Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä on jo edellisestä raskaudesta rinnat ja vatsa täynnä raskausarpia, niin uusia ei varmaan edes huomais. :D Tosin onhan edelliset jo onneksi vaalentunut. Ja käytin silloin kaikenmaailman öljyjä ja rasvoja, mut silti tuli arvet. Nyt en ole jaksanut mitään erikoisaineita ostella, kun ei noille arville pärjää kuitenkaan. ;)

Mulla kans vartalo polvista olkavarsiin arvilla. "Repesin" tosi pahasti esikoisesta ja nyt tosiaan uskon että ei tuu lisää arpia, ei taida oikeen olla paikkaa enää. :) Kaikki arvet mullakin vaalenneet, eikä esim. reisien arpia hirveen helposti huomaa, maha nyt on tollanen pullataikina... :D

Arvet on helppo hyväksyä kun miettii minkä takia niitä tulee. Mulle vaan oli erityisen kova paikka 17-vuotiaana saada niin näkyvät arvet. Näin vanhempana ja ihanan miehen omaavana osaan jo suhtautua niihin tiikeriäiti-fiiliksellä :)

täällä myös maha täynnä arpia jo ennestään, ja tietääkseni ne arvet tulee jos tullakseen keille tulee eikä niihin rasvat tai öljyt sen kummemmin auta:) lähinnä toivon ettei tulisi tässä raskaudessa niin pahaa kutinaa mitä esikoista odottaessa noista arvista, se oli lähinnä tuskastuttavinta:smiley-angelic001

Täällä kävi sitten niin, että pyörryin toissailtana töissä ja eilen sama meinasi toistua moneen kertaan :confused:. Jouduin siis lähtemään töistä kesken päivän ja tänään kävin sitten neuvolassa terkkarilla ja loppuviikoksi saikulle.

Verenpaineet oli normaalit, samoin verensokerit. Hemoglobiini oli laskenut 113. 110 on rautalisän aloittamisen raja ja koska hb:n suunta on alaspäin ja olen ollut superväsynyt niin sovittiin että aloittelen lisäraudan suosiolla...
Tänään siis 17+6.

Stiffie, mullakin oli huimausta paljon ja hb 115. Mä aloitin rautakuurin kans (Obsidan 100mg) ja sillä nousi hyvin, oli viimeks hb 127 ja sain luvan lopettaa raudan, ettei nouse liikaa.. ja vattakin kesti hyvin ton Obsidanin...

itse myös obsidanilla sain hyvin nostettua keskenmenon jälkeen(tippui noin johonkin 80 jostain 135-145 kieppeiltä :sour:) vähän vatsaa sekoitti mut muuten ei ongelmia :)

Musta on muuten tosi outoa että mulla on nyt raskauden aikana hempparit korkeimmat kuin koskaan (127). Mulla on alimmillaan ollut hemoglobiini 67 joka tosin johtu kun menetin keskenmenojeni yhteydessä yli 2litraa verta (huomioiden että ihmiskehossa on verta yhteensä 5litraa) joten ei ihmekkään. Tuosta 67 se oli tosi vaikeaa saada nousemaan mutta ennen raskautta se oli 100 luokassa ja parissa kuukaudessa se pompahti 127 kun raskauduin, mikä on tosi outoa kun yleensä noi arvot laskee kun raskaana ollessa. :D

Toinen outo juttu minkä oon huomannu nyt raskausaikana niin mua ei turvota oikeestaan ikinä enää!? Nyt on rv 15+6 ja voin syödä päivän aikana miten paljon vaan hiilareita ja vehnäpitosta niin ei vaikuta mahaan juuri mitenkään, kun taas ennen raskautta ei tarvinnu syödä kun yks makarooni niin loppupäivä maha oli ihan turpeessa ja siihen koski. Ihme juttuja :D

Minä kävin ostaan öuontaistuotekaupasta nokkostabletteja ettei pääse veret huonoiks. Esikoisesta keskiraskaudessa vähän laski mut korjautu sitte viimisellä kolmanneksella.. rautaaki söin mutta se ummetti..

On muuten erikoista, että vaikka eilen lääkäri väläytteli tippaa kuivumisen ja heittävien elektrolyyttiarvojen takia niin rautavarastot ovat edelleen ihan täydet. Olisin odottanut, että ne olisivat laskeneet ensimmäisenä. Inhoan piikkejä, joten todella toivon sairausloman toimivan ja etten joudu tippaan nesteytettäväksi. Oksentelua on edelleen joka päivä, mutta enää "vain" 1-2 krt./pvä. Minun tuurillani kuulun niihin muutamaan prosenttiin, joiden pahoinvointi kestää koko raskauden.

Tuntevatko muut jo selkeästi pienoisen liikkeet? Itse olen viikon verran tuntenut. Alkoi sellaisilla pienillä tuntemuksilla: kuin pieniä kuplia puhkeaisi ja nyt jo selkeästi puskee ja potkii. Yhtenä iltana vatsa epämuodostuneena hetken kun yritti puskea läpi. Ihan tunsi ja näki missä on.:smiley-bounce022 On se jännää, miten paljon helpottaa stressiä kun tuo pieni päivittäin ilmottelee itsestään, eikä tarvitse vain sydänäänien varassa mennä. Alkoi tuo ultraäänigeelikin loppua kun ollut vilkkaassa käytössä. :smiley-ashamed005

Tänään meneillään 17+5.

Lisäys: Olen ollut se, joka on sanonut koko tämän ajan että raskaudessa ei ole kyllä mitään hienoa kun koko ajan jollain tapaa sattuu, särkee, oksettaa tms. Mutta vihdoin, VIHDOIN olo alkaa hieman helpottaa! Ei se paras ole, mutta näiden olojen kanssa voi jo elää ns. normaalisti. WUHUU!

Tunsin ensimmäiset tökkäykset ja "kuplat" rv 13+0. Sen jälkeen on ollut päiviä jolloin ei tunnu mitään, sekä hurjia myllerryspäiviä. Perjantaina (rv 15+5) ihmettelin vatsaani, koska se oli oikealla kyljellä makoilun jäljiltä todella koholla oikealta puolelta. Vasen puoli oli pehmeä ja litteähkö, oikealla puolella oli kova pallo joka liikkui. Sain siitä jonkinlaisen kuvankin. Onneksi liikkeet tuntuvat, on paljon luottavaisempi ja rauhallisempi olo :Heartred

Miuskuli, mä muistelinkin et joku puhu jo aikasemmin tosta vatsan "valumisesta".. mulla on nyt kans maha aina aamusin hirveen näkyvillä ku makaa selällään ja oon ihmetelly ku se on pelkästään vasemmalla puolella ja oikee on kans ihan pehmee.. nyt sit tajusin et mä nukun vasemmalla kyljellä yleensä ni kai se munkin kohtu "valuu" sinne vasemmalle. :D :D

Täällä on tuntunut nyt viikon ajan selkeitä liikkeitä. Niinkuin toukokuisiin kirjoittelinkin, niin eniten tulee kunnon möyrintää, kun itsellä adrenaliini virtaa! :)

Vielä ei ulospäin tunnu, mikä kyllä harmittaa miehen puolesta. Hän jo sanoikin miten häntä harmittaa ettei tunne niitä vielä.
Tänään siis rv 14+4 (tai sikiön mukaan 14+5) :)

Myin dopplerinkin jo pois, kun en nähnyt ideaa lähteä sitä käyttämään (muutenkin käytin sitä vain viidesti, eilen viimeisen kerran ennen putsausta ja desinfiointia).

Ne muutamat oireet mitä on ollut ovatkin melkolailla kadonneet! Ainoa mikä on plussauksesta asti ollut mukana on selkäkipu.
Sitä esiintyy vain tietyissä asennoissa, joten yritettävä niitä välttää.

Mä olen ennenkin ollut tuntevinani sen "pallukan" jommalla kummalla puolella, jopa töissä välillä... En ole uskonut sen olevan mahdollista, mutta nyt näin omin silmin. Otin tosiaan kuvankin todisteeksi :happy:

Pieniä ikään kuin raapaisuja tai kuopaisuja tuntuu kohdun seudulla. Voiskohan ne olla? :) Äiti näytti mun käteen miltä tuntuvat ja kuvailisin samoiksi. Tänään tosin vasta 14 viikkoa täynnä ja tää on eka.

Ei tunnu vielä liikkeet :( ultrassa kyllä sanoikin että istukka on edessä niin ei niin helposti tunnu, esikoisen kanssa meni samoin. Eiköhän ne kuitenkin parin viikon sisällä ala tuntumaan :)

Täälläkään ei tunnu vielä liikkeet vaikka viikkoja 18. Mutta minullakin edessä oleva istukka ja ensimmäinen lapsi joten ihan normaalia ettei vielä tunnu. Toivottavasti kuitenkin pian alkais tuntua :)

Takaisin