Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihana kuulla etten ole yksin tämmöisten ajatusten kanssa ja joo ymmärrän että rakkautta riittää kyllä, mutta uuden edessä kaikenlaisia mietteitä näköjään tulee... :)

Itse aattelen niin että lasten täytyy oppia jakamaan asioita.. eli myös vanhempien huomion jakautuminen tekee vaan hyvää lapselle.. kaikkivainmullehetinyt ei toimi pitkällä tähtäimellä joten isomman lapsen parhaaks uusien vauvojen syntymä käy :)

Heips!
Onko kellään muulla oireena touhukkaan päivän tai työpäivän aikana ns. kipeytyvä alavatsa. Tavallaan ahdistava, täyteläinen olo. Alkaa helpottamaan kun pääsee makuulle.
Kävin eilen neuvolassa ja puhuin asiasta, että noin 5-6h menee töissä ok, mutta loput tunnit on ilkeitä juuri tuon vuoksi. Viikonloppuisin ei tuollaista ole juuri tullut, kun ollut kotona.
Th katsoi tiukasti ja sanoi, ettei tuo saa ainakaan pahentua, vaan sitten mietitään vakavasti sairaslomaa... :eek::wideyed:

Mamma -79, kyllä mulla ainaki vatsa hieman kipeytyy päivän aikana, jos kovast on liikkunu eikä taukoja kunnolla pitäny. Yks päivä otti kaupassa painava kori vatsanpohjasta... En kyllä asiast mitää sanonu, ku helpottaa kyllä. Ja mul on muutenki hieman hellänä vatsa, ku alkaa nyt kunnolla kasvamaa :)

Sama täällä. Alavatsa on tullut kipeäksi parina edellisenä iltana iltavuoron viimeisinä tunteina. Ne ovat kiireisimmät ja muutenkin raskaimmat tunnit työpäivän aikana. Alavatsa muuttuu myös kovaksi ja jännittyneeksi, kuten supistellessa, mutta se ei mene ohi, vaan pysyy sellaisena pitkään.

Mulla kans! Tuntuu ku alavatsa kiristyis ja pingottuis. Ihan kamala tunne. :S ite oon kotona, mut touhuan kyl paljon.

Mulla kans vatsa kipeytyy koulupäivien aikana. Istuminenkaan ei siis auta. Ma oli koulua 8.30-18.45 ni oli sen jälkeen vatsa niin turvonnu ja kipee et oli paha päästä ees käveleen bussille.. lisäks mulla kipu heijastaa kovin häpykumpuun.. oikeen viiltää.. onneks enää 2 koulupäivää ja sit 1kk joululoma. Koulu jatkuu sit 11.1.2016!! Ootan aikalailla lomaa just että pääsee rentoutuun. On ollu aika stressaava loppuvuosi muutenkin koulun takia.

Mäkin oon miettiny tota isosisaruksen huomiointia. Meillähän siis tuleva isosisko on jo 8v et tavallaan hänelle voi kertoa miksi vauva vie aikaa ja hän ymmärtää sen, ei vaan välttämättä hyväksy. Onneksi on jo niin iso ja nyt ainakin innoissaan vauvasta ni voi helposti ottaa mukaan vauvan hoitoon! :D ♡ rakkautta multa riittää vaikka kelle ni siitä en huoli. Ehkä enemmän mietin fyysistä ja henkistä jaksamista 2 lapsen äitinä...

Minulla kans välillä on tullu noita vatsakipuja ja kovettumisia. Tuntuu ilkeeltä ja painostavalta. Muistetaanpa kaikki ottaa myös välillä rauhassa niin ei turhia ala supisteluita tulee liian aikaisin:)

Puhuin neuvolassa jo samanlaisista vatsakivuista marraskuussa, mut ei se th ottanu siihen oikein mitään kantaa :rolleyes: tuntuu tosi ärsyttävälle ja välillä turvottaa ja koskee niin että hyvä että pystyy kävelemään. Olo helpottaa sitten kun pääsee kotiin lepäilemään.

Täällä lääkärineuvola takana. Tärkein ok eli sydänäänet kuuluivat voimakkaina heti, syke 150. Ei ollut muutoinkaan mitään huomauttamista voinnissani. Hetken aikaa meinasin jänistää lääkärin käsittelystä, koska lääkäri oli mua nuorempi pojankloppi :D Gynekologinen tutkimus oli melkoinen kokemus :D Siis hoiti hommansa hyvin, mutta kyllä minä olin hämilläni ja vähän nolostunut hahahaha.

Mun ei tarvinu onneks lettua levitellä eilen lääkärineuvolassa :D sano, ettei kajoa ellei tulehduksen epäilyä tai muuta oo. Mä kyllä skippasin mielelläni :D kerkeehän tota paikkaa lääkäreille näytellä... Alkuraskauden uä:ssa sillo paikat katto ja kaikki oli ok, nii turhaapa sörkkii, jos asian voi vaa välttää :D

Hehe se on aina yhtä mukavaa olla jalat auki ja varsinkin jos lääkärillä kandi mukana joka tosiaan itseään nuorempi mies ( ainakin sillon se näytti niin pikkupojalta) ja ei siinä mitään jos se ite osallistuis tutkintaan mutta ei, tämä vain tykkäsi seurata ja katsoa millainen römpsä sieltä töllä kertaa aukeaa ja vanhempi kollega oikein pyysi oikeillr paikoille katsomaan ja esitteli tätä meidän kaunista anatomiaa:D. Siinä vähän meinas naurattaa.
Ei siinä, ymmärrän että heidänkin pitää päästä näkemään ja oppimaan, itsekin opiskelijana ja neuvolassa jälkitarkastuksia tehneenä tiedän miten tärkeää on päästä osalliseksi ja oppimaan mut olipahan silti vaan itse asiakkaana ollessa hieman erilainen kokemus.
Tämä siis alkuraskaudessa tk lääkärillä vatsakipujen vuoksi. :)

Näköjään tuli tuo minun neuvolatarinani väärään ketjuunkin :D sen verran tärinöissä olen ollut. Noo sattuuhan näitä.

Aivan jäätävä vihlonta mahassa. Välillä oon ihan kaksin kerroin. Kuinkahan kova kipu on vielä normaalia?

Joo mullakin on alkanut olla aika kipeää. Varsinkin jos teen jotain. Eli tyyliin käyn kaupassa. Kun en ole töissäkään tai mitään. :sour: Jos jatkuu niin pitää soittaa neuvolaan, vaikka tuskin sieltä mitään apua saa. :shifty:

Kattilainen, mulla oli synnytyksessä mukana kolme eri ensihoitajaa joiden piti käydä joku synnytyskoulutus ja kaikki vielä miehiä :rolleyes: oli siis aamu-, ilta- ja yövuoroharjoittelija ja mikä pahinta kun päivävuoro tuli niin tajusin että se on meidän naapuri sekä meidän vakioasiakkaita töistä. Siinä ei paljon naurattanu alkuun :D

Eikö tollasessa tilanteessa voi kieltää mukanaoloa, kun on väärällä tavalla tuttu? Ymmärrän toki koulutusfunktion, mutta usein on kyllä niin, että jos on joku tuttu, voi pyytää vaihtamaan esim. lääkäriä tai hoitajaa. Oon miettinyt, että mahdollisessa tulevassa sairaalassa mulla on joitain kavereita töissä, ovat joko gynekologeja tai hoitajia, eivätkä he välttämättä halua hoitaa mua just sen takia, koska ovat kavereita. Ja ymmärrän hyvin, en mäkään tiedä haluaisinko heitä hoitohenkilöstöön, koska haluaisin voida suhtautua neutraalisti.

Aina voi kieltää, että opiskelijat ei saa olla läsnä. Ja toki jos lääkäri tai hoitaja on tuttu, niin kyllä siinä tapauksessa pyritään järjestämään asia toisin.
Tälläsillä pienillä paikkakunnilla toki haastavaa. Esim. Mulla neuvolan henkilökunta on työkavereita..ei muuta kun lettua vaan levälleen :D...

Voihan siitä aina kieltäytyä mut just kun itse tietää niten kurjaa se opiskelija näkökulmasta on jos ei pääse osallistumaan niin ei itse niin haluis tehdä. Toki nää tutut ja kaverit on asia erikseen. Itse neuvolassa harkassa niin en mennyt tuttujen vastaanotto käynneille mukaan koska halusin antaa heille mahdollisuuden olla juurikin neutraalisti.
Omalla kohdalla synnytyksessä on hyvin suuri todennäköisyys että siellä kätilökavereita on juuri saliharjoittelussa kun meidän tyyppi tulee maailmaan ja siitä ollaankin naurettu että sittenpä pääsette ronkkimaan:D voi toki olla etteivät he ottaisi minua potilaakseen juurikin sen takia että luokkakavereita ollaan oltu.

Mä kun synnytin esikoista, opiskelijana oli mun työkaveri edellisestä työpaikasta... Se oli vähän hassua, mut eipä sitä siinä kohtaa kun oli oikein tuskissaan, enää jaksanu muistaa!

Takaisin