Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään jouduin sitten nappaamaan mieheltä saadun ihanan kaulakorun pois kaulasta..
Heti jos paita, kaulakorun ketju tai jopa hius on kurkkua vasten, alkaa minua yökityttämään.
Yökkiminen olisi fine, mutta kun nyt se vetää AINA kaksinkerroin mahakipujen takia. Eilen illalla hampaits huuhdellessa yökkäsin kahdesti ja piti odottaa 3min ennen kuin pääsin takaisin liikkeelle.
Siitäkin huolimatta alamahaa vihloi vielä pitkään. Onneksi se oli kadonnut yön aikana nukkuessani. Normaalisti silti nukahtamiseen menee max 5min, kun nyt meni yli tunti.

No jos tänään menisi ulos pidemmäksi aikaa ja kävisi kunnon lenkillä :)

Rakko ei enää pääse tyhjäksi kerralla. Juuri pissaamasta päästyä pitää kohta mennä taas. Lantion seutu on kireämpi, koitin lonkkia avata lenkillä niin ei taipunutkaan vaan vihlas ikävästi. :( Pahoinvointi ei oo helpottanu. Kamala nälkä ja kaikki tulee ylös. Jos tää on menny kesken niin onpahan kyllä oireet vielä!

Sen minäki olen huomannut että pissa ei tulekaan enää niin paineella ku ennen ja tuntuu että rakko tyhjentyy tosi hitaasti..

Onko muilla ollut rintakipua? siis Sydänperäistä. (Sori jos ollut jo tästä puhetta en nyt ehtinyt kaikkia viestejä lukea). Mulla ollut alkuviikosta rytmihäiriöitä ja nyt sit rinnasta puristanut illan. mietin kun huomenna iltaan meno et käviskö lääkärillä aamusta vai meniskö vain töihin. Oon kyl ollu tosi väsyny taas.

Mulla on muutoinkin taipumusta varsinkin stressin/väsymyksen yhteydessä sydämen lisälyönteihin. Nyt raskaana ollessa varsinkin ihan alkuun niitä oli normaalia enempi.. Tuo lisälyöntisyys on yleistä ja pääasiassa aina vaaratonta. Itellä tulee kans epämukava tunne rinnalla jos jytkäyksiä on ollu enempi..

Jos sulla ei oo aiemmin ollu rytmäreitä, niin kannattais ne aina käydä varuilta tsekkaa. Vaikka suurin osa onkin ihan vaarattomia. Ja mulle neuvolasta sanoivat et raskaus voi aiheuttaa rytmäreitä myös sellaisille, joilla ei oo koskaan aiemmin ollu..

Mulla pahoinvointi helpottanut nyt 10+3. Olin vie ysi viikon lopus tosi huonovointinen mut nyt on ollu ihan fine, hampaiden pesu on ainoo yökkö kokemus. Vieläkään ei lämmin ruoka maistu, mut parempi olo. Väsyttää yhä. Ja hermo menee nopsaan..

Tiistaina vai maanantaina oli hassuja vatsakipuja, ei menkkamaisia mut sellasii outoja. Vihlovaa. Pelästyin mut aattelin et johtusko kohdun kasvusta sit kuiteski.. Pari vk nt-ultraan ja oon ihan hermoraunio, ehkä siit hermojen kireyskin. Pelkään vaan ettei sydän enää syki, just kun ehtiny huokaan. Olis jo se 12vk täynnä.. Huhhuh...

Pahoinvointi onneksi on helpottanut. Paha olo hiipii jos ei muista syödä 2h välein. Kahvikin jo maistuu. Rintojen kova arkuus on poissa, mutta on ne kuitenkin jätit :D Lonkissa kipuiluja ilmennyt nyt... Väsymyskin onneksi hiukan hellittänyt. Kaverina ilmavaiva, yöllinen wc:ssä ravaaminen x2 ja valtava vatsan turvotus iltaisin. Huomenna nt- ultra tänään 12+1, painajaisia nähty 3 yötä. Pelko suuri ettei kaikki ole kunnossa, vaikka ei ns. syytä olisi. No jos huomenna helpottaisi. Ja jos on ok, niin minä menen ja ostan ensimmäisen vaatteen pienelle!! Että peukut pystyyn, että pääsen ostoksille :Heartbigred

Apuapuapua yöllä heräsin että valahti jotain ja wc ssa ruskeeta juttua reilusti paperiin... Mahakipuja ollut jo useamman vkon vaihtelevasti juilimista ja välillä terävää vihlovaa. Meinasin lähtee päivystykseen saman tien mut sit se ei enää samalla volyymilla jatkunut ja päätin yrittää nukkua. Jätin nyt aamulla menemättä harkkaan ja alan soittelee neuvolaan että mitä tämä on ja voisko jossain tsekata vauvan. En kestä. Itkettää pelottaa. Ei tää voi tässä vaiheessa mennä kesken. :/
Rv14+5

Toivottavasti kattilainen pääset pian tarkastamaan tilanteen, kaikki on varmasti hyvin :)

Itsellä edelleen päivittäistä pahoinvointia, vessassa ravaamista, ajoittain pääkipua, rinnat välillä kipeät, jatkuva nälkä jne. Karkit ja muu makea varsinkin aiheuttaa oksennuksen, toisaalta ihan hyvä, eipä tuu niin herkuttelua ;) Nyt rv 12+6, kohti seesteistä keskiraskautta ;)

Muokattu viimeksi:
Voi kunpa mullakin makea aiheuttaisi pahaaoloa! Ei meinaan olisi hyvä syödä karkkia yms. niin paljon kuin syön... :sorry:

Onko muilla ollut aiemmissa raskauksissa tai nykyisessä hematoomaa kohdussa? Onko oireillut mitenkään tai hävinnyt kokonaan?

Taas vaaleanpunaista pyyhkiessä vessakäynnin yhteydessä... Ähh...
Toivotaan että on vain jostain nirhaumasta vaikka...

Täälläki taas "vaaleanpunainen" kausi menossa. Onneks siis ihan todella vähäistä, juuri ja juuri paperista erottaa... Mut sävy on kuitenkin vaaleanpunainen. Nyt menossa 10+5. Nyt en jaksanut hätääntyä, kun ennen ekaa ultraakin oli samanlaista ja silti pieni siellä eleli. ♡

Inhottaa kun pahoinvointi on tosi voimakasta... Aamuisin ei tee yhtään mieli syödä, mut jos ei syö niin pahaolo pahenee... On tosi inhottavaa yrittää väkisin niellä jotain kun yhtään ei tee mieli!

hyvä et kattilaisen tilanne selvis hyväks.

Mul on ollu koko viikon pinna kiree. Nt-ultra kai jännittää jo vaik 2vk siihen on. Lisäks voisin tappaa saadakseni SALMIAKKIA. Ehkä lepyn tänään kun saan salmiakkia..

Last edited by a moderator:
Takaisin