Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiva kuulla, että muillakin on vähän vielä oireita, sillä itellänikään ei juuri oo mitää.

Mulla väsymys, rintojen arkuus, etova olo välillä. Jomotus alavatsalla, pissahätä ja nälkä.
Nyt viikkoja 5+0

Katski, millä viikoilla olet? :)

Yhden oireen unohdin kyllä mainita! Nimittäin hiusten rasvoittuminen! Se alkoi jo viikko ennen plussatestiä! Ja jatkuu aina vaan.

Hormoonit vaikuttaa meihin tosi eri tavalla. Toisilla kaikki oireet ja heti ja toisilla voi olla hyvinki oireetonta vaikka kaikki oiski niinkö pittää. Huoli pois vaan! Itelläni oireet jäi melko vähiin ekalla kolmanneksella ekassa raskaudessa. Huonovointisuutta tosiaan se 1-2vk ja älytöntä väsymystä jonka kestoa en kyllä osaa sanoa.. vähällä ja helpolla kuiten omasta mielestä pääsin. Saa nähhä menneekö yhtähyvin tälläkertaa..

Kiitos, kiva kuulla. Tietysti sitä miettii, et onkohan kaikki ok, kun ei mitään isompaa oo. Mut uskon kyllä, et pikkuinen siellä mahassa kehitty, vaikka ei annakaan vielä suurempia oireita :)

Täälläkään ei mitään kummempia oireita ole ja sen takia ehkä tää tuntuukin vielä niin epätodelliselta. Edellisissä raskauksissa muistan alussa olleen pahoinvointia, mutta en muista milloin se on alkanut. Nyt siis neuvolan laskujen mukaan rv 4+5 ja omien laskujen mukaan muutaman päivän vähemmän, mulla on pidempi kierto kun 28päivää jonka mukaan meidän neuvolassa lasketaan raskausviikot.

Mulla oireena ollu lievää pahoinvointia, kamalia nipistely kipuja ja välilla maha "kiertää".. Tuntuu tosi inhottavalta ja kivuliaalta. Tänään tuli plussattua ja laskelmien mukaan olis vasta 3+6 tänään ja LA 11.5..

AIkalailla tuntuu olevan samanlaista oiretta useammalla. Itse arvelin plussaa kun rinnat kipeytyivät niin että pienikin osuma sai hampaat irveen. Tätä jatkunut kohta 2viikkoa, ja toivon todella että menee ohi.:banghead: Myös ajoittain etovaa oloa hajuista, ruoan puutteesta tai heti syömisen jälkeen. Vatsassa myös ollut pientä juilimista, kipua.
Ja vaikka en haluaisikaan pahoinvointia tai kipuja, tiedän itsestäni ainakin, että ne tekevät tästä todellisen tuntuista. Joten pitänee olla onnellinen. :wink
Laskettuaika minulla näillä näkyminen olisi 3.5, eli nyt ollaan 5+0 viikoilla. Jännän äärellä odottelua, että eihän vaan mene taas kesken..

Tissit kipeytyy entisestään. Maha turvoksissa, vatsa löysällä. Alavatsan nipistelyt loppuneet lähes kokonaan. Päikkärit maistuu päivittäin.
Pientä etovaa oloa, saattaa kyllä olla ihan korvien välistä lähtöisin. :D Sitä kun pelkään eniten, niin tulee tunnusteltua oloa, ja ainahan sitä oireita löytyy kun oikein etsii! :D

Juuri kun eilen valitin että oireita ollut vähemmän, niin tänään onkin sitten särkenyt alavatsaa ihan koko päivän! Välillä tosi kovastikin.

Nyt sitten huolettaa, että nytkö tää ilo sit loppuu :sad001

Tissit kipeytyy entisestään. Maha turvoksissa, vatsa löysällä. Alavatsan nipistelyt loppuneet lähes kokonaan. Päikkärit maistuu päivittäin.
Pientä etovaa oloa, saattaa kyllä olla ihan korvien välistä lähtöisin. :D Sitä kun pelkään eniten, niin tulee tunnusteltua oloa, ja ainahan sitä oireita löytyy kun oikein etsii! :D
Täällä hyvin samanlaiseksi muuttunut tilanne. Mutta mulla ainaki sitä etovaa oloa on niin usein, että en usko kuvittelevani sitä. Mutta joo ylipäätän tuo että ettii oireita.. Kai se on kaikilla sama että on niin innoissaan että tosissaan miettii et joo mulla varmaan on tällasta ja tällasta.. :D

Juuri kun eilen valitin että oireita ollut vähemmän, niin tänään onkin sitten särkenyt alavatsaa ihan koko päivän! Välillä tosi kovastikin.

Nyt sitten huolettaa, että nytkö tää ilo sit loppuu :sad001

Tsemppiä, toivotaan että on vaan ohimenevää kipua eikä sen kummempaa!

Stiffie, minullakin on ollut koviakin kipuja alavatsassa, jotka ovat sitten hellittäneet ja loppuneet lopulta lähes kokonaan. Kysyin tästä neuvolasta ja sanoi kuuluvan alkuraskauteen, joillain vain tuntuu enemmän kipua kuin toisilla. Niin kauan kun ei vuoda verta, voi olla suht turvallisin mielin.

Mikään ei tietenkään ole kiveen kirjoitettu kun raskaudesta on kyse, mutta positiivinen ajattelu auttaa aina.

Paljon tsemppiä!:smiley-angelic003

Kiitos tsempeistä! <3 Ihanaa kun täältä saa tukea, kun ei viitsi jokaisesta mielenliikkeestä vaivata kavereita ja miestäkään. :rolleyes:

Huolestuin kun kivut jatkuivat koko päivän ja töistä kotiin tullessa oli jo niin kovat että oli pakko ottaa Pandolia. Se auttoi kyllä ja nyt vatsa on enään sellainen hieman aran tuntuinen. Ja tähän asti ei ole voinut puhua kivuista, vaan lähinnä tuntemuksista vatsalla ja korkeintaan vihlonnasta. Mitään vuotoa ei onneksi ole ollut!

Raitis ulkoilma ja ajatusten muualle saaminen auttoi myös.:wink

Itselläni ei oo juurikaan mitään kovin selkeitä raskausoireita (tällä hetkellä menossa 5+1) mutta joitain pikku juttuja oon laittanu merkille. Ensinnäkin haukotuttaa välillä ihan hirveesti (ja ehkä muutenkin on ollu hieman väsyneempi olo) ja alavatsalla on ollu tuntemuksia/jomotuksia. Lisäksi päivisin on kauheen kuumottava olo (posket melkein helottaa) ja sitten taas iltasin paleltaa... En tiedä mitkä näistä kuuluu raskauteen mutta tämmösiä oon huomannut viimeisen viikon ajan :) Pari kertaa on tullu myös "kilahdettua" pikku vastoinkäymisistä itkun kera, vaikkei todellakaan mistään isoista asioista oo ollu kyse :D
Onko muilla ollu tuota kuumotusta tai palelua?

Mulla pukkaa välillä aivan tuskasen hien päälle ja sitte saapi kohta taas ettiä villasukkia. Tämmöstä tämä on olla hormoonuhirviönä seuraavat kuukaudet ;)

Joo täällä myös. Mutta mulla on kyllä vähän sekasin yövuooroista.. Mutta välillä tosi kuuma ja ikkuna auki, sitte taas välillä paleltaa niin että ei paksun peiton allakaan meinaa olla tarpeeksi lämmin.. Ehkä on sitten ihan normaalia, kun minella muulla tuntui olevan samaa.. :)

Mulla tulee aamusin herkästi sellanen tuskanhiki ja iltapäivästä ja iltasin tulee vilunväreitä ja palelee..

Takaisin