Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Viime yönä piti ensimmäistä kertaa tässä raskaudessa nousta vessaan pissalle.

Inhottavaa lähteä lämpimästä sängystä unenpöpperössä alakertaan vessaan. En onneksi muista siitä oikein mitään ja nukahdin kyllä heti.
Lisäksi yökkäily vieläkin kylässä ja tulee jos jokin painaa palleaa tai kurkkua (esim pinkeä masutuubin reuna pallean kohdalla tai takin kaulus). Silloinkin yleensä ennen aamupalaa käy noin.

Lisänä hampaita pestessä yökin ja tuo atooppinen ihottuma on levinnyt. Siinä tämänhetkinen oire'lista'. Tänään tosin vasta rv 16+6

Mullakin on atooppinen iho ja nyt huomaan et ihottumaa löytyy useesta kohdasta, pysyny jo aika pitkään hyvänä iho. Voi tosin johtua lumen tulosta, aina kun tulee pakkasta ni iho kuivuu.
Heräsin tänään 11!! Huoh ku lli pökkelö olo ja hirvee nälkä. Kello kyllä soitti jo ysin aikaan useiden torkkujen kanssa. En ollu sit heränny kuitenkaan. Onneks tänään vasta iltaluennot klo16-->
Viikonloppuna oli tytön joulujuhlia ja huomas kyllä että on raskaana ku koko ajan vaan itkin ku oli niin ihanaa!! :D

Täällä oli tänä aamuna pitkästä aikaa niin huono olo että meinas tulla oksennus. Oon ite tottunu syömään kaurapuuroo aamupalaks, mut se piti jättää kolmisen vk sitten kokonaan pois kun joka aamu tuli ylös. Tänään sitten söin riisipuuroa ja meinasi käydä samalla tavalla.... eli ei siis puuroa mulle selkeestikkään.:confused013nyt pitää taas vaan lepäillä, kun edelleen heikottaa.

Siis työmotivaatio on niin nollassa!!! Yks työkaveri tuli kysymään et onko mulla kaikki hyvin kun näytän niin väsyneeltä. En tiedä yrittikö hienovaraisesti onkia että olenko raskaana vai näytänkö oikeasti vain väsyneeltä. Uskon että molempia...

Väsymystä alkanu tulla uudestaan. Vessassa ravaus järkyttävää, ahdistus iskee jos tietää ettei wc ole lähettyvillä. :D
Öisin tyynyjä kavereina useampi kun tuntuu välillä että jopa jo tämä kuitenkin aika pieni maha tarttee tukee kun saattaa alkaa vihloo muutrn ikävästi.
Eipä varmaan kummmempia. Torstain rakenneultraa jännään hurjasti.
Tänään 20+2

Alaselän löystymiskivut pahentuneet :( viikon päästä olisi se lääkäri ja onneksi on aika kevyt viikko töissä, mut siitä huolimatta vähän arveluttaa. Pieninkin sivuttaisliike ottaa kipeää ja jos vaikka kumartuu niin ei toivoakaan että ylös pääsis ripeästi kun muuten tuntuu että joku loksahtaa pois paikoiltaan. Tosi kiva, kun vasta puoliväli kohta saavutettu :rolleyes:

Mulla tämä raskaus on oikeastaan oireeton nivelten löystymistä lukuun ottamatta. Viime raskaudessa oli kaikki mahdolliset oireet. Neuvolan täti sanoi, että monesti se kertoo syntyvän lapsen luonteesta/temperamentista. Meidän esikoinen on kyllä temperamenttinen tapaus, että sen kohdalla allekirjoitan tuon väitteen. :D Onko jollain kokemusta oireettomasta raskaudesta, että oliko vauva/lapsi helppo? :) Mielenkiinnolla odotan, millanen tällä kertaa tulee. ;)

Mulla esikoinen oli oireeton raskaus. Vauvanakin tyttö oli helppo, nukkui, söi, kakkas ja kasvo.. mut kyllä meillä on käyty läpi kaikkien ikien uhmat ja nytkin 8-vuotiaana on jo aika tapaus :) teini-ikää ootellessa :D

En tiä onko tää varsinainen oire, mutta mä en pysty enää pitkiä aikoja makaamaan mahallaan, kohtu tuntuu ihan litistyvän ja se tuntuu ikävältä. Parina yönäkin heränny ku oon kääntyny mahalleen ja on ollu epämukavaa.. täällä siis kohta loppuu mahallaan makaaminen :) rv 20+2 nyt menossa..

Mulla tämä raskaus on oikeastaan oireeton nivelten löystymistä lukuun ottamatta. Viime raskaudessa oli kaikki mahdolliset oireet. Neuvolan täti sanoi, että monesti se kertoo syntyvän lapsen luonteesta/temperamentista. Meidän esikoinen on kyllä temperamenttinen tapaus, että sen kohdalla allekirjoitan tuon väitteen. :D Onko jollain kokemusta oireettomasta raskaudesta, että oliko vauva/lapsi helppo? :) Mielenkiinnolla odotan, millanen tällä kertaa tulee. ;)
Hei, täähän kuulostaa lupaavalta, tällaseen uskomukseen mieluusti uskon! :D

Mä en ole enää muutamaan viikkoon pystynyt olemaan mahallaan, se tuntuu epämiellyttävältä, ihan kun makaisi vesiilmapallo mahan alla. :woot:

Minulla oli esikoisen raskaus lähes oireeton ja oli kyllä helppo vauva ja on melko rauhallinen edelleen (kohta 2 vee). Toki löytyy myös tempperamenttia, mutta perusluonteeltaan on hyvin mukava ja helppo. :)

Esikoisen kohdalla oli oireita monta kourallista ja voimakkaita sellaisia :D
Todella helppo vauva ja taapero ollut, mitä nyt tosin omaa tahtoa löytyy kun uhmaakin ollut jo kaksi kertaa (1v ja 1,5v).
Yöt alkoi nukkumaan läpi 3vko iässä (7-8h putkeen) ja 2kk iässä pitkät yöunet (12-13h putkeen). Kasvoi niin mahtavalla tahdilla, ettei tarvinnut herätellä syömään.

Katsotaan mitäs täältä sitten tulee, kun oireet pystyy laskemaan yhden käden sormilla ja kaikki lieviä verrattuna esikoiseen :D
Nimim. Taitaa tulla meille koliikkivauva :'D

Jelppis, täällä ihan sama eli esikoinen (nyt 2 v.) on ollut vauvasta asti kuin enkeli, uhmaa kylläkin odotellessa... Raskausaikakin sujui oikein hyvin ekalta ja äitiyslomalla opiskelin itselleni tutkinnon. Nyt sit vähän jänskättää että minkälainen hirmu tästä toisesta tulee. :)

Menee ällöosaston puolelle, mut pakko kysyä :D
Ootteko muut huomanneet tai puoliso huomannut että kohdunnapukka olisi muuttunut nyt raskauden myötä? Itselle pieni hätä eilisen sekstailun jälkeen kun huomasin että mielestäni napukka oli pehmennyt aiempaan verrattuna ja samalla pieni epäilys että apua onko ulkosuu vähän auki?! En uskaltanut enempää asiaa tutkia ja ronkkia mut nyt huolettaa ettei ala paikat valmistautuu liian aikaisin!!
Ylihuomenna lääkäri rakenneuä ja aion kyllä pyytää että vilkaisisi paikat onko siellä jotain mitä ei vielä pitäis olla. Voivoi ja huoh tätä touhua :(

En ole kyllä sorkkinut alapäätä ollenkaan, että ei hajuakaan millainen kohdunnapukka on tai onko muuttunut...

Tisseistä on alkanu tihkua iltaisin suihkun jälkeen nestettä, ei yhtään kiva oire kyllä. :/ ainakaan näin aikasessa vaiheessa. Viikkoja nyt 17+5

Oisko kellään vinkkejä millä verenpainetta saisi korkeammaksi? Mulla matalat paineet jotka aiheuttaa huimausta ja huonoa oloa:/

Toinen kysymys että paljonko muilla on tullut painoa, mulla eilisen mittauksen jälkeen +170g lähtöpainosta, nyt rv 18+6 ja mahassa kaksi sikiötä ja istukkaa sekä molempien vedet yms niin eiks tää meinaa että mun omapaino olis laskenut kun johan noiden luulisin tässä vaiheessa jo painavan jotain

Mä syön salmiakkia ja juon vettä verenpaineen nostamiseksi (neuvolassa antoivat luvan salmiakkiin, kun ei överisti vedä), samoin vähän suolaan ajoittain reippaammin ruokia. Mua ei oo hetkeen punnittu mut monilla kaiketi paino saattaa vähän aluksi laskea, ennen kuin lähtee nousuun. Varmaan neuvolassa sanovat, jos olis noussut nyt liian vähän.

Takaisin