tyttö raskauksia) ja siis kainalokarvat kasvaa, säärikarvat kasvaa, jopa kulmakarvat kasvaa:nailbiting: Ja niin myös häpyluulta ylöspäin pitkin masua napaan asti tuppaa karvaa nousemaan semmosen 3-4cm paksuna viivana (ei siis normaalisti ikinä)!! Saa niinkun kokoajan olla höyläämässä kun en sokerointiinkaan viiti nyt raskaana mennä. Mut ihmetyttää kyl et miks sit ei hiukset vois kasvaa yhtä nopeesti kun kaikki muu karva?no eipä tietenkään, ne vaan rasvottuu :dead:
No onnex tiedän että stoppi näihinkin tulee sitten kun saan nyytin käteeni ja hormonit vähän tasoittuu :p:Heartblue

Mulla taas toinen poikaraskaus menossa ja mulla ei kasva muut karvat kun hiukset. :)

Täälläkin tyttöraskaus ja kainaloita sais olla sheivamassa joka päivä. Hiuksetkin kyllä kasvaa ihan älytöntä vauhtia!

Ja sitten... Nyt viikon aikana tästä nukkumisesta tai siis nukkumattomuudesta on kehkeytynyt ihan oikea ongelma! Jos ennen heräilin yöllä, niin nukahdin puolen tunnin sisään uudelleen.
Nyt unen saaminen itsessään kestää jo pari tuntia, vaikka olisi kuinka väsynyt ja kun yöllä herätään niin taas valvotaan! Ja kaikesta tästä huolimatta herään viim. 5.30!!

Olen ollut nyt saikulla tiistaista saakka joten lieneekö sillä osuutta asiaan, mutta kyllä on ahdistavaa! :sad001

Unettomuus oli mullekin tuttua viime raskaudessa joten sitä ei toivo kellekkään.Silloin määrättiin mulle tarvittaessa rauhoittavia lääkkeitä,jospa tässä raskaudessa ei tarvitsisi kärsiä kyseisestä vaivasta.

Takaisin