Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Auttaa sekin, vähän. Mutta jos ehtii alkaa jo kunnolla korventaa niin pahentaa... :/

Gaviscon-niminen närästyslääke on tehokkaampaa kuin renniet yms. Se on ihan kauheen makuista että meinaa yrjö tulla, mutta auttoi ainakin minulla esikoisen aikaan. Suonenvetoihin kannattaa kokeilla magnesiumia veden juonnin lisäksi ☺

Omeprazolia kehiin niin loppuu polttelu. Nimimerkillä omppu on mun paras kaveri ollu viimiset 20viikkoo. Ja ihan lääkärin luvalla :).

Rennie on auttanut mua tehokkaasti ja nopeasti. Apteekista kysyin lääkettä närästykseen raskaana ja sain renniet.

Mulla on muuten alkanu ripset tippumaan ihan urakalla! Onkohan tää raskaudesta johtuvaa? Hiukset ja kynnet voi kyllä hyvin..

Siis mä oon yhä iltaisin tosi väsyny. Pari kertaa esikoista nukuttamassa oon nukahtanu jopa pinnasängyn reunaa vasten nojaten, todella huonoon asentoon siis. Toissailtana mun leuka jäi siitä syystä jotenkin jumiin etten saanu illalla oikein suuta auki ku yritin puhua, oli niin kipeä. Onneks oli aamulla jo suht. normaali... :) Mies ei voi muuta kun nauraa, oon muutenki ollu aina hyvä nukahtamaan mut nyt kuulemma vieläkin koomisempi. :)

Täällä kans tippuu ripset. :( Ei kai niitä oo enää kohta ollenkaan jäljellä. :D

Mä nukahtelen kans iltaisin herkästi.. Eilen mm. Sellaseen lasten sänkyyn esikoista nukuttaessa.. Tänään luulin nukkuneen puolen tunnin päikyt, niin olikin hurahtanut puoltoista tuntia ihan huomaamatta.. En tiiä kuin paljon pitäs nukkua, et se olis riittävästi!

MaiKhi Omeprazol 20mg on reseptivapaa. 40mg tarvii sit jo käydä lääkärin juttusilla. Jos tuo 2kymppinen ei auta nii ota toinen :). Mulle kyl usein se yksikin jo tehoo. Tsemppiä!

Mulla ei oo koskaan närästäny, mutta olen kuullu lähipiiristä toimivan kotitekosen "lääkkeen" siihen vaivaan -soodaa veden sekaan :) suhdetta en tiedä, mutta on kuulemma paras kaikista :P
Kävin muuten apteekissa kyselemässä sitä A-vita nenäsumutetta, oli sitä siellä mutta myyjä ei suositellu/halunnu myydä mulle sitä koska siinä on a vitamiinia ja oon raskaana. Syynäs tuoteselosteen ja sano ettei tässä mainita mitään kyllä ettei sais raskaana käyttää ja tämähän kyllä tulee vain nenän limakalvoille, mutta silti suositteli toisenlaista sumutetta :P toisaalta ihanan tarkka tuossa asiassa vaikka mua meinas huvittaa :) en nyt muista minkä sumutteen ostin tilalle (en jaksa nousta kattomaan koska makaan räkä poskella sängyssä) ja on kyllä ollu toimiva heti eka suihkeesta lähtien! :)
Meilläkin mies naureskelee mun unenlahjoille :D saatan nukahtaa kesken lauseen ja kuin salamaniskusta :P

Siis ei se A-vitamiini todellakaan nenäsumutteessa haittaa, vaan kyse on ruoasta saatavasta liiallisesta määrästä... pitoisuudet paikallisesti limakalvolle käytettynä tosi pienet. A-vitamiinia tarvitaan siis ruoastakin myös raskauden aikana. :) Tuo A on ollut mulle siitä hyvä, että parantaa jo rikkoutuneita limakalvoja. Aiemmin oon käyttänyt pelkkää sesamöljysuihketta ja suolavesisuihketta, mutta tää vitaminoitu parantaa paremmin.

Itse laitoin kyllä parina tukkoisuuspäivänä myös Vicksin suihketta yhdet suihkaukset, vaikka sitä ei raskauden aikana suositella. Tutkailin vaikuttavaa ainetta ja totesin, että yhdessä sumutuksessa ei vuorokausitasolla ole sellaista riskiä, ettenkö voisi parina päivänä käyttää, että henki kulkee.

Alotin suursiivouksen, selkä ei tykännyt. Auuuts...

Voihan!! Olen taas vaan oksentanu koko päivän.. Mä oon ihan varma, et nää olot ei taas lopu ku vasta synnärillä.... Vaikeuttaa vaan pirusti muuta elämää!!

Kurjaa han_sunen! Muakin alkaa vähän jännittää töihin meno loman jälkeen, että huononeeko olot taas ja iskeekö väsy. :(

Symppaan kyllä todella paljon teitä, joilla on kaikenlaisia vaivoja. Osa taisi kirjoittaa johonkin muuhun ketjuun, mutta kuulostaa ihan karsealta, miten joidenkin alkuraskaus on mennyt. :dead: :love022 Toisaalta joku oli kirjoittanut, että hän on nauttinut raskausajasta tosi paljon, mikä oli mukava kuulla, vaikken itse osaa oikein siihenkään samaistua, kun musta ei siis käytännössä tunnu mitenkään erilaiselta kuin normaalisti. :rolleyes: Odottelen kyllä kauhulla, koska tämä oma raskaus muuttuu johonkin suuntaan, kun nyt olen päässyt todella vähällä (paitsi, että olen koko ajan huolissani ja stressaan, koska ei tunnu miltään :oops:, että ei tämäkään kovin kivaa ole), ja tietää mitä kaikkea kipuja ja ongelmia voi olla vielä edessä.

Mutta siis halusin vain sanoa, että todella paljon sympatia-ajatuksia ja empatiahalauksia teille kaikille, joilla on ja on ollut ihan järkkyä pahoinvointia, erilaisia kipuja, turvotusta, närästystä ja muita vaivoja. :Heartred

Mun lonkkiin siis auttaa ainoastaan lämpö! Tekis mieli lähteä jonnekkin etelän lämpöön löhöön kaikki kivut pois!!
Väsymyskin on iskenyt ihan toden teolla.. En kyllä tiedä että johtuuko se nyt tästä raskauden vaiheesta vai siitä että öisin kun lonkat on tuntunut ja oon nukkunut niin huonosti että jospa on kerääntynyt niin paljon univelkaa että päivisin kyllä nukuttaa niin että.. Just vkonloppunakin tuli nukkuttua semmosia 3-4h päiväunia :eek:
Ja nyt on kyl alkanut myös yöllä olemaan hirmu nälkä niin et oikeen maha kurnii vaikka ois iltapalaks vetänyt miten paljon!! :wideyed:

BaBy2: taidan olla papukaija, kun samaa hoen, muttakun se tulikuuma KAURATYYNY. Se vaan on niin mun pelastus selkään (ja lonkkiin, kun niiden aika koittaa). Toivottavasti auttaisi sinuakin! :)

Oih sori oon jotenkin ohittanut tos sun aijemmin viestin :wideyed: Mutta siis sain äidiltäni lainaan semmosen lämpötyynyn, mikä on siis ihan lättänä mutta lämpenee ihanaksi kun iskee töpselin seinään. Sen kanssa ei kyllä saa nukkua, mutta oon kyllä siitä saanut jonkin verran helpotusta kun paahtaa lonkat kuumaksi ja sitten sammuttaa ennen kuin nukahtaa, niin se kyllä pysyy lämpimänä peiton alla jonkin aikaa sen jälkeen:smug:. Mutta täytyy varmaan hankkia tommonen kauratyyny ja ja kokeilla jos se ajais paremmin asian :) Kun kyllä nää edelleen tuntuu vaikka oon tota lämpötyynyä ja kuumassa kylvyssä lillunu. Oon tässä jo alkanut pohtimaan että olis varmaan paras kokeilla vesisynnytystä tällä kertaa jos se sit lieventäisi supistuksiakin jne..

Takaisin