Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Supistelut ei onneks oo vielä alkanu (15+0) mutta esikoisesta alko varhain.. ennen rakenne ultraa muistan että jo supisteli eli jo joskus rv19 ainaki.. kipeitä ne ei ollu mutta kovetti vatsaa siinä määrin että pysähtyä piti hengittelemään ja odotteleen hetkeksi.
Väsymys ja närästely on semmosia aaltoillen tulevia ja meneviä juttuja ollu edelleen mutta vaihtelee niin päivästä toiseen.. onneks työ on tällähetkellä melko joustavaa oman olon mukaan niin kyllä tässä pärjää. Töissä nyt aijon kuitenki koittaa olla tammikuun loppuun ja jouluna kuitenki on pari viikkoa lomaa.. oon siis töissä määräaikasesti ja nyt on tosiaan tammikuusta sovittu.
Haastetta tässä väsymyksen kanssa taistelussa tuo lisää se että mies ei oo arkisin kotona ja tuo 11kk neiti ja hänen hoito ja vaihtelevat yövalvomiset on siis yksin omissa käsissä töissä käynnin päälle. Mutta... päivä kerralla ja apuja onneks on tarjolla jos tarttee..

han_sunen turha miettiä, miten olla töissä. Kuulosta siltä ettei sinun todellakaan pidä olla töissä, kaikella rakkaudella!

Tänään kun raahauduin vessasta juuri oksentamasta, "ymmärtäväinen" esimieheni vain tuumasi että no jos toi johtuu raskaudesta, niin tuskinpa se silloin mitään haittaa, ole töissä vaan.. Että näin!

Noista supistuksista.. Mullakin alko ekat harkkasupparit esikoisesta jo kauan ennen puoliväliä ja viikolla 25 ne oli jo kipeitä.. Paikat pehmeni jo niistä ja viikosta 30 alkaen olin jo sentin auki.. Jouduin sillon saikulle! Mut silti muksu synty vasta 40+4... Eli aikaiset supparit ei tarkota, et olis mitään vakavaa! :)

Kamalaa! :( Jos tuommosena jatkuu niin lääkäriin! Lääkäri on varmasti eri mieltä.

Kiitos vastauksista supistuksiin P-JET ja han_sunen!

Kävin lääkärillä tänään, joka määräsi parin päivän sairaslomalle. Jos eivät supistukset lopu niin joudun pidemmäksi aikaa levolle. EIpä kovin hohdokkaalta kuulosta jo tässä vaiheessa jäädä sänkyyn makaamaan..

En kyllä toivo näitä omia kipuja ja supistuksia kenellekään, toivottavasti pahoinvointi ja muut inhottavat oireet helpottavat muilla!
Tsemppiä kaikille!:signs003

Muokattu viimeksi:
Täällä 14+5 ja onneks pahimmat olot on (toivottavasti) takanapäin! Nyt sitten seuranani on ollu 3 viikon päänsärky. Kävin lääkärillä ja fysioterapeutilla, ja ilmeisesti kyse siitä kun paikat hormonien vaikututksesta "löystyy" niin kroppaan tullut paljon virheasentoja, jotka oireilee päänsärkynä. Aina kun jokin oire helpottaa niin tuntuu että toinen alkaa! Hohhoijaa. Joko teillä alkaa masu näkymään? Mulla alkaa =)

Maha on näkynyt jo 2-3vk (nyt rv 15)ihan selvästi ja aijemmin jo niiden mielestä jotka tienneet katsoa.. ilmeisesti edellinen raskaus ollut niin vadta että kohtu kasvaa nopeaa (esikoinen 11kk)

Muokattu viimeksi:
Masu ei vielä muille näy, ite huomaa eron. Kivut ja säryt on täällä kiusana selässä ja jaloissa. Virheasennot kuulostais järkevältä selitykseltä.

Minulla on ruvennut olemaan kipuilua tuolla häntäluun päässä?!? Siis alaselkä ei oo kipeä, mutta kun töissä ollaan koko ajan jalkojen päällä niin jo muutaman tunnin jälkeen alkaa jomottamaan. Kovaa se kipu ei oo, mutta ärsyttävää. Sama homma myös jos vaikka käy pidemmällä lenkillä niin alkaa ikävä pistely tuonne häntäluuhun. Tai luulisin, että sinne jonnekin koskee kun ei mikään lihas tunnu kipeeltä tai venytellessä tunnu pahalle. Ei vaan koskaan oo tuollaista ollu

Minäpä jatkan vielä oireiluja teidän perään. Levpttomat jalat on ollut niin kiusana jonku aikaa. Iltaisin varsinkin kun nukkumaan olisi menossa. Jalat vaan tykkäis hytkyä, liikkua/sätkiä mitä vaan.
Oon saanut jotenki vähän rauhoitettua tilannetta laittamalla tyynyn jalkojen väliin kun kyljellään nukun ja avaamalla ikkunan. En tiiä miten nää auttais muka mut niistä ainakin itselle parempi olo tullut :D

Levottomat jalat oli aivan kamala riesa mulla ekassa raskaudessa! Parhaimman avun mä sain nukkumalla säärystimet jalassa, ottamalla magnesiumtabletin ennen nukkumaan menoa ja pitämällä jalkoja tyynyllä korotettuina. Päivisin palavereissa istuninen tms. oli hankalaa...

katilainen, kohoasento auttaa verenkiertoon ja näin helpottaa levottomia jalkoja. Magnesiumia voi myös kokeilla, ainakin se itsellä helpottaa oloa ☺

Minulla oli edellisessä raskaudessa levottomat jalat nukkumaan mennessä ja yöllä. Magnesiumit auttoi pidemmällä aikavälillä, mutta minunkin akuutti helpotus oli myöskin tuo tyyny jalkojen väliin ja ikkuna auki. :)

Kuvailkaapa tarkemmin nuita harjotussupistuksia? Mulla on toisinaan ollu semmosta ihme tuntemusta, niinku muka jännittäisin vatsalihaksia -vaikken todellakaan ainakaan tietosesti niin tee. Sitte pitää ihan keskittyä että vatsan alue rentoutus.. Ja kohta saattaa huomata että taas jotenki jäykistelen vatsaa.. Hankala selittää :P vai jännitänkö/hermoilenko vaan alitajusesti jotain ja kroppa reagoi tuolla tavoin.. En tiiä.

Minun varhaisen vaiheen harkkasupistukset ja kohdunkasvu aiheuttaa jäätävän turvotuksen mahaan. Ja siis kipeähän se turvonnut maha on. Helpottaa kyllä kyljellään maatessa ja vaikka tyynyllä tai kädellä tukiessa mahaa.

Huonovointisuus on vaihtelevaa. Nykyään jos alkaa etomaan, alkaa kamala yökkimis/yskimis puuska. Siis yskin ja yökin samanaikaisesti.
Toinen mikä saa syljen valumaan ja yökötystä aikaiseksi on vesi. Sitä ei tarvitse juoda kuin hörppy, kun alkaa yökkiminen.

Sitten vielä kaikkialla sanovat että vettä pitäisi juoda 2l/vrk ja ei missään mehussa tms olevaa lasketa. En saa sitä alas, tai jos saan, niin tulee usein ylös.

Minä taas lipitän vettä kokoajan koska janottaa jatkuvasti. Eilen ostin piimää piiitkästä aikaa ja aattelin että maistanpas -hyvä etten imassu kokonaista litran purkkia siltä seisomalta :D oli niiiiin hyvvää!

Pikku mammutti, minulla on ollut aivan samanlaisia oireita "häntäluun takana". Välillä kyykistäminen on todella kivualiasta, ja välillä ei tunnu missään. Jossain vaiheessa tuntui että liikunta pahensi, esim. pitkät kävelyt.Nyt parissa viikossa on vähän helpottanut, mutta tuntuu että koko selkä kipuilee herkemmin.

No ette arvaakaan miten minuakin janottaa! Kylmä vesi vieläpä maistuu niin hyvälle ja raikkaalle, oi nam pelkkä ajatuskin!
Mutta sitten kun juon, niin yökin, oksentelen vettä ulos ja sylkeä erittyy, kun oksennus yrittää nousta.

Mikä avuksi? Hirveää olla kokoajan janoinen, kun ei mikään muu vie janoa pois..

Takaisin