Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ProjektinaOnnistuminen, mulla oli tosiaan pelkästään noi kivut.
Mutta kannattaa soittaa neuvolaan ja pyytää ultraa niin saat mielenrauhan!

Projektina onnistuminen mulla samankaltaisia oloja kun sulla. Vatsakrampit palanneet nyt viikonlopun aikana takas. Ja tiputtelua on tässä plussauksesta lähtien ollut. Nyt oli 2pvän tauko mut nyt taas näyttäö että saattaa jatkua. :/
Pe kun siellä uä ssa kävin niin lääkäri sano että jomotukset ja tiputtelu voi kuulua normi raskauteen. Jotkut saattaa vuotaa jopa 5kk.
En siis minäkään kunnon syytä saanut selville menkkajomotuksille ja tiputtelulle, vähän oli vaisu ja hissukka gyne.. Mut vkoihin nähden kaikki oli ehkä ok, ens pe uusinta uä jossa toivottavasti alkio ja syke näkyy.

Toivotaan siis että sullakin projektina onnistuminen kaikki ok. Tiedän niin tunteen että nuo säikyttää ja on ihan kamalaa koko ajan pelätä ja miettiä. En tiiä millon täö huoli helpottaa, varmaan 20v päästä:D

Mulla rinnat tulleet todella kipeiksi, nukkuessa vaikea löytää asentoa ettei satu.. Makeaa ei todellakaan tee mieli ja kälyn synttäreillä piti pakolla yrittää pieni pala kakkua syödä ettei kaikki ihmettelis, oli kyllä niin ällöttävää että.. Uskon että normitilanteessa olis kyllä ollu tosi herkullista..

Monilla on kyllä samankaltaisia oireita, kuulostaa niin tutulle. Minulla nyt menossa rv 5+4 ja näitä oireita on näkynyt:
- Väsymys ja pöhnä olo (eilen nukuin 3h päikkärit töiden jälkeen ja tänään puolen tunnin).
- Turvotus ja ummetus!!! Ja voi että sitä kaasun määrää... ei kyllä ole kiva kun melkein viikon saa odotella kunnon isoa hätää :(
- Rinnat arat
- Etova olo nälän tullessa ja syönnin jälkeen + melkein jatkuvasti on se nälkä
- Yöllä ainakin kerran käytävä vessassa
- pientä vihlontaa välillä alavatsalla toisella sivulla
- Hajuaisti parantunut (mm.ruoat). As.palvelijana pitää kärsiä kun jotkut tunkee niin julmetusti haju/-partavettä. Meinas tänäänkin laatta lentää pariin otteeseen...

Sellasta pientä kivaa täällä :)

Mulla eilen löyty brunssia tehdessä ällötys olo kun pekonia ja nakkeja ja mitä lie kaverit pannulla tekivät. Piti lähteä mökistä ulos asti kun ei kestänyt sitä paistamisen hajua. Ja just jos nälkä tulee niin lievä sellanen höntsä olo ja samoin syömisen jälkeen.

Täällä edelleen oireet hyvin vähäiset (rv 5+6). Tänä aamunakin alko taas epäilyttää että oonko edes raskaana! Mutta viime päivinä oon kiinnittäny huomioo siihen että rintaliivit tuntuu "hiertävän", tai siis kun normisti en tunne niiden olemassaoloa niin nyt tunnen melkein koko ajan. Eli kai ne rinnat on vähän turvonneet vaikkei sitä katsomalla huomaa. Myös nännit on vähän kosketusarat!

Nyt ois rv 5+5 ja näin jälkeenpäin miettien niin ruokahalu on kyllä ollu hukassa koko viikon... perjantaina ostin irtokarkkeja ja kuvittelin niitä illalla napostelevani makeusiin suihin niin lähinnä ne teki vaan pahaa ja tosi ällö olo tuli... ei kyllä oo normia ettei suklaakaan maistunu!

Ruokahalu tosiaan on ollut mullakin kadoksissa ja huomasin että useammat liivit joita oon tottunut käyttämään ei enää mahdu. Ja noi alavatsan kiristelyt on välillä ihan järjettömiä, tuntuu nivusissa asti.. viime raskaudessa joka meni kesken verigreippi auttoi ällötys olotilaan nyt kun yritin samaa niin meinas lentää laatta ja oli pakko hakea kaupasta jotain että sai maun pois suusta :D

Niin ja siis nyt olis 4+6, ihan varma en voi olla kun viime kierto oli siis km mutta näillä tiedoilla mennään toistaiseksi :)

Puhuitte vuodoista ja vatsakivuista.. Mulla esikoista odottaessa alko kuudennella (5+) viikolla vatsakipu ja vuosin verta mielestäni aika paljonkin pari päivää.. Itkin jo, että tuli kesken, mutta kaikki oli aivan hyvin neuvolassa viikolla 9. Soitin tuolloin neuvolaan, mutta käskivät vain odotella rauhassa.. Tein sitten lähes joka aamu raskaustestin ajatellen, että haalistuukohan plussa, mutta vahvana pysyi.. :) ei ollut kyllä helppoa "odotella rauhassa". Nyt ei ole juuri mitään oireita. Vähän tavallista väsyneempi olen ja turvotusta on vähän.. Pientä kuvotusta on, mutta ei lainkaan samanlaista oksetusta, kun esikoisen kohdalla tässä kohtaa (5+5).

Mulla on nyt viikonlopusta asti poltellut alavatsaa, mutta se on vissiin hyvä merkki jos kipu ei ole jatkuvaa ja helpottaa välillä.

Nuppunen, oon ymmärtänyt että tuollainen on tosi tyypillistä, siis nimenomaan tuntemukset jotka tulee ja menee.

Mulla ei ole sen ultran jälkeen tullut enää niitä kovia kipuja, vaan nimenomaan noita taas noita nippailuja, repäisykipuja ja ajoittaista polttelua.

Nyt viikonlopun aikana on ilmaantunut kuvotusta, ensin vain iltaisin, mutta mut nyt myös tänään aamulla ja hieman pitkin päivää. Lisäksi pissalla saa ravata koko ajan ja tuppaa väsyttämään.

Huomaan myös, että mieliala on heitellyt nyt lauantaista saakka aika tiheään tahtiin...

Kuukautispolttelua ollut koko aamun ja nyt valahti kirkasta punasta verta pikkuhousuihin :( ähh ei taida olla hyvä merkki...

Migreeni alkaa vedellä viimeisiään. Särkyyn ei tunnu paracetamolilla olevan mitään vaikutusta, mutta pahoinvointi ja oksetus loppui kuin seinään pahoinvointirannekkeilla! Jos nämä oikeasti toimii näin hyvin, niin pidetään sitten vaikka koko raskausaika käsissä! :)

En tunne ollenkaan tota pahoinvointi ranneketta, miten se toimii, ja luovuttaako se jotain ainetta sun kehoon ja mitä? :) En kyllä ite varmaan tarvii, mutta mielenkiinnosta kyselen:)

Voi SiniApila! Kurjalta kuulostaa! :(

Pahoinvointiranneke perustuu akupainantaan. Nämä on tällaiset hikirannekkeen näköiset, ranteen sisäpuolelle painaa pieni muovipallero. Omani on Sea-band merkkiset. Luultavasti löytyy muitakin merkkejä.

Voi SiniApila.. Tuo on kauhea tunne. Mulla tosiaan kuitenkin raskaus jatkui esikoisen kohdalla, vaikka kunnon vuotoa ja kipuja olikin.

Takaisin