Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla tuntuu vähän liikkeitä, 17 raskausviikkoa täynnä nyt. Mutta tää onkin mun kolmas raskaus jo. Kyllä ne yleensä alkaa tuntua enemmän, kunhan ekan kerran tuntee. :)

Lisäksi mulla on ilmeisesti alkanut tulla jo nyt pieniä harjoitus supistuksia. :eek: Eli ala-vatsa kovettuu ja kiristyy ja se tuntuu jokseenkin epämukavalta. Mutta koska se ei ole varsinaista kipua, ei varmaan tarvitse huolestua. No, kohtahan mulla onkin taas neuvola, pitää muistaa kysyä. Ihan positiivista tavallaan, että alkaa aikaisin. Jos vaikka ois sitten keväällä vähän kypsemmät paikat kun edellisissä raskauksissa. :hilarious:

Nivelet irtisanoutuvat, väsyttää, rintoihin sattuu, kiukuttaa ja vatsa pömpöttää. :shifty:

Olen ymmärtänyt, että ensimmäisen kohdalla liikkeitä on saattanutkin tuntea useasti, mutta niitä ei vaan vielä tunnista. Sen vuoksi sanotaan että jo synnyttäneet tuntevat aikaisemmin pienen liikenöinnin.

Sellainen haittapuoli tässä kuitenkin on, kun kertoo muille että liikkeet tuntuu niin kaikilla on käsi vatsalla heti.. Tuosta vatsan paijailusta en luvatta kyllä yhtään tykkää!

Juu vatsan taputtelijat, paijaajat ja mahalle juttelijat usein rikkoo useimpia "personal space" -rajoja, joita monilta ja varsinkin multa löytyy!

Mäkin ihastelin t-paitaa, jossa luki "hands off the bumb" tai jotain. Kaikki ulkopuolisten vauvahössötys ylipäätään saa voimat katoamaan saman tien mun kehosta. En haluais raskaana ollessani olla yhtäkkiä jotain yleistä omaisuutta jonka vatsa, kehon toiminnot ja jätöksetkin on yhtäkkiä kaikkien asia joista voi noin vaan kysyä. YÖK!

Voi pojat mä inhoon niitä vatsaan taputtelijoita ja niitä on nyt jo riittäny!!

Täälläkin tuli perjantaina ruokakaupassa ekat harkkasupparit.. Tosin ekassa raskaudessakin ne alko jo ennen puoltaväliä...

Minusta taas on hurjan mukavaa ja ylpeää, jos joku tulee taputtelee masua tai muuten kyselemään raskaudesta. On se uusi elämä vaan aina ihme. Eikä se huomiokaan häiritse -päinvastoin. :p

Ymmärrän toki toisenkin puolen asiasta. Oma tila on omaa tilaa. :)

Stiffie, mullakin oli huimausta paljon ja hb 115. Mä aloitin rautakuurin kans (Obsidan 100mg) ja sillä nousi hyvin, oli viimeks hb 127 ja sain luvan lopettaa raudan, ettei nouse liikaa.. ja vattakin kesti hyvin ton Obsidanin...

Mä kävin ostamassa lisäraudan ja päädyin siihdn edullisempaan, eli Retafer 100mg. Tosin kotona tajusin ettei siihen ole lisätty c-vitamiinia kuten Obsidaniin. Noh, pitää huolehtia c-vitamiinin saannista muuten.

Toistaiseksi voinnissa ei muutosta ja herkästi alkaa huimaamaan (mutta terkkari sanoikin ettei Hb nouse kovin nopeasti.) Kovasti tässä mietin että viitsinkö lähteä huomenna töihin kokeilemaan, että pysynkö tolpillani. :bag:

Stiffie, toivottavasti sillä lähtis nyt hb nousuun!! Huimaus ja heikotus on tosi ärsyttävää ku tuntuu että mitään ei voi tehdä! C-vitamiini sitten mammavitamiinista. Muista vaan ettei kalsiumtuotteita (maito, jugu, kalkki tbl yms) saa käyttää samaan aikaan!

Voi apua!
Minulle tuli kipeää tulen punaista ihottumaa oikeaan nivuseen, joka levisi vasemmalle, häpykumpuun, reusiin ja vielä maahaankin :'(
Ihan kuin todella pahaa nokkosihottumaa valtavilla paiseilla. Kaikki tapahtunut perjantain jälkeen :(
Oikea reisi on melkein 5cm korkuisessa turvotuksessa. Löytyi kaapista vanhaa kortison+antibiootti voidetta, jota laitoin ihottumiin ja kuumotus+kutina ainakin rauhottuivat...
Ikävä vaiva ja ensimmäistä kertaa eläissäni tuollaista D:

Mulla ne finnit tulee mitä ihmeellisimpiin paikkoihin! Nytki on korvassa sisäpuolella sen nipukan takana ylhäällä, ja tietenki semmosessa kohtaa ettei millään onnistu saamaan sitä rikki! Nukkuminen sillä kyljellä on ihan tuskaa kun koko korva on niin kipeä. :(

Joo, täällä tuli eilen ekaa kertaa näppy SILMÄLUOMEEN! Ihan perhanan kipeä ja tuntuu joka kerralla kun räjäyttää silmiä, eli koko ajan. Jeah.

Rv 4+5 reilu viikko sitten soitin tk:n että mulla on selkeet pissatulehduksen oireet...ravaan koko ajan vessassa.. oli puhdas näyte. Sitten tulikin ostettua apteekista raskaustesti siihen taisi viivat olla syynä. Rinnat on olleet tosi arat. Niin ja mieliala on niiiiiin hermo...tuskastun pienimmästäkin, niin että hävettää. 4 lapsi, kolme biologista. Aiemmin ollut tosi vaikea tulla raskaaksi. Esikoista odottelin 3 v. Nyt eka kierrolta nappas. Nyt vaan koko ajan toivoo että olisi oikea raskaus kohdussa, ei siis ulkopuolinen. Ja pelkää ettei mene kesken. Ei ole sitä tullut koettua...elokuun 2 laskettuaika. Pidetään se kohteena

Onko kellekään puhjennut ihottumaa raskauden myötä? Hitto täällä kädet ja käsivarren taipeet menneet ihan kuiviksi ja iho sellainen ihmeellisen läiskikäs jostain kohtaa ja ne kohdat varsinki rutikuivia ja hilseileviä.. kaikkea tämä raskaus tuo tullessaan :D

Mulla oli ekassa raskaudessa todella paha ihottuma, mut se oli kyllä vasta siellä loppupuolella. Epäiltiin jotain maksajuttuakin ja ravasin verikokeissa. Ihottuma oli ihan kauhea, kutisi aivan hirveästi ja vaikka oli vahvat kortisonivoiteet niin ne auttoi vain hetken. Myös ataraxia oli rauhoittamaan kutinaa ja siihen että sain nukutuksi yöllä. Ihottuma voi kuulemma olla hyvinkin uusiutuvaa joten ei kivalle tunnu :( oireet hävisi heti synnytyksen jälkeen, mitä nyt rakkulat parantui hetkisen, mut jo ekan yön nukin ilman lääkkeitä.

Mulla oli kans esikoisen kanssa käsivarsissa kauheet kutisevaa ihottumaa. Loppui kun lopetin maitotuotteiden syönnin ja alotin kalkkitablettien pureskelun. Ihme juttu oli kyl kun ei ikinä ennen oo mitään allergioita/ihottumia tms ollut.

Nyt tän raskauden riesa on kyl alaselkä! Voi että kun se jomottaa lähes kokoajan :woot: Mitään ongelmia ikinä ennen selänkään kanssa ollut. *huoh*
Noh hyvä syy pistää mies joka ilta hieromaan :joyful:

joo täälläkin finnejä ei onneks kuitenkaan naamaan juurikaan oo tullu mut niskaan ja selkään :meh:

Kiitos pikku mammutti ja Baby 2 vastauksista, en tykänny teidän vaivoista mut ymmärsitte varmaan! :D hierova mies on kyllä hyvä juttu!! Täälläki menee pitkästä pötköttelystä sohvalla/ istumisesta jumiin selän alue ja pylly.. finnit on kyllä sieltä ja syvältä.. mulle kans tulee tietyin väliajoin näppy sinne tänne Kyfi86! Nauratti oikein kun vähän aikaa sitte tuli yks näppy aina naamaan eri paikkaa tai edellisen viereen joka päivä :D nyt onneks rauhoittunu.. (KOP KOP...) :D

Laitoin tosiaan vanhaa kortisonivoidetta, jossa on antibioottia mukana ja illan aikana kutina helpotti ja yön aikana turvotus ja punaisuus. Nyt sitä on enää kolmannes siitä mitä se illalla oli.
Laitoin toisen kerran sitä rasvaa ja katsotaan häviääkö sillä kokonaan vai vieläkö on pari kertaa hoidettavana..
Näyttää ihan kuin miljoonat hyttyset olisi pistäneet vieriviereen.. sehän ehti illan aikana levitä tosiaan navan alapuolelle ja oikean jalan reidessä puoliväliin asti.
Näyttää kovasti atooppiselle ihottumalle varsinkin kirkkaassa valossa (kiiltelee tiettyyn tapaan). Siitä sain lapsena/teininä kärsiä ihan tarpeeksi ja esikoinenhan peri sen myös :(

Takaisin