Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
"Oireena" olen huomannut että kynnet kasvaa todella vahvana. Yleensä mulla kynnet liuskottuvat heti jos vähänkin kasvavat pituutta. Nyt ovat todella vahvat ja hyväkuntoiset. En pistä vastaan

Mulla vaan karmee hedari joka päivä ja huippaa aina kun nousee ylös. Eikä väsymyskään oo helpottanut yhtään. Et niin mikä seesteinen ja energinen keskiraskaus? :D

Esikoista odottaessani minulla meni väsymys niin yli, että olin viikon saikulla, että sain nukuttua sen pois. Ja tämä oli siis siinä "energisessä" keskiraskaudessa! Nyt on jotenkin niin väsynyt jatkuvasti, että sitä ei edes tajua ennen kuin on jo myöhäistä ja lähimmäiset siitä sitten saavat kärsiä. Eilen illalla viimeksi mies mulle sanoi, että jos ei ala väsymys helpottaan niin mun olis syytä hakea saikkua...

Mähän siis en oo töissä ja opiskelenkin etänä, eli käytännössä en tee tällä hetkellä muuta kuin makaan kotona, eikä kyllä tä väsymys tunnu häipyvän lepäämällä -_- Ja vaikken pahemmin opiskele niin siltikään ei jaksa huolehtia kodista tai ruuanlaitosta tai mistään, et ihailen kyllä niitä odottajia jotka jaksaa väsymyksestä huolimatta hoitaa työn ja muksut ja kodin.

Onko muuten muita joilla on hampaat kärsinyt raskaudesta? Mulla on kokoajan ientulehdus päällä ja nyt alkoi kova hammassärky ylähampaissa :(

Minulla on nyt parin päivän ajan ollut kävellessä alavatsa kipeä. En oikein osaa kuvailla kipua, loppuu kun pysähdyn. Tänään kuitenkin vihlonut ihan istuessakin .. Onko muilla tällaista?

Meinaa pelko nostella päätään.. Noin viikko sitten tein lumitöitä ja kola stoppasi johonkin kiveen ja minä tietenkin työntöaisaan niin että alamahaan sattui jonkun verran. Silloin kuitenkin kipu loppui heti, joten en ollut kovin huolissani. Nyt kuitenkin kun vatsa kipuillut, huoli herää.. Viime perjantaina neuvolassa kuultu vahvat sydänäänet.
Nyt 15+4

Simbahh, minullakin ollut molemmissa raskauksissa todella herkästi vuotavat ikenet. Hammaslankaakaan ei pysty käyttämään, kun heti alkaa vuotamaan ikenet. :O Ja hampaiden harjauskin on todella varovaista. :D

Ähh, on tä oireiden ja kärsimysten kirjo vaan hämmentävän laaja :D mulla on hammaslääkäri parin viikon päästä ja pelottaa jo etukäteen se kaikki paheksunta mitä sieltä varmaan tulee :D

Lapintiira, mulla on nyt kohta viikon ajan ollu vatsakipua seisoessa. Ensin alkaa jomottamaan tuonne häntäluun alle ja sitten se siirtyy vatsaan. Välillä koskee kovastikin, mut ainakin neuvolasta sanoi että on niitä liitos/kasvukipuja. No sit mulla on vielä kaiken lisäksi koko ajan paha olo. Minulla, koka en kärsiny alkaraskaudessa minkäänlaista kuvotusta. Ei tunnu kivalle varsinkin kun työ on seisomatyötä ja seisoessa just kuvotus vaan lisääntyy :(

Muokattu viimeksi:
Pikku mammutti , toivottavasti on normaaleja kipuja meillä molemmilla :) Mulla myös edelleen pahaa oloa, viimeksi eilen oksensin kolme kertaa.. Milloin tää oikein loppuu? :D mikä rv sulla menossa?

Lapintiira nyt on rv15+3, mites sulla? Mulla tää paha olo on ollu nyt muutaman päivän vasta. En tiedä oikein onko mahakivutkin sit osakseen närästystä vai mitä. Pitää käydä ostamassa närästyslääkettä ja kokeilla auttaisko :)

Täällä on kans tuo kipuilu alkanut pari päivää sitten. Tulee välillä semmosia tosi kovia vihlasuja alavatsaan. Sängyssä maatessakin joku asento aiheuttaa myös kipua. Yskiessä sattuu, istuessa tuntuu myös. Yks vaiva kun vähenee niin toinen tulee. :D ja viikkoja 14+5.

Jos ikenet vuotaa ei kuitenkaan kannata jättää lankaamatta tai harjata varovaisemmin vaan entistä paremmin että saa bakteerit pois mitkä aiheuttaa ientulehduksen ja vuotamisen. Ja jos ei kotihoito auta niin suuhygienistille hammaskiven putsaukseen. Mäkin jouduin juuri käymään ja heti loppui verenvuoto ikenistä.

Mulla kans vatsakipuja tai tuntemuksia on taas ollut useamman vkon ajan. Just vihlovaa ja sellasta epämiellyttävää. Pahenee jos suoli tai virtsarakko täynnä ja wc käyntien yhteydessä tuntuu oikein kun rakko tyhjenee miten kohtu jotenkin liikahtaa/"palautuu paikoillee ".

Sattuipa 'sopivasti' Simbahh!
Kävin tänään hammaslääkärissä ja hänpä kysyi siinä hoitojen jälkeen, että onko verenvuoto rauhoittunut. Hän kommentoi, että raskaana olevilla naisilla usein ilmenee verenvuotoa ja hammassärkyä enemmän, hormonaalisen toiminnan ja suun ph-pitoisuuden muuttumisen takia.
Suun ph-arvoa saa paremmaksi käyttämällä ruokailujen jälkeen ksylitoilituotteita, tai jopa juustoa pienen palan! :)

Tänne listaa mun tämän hetken "oireista":
-Ikenet vuotaa ja hampaita vihloo normaalia enemmän
-Nilkat on alkanu turpoilla ja ajattelin käydä mittauttamassa ammattilaisella jalat oikeanlaisia ja -kokoisia tukisukkia varten
-Maha ei kestä enää yhtään kiristäviä vaatteita, väkisin oon siis yrittänyt tähän asti vetää farkuissa :)
-Pierettää ihan koko ajan... Jeah...
-Kainalokarvat kasvaa ihan käsittämätöntä vauhtia normaaliin verrattuna..?
-päänsärkyily jatkuu vaikka yritän syödä säännöllisesti ja hörppiä vettä kovasti päivän aikana

Näillä tuntemuksilla siis nykyään elellään. :) onneks ekassa raskaudessa vaivannut selkä ei oo ainakaan vielä vihoitellut...

Mullakin housut kiristää ihan liikaa. :confused: En taidakaan pärjätä pelkillä masutuubeilla ja masun kohdalta alas laskettujen collegehousujen kanssa... Jaa-a... Nettikauppoja kiertämään sitten varmaan...

Lantioluita jomottaa, alavatsaa särkee. Vamraan kohtu kasvaa. Ja sitten tuo... Mikä se kohta on kun reisiluu yhtyy lantioon? No, se lonksuu aika hurjasti. Oon koittanut alkaa tehdä joitain jumppa liikkeitä, jos vaikka vähän auttaisi.

Mullakin on ollut tajuton päänsärky pari päivää. :inpain: Semmosta migreenimäisempää. Olinkin saanut olla taas kauan ilman sitä...

Ja miten niin pahoinvointi vähenee toisella kolmanneksella..? :grin Tästähän se vasta lähti.

Ei auta kun pysyä positiivisena ja koittaa ajatella lopputulosta... :shy:

Neuvolassa neuvottiin huivilla sitoon napakasti lantiota kasaan, helpottaa kuulemma löystymiskipuihin kun levenevä lantio saa vastapainetta. Tukivöitä sanoi, että voi kokeilla, mutta jokainen on yksilö niin on ehkä vaikeaa löytää sopiva.

Neuvolassa neuvottiin huivilla sitoon napakasti lantiota kasaan, helpottaa kuulemma löystymiskipuihin kun levenevä lantio saa vastapainetta. Tukivöitä sanoi, että voi kokeilla, mutta jokainen on yksilö niin on ehkä vaikeaa löytää sopiva.
Jep, hyvä kikka tai tukeva vyö lantiolle. Jos huivi auttaa vähääkään kannattaa miettiä sitä si-vyötä, suosittelen. :)

Takaisin