Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
täällä menossa nyt 10+3 ja pahoinvointia ei tosiaan reiluun viikkoon oo enää ollut ja ei oikeestaan muutakaan kummempaa oiretta, paitsi väsymys, välillä toivoisi että esikoista odottaisi niin saisi nukkua sillon kun huvittaa:grin nyt kun joku mainitsi niin alaselkä/lonkka välillä kipuillut mutta tiedä sitten johtuuko tästä raskaudesta kun oon muutenkin aina ihan jumissa:rolleyes:

Täällä 12+1 ja iltapahoinvointi on muuttunut aamupahoinvoinniksi.. mutta ei ole läheskään niin rajua mitä oli aiemmin! Ehkä tää tästä vielä joskus loppuu. :confused:

Kyfi86 toi selkä-lonkka kipu voi olla issiasta. Mulla säteilee ihan jo polveen saakka. Joku sisuksissa alkanu painaa issiashermoa ja saa kivun aikaan... esikoisen kans oli alussa sama mutta ilmeisesti ko kohtu nousi ylemmäs niin helpotti. Kivut tosin on todella siedettäviä.

Kyfi86, mulla kans alaselkä tai melkein peppu juilii. Välillä niin kipeästi, että kävely on hankalaa. Nettiä tutkiessa päädyin SI-niveleen ja sen löystymiseen. Youtubesta löysin jotain venyttelyohjeita.

Täällä edellisestä pöntön halailusta jo lähes 2 viikkoa!! Yökkimistä tulee edelleen jos ruokailuväli venyy liiaksi.

Vatsalla tuntemuksia ja kipuiluja tulee ja menee, repäisykivut on välillä koviakin. Ikävin ja isoin oire on tällä hetkellä ristiselän kivut, että osaakin olla välillä kipeä! Missään asennossa ei parane olla liian kauaa.

Ja rv 15 siis menossa.

Täällä kans välillä todella vaikeaa olla syömättä lakritsia tai salmiakkia!! Suurinta herkkua ja ku nyt ei sais paljoo sitä syödä niin arvatkaa tekeekö mieli! :arghh: Mut joo, oon sit suklaata syöny senki edestä :D Mun pahoinvointi on kans vähän helpottanu, vaik välil kyl tulee jotain niin pahoja ja voimakkaita hajuja et on kyl tekemistä ettei tarvi pöntölle suunnata :hungover: Saa nähdä miten tää kroppa taas tottuu ens viikkoon ku on yövuorot, viimeks yövuorossa oksentelin töis aina tauolle mennes, ei ollu kauheen mukavaa, mut oon kyl vähällä päässy ku en oo ku kolme kertaa pönttöä halaillu :) Ilmavaivat ei kyl hellitä ja edelleen hajut on se kamalin juttu niissä :spitoutdummy:

En varmaan edes tajuaisi olevani raskaana, ellen sattumalta olisi raskaustestiä aikoinaan tehnyt. Vatsakin pysynyt normaalikokoisena. No varmaan ihan hyvä näin. Ehtiihän sitä varmaan myöhemminkin kaikkea tulemaan. o_O

Salmiakkia on tullut kyllä syötyä, mutta pidän määrän kohtuudessa. Yksi askillinen panttereita on 38g ja rajahan tais olla n.50g/päivä. En tosin päivittäin niitä napsi. Irtokarkeissakin olen vedellyt salmiakkeja mukana, ja koen että maalaisjärjellä näissä kannattaa mennä. Silloin tällöin ei pari namia haittaa. Minulla on lisäksi matala verenpaine, joten neuvolatätikin sanoi ettei salmiakki kohtuudella ole haitaksi. En kyllä ihan vanhaan malliin kokonaista pussia lakuja vetäisi kerralla.:wacky:

Muokattu viimeksi:
Joo kyllähän se niin on että asia kuin asia niin kohtuus ja maalaisjärki riittää.. eihän se oo mitenkään hyvä vetää pussitolkulla salmiakkia vaikkei oliskaan raskaana jos se verenpainetta nostaa. Ja jos ei nosta niin silloinkait se on se ja sama syökö vai eikö oli raskaana tai ei.. ainoa mihin itse en kohtuutta ja maalaisjärkeä sovella on tupakka alkoholi ja lääkkeet joissa raskauden vuoks kielto..
Lisäys:
Loppujen lopuks ite aika vähän mietin ruokailutottumuksiani tai muita elämäntapoja erilailla nyt raskaana ollessa. Syön sen mistä tykkään ja pitää olon hyvänä toisin sanoen ei närästä.. liikkunta harrastuksia ei ole juurikaan ollut ennenkään enkä ole ressiä ottanut niiden hankkimisestakaan. Edellinenkin raskaus sujui näin hyvin niin en koe että tässä pitäisi perusjärkevään elämään mitään temppujs ryhtyä tekemään.. en vain ole mikään rahka/raejuusto/salaatti ihminen... toki kaikkea näitä syön mutta aivan yhtälailla ruokavalioon kuuluu vaalea leipä, jogurtit ja herkut...

Muokattu viimeksi:
Kovasti oon teidän juttuja lukenu, jospa pitkästä aikaa itekki päivittelis kuulumisia. Pahoinvointi alkoi melkein heti plussan jälkeen joskus rv5-6 tienoilla. Nyt menossa 15 viikko ja olo ei juurikaan ole helpottanut. Lähes päivittäin saa pönttöä halailla ja MITÄÄN ei tee mieli syödä. Kellosta pakko kattoo aikaa ja parin tunnin välein pakotettava itsensä nieleen jotain tai muuten olo vain pahenee. Jotenkin ei jaksa enää ees toivoo, että tää loppus. Lähinnä vaan totutellu tähän oloon sillä asenteel, et toukokuussa se viimeistään helpottaa. Niin ja painoakin tullu jo -5kg. Nla täti oli jo vähän huolissaan... No parhaani yritän syyä mut minkäs teet ku ylös tulee.

äääks, ja minä kävin tänään vaa'alla ja järkytyin ku paino noussu jo nyt rv10+5 3-4kg:sour: en edes olevinaan edelleenkään normaalia enempää oo syönykääno_O

Tuo painon tulo on kyllä yks pieni päänvaiva näin alkutaipaleella ku tietää että loppua kohen sitä tulee ihan reilustikki... niin mitä pidemmälle pääsis ilman yhtäkään +kiloa ois todellaki hyvä.. mutta omalla kohalla totesin imetyksen toimivan kilojen karistajana tositosi tehokkaasti niin sinänsä keveämmin mielin painon nousuun pystyy suhtautuun.. esikoisesta tuli +12kg joista kotiin tullessa jäljellä +6kg. Noin 6vk ja ne oli imetetty pois! Ja siinä välissä oli joulukin :DD nyt tuo joulu todennäkösesti pistää vauhtiin painon nousun mut minkäs teet, kinkku vaan on niiiin hyvää ;)

Nyt rv 14+6 ja paino toistaiseksi ennallaan. Esikoisesta taisi rv 20-24 välissä ilmestyä ekat +2kg... nähtäväksi jää miten nyt.. tätäki koitan kuitenki ajatella niin että tulee mitä tulee kun syömistottumukset ei oo pelkkää herkkujen mättöä. Kilot kuuluu raskauteen.. toisille tulee jopa alta kymppi ja toiset voi kerätä jopa sen kolkyt kiloa mutta kun nämäki on niin yksilöllisiä juttuja.. osittain ehkä pystyy ite vaikuttaan mutta aina ei välttämättä voi..

Puoli päivää hujahtunu niin ku ei raskaana oliskaan. Onkohan tää ny hyvä vai huono? :( nooh, onneks alkaa jo vähän etoa tälleki päivälle.

edit: päästiinhän sitä pönttöä halaamaan.

Muokattu viimeksi:
Raskausoireet muuttaneet taas muotoaan. Vatsa tuntuu ikävän pinkeältä ja turvonneelta. Aamupahoinvointia on edelleen, mutta en enää oksentele iltaisin tai öisin. Painoa on tullut 3 kg (rv 13+4).

Mulla ei oo ollut huono olo enää yli viikkoon, ja olen jo ruvennut kaikille kertomaan että se osa raskautta on takanapäin. Tänään tuli sit kuitenkin tarvi käydä pikaseen aamulla oksentamassa.

Noin muuten oireina on ollut lähinnä päänsärky ja paikkojen puutuminen tosi helposti. Viikkoja 12+4.

Jahas, supistukset ovat jo alkaneet. On se kumma, miten tulee jotain uutta kun edellisestä pääsee eroon. Nautinto tässä raskaudessa on ollut kaukana..
Noh, toivottavasti lääkäri osaa auttaa ja antaa hyviä uutisiakin näinkin varhaisista supistuksista huolimatta. :smiley-ashamed004

Tänään 15+1

Ilmeisesti nivelet on alkaneet jo löystymään, koska mun leuka lonksuu ruokaa syödessä. Mies meinaa saada hermoromahduksen... Syön ehkä loppuraskauden vaan sosekeittoja.

No nyt on ainakin ihan turha yrittää pitää raskautta piilossa töissä.. Oon koko työpäivän oksentanut! Miten ihmeessä mä voin käydä töissä jos suunta on tää...?

han_sunen turha miettiä, miten olla töissä. Kuulosta siltä ettei sinun todellakaan pidä olla töissä, kaikella rakkaudella!

Se on kyllä niin paljon työstä kiinni miten näiden erilaisten raskausoireiden kanssa pärjää.. esikoista oottaessa itselle oli alkuraskaudesta pelastus se että työ oli iltapainotteista ja oma olo parani iltaa kohden.. työnkuvaa muokattiin sen verran että aggressiivisimpien asiakkaiden kanssa työskenteli muut työntekijät. (Olin töissä lastensuojelulaitoksessa)

Mulla on ollut tähän mennessä aika oireeton raskaus alun kuvotusta lukuunottamatta.En tiedä miten mun joka raskaus ollut lähes oireeton ja ekat supistuksetkin ilmaantuneet ennen synnytystä.Ei pidä puuta koputtaa,vielähän sitä ehtii tulla vielä kaikenlaisia oireita:D

Takaisin