Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
BaBy2: en minä uskaltaisi täydellä rakolla aivastaa ilman, että jalat on varmuudeksi ristissä ja käsi tukkeena. :D jotenkin se kait painaa tonne alas ja sitä tietty nää hormonit laiskistuttaa lihaksia. Ja ehkä ne aikaisemmat synnytyksetkin vaikuttaa, jos ei aina ehtinyt ihan täysin palautua ennen seuraavaa vauvaa. :) samapa tuo, kunhan ei tule normaalioloissakin tavaksi. :laughing021

Mulla on tähän mennessä ollut aika normaalit vaivat (liitoskivut, närästys, väsymys...) mut nyt pitää kysyä, särkeekö kellään muulla jalkoja? Tai tietäiskö joku, mistä johtuu? Ei oo siis sinällään kramppeja (niitäkin ollut), vaan enemmänkin lihassärkyä, vähän kuin teininä kasvukivut. Tänään siis oon saanut "nauttia" näistä, särkee niin, että kyyneleet silmissä saa olla. Eli jos olisi jotain vinkkiä siihen, mikä auttais. :)

Minulla on ollut oireeton jakso menossa raskauspahoinvoinnin loputtua puolen välin paikkeilla. Oikeastaan yllättävän mukava ja normaali olo. Luulin, että en koskaan pääsisi kokemaan tällaista oloa raskaudessa, koska pahoinvointi oli niin voimakasta ja supistukset ikäviä (johtuivatkin tulehduksesta). Polvet ovat hieman löystyneet (naksahtelevat ja kipeytyvät jos istun niiden päällä), mutta muuten ei ole ollut enää mitään. Liekö vanhan kansan sanonnassa perään, että vaikeaa alkuraskautta seuraa helppo loppuraskaus ja helppoa alkuraskautta seuraa vaikeampi loppuraskaus.

Toivottavasti Mrs. Peek-a-boo sinulla on niin! Minulla oli esikoisesta koko raskaus helppo. Nyt on ollut ongelmana pitkään paikallaan ollessa (istuen tai seisten ei väliä) selkäkivut. Luultavasti ihan normaalia löystymisestä johtuvaa kipua, mutta ei se kovin mukavaa ole. Tukivyö on jo tulossa... jospa se toisi avun tähän vaivaan ennen kuin se pääsee pahaksi.

Mulla on välillä kans aamusin nykyään ettei oikein mitään tekis mieli syödä, niin juon yleensä vaa teetä ja jonkun hedelmän yritän saada alas.
Toinen juttu mikä on todella nyt alkanut on se, että joka kerta jos aivastan niin jotain lirahtaa housuun :arghh: Onko kellään muulla tämmöstä virtsan karkailua? Ei oo ikinä ollut itsellä eikä ollut ensimmäisessä raskaudessakaan, mut nyt sit...!! Kääk:nailbiting: Siis ei sitä mitenkään hirveesti tuu, mut silleen et kyl pikkarit kostuu ihan. Äh en kestä kun näitten vaivojen lista vaan jatkuu mitä ihmeellisemmäksi... :bored::yuck:

Oi kyllä vain! Täällä lirahtaa myös jos ei ole juuri ennen aivastusta sattumalta käynyt pissalla. :shifty:

Oi kyllä vain! Täällä lirahtaa myös jos ei ole juuri ennen aivastusta sattumalta käynyt pissalla. :shifty:

Täällä myös lirahtaa. Ois vissiin pitäny enemmän satsata niihin lantionpohjalihaksiin :(

Stiffie: ei se lirahrelu aivastellessa välttämättä lantionpohjalihaksista raskauden aikana johdu. Synnytyksen jälkeen kylläkin...

Niin just, no toivottavasti ongelmasta ei tule pysyvää, johtui mistä hyvänsä. :confused:
Oksensin tänään tosi voimalla ja arvatkaapa vaan miten siinä kävi kun muutenkin lorahtelee... :eek:

:D onhan nää kaiken maailman vaivat vähän nöyryyttäviä, mutta onneksi ei pysyviä! :)

Ei silti kande heti synnytyksen jälkeen kokeilla trampalla pomppimista. Se oli virhe! Ja hirveen noloa. :D

Täällä meinas kans käydä hassusti. :D Loikoiltiin miehen kanssa sohvalla ja sanoin et puhu masulle. Ei sit keksinyt mitään puhuttavaa, niin työnsin Pirkka ruokalehden käteen ja sanoin et lue sitä. Alkoi sit lukemaan vohveliohjetta ja repesin niin totaalisesti et ei mitään rajaa. Lähin juoksee vessaan, mut siinä matkalla pääs vähä lirahtaa, ku ei nauru ottanu tyyntyäkseen. :laughing021Oma tais olla vika, kun sellasen lehden laitoin luettavaks. :wacky: Onneks ei sohva kastunu!

Sitruunahappo, mulla kans tuota pissalla käynnin yhteydessä ilmenevää ilkeän tuntuista kipua. Alko jo aika aikaisin tuntumaan ja edelleen tuntuu. :/

Itellä ei tuota lirahtelua ole ja just neuvolassa kyseli, että onko tuota ongelmaa. Ja nimenomaan liittyy lantionpohjalihaksiin ja niitten reenaamiseen -ainaki neuvolatätin mukaan. Kaikkia sitä pittää ollaki :P

Mä kyllä pistän tän sen piikkiin et raskauduin uudelleen vajaa 10kk esikoisen syntymästä. Koska oon käsittänyt et synnytyksestä (ja yli päätänsä koko raskaudesta) kestää 1,5v kropan toipua kunnolla. Että ehkä ne lantionpohjanlihakset ei oo sit ihan palautunut viellä edellisestä, vaikka oon mä niitä treenannut ihan alust asti, jos en nyt ihan joka ikinen päivä niin viikoittain kuitenkin :yuck:
Mut joo ihan sama mikä aiheutti, ei oo kivaa, mut eiköhän tää tästä, kuhan jää vaiva synnärille sitten :p

Mulla kans rakko kipuilee.. Silloin kun se suht täynnä ja myös heti pissalla käynnin jälkeen.. Tässä nyt vähän levottomana seurailen oireita kun esikoisesta mulla oli melkein koko raskausajan pissatulehdus kroonisena ja söin siihen lääkkeitä.. Ja jatkuva tulehdus aiheutti ennen aikaisia supistuksia, jotka alko pehmentämään kohdun suuta jo viikoilta 25 alkaen.. Sit koko ajan vartoiltiin, et tuleeko liian aikaisin pois.. Sit kun olis saanut tulla, niin supistuksissa ei enää ollutkaan voimaa!

Täällä alkanu järkyttävä pahoinvointi taas :( loppu joskus viikolla 12 ja nyt jatkuu taas.. kokoajan pitää popsia hedelmiä että pystyy olemaan edes jotenkin :/

Koskaan ei ole ollut alapäässä suonikohjuja niin voiko ne tuntua paineen tuntuna alapäässä?Tänään alkanut semmoinen vaiva.Huomenna on onneksi neuvola niin voisi kysyä asiasta.

Koskaan ei ole ollut alapäässä suonikohjuja niin voiko ne tuntua paineen tuntuna alapäässä?Tänään alkanut semmoinen vaiva.Huomenna on onneksi neuvola niin voisi kysyä asiasta.
kerro toki mitä vastaa jos kukaan täällä ei satu tietämään, itsellä ollut tänään ihan sama vaivao_O

Kyfi,en ole sit ainoa.Tuntui et se alkoi siitä kun nuorimmaisen hain päiväkodista kävellen ja tuntuu että siitä asti on siltä tuntunut.

Joo, suonikohju mulla ainakin just liikunnan jälkeen tuntuu paineen tunteena... Vihloo ja jomottaa. :D Kaikki nämä kolotukset tuntuu just sen suonikohjun kohdalla, et siitä ne on johtuvia ainakin mulla.

Takaisin