Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle nousi eilen illalla kuume.. Yöllä oli melkein 38.. Eikä mitään muita flunssan oireita... Päätä särkee ja illalla alko särkemään koko kroppaa, vähän pyörrytti ja sit kuume alko nousee.. Jäin vaan pohtii et mistäköhän siinäkin oli kyse! Mulle nousee tosi tosi harvoin kuume ja ihan normaalilämpökin on tosi alhanen, yleensä 35,5-36, joten toi nyt oleva 37:kin jo tuntuu.. Edelleenkään ei mitään muita flunssan oireita! ????

Mulle nousi eilen illalla kuume.. Yöllä oli melkein 38.. Eikä mitään muita flunssan oireita... Päätä särkee ja illalla alko särkemään koko kroppaa, vähän pyörrytti ja sit kuume alko nousee.. Jäin vaan pohtii et mistäköhän siinäkin oli kyse! Mulle nousee tosi tosi harvoin kuume ja ihan normaalilämpökin on tosi alhanen, yleensä 35,5-36, joten toi nyt oleva 37:kin jo tuntuu.. Edelleenkään ei mitään muita flunssan oireita! ????

Kuume, lihaskivut ja päänsärky voi olla myös influenssaa. Siinä siis ei ole välttämättä mitään ns perinteisiä flunssan oireita, vaan just tollasta. http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00570 Että kannattaa seurailla ja jos kuume pysyy korkeana ja olo muuten heikko, niin kannattanee olla esim neuvolaan yhteydessä.

Kävin eilen siellä fyssarilla ja mitään apua ei oikeastaan ole :( työt lopetettava sitten kun siltä tuntuu ja haettava saikku. Selkäkipu johtuu löystymisestä, koska todettin, että mulla on yliliikkuvat nivelet muutenkin niin löystyminen nyt pahentaa sitä. Löystyminen johtuu hormooneista ja yleensä tulee vasta myöhemmin, mutta kun olen joutunut syömään niitä jo reilun vuoden niin tiedä sitten onko niillä jo ollu vaikutusta. Jumppaohjeita sain, mutta sanoi että jatkaa vain samaan malliin kotijumppailua kuin nyttenkin koska lihaskunnossa ei ollut mitään vikaa, kuitenkin käyny salilla jo pidempään paitsi nyt jätin pois pari kk sitten kun selkäkivut alkoi ja oli väsymystä, niin peruskunto on hyvä. Tukiliivejä kokeiltiin kolmea erilaista, mutta fyssarin mielestä mikään ei käynyt, enkä kyllä itsekään tuntenut mitään tukevaa vaikutusta. Se SI-tukivyö voi olla myöhemmässä vaiheessa hyvä jos kipu alkaa yuntua lonkissa mutta tälä hetkellä vain lepo on se mikä auttaa.

No ei oo pikku mammutti sullakaan helppoa! Mulla on myös yliliikkuvuutta nivelissä, mutta onneksi olen isommilta vaivoilta säästynyt. Minulla tosin on istumatyö niin siinä on sitten omat haasteensa. Esikoisen aikaan minulla oli sellaista, että kun pitkään istui paikallaan niin lonkka jäi tavallaan jumiin ja kävely oli alkuun hankalaa ja teki kipeetä. Kävely kuitenkin auttoi siihen, että ei vaan saanut sitten pysähtyä kun pääsi vauhtiin. Nyt on ollut jo vähän samoja oireita, että kai se taas kohta alkaa... :sad001

Täällä kans yks, jolla löydät nivelet. Viime raskauden lopussa se kipu oli ihan kamalaa... Tässä raskaudessa kivut on jo alkanut. Saa nähdä miten päin lopussa ollaan. :D

Mulla on kanssa todettu yliliikkuvat nivelet ja selkä on vaivannut viimisen vuoden aikana usein (ihan saikulle asti). Olen vaan odottanut, että milloin selkä prakaa tän raskauden johdosta ja nivelet poksuu pois paikoiltaan, mutta ole toistaiseksi selvinnyt yllättävän vähän (koputtaa puuta...) :bag:.

täällä kans alaselkä kremppaa. issias-vaivaa. Nyt ollut 2vkon sisään toista kertaa saikulla, olin kolme selvää päivää(yks päivä lisäksi väkisin hammasta purren) välissä töissä ja taas :(
Meillä yksityisellä työterveys ja omalääkäri on erikoistunut tuki- ja liikuntaelin sairauksiin ni tosi ihana saada perusteellista hoitoa! Nyt tämän saikun (6pvä) vika päivänä lääkäri aika taas.
Alkaa niin sapettaa olla saikulla koko aika.. Olen vielä koeajallakin. Esimiehelle en ole kertonut raskaudesta tai LA:sta mt kyllähän tuo jo on sen nähnyt :D
Täytyy töihin palatessa suunnitella kevyempia asiakaskäyntejä et kerkeäis taas olla hetken töissä. En vaan haluais luopua omista asiakkaista :'(
Ja se palkka! huolettaa kuin alas se tippuu ku kuitenkaa palkka mitää päätä huikaseva normaalistikaan.

Mulla on toinen polvi ollut kipeä raskauden alusta asti ja alkaa mennä hermot. Alan epäillä jo jotain kulumaa tai nivelkierukkaongelmaa, kun ei yhtään hellitä. Ihan aluksi oli myös SI-nivel vinksallaan, mutta kiropraktikko sai sen paikalleen, sen jälkeen ei ole vaivannut. Aika pian sen jälkeen tuli tuo polvi, eikä nyt tahdo parantua ollenkaan. Nyt kipu on jo päivittäistä, tuntuu erityisesti kävellessä, juoksemaan pystyisin. B-)

Mulla vaan kohdun kivut (en tiiä tarkemmin, että mitä lienee) & hormonit - tää viikko on ollut yhtä tunteiden aallokkoa! Muuten en raskaana oloa juuri huomaa, mahamakkarat peittävät raskausvatsan vielä hyvin. Ei mut ai nii, onhan mulle tullu ekat raskausarvet... Milloin se hehkeä aika tulee?

Joo sitä hehkeää oloa odotellessa :D täällä väsymys taas painaa töiden jälkeen

Mulla on ollu mitä ihmeellisintä tunteiden hyppimistä, toisessa hetkessä oon onneni kukkuloilla, mut esimerkiksi eilen alotin hirveen itkukohtauksen kun tiputin leivät voipuoli alaspäin lattialle... :grin Ja tänään myös yksi itkukohtaus.
Onneks tuo mies jaksaa kattella mua vaikka oonkin vähän omituinen välillä :wink
Tosin johtuu just varmaan hormoneista ja älyttömästä väsymyksestä, jonka johdosta voisin nukahtaa missävaan ja milloin vaa.
+ älyttömät alaselkäkivut jotka tulee varsinkin jos siivoan tai käyn pitkällä kauppareissulla. :(

Järkyttävät suonikohjut ja kipeät sellaiset. Vain ja ainoastaan vasemmassa jalassa, pohkeessa eniten. Tosi kiva:/

Jumppajumit ei paranekaan entiseen tapaan :( vieläkin reisiä polttaa ja jumppa oli tiistaina! :O

Oon miettinyt, että aika moni on tainnut joutua yöllä heräämään pissalle? Mulla on tähän mennessä (15+4) ollut ehkä yksi viikko sellainen, muuten nukun ihan vessakäynnittä. Juon vettä päivittäin reilusti, että ei siitäkään oikein voi olla kiinni. Onko muita, joita ei hirveästi pissata?

Mäkin saan koko yön ihan hyvin unta ilman vessassa ravaamista, mutta ensimmäinen asia aamulla on sitten pissalla käynti. ( rv 16+2 nyt )
Eli ei sen suurempia eroja mitä oli ennen raskautta.

Ok, hyvä, että on muitakin. Yleensä vain olen bongannut joka paikasta jo alkuraskaudesta lähtien jatkuvia pissakeikkoja ja mietin, että miksiköhän mua ei pissata normaalia enemmän. Mutta pitänee olla ihan tyytyväinen. :) Ja heräämisen jälkeen toki itsekin menen ekana vessaan.

Yövalvominen jatkuu... Viime yönä nukkumaan 19:30, heräsin 23.30 ihan pirteenä. Kolmen ja neljän välillä torkahdin sohvalle, neljältä ylös ja töihin. Ihme, ettei juurikaan väsytä.

Mullakaan ei ole ollut lisääntynyttä tarvetta käydä vessassa. Paitsi välillä iltapäivällä/illalla, muttei onneksi yöllä. Joskus aamulla toivoo että olisi herännyt ja käynyt myös yöllä.

Ihan vinkkinä edellisestä raskaudesta voin kertoa, että kannattaa melko ajoissa jo omaksua tapa käydä vessassa aina kun mahdollista. On meinaan kamalaa tajuta, että on pakko päästä pissille ja seuraava vessa on piiiiiiiiiiiiitkän matkan päässä. Varsinkin talvella se oli tosi kurjaa kun ei viitsinyt käydä pientareella. :D

Takaisin