Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä SiniApila!

Ja kattilainen, kiva kuulla etten ole yksin tämän kivun ja oudon vuodon kanssa. Vuoto ei onneksi ole palanut, mutta kipuja on edelleen. Ne tulevat ja menevät, mutta hyvin lievinä. JOtenki tässä hirveästi analysoi omia olojaan ja tuntuu ettei oireitakaan ole enää kuin hieman arat rinnat.. Pitänee kai vain toivoa parasta, vaikka vaikeaa onkin.

Minäkinpä kerron omista oireistani ja tuntemuksistani.. Mulla ne alkoi tosi varhain o.O
Eilen tosiaan plussasin ja nyt vaun laskurin mukaan tilanne olisi jotakuinkin 4+6. Hankala saada tarkkaa laskelmaa, koska tänä vuonna esimerkiksi kierrot on olleet 27-38 päivää.. Laskuriin laitoin 31 kp ja laskettu aika olisi 11.5.
Mutta siis niihin oireisiin. Tissit pamahti kipeiksi jo pari viikkoa sitten ja ovat edelleen ihan älyttömän kipeät. Yöllä pakko pitää liivejä ja nukkuma-asentoa saa hakea...
Jonkin verran väsymystä on ollut ja yöt on aika levottomia. Pissalla on nyt saanu alkaa ravaamaan yölläkin.. Viime yönä alkoi pahoinvointikin, tosin lievänä vielä, eli ei ole vielä tarvinu oksentaa.
Välillä vissiin verenpaineet heittelee kun tulee yhtäkkiä semmonen tosi heikko ja hutera olo ja tuntuu kuin kroppa painais tuhat kiloa. Tätä ei oo tapahtunut kuin ehkä kahdesti.. Mutta kunhan luettelen kaikki :D
Janottaa ja voisin syödä kokoajan. Siis kokoajan. Varsinkin kaikkea suolaista ja voimakkaan makuisia ruokia. Ostin karkkia ja suklaata, no joo söin niitä mutta silti vähän ällötti, söinpähän kummiski :D
Sitten usiamman päivän ajan alavatsassa tuntui menkkakipumaista polttelua ja pari kertaa oikealla puolen semmoinen repäisevä kipu. Alaselkä/lanneselkä on myös ollut vähän kipeänä, mutta voi olla jotain muuta rasituskipua.
Yhtenä päivänä valkovuodon seassa oli ihan miniminimaalista rusehtavaa vuotoa ja voisin kuvitella että se oli kiinnittymisvuotoa (ajankohta sopii)..
Tätä kirjottaessa huomaan että kuvotus voimistuu kokoajan... Vatsa tuntuu kuin se olisi tyhjä vaikka vedin ite tehtyä tuhtia smoothieta ison törpöllisen..
Nyt tekis mieli leipoa korvapuusteja :D jotain mielitekojen vuoristorataa myös siis havaittavissa.
Saatoin unohtaa jonkun oireen.. Mutta päällimmäisenä nyt kummiskin tuntuu semmonen ihana tyyni, seesteinen kaikki-hyvin-olo <3

Mielenkiintoista lukea toisten oireita.. Minulla alkoi eilen kuvotus voimistua.. Tänään en saanut lämmintä ruokaa alas.. Saa nähdä.. Raskausajan pahoinvointi on ainoaa positiivista pahoinvointia. Ainakin tietää, että pieni on kyydissä :) olen myös "räjähdysherkkä". Mies jos sattuu valitsemaan sanansa vääriin niin heti ärähdän.

Niin ja maha on tosi turvoksissa.. Ihan hirvittää ihmisten ilmoille mennä kun näytän siltä kuin olisin jo paljon pidemmällä :P siis ei muuten, mutta kun ei vielä tohtis kaikille kailottaa tästä raskaudesta.

Mulla kanssa on pullataikina nyt vkoloppuna/alkuviikosta tullut ettei lämpimät ruuat meinaa maistua. Haju alkaa tekemään pahaa. Sit kuitenkin olis nälkä. Toivottavasti nämä kuitenkin enteilee hyvää ja nimenomaa että pikkuinen on oikeasti kyydissä mukana :)

Muakin turvottaa.. laihduin ennen raskautta 10kg ja nyt tuntuu et näytän samalta ku ennen laihdutusta, iltaa kohti pahenee.. en tiä onko tää prkl issiasvaiva raskaudesta johtuvaa mut kipeetä tekee seistä päivät pitkät (leikkaussaliharkka menossa)..
Sitten mulle ei kahvi maistu, en muitenkaan oo juonu ku kupin aamusin mut nyt totean yhen hörpyn jälkeen et ei kiitos minulle..
Muuten aika pieniä oireita, väsyttää, huimaa, nälkä on ja pissattaa, hajuaisti on herkempi.. nyt kun luetteli tollai oireita ni onhan niitä!!
Halimami 6+2

Mulla 5+0 tänään ja toisella kierroksella mennään. Tiesin jo ennen testin tekemistä että raskaana ollaan :D

Rinnat ja masu ovat turvonneet, väsyttää ja paleltaa. Lievää kuvotustakin on havaittavissa, etenkin jos ateriaväli pääsee turhan pitkäksi..

Muokattu viimeksi:
Minullakin oireet alkoivat jo hyvin varhaisessa vaiheessa. Rinnat kipeytyivät jo melkein viikko ennen plussaa niin, että oikeastaan arvasin olevani raskaana. Rinnat edelleen kipeät, välillä jomottaa ja vihloo sekä ovat arat. Janottaa koko ajan ja vessassa saa ravata vähän väliä! Kerran olen yökännyt kahvitkin, kun kahvi oli päässyt hieman jäähtymään. Mahassa tuntuu jomottelua, pistelyä,nippailua- menkkamaisia tuntemuksia. Välillä täytyy käydä kurkkaamassa vessassa etteihän vuoto ole alkanut... Jännä nähdä miten oireet kehittyvät, toisaalta toivon paljon oireita, tietäsipä että joku siellä kasvaa ja kehittyy... Ja nyt siis rv 4+3 :)

Tänään 4+3. Vielä ennen, kuin mwnkat olivat myöhässä, oli aika paljon nipistelyä vatsalla ja nivusissa. Mutta nyt, kun ihan virallisesti on raskaana, niin nuo nippailutkin ovat vähentyneet! Ei ole pahoinvointia, tissitkin ovat samanlaiset kuin aina. Kai sitten kaikki oireet ilmaantuu ihan ryminällä ;D Saa nähdä!

Nyt on pikkuhiljaa alkanut ilmaantua pahoinvointia (6+2), lievänä kylläkin. Enkä kutsuisi sitä varsinaisesti pahoinvoinniksi mutta sellanen ällö olo tulee helposti iltapäivisin jos ruokaväli venyy liian pitkäksi. Syöminenkään ei siihen välittömästi auta vaan menee hetki ennenkun olo normalisoituu ja se ällö olo tulee helposti sitten takasin kun se on kertaalleen kunnolla tullut. Aamuisin ei oo mitään ongelmaa mutta iltapäivät/illat on pahimmat. Väsymystä puskee myös päälle uudella vaihteella... Ja nälkä on kasvanut, sillä tänäänkin lounaalla syötyäni kunnollisen kokoisen annoksen jäi edelleen nälkä ja piti käydä vielä leipää hakemassa lisää :)

Mullakin on tota ihan samaa. :D Onpa jännä.

Omassa pahoinvoinnissä ärsyttää se, etten oikeastaan koskaan oksenna, vaikka olisi kuinka paha olo. Joskus vaan olisi helpompi oksentaa ja voida (ehkä :p ) hetki paremmin. No, en valita. Monet oksentavat kuukausia kaaressa. :(

Voi olla edellisistä raskauksista "opittua", mutta kävellessä asentoni on jotenkin outo ja takapuoleen ja alaselkään sattuu julmetusti. :( Muistan että viimeksi loppuraskaudessa oli vastaavaa. Mitenhän siitäkin oppisi pois... Huoh. :confused:

Taas piti yöllä keppuroija sängyssä ja asetella tissejä niin ettei niihin sattus niin kauheasti :D ja pissalla piti ravata. Viiden jälkeen iski kuvotus..luovutin ja nousin ylös.. Tein mustikka-banaani-smoothien ja ehkä puoli törpöllistä meni alas ja sitten alkoi ellottaan mustikan haju :P Aamukahvit tais jäädä nyt ekaa kertaa väliin.. ei vaan voi edes ajatella! Yhh... Jotain pitäis saada vielä syötyä, muuten olo vain pahenee entisestään.. Mutta mitäpä syöt kun ällöttää ajatuskin :P

Täällä menossa rv 5+3 ja oireet alkoi varmaan heti hedelmöityksen jälkeen: pukkas naamaan hirveesti finnejä, hiukset rasvoittuu, rintoja aristaa, turvottaa, väsyttää enemmän, mielialan muutoksia (lähinnä herkistyn paljon herkemmin), paleltaa. Ja oireet on jatkunut samanlaisena tähän päivään asti, ei muutoksia paitsi että finneistä oon melkein päässyt eroon. Välillä alavatsaa nippailee mutta hyvin ajoittain. Ei merkkiäkään pahoinvoinnista tai etomisesta vielä, eikös kaikissa leffoissa raskaudet "ala" pahoinvoinnilla :D

Mun oireet tähän menessä on olleet seuraavanlaisia: dpo 10 oli oikein kunnon menkkajomottelut, ei ollenkaan tyyppillistä minulle, joten toiveet alkoi vähän heräillä. Dpo 12 testasin tosi tosi hailuran viivan, mutta en puhunut miehelle vielä mitään. Pientä nippailua tuntui aina välillä. Dpo 14 testasin sitten ihan kunnon viivan ja mieskin sai tietää. Plussaamisen jälkeen oli muutaman päivän pientä juilimista/nippailua alamahalla, nyt ei oikeastaan mitään suurempia tuntemuksia. Tai sitten en kiinnitä niihin niin huomiota enää.

Ekassa raskaudessa pahoinvointi alkoi 6+ jotain, nyt menossa 5+0 joten saa nähdä kuinka sen kanssa käy.

Täällä vähän huonovointisuutta ja väsymystä, mutta ei paljo muuta.
Paljoo ei oo haisua lasketusta ajasta vielä ku oli ennen raskautumista tosi epäsäännölliset menkat. Kierto saatto olla 40 päivää. Ja välillä oli kokonaan pois. Eka lapsi siis nyt reilu 7kk ja siksi epäsäännöllistä. Neuvolaankaan en oo viel soittanu....mitähän sillekki sanoo o_O raskaana ollaan ja plussattu 31.8 :smiley-ashamed005
On kyllä pitäny soittaa, mutta nyt on vähän ollu hässäkkää ja soittoaika on päivällä vaan tunnin. Pitää siis vähän tähtäillä.

Mua turvottaa reilusti. pian en mahdu enää farkkuihini :S Lisäksi uus oire on etova olo. Vähän kun närästäis.
Lisäksi alavatsassa on välillä nippailua, ja eilen oli alaselkä kipeä. Lisäksi oon normaalia väsyneempi.

Mun päätä särkee jatkuvasti! Tuosta otsalohkosts oikealta. Ja mun on nälkä - kokoajan!! Nimim. Ekassa raskaudessa painoa tuli kahden ekan kolmanneksen aikana 20kg ja vikalla kolmanneksella 3kg. Muistelin ensin, että söin muuten vaan koko ajan, mutta kaippa se silloinkin johtui jatkuvasta nälästä.

Takaisin