Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle tuli heti kuvauksestasi, frozenflower, mieleen atooppinen ihottuma. Meillä on esiokoisella valitettavasti sama vaiva. Minulla on lapsena ollut myös taipumusta siihen, mutta onneksi olen nyt raskauksien aikana säästynyt siltä. Perus talvikuiva iho minulla on aina. Valitettavastihan raskaus voi puhkaista kaikki vanhat jutut uudelleen. :sad001 Minulla tosin kävin toisin ja allergiat, joista olen lähes koko ikäni kärsinyt, helpottivat esikoisen raskauden myötä.

BaBy2 mulla on kans alaselkä tai tuo häntäluun ympärys ihan älyttömän kipee ja tekee kipeää kävellessäiin jos on ollut pitkään jaloillaan. Aiemmin ei minullakaan selän kanssa ole ollut mitään ongelmaa ja samaa seisomatyötä olen tehnyt kohta jo 14 vuotta. Oon tässä miettinykin että pakko varmaan kohta käydä saikkua vaikka vähän hävettääkin jo tässä vaiheessa, mut kun loppuvuorot on välillä ihan tuskaa, eikä sit yölläkään nukuta kun tuntuu että ei löydy millään sopivaa asentoa :(

BaBy2 mulla on kans alaselkä tai tuo häntäluun ympärys ihan älyttömän kipee ja tekee kipeää kävellessäiin jos on ollut pitkään jaloillaan. Aiemmin ei minullakaan selän kanssa ole ollut mitään ongelmaa ja samaa seisomatyötä olen tehnyt kohta jo 14 vuotta. Oon tässä miettinykin että pakko varmaan kohta käydä saikkua vaikka vähän hävettääkin jo tässä vaiheessa, mut kun loppuvuorot on välillä ihan tuskaa, eikä sit yölläkään nukuta kun tuntuu että ei löydy millään sopivaa asentoa :(

Voi minä kans liityn selkäongelmaisiin. Aiemmin ei selän kanssa oo ongelmia ollut, mut nyt jo muutaman viikon tuolla alhaalla melkein lantioluiden kohdilla on jatkuvaa jomotusta. Kävin pissakokeessa jo peläten että onko tulehdus kun niin jännästi jomottelee, toivottavasti ei.. Ja just kun nousee ylös niin saattaa alkaa sellanen vihlontatyylinen kipu yleensä vasemmalla puolella pakaran ja alaselän välimaastossa. Oloa vois kuvailla jomotuksen lisäksi sellaisella ylirasittuneella ololla. Ihan kun olis jonku kauheen selkätreenin tehnyt.

Olenko ainut joka kokee oireeksi esimerkiksi oudon joulun hehkuttamisen?
Viimeksi pienenä olen ollut super innoissani joulusta ja kaikesta siihen liittyvästä, mutta monta vuotta on mennyt niin että oon inhonnut sellasta ylimäärästä sähellystä. Tänä vuonna oon ollut jo marraskuun alusta ihan innoissani ostamassa joululahjoja ja suunnittelemassa joulua.

Kaiken lisäksi oon ruvennut kunnon kodin haltijattareksi, ja alkanut polttamaan kynttilöitä ja leipomaan. :D huhhuh, taidan kiittää tästä hormoneja. :smiley-bounce022

Monsterii, et ole ainoa :). Mä en ole koskaan ole ollut pätkääkän pullantuoksuinen kodinhenki ja joulusta en ole välittänyt pätkän vertaa! Vaan kuinkas ollakaan, meillä on joulutortut paistettu jo pariin kertaan, siemailtu glögiä ja suunnittelen jouluisampaa sisustusta... Jouluruokaakin odotan malttamattomana :grin.
Vielä ku tulis lunta!!

Stiffie, hihii, hyvä tietää että en ole ainut. :D Miesystävän alkaa mennä hermot mun ylimääräiseen intoiluun joulukoristeista ja lahjoista. :p Ja toi glögi on mulle varmaan joku suurempi mieliteko, kun tekisi mieli juoda pelkästään sitä. + pelkkää piparitaikinaa. :grin

Glögi kyllä maistuis aikalailla jos vaan viittis sitä niin paljon juoda ja samoin just tuo kodin laittaminen. Meillä jouluvalot löysi jo lokakuun lopussa "syysvaloiksi" tiensä olkkariin ja nyt joka nurkassa joku valohässäkkä ja kynttilöitä. Intohimoksi ja ihanat tuoksukynttilät tullut nyt!!! (niillä saa hyvin kissojen ja tiskien hajut piiloon:D )

Pikku mammutti ja kattilainen (ja muut selkävaivaiset); mulla on kanssa ollut ihan alaselässä kipua, googlasin eilen ja tulin siihen tulokseen, että takalantion löystyminen on kyseessä. Olen myös seisomatyössä ollut 14 vuotta ja selkä on työhön tottunut, niin ihmettelin tuota kipuilua. Huomenna oon menos etsimän SI-vyötä, jos siitä saisi helpotusta.

[QUOTE="Stiffie, post: 1559618, member: 95a salkku kävin ok massa lisäraudan ja päädyin siihdn edullisempaan, eli Retafer 100mg. Tosin kotona tajusin ettei siihen ole lisätty c-vitamiinia kuten Obsidaniin. Noh, pitää huolehtia c-vitamiinin saannista muuten.

Toistaiseksi voinnissa ei muutosta ja herkästi alkaa huimaamaan (mutta terkkari sanoikin ettei Hb nouse kovin nopeasti.) Kovasti tässä mietin että viitsinkö lähteä huomenna töihin kokeilemaan, että pysynkö tolpillani. :bag:[/QUOTE]

Mulla oli lähtö hb 116 ja olin aivan varma et ei nouse tyyliin koko raskaus aikana yhtään tupla annoksesta huolimatta. Mutta oli jo 2 von obsidanin käytön jälkeen 134! En oikein vielä tahdo uskoa tuota..

ja voi selkä! 3päivää töissä pärjää, ja uus saikku:( pitää kyl pyytää jotain muutosta hommiin ettei tarvi kokoaika saikkuilla ku aina pitää sijainenki hommata mun tilalle.

Muokattu viimeksi:
Pikkumammutti ja Kattilainen: toivotaan et kivut helpottais meil kaikilla. Tosin ittellä sattuu nyt lonkatkin, vihloo aina välillä ihan hirveesti :sad001 Ei oo kyl kivaa enkä ymmärrä miks nyt jomottaa niin vietävästi vaikka mun lähtöpainokin oli joku 15kg vähemmän kuin esikoisen kanssa ja muutenkin tunnen itteni jotenkin terveemmäksi, ni sit tulee nää kaikki vaivat miltä onneksi sentää viimeksi vältyin..

Siis ihan hirvee yö. Heräsin yöllä ja menin vessaan sit rupes pyörii päässä luulin että menetän tajuni oli niin hirvee kohtaus etten oo ikinä ennen kokenu moista.kestikin viel tosi kauan. Kävin sit aamulla lääkärissä ja siellä otettiin verikokeet ja kaikki. Mutta mitään erikoista ei ollu. Tän päivän oon sairaslomalla. Aikamoinen yö :(

En ymmärrä, olo alkoi olla jo parempi, mutta nyt pahoinvointi on yltynyt taas (3-5 krt./vko). Seesteinen toinen kolmasosa taitaa jäädä minulta kokematta.

Aiemmin olen täällä asiasta muistaakseni maininnutkin, mutta nyt kysymystä teille muillekin. Eli onko muilla alavatsalla tuntemuksia/kipuilua jos virtsarakko täysi tai sitten virtsaamisen yhteydessä?
Itse virtsaaminen ei siis satu tai kirvele mut alavatsalla usein epämiellyttävä olo , joka korostuu jos rakko täysi tai on joutunut pidättelemään kauemmin. Olotila säilyy jonkin aikaa wc käynnin jälkeenkin.. Outoa, enkä keksi mikä ihme voi olla syynä. Tulehdusta ei ole, se on jo pois suljettu.

Kattilainen: mulla ainakin tuntuu. Myös alapäätä jomottaa ja painaa vessahommissa. Ihan normaaleja raskausoireita nuo on ollut ainakin minulle.

Täällä myös silloin ihan kunnolla jomottaa, jos virtsarakko pääsee täyttymään 'ääriään myöten'.
Esim yön jälkeen jos on kamala pissahätä, niin alamahaan jomottaa ihan kunnolla ja yleensä vielä huikkasen miehelle vauhdilla alakertaan kipittäen 'aaa, kauhee pissahätä, saanhan käydä nopee pissalla eka?' :D
Hänen aamuvuoro viikoilla minulla vain on ensin esikoisen vaipan vaihto hoidettavana + pukeminen. Jos on ihan kauhea pissahätä, niin vaihdan vaipan ja käyn pissalla. Sen jälkeen puen vasta pojan.

Huhhei.. aamulla kissan kakka ja pissa sai valtavan yökötyksen aikaan. Oli pakko poistua huoneesta hetkeksi kokonaan.. Yyh se syljen erityksen määrä..
Samoin olin melkein syödä homeista leipää ja jo sen ajattelu saa yökkäilyn aikaan :D

Takaisin