Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiva lukea etten oo ainut joka päässy ekan raskauden suht oireitta ja nyt sit on pamahtanut kaikenlaista päälle. Aika jännä miten on mennyt niin.
Toi nukkuminen on kyl kaikist pahin ja inhottavin vaiva, kun unta ois vähän pakko saada mut jos mikään asento ei käy.
Mulla on kans nyt niin että kaikkien lonkkakipujen lisäksi on oikeesti tullut nyt toi masukin tielle. Vaikka yrittäis missä asennossa nukkua (selälleen: maha painaa, sivuttain: tuntuu et maha repee tuolta alhaalta vaikka kuin yrittää tyynyillä tukea, mahalleen en vois edes kuvitella meneväni nukkumaan kun ilman raskauttakin alkaa ahdistaan nukkuminen niin, jotenkin ei muka henki kulje niin hyvin) siis tuntuu ettei mikään asento oo hyvä :sorry: Ja joka paikka kolottaa. Huoh*

Ja noihin suppareihin haluan semmosta kommentoida, et mulla ei esikoisen kanssa ikinä ilmennyt mitään harjoitus supistuksia, eikä niitä oo vielläkään kuulunut (nyt Rv 24+2), vaan sillon ne alko ihan seinästä yhtäkkiä 10-6min välein ja sit lisäänty 2-6min välein jne. Ja ekasta supistuksesta minkä tunsin niin alle 20h niin neiti oli jo syntynyt:wideyed::wacky:
Nyt kyl toivoisin että alkais tuntumaan vähän aijemmin että sais vähän "tottua" niihin ettei kaikki alkais niin yhtäkkiä tapahtua. Mut katsotaan :yuck:

Osaisiko joku sanoa mistä johtuu hyvin sellainen paikallinen pistävä kipu alavatsalla? Ei ole jatkuvaa, vaan kestää ihan hetken, sit ei satu ollenkaan ja sit tulee taas. Ei ole sellaista menkkamaista kipua. Eikä ole supisteluja, pari kertaa oon huomannu niitä kivuttomia harjoitussupistuksia.. Rv 24+2 menossa.

minuakin kiinnostaa, tai itsellä oli tässä parina päivänä molempien munasarjojen tienoilla vähän vuorotellen sellaista pistävää/viiltävää kipua:think005 nyt rv 20+3

ja BaBy2, hyvin pitkälti kuvailit minun ensimmäisen raskauden:laughing002

joo tuota kokovartalo tyynyä iteki jo harkinnu, vähän mietin jos onnistuis ite tekemään vanhasta lakanasta ja siihen sit täytettä:grin ja ihan hullua kun ei itselläkään esikoista oottaessa ollu oikein mitään vaivoja,lopun tukalaa oloa lukuunottamatta :sour:
nyt sitten ollu jo päänsärkyä, närästystä ja selkäkipua ja enemmän huonovointisuutta ja vasta puolivälissä menossa :rolleyes:

Minulla taas aivan päinvastoin :grin Esikoisen kohdalla närästys oli hirveää näilläkin viikoilla (20+4, vasta?!?). Närästyksen takia oksentelin maitohappoja ulos :D

Nyt olo on mitä mainioin, jos väsymystä ei lasketa :sour::p

Vavavoom: mullaki tuota häntäluu-seudun kipua. Olen vain luullut sen johtuvan siitä kun lapsena olen murtanut sen.

Onko teillä synnytystapa-arvio? Joillakin häntäluun aiempi murtuma voi olla este alatiesynnytykselle, siksi kannattaa mainita asiasta neuvolassa niin voivat varmistaa taipuuko se tieltä tarpeeksi :)
Näin vinkkinä vain :shy:

Mjllakin murtui häntäluu noin 10vuotta sitten, täytyy muistaakin kysyä neuvolasta asiasta. Itellä tuntuu et liian pitkä väli edellisestä neuvolasta (oli rv 15) ja seuraava vasta parin viikon päästä rv 22+1. Muutettiin tosin toiselle paikkakunnalle välillä nii tää vähän vaikutti varmaan. Olis monta asiaa jo ollu mihin olis varmistusta halunnu.
Nyt uusin oire on nesteen tulo toisesta rinnasta, toinen ei eritä mitään, mut toisesta tulee läikkiä yöpaitaan ja lakanoihin (nukun ilman yöpaitaa). Yöllä kun kävin vessassa niin just tuli tippa nännin päästä..vähän ällöttävää jotenkin tässä vaiheessa. Pitää varmaan alkaa pitää jotain kevyttä urheilutoppia yöllä päällä ja hankkia jotain suojia..

Mulla häntäluun seudun kipuun auttoi jäsenkorjaus. Häntäluu luultavasti myös lapsena murtunut. Synnytys auttoi muuttamaan häntäluun asentoa, vaikkei se vieläkään optimaalinen ole.

frozenflower: en muista olenko maininnut aikaisemmissa raskauksissa tuosta häntäluun murtumasta mutta olen synnyttänyt 2 lasta alateitse sen jälkeen. Nyt kun alkanut kipuilee, luulen et kohtu jotenkin painaa kun painaa erittäin paljon muutenkin alaspäin.. ei neuvolassa mitenkään siihen takertunut kun mainitsin viimekäynnillä kivuista. naurahti vain että niitähän murtuukin synnytyksessä :P (en ole ihan samalla taajuudella huumorin suhteen ton th:n kanssa :D ) Huomenna Ru vol2, mutta varmaan selviää sitten synnytystapa-arviossa, onko häntäluu tiellä tällä kertaa. Mulle tehdään se kun on sektio tehty joskus...

Shayla87: Itsellä ollut navan alla, aina samassa kohtaa tuota viiltävää kipua välillä, juuri samanlaista kuin sinulla. Ultrassa kätilölle mainitsin siitä mutta ilmeisesti kohdun kasvuun ja venymiseen liittyvää vihlontaa. Itsellä tosiaan sektiohaava siitä muutaman sentin päässä ni ajattelin kiinnikkeitä olevan mitkä vihloo. nyt ei ole varmaan viikkoon muuten tuntunut yhtäkään vihlaisua! rv 23+3

hoi muuten onkohan kellään tietoa miltä kipu tuntuu kun alapäähän tulee suonikohjuja? itsellä ei ole koskaan jaloissa ilmennyt mutta tänään juilinut niin jäätävästi alapäätä että josko niitä kehittelis :( en tykkää. RU kätilö sanoi että niitä voi myös tulla vatsanpeitteisiinkin :facepalm: mutta ei ollut osunut ultratessa silmään..tosin otin vasta ultrauksen jälkeen puheeksi.

Mulla on ollu tässä viimeset viikot semmonen ongelma että ei oikein mikään ruoka maistu, siis varsinkaan aamupala. Huonon jutun siitä tekee se että jos en syö, tulee ihan tajuttoman huono olo. On siis vaan pakotettava itsensä syömään. Ekan kohalla tämmöistä ei ollu ollenkaan, mutta sehän olikin poikaraskaus se. :)

EkM89, mulla on kokemusta tuosta alapään suonikohjusta. :laughing001 Viime raskaudessa se tuli näihin samoihin aikoihin ja nyt viikonloppuna taas pamahti esiin. Kipu on kuivailemaasi juilimista ja jomotusta... Minullakaan ei siis jaloissa ole yhtään suonikohjua.

Onko muilla oireillu jo tuo SI-nivelen löystyminen? Koko viikonlopun alaselkä kipeänä, oikea jalka meinaa pettää alta ja selkeästi kipeytyy liikkeestä. Onko vinkkejä miten sais helpotettua oloa? Tänään aattelin käydä kokeilee paheneeko kipu 6tunnin iltavuoron aikana. Tod.näk. pahenee, jos on pahentuakseen, kun on seisomatyö. :/ Huomenna sit kai mentävä tohtorin puheille..

Mulla valitettavasti se ilmeisesti on alkanut itsestään ilmoittelemaan. Yhden päivän olin pois töistä kun en vaan päässyt kävelemään. Olin tosin seisonut edellisen päivän ja istumatyöläisenä en yleensä seisoskele kovinkaan paljoa... o_O Itse ratkaisin asian niin, että tilasin tukivyön ja toivon sen tulevan pian ja auttavan tilannetta. Minulla tosin istuminen on myös paha... Menee niin jumiin ja alkaa särkemään niin, että en meinaa liikkeelle päästä...

Eilen tosiaan kävelin illalla ottaen tukea seinistä ja tasoista, kun tuntu siltä, että oikea jalka pettää hetkenä minä hyvänsä. :/ Ja kun mulle joskus joku sano, että raskaus saa naisen hehkumaan ja on parasta aikaa naisen elämässä...ja paskat sanon minä. :D Kaks viikkoa sit olin reilu viikon saikulla..kova kuume flunssan ja poskiontelotulehduksen takia. Ja nyt sit selkä alkanut kiukuttelee. Täytyypä alkaa metsästää sit tota tukivyötä ja toivoa, että se auttaa. Kauratyynyt, kylmägeelit ja hieronta on jo testattu eikä niistä tunnu olevan apua.. :/

Itse tilasin Hattentatista. Tosin se ei ole ihan virallisesti sellainen tukivyö, joka varmasti autaa, mutta kun se tukee ja keventää mahaa niin uskon itse ainakin saavani siitä vielä apua. Ja kun se maksoi noin 15 euroa ja siihen oli 2 euron postikulut... Tulee kirjeenä laatikkoon asti niin ei tarvitse hakea mistään kaukaa postista. (Asun siis maalla ja lähin posti on reilun 20km päässä eikä kovin usein ole asiaa siihen suuntaan...)

Muoks. Tässä vielä linkki niin ei tarvitse etsiskellä. :)
http://www.hattentatti.fi/raskaus-alusvaatteet-tukivyt-c-19_347.html

Ihan kunnollinen SI-vyö on loistava noihin kipuihin, sillä menin koko ekan raskauden loppuvaiheen. Siis semmonen ohut joustamaton tukivyö millä tuetaan se si-nivel. Vyö täytyy vaan osata laittaa oikealle kohdalle ettei aiheuta liian ylhäällä ollessaan liikaa kipua, siitä syystä suosittelen alan liikettä missä vyötä pääsee ensin sovittamaan/ harjottelemaan pukemista.

Ainiin! Nyt kun muistan; Oonko ainoa jolla vessassa (pissalla) käynnin jälkeen sattuu hetken hurjasti sinne rakon seudulle ja tuntuu kuin siellä tavallaan aukeaisi paikat? Siis kai se on sitä että kun rakko tyhjenee niin muut asiat pääsevät taas asettumaan paremmin, mutta säikähdän tota tosi paljon _joka_ vessareissulla vaikka se melkein aina tapahtuukin. :hilarious: Ja sitten en edes muistanut ihmetellä sitä aiemmin. En nyt osaa selittää fiksummin mutta todella outo vaiva.

Sitruunahappo, mullaki on välillä semmosii ihme tuntemuksii, ku pissalla käy. Just vähä jotaa tommosta ? En osaa selittää :D mut nyt ei välttämättä iha joka kerta ilmaannu, mut yleisesti. Outo vaiva joo... En tiiä pitäiskö neuvolassa kyseenalaistaa ? Vai onko vaa ihmeellinen vaiva :D

Jaa-a. Mä oon jotenkin ajatellut ettei se ole vaarallista. Mutta ehkä pitäisi tosiaan muistaa kysyä silti. :rolleyes: Tosi kiusallista se nyt ainakin on. :grin

Mulla on välillä kans aamusin nykyään ettei oikein mitään tekis mieli syödä, niin juon yleensä vaa teetä ja jonkun hedelmän yritän saada alas.
Toinen juttu mikä on todella nyt alkanut on se, että joka kerta jos aivastan niin jotain lirahtaa housuun :arghh: Onko kellään muulla tämmöstä virtsan karkailua? Ei oo ikinä ollut itsellä eikä ollut ensimmäisessä raskaudessakaan, mut nyt sit...!! Kääk:nailbiting: Siis ei sitä mitenkään hirveesti tuu, mut silleen et kyl pikkarit kostuu ihan. Äh en kestä kun näitten vaivojen lista vaan jatkuu mitä ihmeellisemmäksi... :bored::yuck:

Sitruunahappo, täälä on sama, ehkä kuvais parhaiten semmonen "repivä" kipu. Lääkäriltä siitä aiheesta kysyin niin sano, että on ihan normaalia ja johtuu juurikin nimenomaan siitä, että rakko tyhjentyessään vaihtaa paikkaa/asentoa tms. Mutta eilen alotettu lääkitys tuohon tulehukseen niin ihan mielenkiinnolla ootan nyt, onko sillä mitään vaikutusta tuohon asiaan.

Takaisin