Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ei ainakaan vielä eritä, mutta muistan edellisestä että neuvolassa puhuttiin että niin saattaa tapahtua puolen välin paikkeilla tai olla tapahtumatta. :) Ei kuitenkaan vaikuta millään tavalla maidon tuottoon sitten kun vauva syntyy, tapahtuu sitten nyt jo jotain tai ei.
Ei morjens, olipas outo viesti multa. Laitetaan myöhäisen ajankohdan ja monien matkustettujen kilometrien piikkiin... :) Tuli muuten aika helvetin huono olo junassa tänään siitä kaikesta keikkumisesta. Uskon että raskaudella osuutta tähänkin asiaan.

Mulle ilmaantu kyseinen oire jo joskus raskausviikolla 15-18. Eiköhän se ole jotain esimaidon tapaista ja ihan normaalia.

Se on sitä ensimaitoa, jota vauva juo ihan eka kun pääsee rinnalle.. Ennen ku varsinainen maito nousee.. Meillä jokaisella varmaan alkaa jossain vaiheessa sitä vähän erittyä.. Esikoisen aikaan mulla alko puolen välin paikkeilla! Kuuluu siis asiaan! :)

Tosta tukalasta olosta. KYLLÄ. Olo alkaa olemaan yllättävän hankala tän kasvavan kummun kanssa (ja runsas painonnousu vaikuttanee mun kohdalla myös..). Mutta niin sitä vaan ähkin minäkin menemään ja kävelyvauhti on hidastunut entisestään. Rappuset on jo aika kamalia. Joten sitä täälläkin on kauhisteltu, että jos nyt on jo tällasta puuskutusta, niin miten mä ikinä selviän loppuvaiheesta. :bored::shy:

Itsellä erittyi ennen raskautumista maitoa. Esikoinen lopetti imemisen omatoimisesti 5kk iässä ja siitä n. 1v tuli vielä maitoa päivittäin. Raskautumisen jälkeen loppui ja ei kyllä oikeastaan haittaakaan :D

Ähinää on joo. Sukkien laitto ja portaita kiipeäminen ja lattialta tai sängystä nousu on persuksesta! :P
Mutta enemmän mut tekee hulluksi se kun kokoajan pitää niistää nenää ja tulee tosi usein vertakin! Tätä on jatkunu jo pari kuukautta ainakin ja pahenee vaan. En oo flunssassa, tämä alko yhtenä raskausoireena. Nenän ja kurkun limakalvot on ihan mäsänä.. Tuskasta kun yölläkin pitää suun kautta hengittää ja sitten kuivuu suu ja kun juot niin saat ravata vessassa kahta kauheammin.. Onko tähän vaivaan mitään jeesiä olemassa? Jotain nenäsumutetta esim joka kosteuttais limakalvoja ja laskis turvotusta tmv..

Apteekista saatava A-vitamiinillinen öljysuihke on auttanut mulle. Saa käyttää raskauden aikana ja sitä apteekissa suositeltiin. Leiraksen tai Orionin tais olla.

No niin, koneella taas editointia: https://www.yliopistonapteekki.fi/a-vita-plus-nenasuihke-20-ml-40194.html Tuota mulla on mennyt jo varmaan kolme pulloa. Alusta asti limakalvot tosi kuivat, nenä tukossa ja välillä tullut ihan niistämisen yhteydessä vertakin. Alkusyksystä käytin suolavesisuihketta, mutta ei enää auttanut eli vaihdoin tähän. Tässä on mukana hieman eukalyptustakin, eli avaa lievästi, mutta pääosin pointtina se, että on koostumukseltaan öljymäinen eli suojaa paremmin kuin pelkkä vesisuihke/limakalvojen kosteutus.

Tämän lisäksi huuhdon nenää sarvikuonolla säännöllisesti.

Eilen iski hirveä aivastelu ja nenä vuosi non-stop, en tiedä onko alkavaa flunssaa vai onko nyt taas pää pahasti tukossa, joten tropit aktiivikäytössä. :)

Muokattu viimeksi:
Itsellä erittyi ennen raskautumista maitoa. Esikoinen lopetti imemisen omatoimisesti 5kk iässä ja siitä n. 1v tuli vielä maitoa päivittäin. Raskautumisen jälkeen loppui ja ei kyllä oikeastaan haittaakaan :D

Mulla muuten tuli kans ennen raskautumista viel maitoo ja loppu alkuraskaudesta.. :)

Mulla on joka raskaudessa tullut aika aikaisin kirkasta nestettä rinnoista. Joka on sinällään ärsyttävää, kun tiedän jo valmiiksi että sieltä ei tule varsinaista maitoa koskaan kuitenkaan. :rolleyes: (Jotain määrittämätöntä vikaa.)

Jos tulee usein nesteitä kannattaa laittaa suosiolla liivinsuojat, ettei käy nolosti esim. kaupungilla. :grin

Voi että en kestä,. Aijemmin joskus täällä jo "valitinkin" näistä lonkka kivuista ja niiden löystymisistä :grumpy: Ennen oli lähinnä silloin tällöin mut nyt on ollut jo 2 päivää putkeen, yötä päivää eikä helpotusta näy. Sattuu niin kävely ja nukkumisesta ei meinaa tulla mitään kun kummalla kyljellä tahansa vaikka nukkuisi niin sattuu lonkkii, tyynyistä jalkojen välissä ei mitään apua. Sitten jos yrittää nukkua selälleen (jolloin lonkat ei tunnu) niin sitten vauva ja maha yhdessä painaa jo niin että ei pysty selälleenkään nukkumaan :sad001
Kävin jo lääkärissäkin ja sanoi että kuuma suihku/kylpy voi auttaa, ja sitä jo kokeilin ja kyllä siitä hetkellisen helpotuksen saa, mutta en mä koko päivää voi ammeessa maata.
En tajuu miten on näin kauheet kivut vaikka esikoisen kanssa ollut sitten mitään kipuja saati muita oireitakaan oikeestaan.
Mietittiin miehen kanssa jos vauvan asento vois vaikuttaa? Esikoisen kanssa mun maha oli ihan eri muotoinen, semmonen "leveä pallo" nyt se on enemmänkin "pysty pallo", ja toinen tyttö siis tulossa. Ugghh :woot:
En haluais valittaa kun vauva toivottu ja ite halusin ja oon hyvin kiitollinen tästäkin elämän ihmeestä :Heartpink Mut kipu on jo aika kauhee, varsinkin jos seuraavat 4kk sitä viellä jatkuu.

Mä oon ollut aiemmissa raskauksissa niin kipeä, että nukuin kuumassa suihkussa. :eek: Että joo, tiedän tunteen... Se ei varmaan hirveästi lohduta, mutta mä ainakin jossain kohtaa tavallaan "turruin" siihen jatkuvaan kipuun ja pystyin välillä jopa nukkumaan joitain pätkiä. Koska välillä tuli niitä hetkiä kun ei sattunut ihan niin paljon kun hetki sitten. Silloin kannattaa vaan äkkiä mennä nukkumaan, jos mahdollista. :rolleyes:

BaBy2: auttaisko kuumat kauratyynyt? Itsellään on ollut loppuraskauksissa alaselkä niin kipeä, että on vaikea nukkua. Makasin sit tulikuuman kauratyynyn päällä. Kyllähän se turrutti ja ehkä myös rentoutti...

Voiko noi lonkkakivut tulla missä vaiheessa vaan nyt tässä loppuajasta, vai olisko ne jo alkaneet nyt lievinä? Mulla siis maha kans kasvanu jo iha hirveesti, mut ei mitään kipuja.

Oon tosin epäilly et vaikuttaisko mulla se, kun molemmissa lonkissa vikaa (lonkkamalja liian laakee) niin josko sitten ei tuliskaan mitään kipuja, kun kärsin normaalistikkin toisinaan hirveistä lonkkasäryistä? :D vai mistä ne lonkkasäryt johtuu raskauden aikana?

Pari yötä sitte heräsin ikävään oireeseen mitä en edes muistanut esikoisen ajalta. Nimittäin suonenveto pohkeessa. Onneks jäi tällä erää siihen yhteen kertaan mutta tosiaan aloin miettiin edellistä raskautta niin jokaöinen vaiva se silloin oli...! Samoin hengen ahdistusta on ollu kuten ekanki kanssa. Joillaki johtuu verien huonontumisesta mutta minun mielestä ei välttämättä se selittäny esikoisen kans asiaa.. ehkä potki keuhkoihin.. tuntuu vaan että se ei nyt ois vielä mahdollista?! Tosin rakenneultrassa oli merkattu vauvan olevan pää alaspäin jotenka miksipä sitten ei voiski keuhkoja potkia...

Mulla on ollu ihan alusta asti, et jos vaikka nukkumaan mennessä sängyssä venytän itteni pitkäks, ni alkaa vasenta pohjetta kirraa niinku alkais suonenveto, mut oon onneks saanu sen loppumaan ennen ku ehtii edes alkaa vääntämällä nilkan eri asentoon. En ees alkuun tajunnu et johtuu ehkä raskaudesta, ku vasta joskus myöhemmin luin jostain et suonenvedot on melko yleinen oire raskauden aikana. Viime yönä kyllä heräsin todella ikävään kipuun. Oikea selkälihas oli ihan pistoksissa ja säteili myös lonkkaan, sängyssä en saanu parempaa asentoa, joten oli pakko nousta ylös vähän kävelemään ja hieromaan selkää ennen ku helpotti. Kerran aikasemmin yöllä on ollu vähä samanlainen, mut en oo ihan varma et oliko se vaan unta vai oliko todellista, olin niin unen rajamailla sillon. Toivottavasti tuo selkä/lonkka kipu ei nyt ala yleistymään....

Mulla on kans ollu parina yönä tollasia alkavia suonenvetoja. En muista oliko tässä ketjussa vai jossain muussa, kun joku tais vihjata, että liian vähäisellä nesteytyksellä vois olla jotain tekemistä sen kanssa. En tiedä, mut nyt kun mietin, niin mulla on tullu niitä just semmosina öinä, kun oon syöny normaalia enemmän jotain suolasta

Närästäääää... Rennietä sai apteekin farmaseutin mukaan että vähäsen ja se auttaa vähäsen, muuten aika tuskasta. Syödäkin pitäis mutta ku polttaa... :/

Takaisin