Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oireet selkeesti vahvistuu päivä päivältä vaikka vähäistä vielä onkin. Posket punottaa, siis ihan kunnon punotus, ihan ku jumppatunnilta olis just tullut. Haukotuttaa ihan järkyttävästi eikä ruoka oikein maistu. Tai nälkä on mutta kun on syöny vähän niin tulee sellanen yöh ei, ei maistu olo.. Ja vatsaa on nippaillu jonkin verran. Jännää!

Onko muuten kaikilla tuota niin kovin raskaudelle tunnusomaista väsymystä?

Mulla nimittäin ei ole, vaikka ajattelin ennen raskautumista, että en varmaan tee muuta kun nukun sitten raskaana ollessa, koska olen hyvä nukkumaan muutenkin.
Mulle on suorastaan käynyt päinvastoin, olen ehkä jopa normaalia virkeämpi. o_O

Väsyttää!! Tänään vapaapäivä enkä ole muuta tehnyt kuin nukkunut! Tiskivuori kasvaa ja siivotakin pitäis. Olispa se mies täällä eikä 150km päässä! :(
Mielialakin tuntuu olevan vähän surkea ja herkkä. Kohta tulee varmaan itku tästä sotkusta.
Mahakin on edelleen turvonnut ja sekaisin. Pierettääkin niin perhanasti! :D

Mulla on nyt ihana syysflunssa, niin se kyllä tekee osansa voimattomuudessa..
kuullostaa aika pahalta toi hampaidenpesu ProjektinaOnnistuminen!! :D
Stiffie sehän on vaan hyvä jos oot virkeämpi!! :) itekin ennen tätä flunssaa aamuisin ja päivisin kyllä virtaa riitti mut illat tekee tehtävänsä, pitää lähteä tosi aikaisin nukkumaan! :D
Onneli84, tsemppiä yksinoloon! Sotku on kyllä ahdistavaa ja varsinki ku on itse sen keskellä ja vielä yksin :D toivottavasti turvotus helpottaa! Itellä on kyllä pahin alkuturvotus hävinny! :)

Onneli84 I can feel you! :hungover: Meinaan mulla oli eilen kanssa masispäivä (vaikka mies kyllä onkin kotona) ja nää suolivaivat on todella syvältä. :facepalm:

Graisu90, mullakin oli just kunnon flunssa ja se vei kieltämättä voimat kokonaan. Nyt kun se on selätetty, ni jaksaa taas. :joyful:

Juu, kyllä mulla on virtaa ja energiaa vaikka muille jakaa niin kauan kunnes pääsen illalla kotiin. Sit onki pahempaakin pahempi väsymys, tiedä sitten johtuuko siitä että on vaan ollut niin reippaana koko päivän vai vaikuttaako hormoonit.

Ja tuo turvotus! Nyt jo näyttää et ois pidemmälllä raskaana, vaatteet ei istu jos edes menee päälle. Tätä en kyllä tilannut!

Täällä myös turvotus todella inhottavaa! Tuntuu että housut kiristää koko ajan ja mielummin on nappi auki jos kotona on.. :rolleyes: Ja nälkä on, mutta ruoka ei maistu. Paljonkaan päivän aikana ei saa menemään alas. Nestetttä menee kylläkin tavallista enemmän..

Ja niin saapui pahoinvointi... Rv 6 menossa. Ihanan ällöä :D
Tähän asti ainoat "oireet" ollu tolkuton hikoilu, turvotus ja ruokahaluttomuus. Niin ja se mielialan heittely.

Täällä kans yks kamalaa syysflunssaa poteva. :/ jos oireita rupee oikein miettiin niin, vois oireeksi sanoa ton mielialan heittelyn ja ehkä on joutunut käymään nyt parin päivän aikana tiheemmin pissalla ja viime yönä oli kans pakko nousta vessaan. Väsyttää mut unettomuus vaivaa silti. Nyt rv 5+1

Tää flunssa on sieltä ja syvältä!! :D Itse asiassa oon tänä vuonna nyt ekaa kertaa kipeä kunnolla. Täällä vedetty panadolia ja käytetty ahkerasti nokkakannua. Erehdyin ostamaan kurkkukipuun zyc:iä, sitä kurkkukipuun tarkoitettua imeskelypastillia, eipä sitä sitten tarvinnutkaan käyttää, kun ei suositella raskaana oleville.. Kyllä nyt miettii eriviisiin, mitä pilleriä sitä suuhunsa tunkee :D

Otin viime vuoden joulukuussa influenssarokotteen ensimmäistä kertaa ja se on todellakin ollu hyvä minulle! Ajattelin käydä nyt marras-joulukuussa ottamassa taas tulevalle vuodelle, kun näin hyvin on toiminut! :) Mites te muut? Ootteko aikaisemmin ottaneet influenssarokotteita? Onko millaisia kokemuksia? Minä ainakin liputan sen puolesta! :) Sen vielä saa nyt ilmaiseksi, kun kuulutaan riskiryhmään!

Otin edellisen raskauden aikana kausi-influenssarokotteen ja taidanpa ottaa nytkin. Muuten en liputa 'ylimääräisten' rokottelujen puolesta mutta perustellusta syystä tottakai!

Enpä oo minäkään ollut kipeänä pitkään aikaan joten laskettakoon se meidän raskaus oireisiin :D

Influenssarokotteen oon ottanu esikon raskaus aikana ja sitä seuraavana vuonna ostin sen ite, mut nyt en oo enää moneen vuoteen sitä ottanu, ku en oo kokenu et siitä mitään hirveetä hyötyä olis ollu mulle.

Ehdottomasti otan influenssarokotteen, kuten viime vuonnakin. Saan sen jo työn puolestakin. :)

Mulla mies sairasti influenssan viime talvena ja kyllä kiittelin silloin, että olin itse ottanut rokotteen, enkä sairastunut. On se meinaan pahimmillaan hurja tauti!

Ai niin muuten!

Mulla sitten pienen tauon jälkeen jatkui noi kunnon vatsakivut (heräsin niihin viime yönä ja jouduin ottamaan Panadolia). Neuvolasta sitten suositeltiin ultraa ja pääsinkin sattumalta jo tänään (halusivat sulkea kohdun ulkoisen raskauden pois).

Kaikki oli kuitenkin niinkuin piti, eli alkio kohdun sisällä ja kehitys vastaa viikkoja, jotka ovat siis 5+2 tänään. Ja lääkäri totesi, että toisilla kohdun kasvaminen yms. voi aiheuttaa yllättävän kovaakin kipua. Huh kun helpotti oloa! Nyt voi alkaa rauhallisin mielin vkl:n viettoon. :happy:

Muoks. sähläystä...

Kattilainen, mulla näky ruskuaispussi ja alkio, sekä pienen pieni sydämen alku! Ei siis sykettä vielä. :)

Rv 6+0 ja migreeni. Toivottavasti tämä pahoinvointi johtuu vain migreenistä eikä raskaudesta. Olo on kamala! :/

Tsemppiä Onneli84! Toivotaan että pahoinvointi helpottaa migreenin loputtua!

Mulla oli eilen ensimmäiset ällötys-olot ja yöksi hain ämpärin sängyn viereen. Ei onneksi tarvinnut käyttää sitä. Nyt myös nälän tunne alkanut tulla todella kovaa ja korkealta sitten kun on tullakseen :nailbiting:

Tänään siis rv5+4

Kääk! Mistähän lie johtui, mutta tuli niukkaa verenvuotoa eilen kovien kipujen saattelemana. Onneksi loppui lähes yhtä nopeasti kuin alkoikin, mutta mietin voisinkohan soittaa maanantaina neuvolaan ja kysyä ylimääräistä ultraa vai maksanko itseni kipeäksi yksityisellä (katselin hintoja eikä miellyttänyt silmää -.- ). Stiffie, oliko sinulla vain kovia kipuja? Tai onko täällä muita joilla ollut samanlaista? Olen täällä pienessä paniikissa vieläkin.

Takaisin